Vierailija

.

Kommentit (18)

maistraattiin paperit itse, niin voihan sitä pitää ristiäiset vaikka vasta vuoden kuluttua. Tai ihan milloin vaan. Noi paperit vaan yleensä menee kasteen yhteydessä, jottei tarvitse ilmoitella kahteen paikkaan erikseen.

ja pappi tulee muuta kuin virallista tietä, niin kyllä ihan oikeasti ne ristiäiset voi varata ja suunnitella. Ne laputhan täytetään joka tapauksessa vasta ristiäisissä tai ihan vähän sitä ennen, kyllä ne ehtiin käydä hakemassa seurakunnalta vauvan synnyttyä vaikka päivä olisikin päätetty ja varattu sitä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kirkonkin, ja papin, ja olen niin tehnyt. Päivä vaan pitää sopia niin, että on varmasti syntynyt.

Harvoinhan noita joutuu perumaan, eikähän se henkiinjääminen ole varmaa milloinkaan.

Valtaosa toimittaa kuitenkin maistraattipaperit kastepapille, niissä tuo 2 kk tarkempi (vaikkei sekään ehdoton).

Lainaus:

Ei kai kirkolla ole yläikärajaa liittymiselle.

Minä varasin ristiäispäivän toiselle lapselleni odottaessani häntä, koska halusin tietyn juhlapaikan, joka oli hyvin suosittu. Lisäksi sopivan ajan löytyminen isohkolle vierasjoukolle ei olisi ollut helppoa lyhyessä ajassa. Pappi oli tuttu ja ajan sovin myös hänen kalenteriinsa sopivaksi. Tein tämän kaiken tiedostaen, että kaikki suunnitelmat voivat mennä mönkään ja pahimmillaan mitään ristiäisiä ei tule, mutta kaikki sujui onneksi toiveittemme mukaisesti. Ikimuistoinen ristiäispäivä!

Meillä esim. tuttu pappi ja kastepaikkana maksullinen juhlatila. Ei siellä kysellä, että onkohan vauva jo syntynyt. Lisäksi voisi olla kätevääkin kiireisiltä lähisukulaisilta jo etukäteen varata kalenterista yhteinen aika. MUTTA...

En silti ole halunnut varata ristiäispäivää ennen syntymää, koska voi kuitenkin sattua jotain sellaista, mikä muuttaa suunnitelmat. Jotenkin paremmalla ja luottavaisemmalla mielellä voi noita järjestelyjä tehdä sitten, kun tietää, mikä on vauvan vointi, mikä on minun vointini jne.

me oltiin ajateltu ristiäisiä 1,5 kk lasketun ajan jälkeen, mutta vauva syntyikin 1,5 kk ennen, joten ei voinut oikein pitää vasta 3 kk:n päästä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat