Vierailija

Minussa on jokin juttu, jokin piirre mikä saa joka ikisessä työpaikassa jonkun inhoamaan/karttamaan minua ja sitten minusta valitetaan. Valittajat eivät oikein itsekään osaa eritellä kunnollista syytä. Kun saan sitten aina lähteä koeajalla niin aina sanotaan samat asiat: kemiat ei nyt vaan juuri täällä kohdanneet, varmaan kyllä jossain muualla. Työnteosta sinänsä kenelläkään ei ole valittamista. Alat ovat sellaisia joissa täytyy työskennellä eräällä tavalla ryhmässä. En voi ilmoittautua työttömäksi koska on kymmeniä vapaita paikkoja molemmilta aloilta. Olemme psykologin kanssa yrittäneet miettiä ja selvittää, että mikä niitä ihmisiä saattaisi ärsyttää- emme löydä vastausta. Väsyttää niin paljon. Niin paljon, että kohta narunjatko tuntuu parhaimmalta työpaikalta.

Kommentit (14)

mutta siihen sopisi kyllä se, että henkilö käyttäytyy muiden mielestä jotenkin kummallisesti, mutta usein muiden on vaikea selittää, mikä on vikana. Kysymys on siitä, että AS-henkilöillä usein ilmeet, eleet, äänensävy ja ehkä sanojenkin käyttö on muista ihmisestä poikkeavaa.

Tämä eri alojen väitetty työvoimapula on osa työnantajien politiikka saada painostettua päättäjät sallimaan ulkomaisen työvoiman käyttö entistä vapaampi käyttö. Lisäksi tällä painostetaan ammattiyhdistysliikkeitä. Työnantajat ovat mielellään vetoamassa markkinavetoisuuteen palkan määräytymisasioissa, mutta tässä eivät ymmärrä yhtä tosiseikkaa: maksavat liian vähän, ja siksi työvoimapula! Vika ei ole sinussa, vaan työnantajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ohjaajan, sairaanhoitajan jne. virkoihin haetaan aika usein ihmisiä ja siellä ei meinaan olla niin tarkkoja kenenkään käyttäytymisestä =). Siellä pieni vittumisuus ja suorapuheisuus ovat plussaa. Ja olen ihan tosissani nyt!

Varmasti se elämäsi työpaikka vielä eteen tulee! Onhan se niin, etteivät kaikkien kemiat oikein sovi yhteen. Ajettele asia vaikka niinpäin, että sinun kemiasi on kyllä ihan loistava, mutta ne muut eivät ole sopineet sinun kemiaasi :) Mutta olisihan se oikea syy ihan hyvä selvittää, mieti erilaisia tilanteita työpaikallasi, joissa olet ollut osallisena ja sitä kuinka olet toiminut niissä? Oletko puhelias, hiljainen? Voisiko jompi kumpi näistä olla syy? Miten on muun elämäsi laita, onko se kunnossa? Voisiko se heijastua jollain lailla käytökseesi? Onko sinulla ystäviä, harrastuksia? Oletko liian tuttavallinen uusille ihmisille? Lörpötteletkö liikaa omia asioitasi? Tässä joitain asioita, joita minulle tuli mieleen, jotka voisivat vaikuttaa asiaan. Tsemppiä sulle! Vaikutat fiksulta ihmiseltä.

en osaa käyttäytyä muulla tavalla. Olen jo karsinut käytöksestäni äkkipikaisuutta, opetellut sietämään v*mäisiä kommentteja (naisvaltaisissa työyhteisöissä näitä aina tulee..), opetellut olemaan hiljempaa jne. Olen aika puhelias, lörpöttelen kaikenlaista mutta vähemmän kun ennen. Ärsyynnyn helposti mutta sitäkin olen opetellut hillitsemään. Olen aika persoonallinen, huumorintaju on aika omanlaista. Kaikki ei ymmärrä. Ehkä vaan en sovi joukkoon. En mä enää mitään rupea lukemaan. Olen jo yli 30 ja istunut koulussa koko elämäni, en jaksa enää. Mua on kiusattu aina ja joka paikassa vaikka vaikutan erittäin hyvä- itsetuntoiselta ja voimakkaalta. Sisältä olen heikko ja haavoitettu. Lapsuusolot olivat huonot, rakkautta en ole saanut oikein koskaan keneltäkään. Tai nykyään kyllä hyviltä ystäviltä ja perheeltänikin. Mutta olen niin tälläinen. Ei tätä pysty selittämään. Turha sanoa, että muutu. Minä olen yrittänyt kaikilla niillä resursseilla ja voimilla mitä multa löytyy. Minä en jaksa enää, enkä pysty elämään ilman töitä koska velkaa on ihan hirveästi. Mulla ei ole mitään tekoa tässä elämässä. Ap

lääkärin juttusille. Olet vakavasti masentunut, jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia. Olisiko kuitenkin niin, että joku läheinen ihminen pystyisi kertomaan sinusta sellaisia asioita, jotka vaikuttavat näihin työn menettämisiin. Psykologi ei välttämättä halua sanoa vaikka näkisikin jotain sellaisia ominaisuuksia sinussa. Hän haluaa ehkä vaan kuunnella sinua ja odottaa, että keksisit ne itse.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat