Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sydäntä raastaa kun pikkuisella on liikunnallinen kehitys jäljessä. Neuvolassa oltiin huolissaan 5 kk neuvolassa mutta asiaa jäätiin vaan seuraamaan. Lapsi pitää kädet nyrkissä, hänellä on vähän velttouta käsissä ja jaloissa, päätä ei kannata mahallaan... Jne. Olen ihan sairaana huolesta ja kaipaan vertaistukea, luulen ettei aihe vapaa palsta ole siihen paras mutta en halua käyttää nimimimerkkiäni kun olen vielä niin yksin tämän pelon ja asian kanssa.

Kommentit (6)

Meillä poikaa seurattiin milloin mistäkin syystä: liikkuminen, kuulo, hienomotoriikka jne. Kun huoli liikkumista ym. loppui, alkoi jännittäminen puheen kehityksestä. Tyttö alkoi puhua reilun vuoden vanhana, poika vielä kaksi vuotiaana tokaisi lähinnä anna, tänne ja vettä -tyylisiä helppoja käskyjä. Ihan normaali poika näyttää olevan (tai niin normaali kuin minusta voi ulos tulla).

cp-vammaa minä eniten pelkään. Neuvolassa ei siihen sanottu juuta ei jaata, ei epäilty, mutta kun kysyin, ei sanottu muuta kuin että ei sitä ensimmäisenä tässä epäillä ,mutta ei voi poissulkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

älä murehdi liikaa, vaikka varmasti tuntuu pahalle! Muistathan että kyseessä on sinun oma rakas vauvasi,kehittyi hän normaalisti tai ei, ja yksilöitähän me kaikki olemme pienestä pitäen.

Rakkautta,voimia Sinulle ja pienelle!

Tuosta pojasta on pitänyt koko ajan huolehtia kun se tulee kaikessa kehityksessä pari kuukautta siskoaan jäljessa. Ei esim. meinannut millään oppia just tuota pään kannattelua, huusi vaan naama matossa. Kääntymään oppimista odotettiin kun kuuta nousevaa. Siskonsa jo käveli tukea vasten kun pikkumies vasta keksi miten ryömitään...

Vähitellen on oppinut asioita, mutta kyllä olen myös huolehtinyt ja pelännyt että onko kaikki kunnossa.

Koita nyt olla liikoja hermoilematta - lapset kai vaan kehittyy niin eri tahtiin. Jos neuvolan mielestä ei tarvii tutkia tarkemmin niin en sinuna huolehtisi. Eiköhän niillä siellä ole paras otos 5kk vauvoista ja siitä mitä ne osaa. Se keskiarvo on tosiaan vaan keskiarvo ja muodostuu kaikista niistäk pikkuisista joista osa on edellä ja osa jäljessä sitä ' suositus' käyrää

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat