Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Niin..kun tässä on vuosipäivä mulla lopuillaan niin tulin ajatelleeksi tällaista, että kuinka paljon te juotte jos juotte lainkaan? Vai oletteko luopuneet moisesta yrityksen ajaksi?

Itse otin siideriä tänään aika suruttomasti kun on kp 8/28-30..

Toisaalta mulle tuntuu muutenkin maistuvan aika hyvin..Mietin onko mulla joku hysteria, että jos tärppää niin sitten ei voi vai oonko muuten vaan alkoholisoitunut..=)

Otatteko vähemmän esim. oviksen jälkeen vai eikö tällä palstalla ole enää humalahakuisuutta?

Ehkäpä mulla on huono omatunto omasta juomisestani kun tällaista kyselen, mutta onhan toi muutenkin ihan mielenkiintoista jos jaksatte vastailla =)

Hauskaa lopuiltaa (ja huomista)

t. poppis

Kommentit (6)

Ei kai sillä ole sikiön kannalta edes mitään väliä, vaikka joisi ennen kiinnittymistä eli viikon oviksen jälkeen? Korjatkaa, jos olen väärässä. Minä olen nääs ajatellut tissutella ihan rauhassa plussaan asti :D En muutenkaan tapaa vedellä mitään kauheita kännejä.

mutta se ei johdu mitenkään tästä vauvvakuumeesta ja yrittämisestä. Olen omat juomiseni juonut ja siksi moisen päätöksen ihan vapaaehtoisesti tehnyt.

Kaikki eivät oikein hyväksy sitä etten ota ollenkaan. Ärsyttää kun kavereiden kanssa täytyy asiasta keskustella ja sitä perustella. Välillä tuntuu et olis helpompi vetää se perskänni kun olla ottamatta. Ei tulis niin paljon sanomista. On tämä suomalainen kulttuuri vähän outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joskus saatoin ottaa useamman (jopa 5-6 annosta kerralla), mutta enimmäkseen tyydyin yhteen saunasiideriin. Tämä siis ennen ensimmäistä lasta.

Kun aloimme yrittää häntä, päätin, etten ota tippaakaan. Sen päätöksen pyörsin, kun yritys kesti ja kesti. Se tuotti tulosta vasta puolentoista vuoden jälkeen. Raskausaikana en ottanut tipan tippaa enkä kyllä imetysaikanakaan. Yritysaikana silloin lopetin ottamisen oletettujen menkkojen alkamisajankohtaan.

Imetysajan jälkeen käytin alkoholia kohtuudella. Muutaman kerran vuodessa saatoin ottaa vähän enemmän. Toinen lapsi oli ajatuksissa, että tulee jos on tullakseen. No, jälleen 1,5 vuoden jälkeen hän toivottavasti on nyt tulossa. Olen nyt rv 7 enkä ota tippaakaan nyt raskausaikana. Tiedän, että siitä tuskin on haittaa vauvalle, mutta en uskalla, jos vaikka jotain sattuisikin. Ensimmäisessä raskaudessa sattui. Onneksi ei tarvinnut syyttää (järjenvastaisesti) itseään siitä, että olisi maistanut mitään.

Mielestäni jo se, että kysyy asiasta, osoittaa sen, että asenne alkoholiin on terve. Tuskinpa alkoholisoituneet odottajat täällä mitään kysyisivätkään.

että join ennen yrityksen aloittamistakin harvoin humalahakuisesti, ehkä pari kertaa vuodessa. Muutaman lasillisen punkkua, muutaman oluen tai siiderin sen sijaan juon keskimäärin kerran viikossa. Huonon viinapään vuoksi humallun kyllä kevyesti jo tuostakin määrästä! ;)

Juon edelleen silloin, kun tekee mieli varsinkin kun täälläkin yritys on kestänyt jo 9kk. Okein kunnon kännejä vältän kyllä oviksen jälkeen.

Tästä oikeastaan päästäänkin sitten Begemotin kysymykseen alkoholin haitoista ennen menkkojen poisjäämistä:

sinänsä juomisesta ei käsittääkseni ole haittaa mikäli raskaus jatkuu, eikä tule varhaista keskenmenoa eli sikiövauriota ei silloin voi aiheuttaa MUTTA runsas alkoholin käyttö voi käsittääkseni aiheuttaa varhaisen keskenmenon eli lähinnä sellainen perseet olalle-meininki.

Ja runsas alkon käyttö voi myös aiheuttaa hedelmättömyyttä, muistaakseni ovulaatioongelmien vuoksi. Tämäkin käsittääkseni vaatii siis tosi runsasta käyttöä.

Jotain tietoa aiheesta löytyy ainakin http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/index.php?id=2&pg=3

josta lainaus: " Runsaan käytön riskit, pitkäaikaishaitat: ...Naisilla munasarjojen toimintahäiriöt, kuukautishäiriöt ja hedelmättömyys."

Ja toisaalla samassa lähteessä:

http://www.paihdelinkki.fi/faq/faq_tilanteita_04.htm

" -Sain juuri tietää olevani raskaana. Nyt minua pelottaa olenko aiheuttanut lapselleni jotakin vahinkoa? Join ennen kun sain tietää raskaudesta parina iltana aika kunnolla, siis humalaan saakka.

-Olen iloinen voidessani hieman huojentaa pelkoasi, sillä tilapäinen alkoholinkäyttö ennen kuin äiti on tietoinen raskaudestaan, ei todennäköisesti aiheuta ongelmia. Normaaliinkin raskauteen - ilman sen kummempia altistavia tekijöitä - liittyy 2-3 %:n riski siitä, että sikiöllä on jotain poikkeavuuksia. Satunnainen alkoholinkäyttö, kun äiti ei vielä tiedä olevansa raskaana, ei oleellisesti lisää tätä riskiä.

Vastauksen laativat Heli Malm, naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, Väestöliitto ja Iiris Koskinen, projektisuunnittelija, A-klinikkasäätiö"

Että eiköhän me voida alkoholia käyttää yritysaikana niin kuin itselle hyvältä tuntuu, kunhan jätetään se sitten kun plussa saadaan testiin tulokseksi! :)

Niin että hyvää vappua vaan kaikille vauvakuumeisille vietätte sitä sitten kuohuviinin tai siman merkeissä! ;)

Killa

Juuri tästä samaisesta aiheesta tiedustelin myös tuolla ensikoiden puolella ja siispä kannan oman korteni kekoon tähän keskusteluun.

Kun viime syksynä ryhdyimme vauvapuuhia aloittelemaan, niin silloin jätin saunasiiderinkin pois ja yleensä vain menkkojen jälkeen otin yhden, jos siltä tuntui (en siis muutenkaan ole ollut juhlijatyyppiä). Mutta nyt olen ajatellut, että juon siideriä tai viinejä milloin siltä tuntuu ja vasta kunhan saan siihen testiin plussan, niin lopetan käyttämisen. Olen kyllä ajatellut, että sitten kun on raskaana, niin sitten ei tule alkoholia nautiskeltua.

Mutta tosiaan, niin kauan, kuin ei plussaa testissä näy, niin aion ihan huoletta terassisiideristä nautiskella :)

Tuisku kp 27/34-42 ja yritystä takana 8 kuukautta

kun tuntuu joko porukka hapeilevan tai muuten eivat myonna?!

Meikalainen noin yleisestikaan en juo useasti, enka ole humaltunut herraties koska viimeeksi?!

Mutta isannan kanssa juodaan pullollinen valkkaria lauantai-illan ratoksi monenakin viikonloppuna, seka joskus jopa viskipaukut maistuvat...

Raskaana ollessani en juo/kayta pisaraakaan alkoholia; mutta nain haaveillessani... kylla ne maarat sen tekevat etta onko hyvaksi vai ei; jossain suositellaan jopa lasillisen punkkua tekevan ovikselle hyvaa!

Mutta viime kierrossa tuli juhlittua useammankin kerran ja kierto jai ' kesken' , joten kylla siita haittaa on enemman kuin hyotya!!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat