Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko myös äitisi lihava?

Lähipiiristä tekemäni katselmuksen mukaan hyvin usein kilot siirtyvät äidiltä tyttärelle. Itsekin olen ylipainoinen, bmi 35, ja äitini on samanlainen. Myös hänen äitinsä oli todella lihava, ei laihtunut edes vuoteenomana dementiapotilaana.

Miten muilla pulleroilla?

Kommentit (16)

Siis äitini oli ihan superlaiha nuorempana. Muistan, että itsekin normaalin hoikkana 15-vuotiaana koettelin joitakin äitini vaatteita, ja hyvä kun sain toisen reiteni johonkin hänen mekkoonsa... Hän lihoi sitten ihan yhtäkkiä joskus 45-50-vuotiaana, vaikka ei tehnyt sen kummempia muutoksia elämäntyyliinsä.

Itse jo lapsena olin vähän pullea (ihan normaalipainoinen kuitenkin) ja teininä jo elämä oli joka toinen kk laihdutuskuuria, että normaalipaino olisi jotenkin pysynyt, ja nuorena aikuisena lihoin tosi nopeasti painoindeksiin 35. Olen siitä jonkin verran laihtunut, mutta kilot meinaa tulla heti takaisin, jos yhtään lakkaan valvomasta itseäni ja syömisiäni. Olen kanssa omalle äidilleni jonkinlainen pettymys. Olisin niin kaunis kuulemma, jos vaan " tekisin jotain itselleni" :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on paljon ylipainoa. Ja olen huomannut saman suuntauksen. Esim. isäni äiti oli melkoisen pyöreä (kuoli sydänkohtaukseen hieman yli 60v.) ja isäni sisko on suorastaan sairaalloisen lihava. Hänen tyttärensä on pyöreä, tosin ikää on kyllä n.23v. vasta..

hänellä on syömähäiriö ja masennus.

Itsekään en ole koskaan ennen ollut ylipainoinen kuin vasta nyt, saatuani ekan lapseni. Raskauskilot ei meinaa sulaa.

Aina ennen olen ollut hoikka.

Syömähäiriön kyllä olen perinyt, vielä muutama vuosi sitten olin niin laiha etten jaksanut kävellä.

Äitini on minua n. 10cm lyhyempi ja varmaan 40kg laihempi... Ärsyttää kun oma äitini 45-vuotiaana käyttää kauniimpia vaatteita kuin minä...:(

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat