Vierailija

Vaikka mies hoitaa elatusmaksut, tapaa lapsia, palauttaa sovitusti, on jättänyt exälleen auton, talon ja kaikki säästönsä?

Mikä voi olla vihan syy?

Sivut

Kommentit (48)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

todella pahasti (pettänyt,lyönyt tms.) tai on joku päihteiden väärinkäyttäjä joka tuli esiin yllätyksellisesti..? mistäs sitä tietää syitä voi olla monia..

niin miksi nainen on tehnyt hänen kanssaan useamman lapsen ja ollut naimisissa niinikään useamman vuoden?

Siis jos toinen on oikeasti ihan perseestä (etc), niin miten liitto on voinut kestää " ikuisuuksia" ?

Itse nimittäin olen dumpannut miehet heti, kun on tuntunut siltä, ettei yhteistä säveltä ole lainkaan. Jotenkin ajattelisin, että onhan siinä miehessä JOTAIN myönteistäkin pitänyt olla, jos suhde on kestänyt 8 vuotta ja siinä on syntynyt lapsia, vieläpä useamman vuoden ikäerolla.

ap

tai sanotaan nyt vaikka, että on tehnyt todella paskamaisia temppuja. Ja näiden miesten itsetunto on ollut tosi nollissa eron jälkeen. Yksi näistä on sattumoisin parhaan kaverini kanssa ollut naimisissa jo 10 vuotta, eikä hänestä ole narsistia saanut tekemälläkään.

Tapaamani mies ei todellakaan hauku exäänsä jatkuvasti eikä ole missään vaiheessa sanonut hänen olevan " mulkku" tai mitään. Olen itse tulkinnut yksityiskohdista, että hänen käytöksensä on ollut todella ikävää ja on sitä edelleenkin.

ap

Narsistinen persoonallisuushäiriö siis kyseessä. Narsistit usein hyvin taitavasti salaavat " syvimmän olemuksensa" kaikilta muilta, paitsi puolisolta. Itsekin olen jättänyt tuollaisen ulkopuolisen silmissä täydellisen miehen narsismin vuoksi. Sitä henkistä väkivaltaa ei kestä kukaan, enkä lapsianikaan antaisi sellaisen ihmisen tavata.

Kuitenkaan KOSKAAN et saa tietää sitä, onko tämä mies narsisti, ennen kuin alat hänen kanssaan parisuhteeseen. Itsellenikin exäni narsismi selvisi yli vuoden yhdessäolon jälkeen, ja oli järkytys. Mies kykeni huijaamaan minua yli vuoden, ennen kuin alkoi paljastaa todellista luonnettaan. Narsisti alistaa henkisesti, ei myönnä virheitään, pitää itseään täydellisenä ja syyttää kaikesta aina muita, valehtelee usein, jne. Se minun exäni oli myöskin ujo, tai siis vaikutti ujolta. Kotioloissa hänestä kuoriutui oikea monsteri, ja ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun lähti kotoa pois sen vuoksi, että en uskonut hänen olevan oikeassa sellaisessa asiassa, jossa todistettavasti oli väärässä. Olisi pitänyt siis minun uskoa punainen siniseksi, jotta hän olisi jäänyt kanssani rupattelemaan.

Mutta siis toki toivon, että tässä olenkin väärässä, sillä narsistit ovat ihmisistä kamalimpia..

t.9

se ei kanna pitkälle! Karseaa olla suhteessa, jossa pelkästään toisen kosketuskin yrjöttää (paitsi jos sulkee silmät ja ajattelee jotain toista)

ap

Mies sanoi menneensä terapiaan avioeron aikoihin, koska tunsi ettei pysty yksin käsittelemään juttuja. Hän toteaa suhteesta, että on ilmeisesti ollut itse täysin pihalla eikä ole käsittänyt sitä, että vaimo ei häntä rakasta. Vaimohan tosiaan petti häntä useamman vuoden ajan.

Olen itse ollut joskus aikoinaan tekemisissä persoonallisuushäiriöisen miehen kanssa ja hän oli joka tavalla erilainen. Siis hänestä sai herrasmiesmäisen käsityksen, mutta jotenkin hänen seurassaan oli silti jatkuvasti vastenmielinen olo.

Tämä mies tuntuu vain vähän putkiaivoiselta, naivilta, pumpulissa kasvaneelta ja jollain tavalla itsekeskeiseltä. Mutta ei siis pahalta ihmiseltä missään nimessä. Hän ei mitenkään avoimesti parjaa exäänsä, mutta rivien välistä olen onkinut nämä detaljit.

meidän kahden välillä vain ei ollut minkäänlaista kemiaa.

Yhdessä oltiin oikeastaan vaan tottumuksen vuoksi ja siksi ettei pystytty koskaan puhumaan, eli siis ei tullut puheeksi ettei juttu toimi. Kai siihen vain turtu.

t: Olikohan se 20

ei kannattaisi uskoa sinisilmäisesti vain toisen osapuolen kertomuksiin.

Esim. ex-mieheni on selittänyt uudelleen naisystävälleen ja lähipiirilleen aivan uskomattomia asioita minusta ja suhteestamme. On varsin vakuuttava ja uusi naisystävä uskoo kaiken sinisilmäisesti.

Miehen mukaan hän oli se, joka kantoi vastuun, mutta minä olin niin vaikea jne jne. ja lopulta halusin erota vain siksi, että olen niin vastuuton ja lapsellinen. Hän kertoo aivan vakuuttavasti, miten minä en suostu juttelemaan nyt eronkaan jälkeen, ja kuinka mahdoton olen.

Todellisuudessa erosin pitkän harkinnan jälkeen miehen alkoholismin ja vastuuttomuuden takia. Olen yrittänyt pitää hyviä suhteitä yllä eron jälkeen lasten takia, mutta mies ei suostu puhumaan edes lapsiin liittyvistä asioista. Miehen mielestä olin lapsellinen ja keskenkasvuinen, koska en hyväksynyt hänen toistuvia ryyppyreissujaan ja krapulapäiviään. Lapsellinen olin myös siksi, että välillä suutuin siitä, että mies ei osallistunut perheen arkeen millään tavoin.

Eli kyseessä mies, joka on itse vielä lapsen kengissä eikä kykene kantamaan vastuuta.

Mutta kummasti se puheissaan muuttuu ja kiillottaa kovin sädekehäänsä :)

Täyttää liian monet narsistin tunnusmerkit, sitä epäilin jo liiton aikana.

Olin itse liian pitkään liian sinisilmäinen, nyt -onneksi - miehellä on jo uusi uhri. Ja se uusi uhri surkuttelee miehen kovaa kohtaloa ja hankalaa ex-vaimoa, joka teki liitosta vaikean.

Mun mielestä olet saanu tosi hyviä kommentteja ja ajatuksia, ja sä et kuuntele niitä. Olet jäänyt jotenkin jumiin siihen, että miehessä ei ole mitään vikaa ja siinä eksässä on. Ja kaipaat kai sille vain vahvistusta? Sinä voit olla tasan niin sinisilmäinen kuin haluat, mutta sen vain sanon, että tässä ketjussa on tullu monta todella hyvää pointtia esiin.

Terveisin yksi monta vuotta psykopaatin kanssa seurustellut, kaksi lasta kanssaan.. ja voisin kuvitella itseni kevyesti tuon eksäsi asemaan.. Kaikki ei ole totta välttämättä mitä sinulle kerrotaan.

Vierailija:

Lainaus:

niin miksi nainen on tehnyt hänen kanssaan useamman lapsen ja ollut naimisissa niinikään useamman vuoden?

Siis jos toinen on oikeasti ihan perseestä (etc), niin miten liitto on voinut kestää " ikuisuuksia" ?

Itse nimittäin olen dumpannut miehet heti, kun on tuntunut siltä, ettei yhteistä säveltä ole lainkaan. Jotenkin ajattelisin, että onhan siinä miehessä JOTAIN myönteistäkin pitänyt olla, jos suhde on kestänyt 8 vuotta ja siinä on syntynyt lapsia, vieläpä useamman vuoden ikäerolla.

ap

ilmeisesti tällä tavoin kysyen.

Luulen tietäväni milloin ihminen valehtelee ja milloin ei. Tapaamani mies on yrittänyt erittäin reippaasti ottaa niskoilleen huomattavan kasan eroon johtaneista syistä " en ollut tarpeeksi kotona, olin sitä, olin tätä, olin tuota..." , mutta ko selitykset eivät ole minua vakuuttaneet - jos kaksi ihmistä rakastaa toisiaan, niin edes suhteen alkupuolella yritetään selvittää ongelmia, jos yhteistä tahtoa löytyy.

Ihan siksi, että olen itse elänyt todella veemäisissä ihmissuhteissa. Musta on jo vähän hassua, jos mies tuntee syyllisyyttä jo siitäkin, että olisi halunnut " itsekkäästi" seksiä useammin kuin useamman kuukauden välein.

Kun kaivelin totuutta esiin, kävi ilmi, että nainen olisi halunnut vain lapsentekomielessä seksiä, ei siis muuten. Tietysti se nyt oli melko luontevaa, koska hän (nainen) harrasti säännöllistä seksiä rakastajansa kanssa. Naisen rakastaja teki myös bänksit eron jälkeen.

Nyt kun kirjoitan näin, se tietysti kuulostaa siltä, kuin mies olisi kovaan ääneen kailottanut näitä asioita ja tarjoillut tarjottimella saadakseen minulta sääliä. Asia ei kuitenkaan niin ole, vaan hän pikemminkin on ollut vaiti, mutta olen tonkinut, onkinut ja kysellyt - ja toisinaan saanut vastauksiakin. Koska haluanhan minä tietää, mitä syitä eroon on ollut.

olemme vain tapailleet.

Miehellä ei ole ollut kuin yksi pidempi suhde ja se on ollut ex-vaimon kanssa, kesti tosiaan jotain 7-8 vuotta. No kesti siis ihan oikeasti, koska heillä on useampia lapsia ja heidän iästäänkin voi jo päätellä yhtä sun toista.

Olen itse jollain lailla saanut sen käsityksen, että vaimo meni hänen kanssaan naimisiin siksi, ettei saanut ainoata, ensimmäistä ja viimeistä rakkauttaan - joka oli mennyt naimisiin omalla tahollaan. Eli voisin jotenkin käsittää, että nainen on valinnut miehen, koska tämä on piirittänyt häntä aktiivisesti, mikä on ehkä ollut balsamia haavoille siinä tilanteessa, kun se ainoa rakkaus on astellut alttarille toisen kanssa.

ap

Kaverini oli ihastunut yhteen seurustelevaan ja komeaan mieheen. Ei saanut sitä ja iski sitten tavallisen suomalaisen miehen. Teki 2 lasta ja koko ajan oli tyytymätön, vaikka mies oli ihan kunnollinen. Osti talon ja teki hulluna ylitöitä, että vaimo sai kaikkea uutta.

Vaimo alkoi kulkea tyttöjen kanssa tunturilomilla ja kapakoissa. Mies ei estellyt vaan halusi vaimonsa parasta.

Kas kerran tää kaverini sitten kärähti rysän päältä tän nuoruuden rakkautensa kanssa. Ero tuli. Ja kaverini on haukkunut miestään kaikille, että muka siksi erosi. Tiedän miehen, koska olen hänen sukulaisensa ja että valheet ei pidä paikkaansa.

Tilanne repesi kun mies löysi uuden vamon itselleen. Kaverilleni taas selvisi, että nuoruudenrakkaus on moniongelmainen ja angstinen kaveri. Alkoi jumalaton sota lapsista ja mustamaalaus ja asioiden hankaloittaminen. Lapset haluais asua isänsä luona kun inhoavat äitinsä uutta miesystävää kun se on kuulemma niin " omituinen" . Mutta äiti ei päästä tyttöjä isälleen kun hänellähän menisi hyvän äidin maine.

On hiipinyt entisen miehensä pihalla öisin vakoilemassa tätä uutta naista ja soitellut häirikköpuhelja. Yritti kaikin tavoin hoitaa asiat niin, että mies olisi joutunut myymään talonsa ja muuttamaan vuokralle.

Kaveriani vituttaa tällä hetkellä tosi paljon, koska mies sai perinnön ja sai pidettyä talon ja uus tyttöystävä muutti asumaan hänen luo ja tytöt on nyt niin isoja, että saavat päättää missä asuvat. Kaverillani on vuokra-asunto ja mielenvikainen, mutta komea miesystävä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat