Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

hoitaa hommiaan ja heidän pitäis jalkautua ja lähtee etsiin niitä töitä eikä ehdotella koulutetulle ihmiselle torimyyjän hommia 2 päivänä viikossa, saatana et ovat hulluja.

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

myös hanttihommatkin kelpais kunhan vaan saan työtä joka kannattaa. Torimyyjä ei elä jos se 2 päivää viikossa värjöttelee toisen porkkanoita pussittamassa kojussa.

Harva nyky-yhteiskunnassa saa saman tien kokopäiväistä vakiduunia mukavalla liksalla, ikävä kyllä. En tarkoita, että tätä pitäisi sinänsä hyväksyä, mutta asia nyt vaan on niin eikä himassa nariseminen ainakaan auta sen " kivan" duunin saamista.

Työnantajat todella arvostavat, sitä, että on tehnyt edes jotain - vaikkei se koulutusta vastaakaan - sen sijaan, että pötköttelisi kotona.

Ei oo käynyt mielessä, että kyllä meistä IHAN jokainen on ITSE vastuussa omasta elämästään...?

Vierailija:

Lainaus:

ja siitä pitää yhteiskunnan ja työkkärin ottaa jonkinmoista vastuuta. Suomi menee kokoajan van alemmas ja alemmas.

Mä olen tehnyt vuosia kaikkia pätkätöitä mitä vain olen saanut, lyhin työrupeama yhdellä työnantajalla oli 3 tuntia, ja otin sen vastaan. En missään vuokrafirmassa, vaan ihan itsenäisesti. Muutoin töitä keskimäärin 3 päivänä viikossa 6 tuntia, välillä ei pariin viikkoon mitään, välillä viitenäkin päivänä viikossa. Samassa kuussa saattoi olla viime vuonna 4 eri työnantajaa, kun otin kaikki lyhytaikaiset työt vastaan. Nyt sain vakinaisen ja kokoaikaisen paikan, ja nimenomaan siksi, koska mulla on nippu hyviä työtodistuksia näistä pätkätöistä, ja olen ollut töissä enkä maannut perse huurussa kotona koko ajan. Työnantajat arvostavat sitä, että ihminen yrittää, ja hakee ja huolii töitä ja hänellä on kokemusta työnteosta. Duunit muuten eivät olleet omalta alaltani lainkaan, vaan vaihtelevasti ihan muuta. Nyt olen omalla alallani, 8h päivä:).

En tajua, miten joku paskahousu voi sanoa, ettei ota normaalia työtä vastaan 2 päiväksi viikossa (etenkin kun saisit nuija siitä työtodistuksen, jossa lukee sinun tehneen töitä kuukausitolkulla, ja saat vielä lomailla 5 päivää viikossa), ja että TYÖKKÄRISSÄ on vika, kun tarjoavat sinulle työtä mitä sinä et ota vastaan, vaikka itseasiassa se on sun hommasi etsiä se työ alunperinkin. Työvoimatoimisto auttaa avuttomia ja syrjäytyneitä, kuten sinä, niitä, jotka eivät itse löydä duunia. Tosin, et taitaisi ikävän asenteesi takia edes pärjätä torimyyjänä, siinä vaaditaan sosiaalisia taitoja, ihmisten kanssa toimeen tulemista, rahankäsittelytaitoa, ripeyttä ja reippautta, ja hieman visuaalista silmääkin. Jotta ei olisi ehkä sun homma.

Virkailija sanoi, että ei kannata hakea, kun niitä hakijoita on niiin paljon ja on niin vaikea päästä, että et pääse kuitenkan. Hain kuitenkin kahdelle saman kaltaiselle kurssille, ajattelin että ainahan voi yrittää. Olisin päässyt molemmille! Kävin sen ensin järjestettävän kurssin, jonka jälkeen pääsin heti töihin. Nyt olen ollut tuossa samaisessa yrityksessä noin 12 v! Eli kannattaa olla itse aktiivinen, pitää puolensa ja olla vielä kerran aktiivinen!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat