Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tulin pitkän työpäivän jälkeen kotiin. Vähän aikaa kotona oltuani kävin lapsemme(2v ja muutama kuukausi) kanssa keskustelun:

" Vihainen." (lapsi)

" Kuka?" (minä)

" Äiti." (äiti)

" Äiti lyö XXX" (lapsi)

XXX = tiiaa, leenaa, lauraa esim. lapsen oma nimi.

Järkytyin, en tiedä kuuliko vaimoni!

Mitä teen? Olen aivan tolaltani.

Kommentit (13)

Mutta tiukaa se tekee, olen aika shokissa. Ei lapsella mitään vammoja ole tai mustelmia, eikä valittanut mitään, mutta omasta mielestäni lasta ei saa edes läpsästä!

Kiitos kannustuksesta, toi suihkupippelijuttu rohkaisee, ehkä on kysymys vain väärinkäsityksestä ;)

t. Ketjun aloittaja

ja eikös se luottaminen ole muutekin vähän katkolla, kun täällä asiaa ihmettelet. Vanhempien on ihan hyvä keskutella kasvatustavoistaan välillä yhdessä. Kannattaa kysyä, mutta asettele sanasi siten ettet kuulosta syyttävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä minäkin kerran kysyin mieheltä suoraan, mitä tyttömme mahtoi tarkoittaa sanoessaan että hän oli pessyt isin pippelin suihkussa. Asia selvisi: hän oli kerran suihkuttanut vettä isin pippeliä päin.

" Vaimo pitää lapsenne kurissa."

Kuriko tarkoitaakin LYÖMISTÄ!???

Edelleenkin, miten kysyn asiaa kauniisti vaimoltani? Jos asiasta häneltä kysyn, tarkoittaa se sitä, että en luota häneen, sen hän heti ymmärtää?

En kyllä itsekään tiedä, voinko luottaa, jos lastamme lyö!

t. ketjun aloittaja

Sanot vaimollesi, mitä lapsi kertoi. Siinähän se selviää, onko lapsi muunnellut totuutta, vai onko vaimolla sattunut pinna palamaan. Hyvässä parisuhteessa kestää kysyä toiselta mitä vaan, ilman että tarvitsee pelätä luottamuksen menetystä. Kyllä minä myönnän miehelleni joskus lyöneenikin lasta, kun pinna on mennyt totaalisesti. Miehen tuki auttaa jaksamaan eteenpäin. Lyömistä ei meillä hyväksytä, mutta virheitä ei myöskään ole tarvitse salata.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat