Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kertokaa miten olette saaneet ne yli lasketunajan menneet päivät kulumaan positiivisessa hengessä!! ? Mä olen niin LOPPU tätä raskautta että pää hajoo ja alan suorastaan vihaamaan tätä olotilaa ja en osaa ajatella enää yhtää positiivista ajatusta.. Sama esikoisen kanssa- tosin lapsen synnyttyä ei tietenkään ollut samoja fiiliksiä..

Pää hajoo!!

Käynnistysvinkkejä kaivataan myös! Seksi ei onnistu - mies ei haluu :(

Kommentit (18)

Mulla vielä 3 viikkoa laskettuun ja olo alkaa olla tuskastunut. Ja kenenkään on turha tulla toista siitä tuskastuneisuudesta arvostelemaan, sen verran henkilökohtaisia tuntemuksia nämä asiat on. Tsemppiä sulle, ja onnea synnytykseen! Neuvoja mun on paha antaa, kun olen itse ensikertalainen. :)

vaan oli alusta loppuun yhtä tuskaa? Kipuja, huimausta, supistuksia, verenpainetta, hormonaalisista mielialanmuutoksista (masennus, kiukku) puhumattakaan.

Entäs kun luonto on hoitanut niin, että viimeiset viikot käy niin pinnan päälle, ettei ainakaan synnytys pelota kun haluaa vain eroon siitä viheliäisestä olosta josta on kärsinyt jo kuukausikaupalla?

Saako sitten valittaa?

Ap:lle sympatiat ja kävelyä + venyttelyjä joissa lapsen saa laskemaan vähän alemmaksi suosittelen. Ei rajuna tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sepä se pinnaa koettelee sen kehnon olon lisäksi, kun ei enää jaksa liikkua ja on tottunut puuhamaan kaiken aikaa. Ai että sitä iloa kun tuli vauvan kanssa kotiin ja jaksoi taas siivota =))

Ja joo, raskausmyrkytyksen oireita mullakin oli loppupuolella, olin osastollakin jonkin aikaa. Kyllä se n.8 kk kammottavaa oloa pistää jo sisupussinkin valittamaan.

Nuo jotka eivät ymmärrä, ovat niitä jotka eivät tiedä kokopäiväpahoinvoinnista mitään eikä ole mitään verenpaineita sumentamassa päätä. Hyvä se on hymyillä kun on kiva olo, ehkä vähän epämukava... hahhah...

t.13

Ei varmasti paljon lohduta, että niin monet on samoissa tunnelmissa tuossa vaiheessa. Yhdeksän kuukautta takana, muutamia päiviä enää edessä. Tsemppiä!

kosmetologilla, shoppailemassa ja pitkillä kävelylenkeillä. Lepäily ei oikein onnistunut, kun olin niin täynnä energiaa, että heräsin aamuisinkin puoli seitsemältä ihan pirteänä.

on luonnon pikku kikka kypsyttää sut synnytykseen. Eli tuossa vaiheessa sitä on jo niin valmis vaikka kuinka tuskalliseen episodiin ettei vaan tarvis olla enää raskaana. Susta on kypsymässä motivoitunut synnyttäjä siellä...

Vierailija:

Lainaus:

on luonnon pikku kikka kypsyttää sut synnytykseen. Eli tuossa vaiheessa sitä on jo niin valmis vaikka kuinka tuskalliseen episodiin ettei vaan tarvis olla enää raskaana. Susta on kypsymässä motivoitunut synnyttäjä siellä...

Lisäksi mua helpotti kun aloin ajatella sitä käynnistyspäivää että silloin vauva syntyy, kaikille kyselijöille kerroin että " ei se synny kuin aikaisintaan sitten ja sitten" ja asennoiduin muutenkin siihen käynnistyspäivään synnytyspäivänä. Kannattaa yrittää tehdä oma olonsa mahdollisimman mukavaksi, rentoutua lukemalla ja ja miten nyt rentoutuukin ja tehdä itselleen mukava pesä - turha yrittää enää viimeisiä päiviä viettää hirveästi touhuten. ;)

Nimim. 17 päivää yli LA:n

itselläni kävi näin että laskettu aika 16.7 ja lapsi syntyi 4.8 joten olihan siinä odottamista mutta syntyipä lopulta

toki en tuskastunut missään vaiheessa koska voin koko raskauden ajan mainiosti seuraavien kyseessä ollessa löysin yhden valopilkun ei yöheräämisiä vielä saa nukkua yönsä.

Odottavan aika on pitkä kärsivällisyyttä.

Tee jotain uutta ja erikoista jota et ennen ole tehnyt. Suunnittele vaikka viikoksi eteenpäin joku extrajuttu siis jos jaksat liikkua.

Tänään museoon

Huomenna torille

Ylihuomenna kahvilaan

Elokuviin

jos et jaksa mennä minnekään kutsu joku vierailulle mutta pyydä että tuo kahvileivät tullessaan

mene itse vierailulle

jne mitä sitten keksitkään

saat muutakin ajateltavaa

Alkuraskaudessa pahoinvointia, sitten masennus, keskiraskaudesta lähtien supistuksia ja liitoskipuja, seuraavaksi tuli normaalia kovempi turvotus, sitten nousi verenpaine ja lopulta diagnoosi raskausmyrkytys. Ja jos joku sanoo mulle, ettei mulla oo oikeutta valittaa kurjaa oloani, saa nyrkistä kuonoonsa.

Eilen pistin tän aloituksen aika myöhään ihan " kypsänä" ja nyt jatkuu näköjään juttu.. No joo, fiilis edelleen aika kypsä. Ei, kun ei. Supisteluja melkein koko yö takana, joten unet jääneet vähiin. Ei hirmuisen kivaa lukea kommentteja - ei paljon sympatiapisteitä heru, tai jotain vastaavaa.. Mietin vaan että jos jollain on jalka poikki niin menetkö sanomaan, että ei paljon sympatiapisteitä heru, mulla meni MOLEMMAT jalat viime talvena.. jne.. ?? Aika julmaa.

Lisäksi kun ei tämä liikkuminen ole enää sitä samaa kuin ennen. Normaalisti aina olen menossa mut nyt ei pysty ja jaksa. Kyllähän mä suunnittelen aina pari päivää etukäteen, että nyt sitten menen leikkipuistoon esikoisen kanssa, avoimeen päiväkotiin jne.. Ei vaan Jaksa vastailla muiden äitien kysymyksiin että koskas se laskettu aika olikaan.. Juu, vaikka hyväähän ne varmaan tarkoittaa vaan..

ap

Aina parempi mitä " valmiimpi" lapsi on. ystäväni sai 6 vkoa etuajassa lapsensa, eikä se todellakaan ole ollut helppoa/mukavaa ym... Sairaalassa ekat 3vkoa ja kotiutumisen jälkeen yhtä ramppaamista laitoksella. Joten koita ajatella vaikka niin, että mitä valmiimpi vauvasi on tähän maailmaan, sitä nopeammin pääsette aloittamaan yhteisen elämänne omassa kodissa.

itselläni auttoi (luulisin) synnytyksen käynnistymiseen shoppailu ja kävely! tsemppiä nyt kovasti sulle ja onnea tulevasta pienokaisesta!

hyvä kun joku ymmärtää.. Jos ei ole kokenut vaikeaa raskautta niin eihän sitä voi ymmärtää miltä tuntuu.. Mulla meinaa on just toi verenpaineen nousua ja virtsassa proteiiniplussaa..

Mitä venytyksiä voi tehdä? Kuulostaa ihan hyvältä.. ! Mistä löytäisin netistä sellaisen sivun? Akupisteiden painamista oon jo kokeillut (ei mitään vaikutusta..)

toteaisin, että tuskin kenelläkään ne la:n yli menevät päivät on mitään herkkua ja ihmettelen, jos kukaan enää siinä vaiheessa jaksaa olla erityisen positiivinen. Ja kun ap sinullakaan ei ole kyseessä esikoinen, sekin tuo oman lisävärinsä asiaan: esikoista odottaessa voi sentään vaikka nukkua vuorokauden ympäri jos huvittaa, mutta siihenkään ei sinulla nyt ole mahdollisuutta.. En osaa muuta neuvoa antaa kuin että koita kitkutella päivästä toiseen ja ajatella niin, että yleensä lasketun ajan jälkeen syntyneet vauvat ovat hitusen helppohoitoisempia.. Eli kun ovat keskimäärin isompia ja siten jaksavat syödäkin paremmin, hommat lähtevät yleensä rullaamaan helpommin kuin kovin pikkuruisen pikkuisen kanssa, joka ei jaksa oikein edes pysyä hereillä syödäkseen.. Tsemppiä, itse olen samassa tilanteessa parin kk kuluttua.. ;)

Älä vetoa kaksosraskauteen kun ylimielisesti näpäytät ap:ta joka on tuskastunut raskauteensa, sinä et voi tietää miten helppoa/hankalaa toisella on.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat