Vierailija

Kommentit (25)

Kyllä esim. steriilisaatio on sallittua, jos lääkärit ovat naisen terveyden kannalta katsoneet välttämättömäksi.. Että ei se kohdunpoistoa vaadi.

Se, mikä on syntiä on lapsiluvun rajoittaminen ja perhesuunnittelu. Me annetaan Jumalan tehdä se meidän puolesta. Joten kyllä jonkun sairauden yllättäessä, missä ei missään nimessä saa tulla raskaaksi, se ehkäisy on sallittua. Ja tämän tiedän ihan sillä, että olen jutellut hyvin monen puhujan ja johtokuntaan kuuluvien kanssa.

Tämä on vaan sellainen asia joka jakaa mielipiteitä kahtia..Tärkeintä tällaisissa asioissa on hyvän omantunnon pitäminen. " Puhtaalla omallatunnolla ei voi tehdä väärin tällaisissa asioissa" .

Vierailija - 26.04. 22:48 vastaa tähän viestiin (21/26)

Minä en osaa vastata näin vaikeaan ja osapuolille hyvin henkilökohtaisiin kysymykseen.

ap

jos lestadiolaismies saisi

lapsen ei lestadiolaisen naisen kanssa, ei avioliitossa. miten suhtauduttaisiin? pitäisikö hylätä nainen? mennä naimisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kerrotko pähkinänkuoressa teidän ideologian. Mummoni on " teitä" ja olen ruvennut hänen luonaan käymään ja en tiedä hänen tapojaa ja olisi kiva tietää ettei loukkaa. Siionin lauluja ja saarnoja olen hänelle nauhoittanut vanhainkotiin. Voiko sitä tiedän lehteä (en musita nimeä) tilata jostain ja mitä maksaa vuosi? Kiitos!

Jos esimerkiksi vaimolla todetaan jokin sairaus, joka estää lapsen tekemisen (paha diabetes, epilepsia tms.), saako oppien mukaan pari käyttää ehkäisyä, vai onko parin elettävä selibaatissa koko elämänsä?

lehden tai cd:n voi tilata p.0207659010 37e/vuosi ilmestyy joka keskiviikko. myös muita tilaushintoja esim opiskelija ja lyhyempiä tilauksia..

2) kantsis mennä naimisiin.. olis paljon helpompaa. eka tietty tarttis ymmärtää tehneensä väärin, katua ja pyytää anteeks eli tehdä parannus tai siis saada parannuksen armo.

Myös tiedän tapauksia, joissa ehkäistään pahan migreenin takia, koska raskaana ollessa ei voi migreenilääkkeitä syödä.

Myös erittäin runsaat kukkautiset hoidetaan monesti kierukalla tai e-pillereillä...

Sitä ei tehdä ehkäisyn vuoksi. Jos joku vl-nainen ei terveytensä vuoksi kestä enää raskauksia, ei häneltä sen vuoksi kohtua poisteta. Vaan käytetään ihan normaaleja ehkäisymenetelmiä tai sterilisaatiota.

Ihmettelen tätä kovasti. Jos naisella on vakava sairaus, hän riskeeraa sekä oman että tulevan lapsen hengen, mikäli tulee raskaaksi. Selibaatissa on siis elettävä. Onhan Jumala sentään järjen antanut ihmiselle. Tuskin Jumalan tarkoitus on, että naisten tulisi tapattaa itsensä. Ja eihän ihminen toki pysty lasta tekemään, mutta ihminen pystyy tekemään päätöksen siitä, haluaako antaa mahdollisuuden raskaaksi tulemiselle vai ei.

en muuta itseäni olen hyvissä väleisä mummon kanssa, en vain tunnen uskontoa yhtään. mutta kai hän kertoo jos tulee aihetta.

kiitos! -9

En tarkoita, että olisit konkreettisesti ollut ulkopuolella, vaan tarkoitan sisäistä kokemusta, jossa olisit nähnyt asioita ulkopuolisen silmin. Jos olet kokenut näin, niin mitä ajatuksia kokemus herätti sinussa?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat