Vierailija

Hehän saavat jo palkan työstään. Ei minullekaan kukaan asiakkaistani tuo kevät- tai joululahjoja. En aio ostaa meidän hoitajille, ei ole tullut mieleenkään ennen näitä aloituksia.

Kommentit (16)

Vierailija:

Lainaus:

korkeintaan....mutta kun lapsi lopettaa tarhauransa meinaan muistaa tätejä jokaista omalla lahjalla...ehkä mahdollisesti jotain lahjakortin tynkää ryhmän käyttöön esim askartelutarvikkeita/ tiimari tms...en tiedä vielä...

Mikäs kiitos tuollainen lahjakortti on, jos ei ole edes tätien itsensä käyttöön. " Kiitos menneistä vuosista ja tässä teille vähän askarteluintoa lisää!" En myöskään ole tarhan täti, mutta tuskin säkään toivoisit kiitoksena jotain sellaista, jolla et tee mitään muualla kuin omalla työpaikallasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

korkeintaan....mutta kun lapsi lopettaa tarhauransa meinaan muistaa tätejä jokaista omalla lahjalla...ehkä mahdollisesti jotain lahjakortin tynkää ryhmän käyttöön esim askartelutarvikkeita/ tiimari tms...en tiedä vielä...

Se, että joku tekee pienellä palkalla töitä MUN LAPSEN kanssa, on mulle niin iso juttu, että mielelläni osoitan kiitosta ja arvostusta pienellä lahjalla.

Myös ajattelen, että se tuntuu kivalta siitä hoitotädistä ja osaltaan motivoi häntä seuraavaan uuteen rutistukseen hänen työssään.

Vierailija:

Lainaus:

Se, että joku tekee pienellä palkalla töitä MUN LAPSEN kanssa, on mulle niin iso juttu, että mielelläni osoitan kiitosta ja arvostusta pienellä lahjalla.

Myös ajattelen, että se tuntuu kivalta siitä hoitotädistä ja osaltaan motivoi häntä seuraavaan uuteen rutistukseen hänen työssään.

Ei ap kuule sun ole pakko ostaa/viedä kellekään yhtään mitään. Ei ne tädit varmaankaan oletakaan, että tuollainen sun kaltainen kateellinen ja ikävä ihminen mitään toisikaan.

Se vaan on sellainen mukava tapa, jolla ilahdutetaan sitä, joka on tehnyt kovasti töitä lapsesi eteen. Se on eräänlainen kiitos. Mutta sä tuskin ymmärrät tuollaisten kivojen eleiden päälle.

Ja minä muuten itse olen kyllä saanut paljonkin lahjoja asiakkailta. Työskentelen käsityöalalla pienyrityksessä: päivisin myyn liikkeessä käsityötarvikkeita ja tarjoan palveluitani mm. sisustussuunnitteluna. Iltaisin taas opetan samaa käsityöalaa aikuiskursseilla. Saan vuosittain oppilailta lahjan tai useammankin; tänä kevään kurssien päättyessä mm. ihanaa käsirasvaa ja lahjakortin hyvään ravintolaan. Muita lahjoja on ollut kaikenmoiset herkkukorit, kukkakimput, lahjakortit hierontaan, kasvohoitoon yms.. Hyvät asiakkaat tuovat myös usein joululahjoja; itsetehtyä hilloa, karkkeja, joulukukan yms. Kyllä se mieltä totisesti lämmittää. :o)

Kanssani on varmasti oikeinkin helppo ja miellyttävä asioida. Vai leimataanko minut automaattisesti paska-aivoksi, kun en osta sitä kevätlahjaa?

Ja miksi se pitäisi ostaa, kysyn vaan?

Joka kuukausi maksetaan kuitenkin täydet hoitomaksut!

jos hoitajat ovat kutsumusammatissaan ja todellakin pitävät työstään, kyllä he ovat iloisia siitä, että joku ajattelee lapsia. Pari esimerkkiä tyttäreni hoitopaikasta (12 lapsen ryhmäperhepäivähoito, 3 vakituista hoitajaa):

- 1 lapsista muutti perheineen ulkomaille. Ennen muuttoaan lahjoittivat paljon lapsen leluja hoitoon. Hoitajat olivat todella iloisia ja esittelivät jokaiselle sisään tulevalle vanhemmalle lelut ja olivat niistä aivan yhtä tohkeissaan kuin lapsetkin.

- Yksi lasten vanhemmista oli töissä liikkeessä, joka lopetettiin. Hän toi ison pahvilaatikollisen askartelutarvikkeita hoitoon: värillisiä pahveja, kiilleliimoja, puuhelmiä, sormivärejä, kiiltokuvia yms. yms. ja taas hoitajat olivat todella innoissaan mahdollisuudesta tehdä kaikkea kivaa lasten kanssa.

- Yksi perhe siivosi kirjavarastojaan ja toi kasan lastenkirjoja hoitoon.

- Yhdessä lasten kanssa hoitajat saivat valita lelukirjasta joulun alla jonkun max. 100 euron lelukokoelman. Päättivät hankkia nukkekodin ja nukkekodin huonekaluja. Hoitajat kertoivat jo pelkästään minulle kolmesti tästä ihanasta mahdollisuudesta saada lapsille uusi kiva leikki...

Ja nämä esimerkiksi ovat vain viime vuodelta! Kyllä hoitajia tuollainen ajatus ilahduttaa aivan varmasti, jos työstään pitävät ja hoitolapset ovat rakkaita heille. Aivan taatusti!

Vierailija:

Lainaus:

Näin täysin päiväkodin arjesta mitään tietämättömänä, voisin kuvitella, että tädit ilahtuisivat jostain hieman henkilökohtaisemmasta. Eiköhän askartelurahat (joskin niukat) tule jostain ihan muualta.

kaikilleko pitäisi lahja ostaa? Kalliiksi tulisi! Lähikaupan kassa, pankkineiti jen.

Mielestäni ihan kiitoksen pitää riittää. Vai saatko/odotatko vastaavia lahjoja omassa työssäsi?

-ap-

Enkä ole minäkään koskaan kuullut, että hoitajille pitäisi ostaa lahjoja. Onko siis yleisesti tapana? Meidän lapsi on vasta aloittanut päiväkodissa, joten talon tavat ei ole vielä kokonaan hallussa.

Vierailija:

Lainaus:

Näin täysin päiväkodin arjesta mitään tietämättömänä, voisin kuvitella, että tädit ilahtuisivat jostain hieman henkilökohtaisemmasta. Eiköhän askartelurahat (joskin niukat) tule jostain ihan muualta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat