Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mietin lähinnä, että mistä saan rahaa hoitovapaan ajaksi. Nyt vanhempainvapaan ajalla tulen jotenkin toimeen, vaikka ei tämä nytkään ole helppoa.

Kommentit (8)

Avomies otti ja lähti, mutta ei siitä nyt sen enempää...:( Olen vanhampainvapaalla ja ilmoittanut työantajalle jääväni sen jälkeen puoleksi vuodeksi hoitovapaalle. Sitä ei voi enää edes perua (tiedän sen, koska yksi työkaveri yritti tehdä siihen muutosta, mutta työantaja ei suostunut)...

Mistä voin saada rahaa? Kelalta voin saada kotihoidontukea ja hoitolisää ja lisäksi lapsilisät yksinhuoltajakorotuksineen kolmesta lapsesta. Näistä tulisi noin 900 €, joka menee melkein kokonaan asumiskuluihin (vuokra-asuntoa en haluaisi vaihtaa, koska kaverit, koulut, päiväkodit, kaupat jne ovat lähellä). Autoa minulla ei ole, eikä muutakaan myytävää omaisuutta. Asumistukea voisin ehkä myös saada muutaman sata euroa, jos lapsilisiä ei huomioida tuloina,mutta silläkö me sitten eletään?! Ex-avomiehelläni on niin pienet tulot, että kovin suuria elatusmaksujakaan en tule saamaan... Mikä avuksi??!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja jos niitä ei saa mieheltä suoraan (= jättää maksamatta) niin saat ne kunnalta. Eihän se paljon ole mutta tyhjää parempi.

Yritä vielä neuvotella työnantajan kanssa, jos pääsisit heti vanhempainvapaan jälkeen töihin!

Eihän tässä muita keinoja ole. Viimeinen vaihtoehto on että vaihdat pienempään ja halvempaan vuokra-asuntoon.

tuosta töihinpaluusta, jos se olisi mahdollista tässä tilanteessa. Olisin vaan niin kovasti halunnut olla kotona edes siihen asti, että nuorin lapsi on reilu 1,5 vuotta...

ap

yhteishuoltoäiti

Kotihoidontuki, elatusmaksut, lapsilisät, asumistuki, toimeentulotuki. Kela ja sossu. Ne teidän perheen elättää siihen saakka kun työhön menet, ja sen jälkeenkin riippuen sun palkan suuruudesta. Kamalaa pennin venytystä, lahjoitusvaatteet on kamalia joskus, joskus aivan mahtavia. Tsemppiä. Et ole ainoa. Köyhää on mutta ihan ok. Mä en suostu sossuun keneen niin ollaan aivan sairaan köyhiä. Ja kela maksaa elatukset kun lasten isä on varaton, virallisesti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat