Seuraa 

Pääsinpäs pinoa aloittelemaan kun yövuorossa jälleen. Mahdanko olla aivan optimisti kun viimeiset yövuorot mulla on rv31? No eipä meillä kovinkaan paljoa ole henkilökuntaa ja vaki-yökkö on kesälomalla. Meillä yöt ovat yleensä rauhallisia vaikeinta on se valvominen kun välillä (aina) väsyttää. Mies tuntuu kovasti odottelevan mun töiden loppumista. Mahtaako hänellä olla ikävä minua vai onko se miehen puolelta silkkaa mukavuudenhalua ;) Minä olen meillä yleensä se joka nousee pojan kanssa aamuisin ylös ja minulla kestää pinna pojan päiväunille nukuttamiset yms.

Kateellisena luin kuinka hyvät välit teillä on appivanhempiinne. Itse en ole omiani nähnyt sitten joulupäivän. Mies käy pojan kanssa kahden anoppilassa silloin kun minä olen töissä (epäselvää on onko tuo anoppilan toive). Anoppi ei ole edes onnitellut minua raskaudesta. (olenko pikkumainen kun edes moista odotan??) Toinen miniä oli kiusannut anoppiani kun olivat puhuneet vauvoista (joita sukuun on tänä vuonna tulossa useampia) että ihanaa kun meillekin tulee vauva ja jos hän on oikein ymmärtänyt niin ei taida lapsiluku jäädä siihen kahteen vaan kolmesta unelmoivat :) Anoppin kutale veti oikein tosissaan herneet nenään:" Kyllä sitä toisilla on varaa lapsia tehdä!"

Vauva puolella kävin lukemassa viestiketjua jossa oli puhetta Vauvanhoito-ohjeista joita mummut ja papat ovat tarjonneet. Oikein kylmät väreet menivät selässä kun mietin kuinka se kaikki on taas edessä. Tällä kertaa aijon nostaa kissan pöydälle ja sanoa asioista suoraan (silleen rakentavasti tietenkin...) enkä jää asioita märehtimään. Nyt se on päätetty. Muistuttakaa mua sitten kun olemme vauvapuolella että: " Ole nainen pubu ja pidä pinatasi niinkuin uhosit odotus-puolella." =)

Hmm. Nuo lapsimessut kuulostavat tosi mielenkiintoisilta mutta meille on juuri sinä viikonloppuna tulossa miehen serkku avokkinsa kanssa käymään. Heillä ei vielä ole lapsia joten tuskin saisin seuraa messuille. Sitä paitsi me aijotaan miehen kanssa esittää heille SE SUURI kysymys, eli olisivatko he halukkaita Unskin kummeiksi.

Tänään kuulin että mun olisi mahdollisuus ostaa käytettyinä siistit sisarusrattaat. Happy Babyn Spider Duo. Mulle tuo oli vieraampi merkki mutta mitä haulla täältä lueskelin niin myönteisiä käyttökokemuksia ihmisillä niistä oli. HP on aika kova mutta mitä uusiin vertaa niin taitaa olla aika kohtuullinen. Täytyy vielä miehen kanssa puhua. Itse olen kyllä innostunut niistä rattaista :)

Noooh työt kutsuu, mutta kiitos kun taas sain purkaa tuntojani. Kyllä TE olette ihania =)

pubu ja Unski rv23+6

Kommentit (18)

Luin nopsaan eilistä pinoa, ja siellä(kin) oli puhetta vauvavakuutuksista.. KERUTUS taisi mainita, että Lähivakuutuksesta saisi turvakaukalon lainaan, mutta omassa Lähivakuutuksen pisteessämme ei ainakaan moisesta tiedetty mitään... Meilläkin on kuitenkin kaikki perheen + anoppilan vakuutukset samaisessa firmassa. Oletteko ihan varmoja kaukalo-asiasta vai voiko olla noin " suuria" eroja paikkakunnittain?

Muuta kummempaa ei oikeastaan kuulukaan. Masu on kasvanut aika vauhtia viime ajat, ja sen alkaa tuntea nahoissaan. Tosi helposti alkaa liikkuessa kiristää ja pakko on välillä ihan pysähtyä hetkeksi. Helposti myös närästää, ja kun vaatekauppaan eksyy, tuntee siellä olonsa ihan maatuskaksi. Ja kuitenkin vasta 24 viikkoa tulossa täyteen.. Mutta kyllästynyt en raskauteeni ole, päinvastoin; " Rusinan" myllerrys ja potkut ja masun kasvukin on kuitenkin ihan mukavaa.

Opemammako se ei löytänyt mitään mukavaa vaatetta shoppaillessaan? Harmi juttu, niinhän se yleensä on, että mitä kipeämmin jotain tarvitsisi, sitä huonommin mitään löytää. Itse yllätyin H&M:lla käydessäni. Yleensä en löydä sieltä mitään sopivaa, mutta nyt kokeilin huvikseni yhtä paitaa. Henkarilla roikkuessaan se ei näyttänyt juuri miltään, mutta päällä oli oikein mukava ja kivannäköinen, ja pakkohan se siis oli ostaa. Katselin myös pellavahousuja, mutta niiden kokeilun jätin toiseen kertaan.

Nyt tiskit odottavat (meillä kun ei ole ylellisyyttä nimeltä astianpesukone..) ja jospa sen jälkeen lähtisi käymään vaikka kirjastossa. Aurinkoista torstain jatkoa ja vapun odotusta kaikille!!

Terveisin Kumkwatti + Rusina

Aivan ihanat ilmat ollut viime päivinä!!! Taitaa se kesä sittenkin sieltä tulla! =)

VAPPU: Lauantain vietämme minun vanhemmillani grillaillen ja iltaa istuen! =) Siinä meidän vapun suunnitelmat sitten ovatkin, mies menee sunnuntaina yövuoroon...!

OMA NAPA: Oma vointi on ollut oikein hyvä! Ihana huomata kuinka paljon enemmän päivä päivältä " Mömmeli" myllertää mahassa! =) Eilenkin naureskelin, kun masuani katselin, niin maha oikein hytky laidasta laitaan! =) Minä en ainakaan tähän raskaana olemiseen ole kyllästynyt, päinvastoin! =) Voihan se tosin olla tätä ensimmäisen odotuksen huumaa! =)

Nyt koiran kanssa ulkoilemaan! =)

-Mömmeli rv25+6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

OOlo on mitä paras, kun on monta päivää vapaata=) Aurinkokin paistaa ja orvokitkin tuli laitettua eilen pihalle.

Omppupomppu, kurjaa että poika sai tulehduksen ja joutui sairaalaan. Siis eikö lääkärin kirjoittama todistus kelpaa työpaikalle? Olen aina luullut että lapsen sairauden takia lääkärintodistuksella voi hoitaa lasta vaikka viikon! Kauheeta jos tulee vaikka joku kuume.vesirokko tms.mikä voi kestää parikin viikkoa!

VAPPU, meillä se menee mökillä, jos ilma on hieno, kaverit liittyvät seuraan grillailemaan. Ei olla enää muutamaan vuoteen juhlittu vappua kaupungissa, eikä lähdetty keskustaan, me ei olla mitään vappuihmisiä. Mä tykkään kyllä keväästä ja auringosta, mutta jotenkaan en osaa ajatella vapusta muuta kuin munkkia ja simaa,joista ei pidetä=) Ja tärkeintä siinä tuntuu olevan tuo alkoholi, ja sitä voi kyllä juoda muulloin ihan yhtä hyvin.

Tietty sitten pikkuisen kanssa vappuna tivoliin, kunhan kasvaa.

Juhannus ja Joulu on mun lempparit ja tuo pääsiäinen ja vappu vähän semmoisia pakkojuhlia.

Mutta siitä huolimatta nyt jo toivotan teille kaikille Ihanaa Vappua, koska kannattaahan siitä ottaa kuitenkin ilo irti!!

Nyt syömään, ostin espanjalaisia uusia perunoita, kun yksi täti kaupassa sanoi että on tosi hyviä, saas nähdä ollaanko huomenna vielä samaa mieltä=)

Lilli rv 22+3

Ps.Piti jo edellispäivänä toivotella Kerutukselle jaksamista.

Mahtavaa, se on jo torstai :). Tämä viikko on tuntunut kamalan pitkältä, kun takana on pari pätkäviikkoa.

Kyllä tämä lisääntynyt auringonvaloa ja lämpö piristää kummasti. En ole moneen kuukauteen käynyt esikoisen kanssa ulkoilemassa arki-iltaisin, mutta nyt olemme tällä viikolla olleet joka päivä pari tuntia ulkona! Eilen pihalla oli oikein ryysis, kun kaikki naapuruston väki oli pihoillaan tekemässä keväthommia! Meidän vauvauutisemmekin on nyt kiirinyt kaikkien naapurien korviin ja kovasti on tullut onnitteluja. Yksi naapuri kertoi eilen arvanneensa jo joskus alkutalvesta, että meille olisi vauva tulossa. Oli kuulemma nähnyt sen kasvoistani ;).

VAPPUSUUNNITELMAT. Me lähdemme huomenna ajelemaan mökille eli tänä vuonna saa jäädä väliin kaikki perinteiset vappuperinteet esim. päiväkävely Kaivarissa ja terassikauden avaamiset. Pojalle on pakko saada kuitenkin vappupallo ja jotain muutakin vapputavaraa ja munkkeja tietenkin paistamme! Grillaus kuuluu suunnitelmiin, samoin olisi ajatuksena savustaa kalaa. Nämä ovat näitä miehen lempijuttuja mökillä. Toivottavasti säät suosii ulkoilua myös viikonloppuna!

HIPSUHIIRI: Saako udella, minne päin olette menossa reissuun marraskuussa?? Minä tässä myös suunnittelen talvimatkaa, mutta mies haluaa, että vauva on ensin syntynyt... Ajatuksenamme olisi, että menemme joulu-tammikuussa jonnekin.

NUKKUMISONGELMAT ovat minulta väistyneet ja olen viimeisen viikon ajan nukkunut joka yö aivan loistavasti. Oudot unet tosin ovat taas tulleet kuvioihin mukaan: yhtenä yönä olin pelastamassa väkivaltaisen miehensä uhriksi joutunutta naista, yhtenä yönä taas hoidon saattohoidossa olevaa nuorta, joka sitten siinä unen aikana kuolikin. Siis aivan hirveitä unia. Ahdistaa aina aamuisin miettiä noita.

OPEMAMMAN miehelle toivotan pikaista paranemista! Toivottavasti leikkaus onnistui hyvin!

OMAA NAPAA... Tänään sitten saatiin SIJAISENI rekrytointi päätökseen. Paskat, ihan väärän ihmisen mielestäni valitsivat... Ylikoulutettu, eikä mitään merkittävää työkokemusta :(. Neljän viikon kuluttua hän aloittaa ja siinä on sitten toinen mokoma aikaa häntä perehdyttää. Toivottavasti sentään osoittautuu " hyväksi tyypiksi" .

Pakko palata töiden pariin, jotta täältä pääsee joskus poiskin...

Mukavaa torstaita kaikille!!

Pepper (26+0)

Aurinko paistaa kutsuvasti ulkona, joten raahaudun hetken kuluttua poikien kanssa ulos tekemään ekan kerran tänä keväänä tuttavuutta haravan kanssa. Mies lähti aamulla taksilla polvileikkaukseen, joten nyt jännitetään kuinka leikkaus menee. Näin jo yöllä painajaisia, että jäin leskeksi, kaameeta!

Air: Olipa mukava kuulla sinusta pitkästä aikaa, ehdin jo miettiä oletko meidät kokonaan hylännyt.

Miehen piti eilen varata vauvalle vakuutus Tapiolasta niin kuin neloselle tehtiin, mutta sepäs ei onnistunutkaan enää, kun meillä ei ole kotivakuutusta kyseisessä firmassa. Nyt sitten pähkäillään mitä tehdään. Kolmen ekan vakuutukset on siis Ifissä, nelosen Tapiolassa ja nyt on taas tehtävä tuttavuutta uuden firman kanssa...pah!

Olin anopin kanssa eilen siellä rättiostoksilla. Arvatkaapa mitä...en löytänyt rievun riepua! Naurua kyllä riitti, kun sovitin vaatteita päälleni! Kaameita telttoja ja mauttomia kuoseja! Anoppikin nauroi niin, että sanoi ikänsä taas pidentyneen muutamalla vuodella. Nyt ei sitten auta muu kuin tilata netistä tai teettää yksi hame ja yhdet caprit.

Ai muuten olin eilen neuvolassa, kaikki ok ja kelan paperit sain täytettäväksi. Painoa on tullut yhteensä 7kg, argh!

Nyt lähden pihalle ja palaan palstailemaan, kun pienin menee päikkäreille. Aurinkoista kevätpäivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 22+2

..huomasin että täällä on ollut juttua vakuutuksista. Olen itsekin tehnyt vähän vertailuja ja Veritaksella on mielestäni aika edullinen 243 euroa vuosi eikä erillistä varausmaksua odotusajalta. Omavastuukin on vain 46 ¿. Mutta muuten tuo Veritas on mulle outo...

HUH HUH, nyt on sitten yks urakka ohi, sain just ikkunat pstyiksi. Seuraava iso homma olis haravointi ku meillä tajuttoman suuri piha!!

Kukas se tuskailikaan niitten pihasuunnitelmien kanssa, meillä sama meininki, ikävää kyllä kun ei itse pääse kamalasti osallistumaan ja ei viitsi miehelläkään kaikkea teettää, joten jää varmaan puolet suunnitelmista toteuttamatta. Ja tietty raha laittaa omat rajoituksensa

Ei Lähivakuutuksesta mitään turvakaukaloa saa, tarkistin asian, koska meilläkin siellä vakuutukset ja tuohtuneena kyselin että miksei meille sellaista tarjottu.. arvelivat että se on tullut jonkin muun (yksittäinen yhdistys joka spossaa lähivak kautta) kautta..

Meillä anoppilaan ihan ok välit, alussa meinas olla melko hankalaa, mutta kyllä se on siitä lähtenyt, anoppi on hiukan vieläkin varautunut, mut appiukon kanssa tullaan loistavasti juttuun.

Mut mä lähen nyt suihkuun.. oon niin väsynyt. OPEMAMMAN miehelle pikaista paranemista ja tsemppiä arkeen, kun mies kipeenä.

Ikarus

... hui huomenna neuvola, jännittää vähän tuon painon kanssa, kun täällä ollaan siitä aivan mielettömän tarkkoja!!! Viimes tuli 503g/vko kohti ja hirvee kämitys siitä miten sitä on tullut liikaa.

Ikävää, Omppupomppu, että poikanne on sairaana :(.

Lillikö se ihmetteli sitä, ettei sairasta lasta voi lääkärintodistuksellakaan hoitaa rajattomasti palkallisena?? Kyllä se niin menee, että nämä palkalliset lasten sairauksista johtuvat vapaat ovat ihan työpaikka/työehtosopimuskohtaisia juttuja. Meidän työpaikalla lasta saa periaatteessa hoitaa palkallisena 4 päivää, mutta ei täällä niin kauhean tarkkoja olla asian kanssa. Miehellä on sama juttu omalla työpaikallaan.

KATZU2:lle onnea tyttöuutisen johdosta :)!!

Vielä piti kommentoida ANOPPIASIAA. Minulla on myös aivan loistavat appivanhemmat. He ovat hienoja ihmisiä ja loistavia isovanhempia. Molemmat ovat jo eläkkeellä ja heillä on aina aikaa ja halua auttaa, jos tarvitsemme apua. Poika on aivan hulluna ukkiinsa ja mummiinsa ja pyytää usein päästä heille yökylään. Tämä on loistojuttu. Minulla ei nimittäin ole kovinkaa läheisiä välejä omiin vanhemppiini, joten on ihanaa, kun tukiverkosto löytyy miehen puolelta.

Moi,

Huh, pubu kuinka jaksatkin hyvin, kun voit olla vielä töissä ja valvoa yms. Kadehdittavaa :) Kuulostaa kurjalta tuo anoppisuhde, koita kestää...

Minäkin tänään ollut aikaisin hereillä jo, kun nousin katsomaan jo viiden aikaan miehen lähtöä työmatkoille. Mutta mikäs mulla tässä kotona ollessa kun voin nukkua ihan koska vaan huvittaa...

Täällä näyttää taas tosi kauniilta ulkoilma eli odotellaan, että päivä tästä kunnolla edistyy ja lämpötilakin kohoaisi nin pääsisi taas ulos.

Eilen sain vauvan uudet villahousutkin sitten jo tehtyä eli tänään ei auta muu kuin aloittaa tekemään jotain uutta käsityötä, että saisi ajan kulumaan rattoisasti. Valitsin jo pinniksenkin netistä minkä mies sitten saa kaupasta ostaa kun huvittaa sellainen hankkia. Aika paljon niitäkin on erilaisia myynnissä. Mutta päätin valita teakin värisen melkein peruspinniksen näköisen pedin.

Pia rv 26+

Mulla työviikko vie viimeisiä tuntejaan. Se hyvä asia tässä työsuhteeni katkaisemisessa (eli työt loppuvat äitiysloman alkuun... laitonta varmasti on...), että saan lomia reippaasti. Yhteensä oli koko keväälle 38 lomapäivää! Olenkin pitänyt nyt kaikki perjantait vapaina, joten ihanan lyhyt viikko on ensi viikolla tulossa, vain 3 päivää!

Hanneli: Tsemiä tutin vieroitukseen. Hyvältä jo kuulosti vieroittamisen alkaminen. Tuskinpa enää isoja ongelmia tulee. Meille moni sanoi, että se on vaikeampaa vanhemmille kuin lapselle ja näin ainakin meidän kohdalla oli :) 3 yötä ja tyttö ei tuttiaan enää kaivannut.

Opemamma: Toivottavasti miehesi leikkaus meni hyvin! Pikaista paranemista sinne!

Hipsuhiiri: Kirjoittelit eilen kaipaavasi liikuntaa, kuten minäkin. Mitä normaalisti harrastat? Mun lempilajeja ovat kaikki jumpat ja aerobicit ja mieluusti vielä tanssilliset tunnit + spinning. Ja talvikauden ulkopuolella lenkkeily on myös mukavaa. Nyt tosiaan liikunta on vähentynyt paljon, mutta yritän kävellä ja touhuilla muuten. Tänä aamuna tosin selvisin kuntosalille ja se tuntui pitkästä aikaa tosi hyvältä! Täytyy varmaan ottaa tiiviimmin ohjelmaan.

Vauva ja liikkeet: Oletteko uudelleensynnyttäjät huomanneet, että kakkosen (/kolmosen...) liikkeet tuntuisivat selvemmin kuin esikoisen? Juttelin muutaman ystävän kanssa ja kaikki olivat huomanneet saman. Mulla ainakin on ihan selkeä ero ja tuntuu, että tämä vaavi liikkuu ihan hurjasti verrattuna ekaan. Toisaalta mulla istukka nyt takaseinässä ja ekassa etuseinässä, joten sillä varmasti myös osuutensa asiaan.

Vappu: Vappu menee mulla töissä. Tosin ne ovat mukavia keikkoja. Teen välillä ekstrakeikkoja toimittajana ja nyt on mukava viikonloppu tiedossa mielenkiintoisen aiheen parissa. Onneksi nuo keikat vievät vain puolisen päivää, joten aikaa jää munkeille ja simallekin.

Iloista vappua kaikille! En ehkä ehdi kuin vasta tiistaina seuraavan kerran koneelle!

Pantteri 26+5

VAPPU: Mennään kälyn 30-vuotisjuhlille. Enpäs kirjoitakaan, mitä on ostettu lahjaksi, ettei vaan paljastu etukäteen. Käly odottaa nimittäin heinäkuista itsekin... Olen vappuihmisiä, mentiin vappuna aikanaan kihloihinkin. Voisin syödä tippaleipiä ihan määrättömästi, munkeista ei ole niin väliksi. Sima on myös herkkua, sitä onkin meillä tehty tänä keväänä jo pariin otteeseen. Lapsuuden kodissani simaa tehtiin vapun lisäksi aina myös jouluksi, uudeksi vuodeksi, pääsiäiseksi ja kesällä muuten vaan limsan korvikkeeksi.

UNET: Ahdistavat painajaiset vaivaa täälläkin, mutta muuten nukun kyllä ihan hyvin. Pari kertaa herään yössä, mutta nukahdan heti uudestaan.

SAIRAIDEN LASTEN HOITO: Riippuu varmaan aika lailla sopimuksesta, miten vapaa hoitoon järjestyy. Meillä on käsittääkseni myös tuo 3 palkallista päivää mahdollista olla sairasta lasta hoitamassa. Ei ole vielä ollut tarvetta, kun eka on vasta tulossa.

VAATTEET: Yritin eilen urhoollisesti sovittaa H&M:llä kaikki vähänkin mahdolliset äityisvaatteet, mutta mitään en löytänyt. Kaikki on ihan hirveän värisiäkin, malleista nyt puhumattakaan! Onneksi ei ole kuin vajaat 2 kuukautta enää töitä jäljellä, niin sitten voi lomailla missä kaavussa vaan loppukesän. (Ja tässä tuppukylässä on siis tasan tuo H&M:n valikoima nykyään eikä mitään muuta äitiysvaatekauppaa. Nauttikaa siellä susirajan sisäpuolella mahdollisuuksistanne täysin rinnoin!)

PIHASUUNNITELMAT: Kun olisikin sitä pihaa, edes vähän. Lotto vaan taas vetämään, toistaiseksi on ollut maks. 2 oikein...

VAKUUTUKSET: Päätettiin olla rohkeita, eikä oteta mitään vakuutusta mistään lapselle. Turvakaukalokin on jo.

Hyvää kaikille!

Picapica ja Peukaloinen 24+1

Voi kuinka olikaan taas ihanan lämmintä. Aamulla käytiin pojan kanssa uimahallilla ja iltapäivästä sitten 3h haravoitiin ja kuopsuteltiin pihaa ;)

Juu tosiaan täällähän sitä vielä ollaan ja joka päivä olette olleet ajatuksissa, mutta enpä vaan ole saanut aikaiseksi istua koneella oikein ollenkaan.

Opemamman miehelle pikaista paranemista ja toivottavasti leikkaus on onnistunut! Toivottavasti jotakin kivaa vaatettakin löytyy. Itse kuljen vielä vanhoissa äitiysvaatteissa, joita en ehtinyt kauhean kauas edes laittaa. kaupat ei nyt oikein houkuttele, mutta kaipa kesää kohti mentäessä pitäisi jotakin vielä saada, kun poika on joululapsi ja vaatteet sen mukaiset.

Niin, meikäläisen miehen vanhemmat asu muutaman tuhannen kilometrin päässä, joten ei ole ainakaan huonot välit, kun ei usein näe. Ihan hyvin tullaan toimeen vaikken nyt itse heihin mitenkään aktiivisesti yhteydessä olekaan. Viime vuonna kävivät 3x1vko meitä tervehtimässä ja kivaahan se oli. Mukavia ja ystävällisiä ihmisiä siis ovat, muttei mitään kauhean läheisiä kuitenkaan.

Jepulis, nyt taas vaippojenompelupuuhiin, jos vaikka saisi tällä viikolla yhden valmiiksi...

Ai niin, piti kysäistä äitiyspakkauksesta/-rahasta, että KUINKA MONI ON JO SAANUT SEMMOSIA?

Terkuin Air + masu 21+6 + poika1v4kk

Töissä taas, taaperomme taas vähän paremmassa kunnossa. Nyt tuntuu vaan että on itellä alkava flunssa tai sitte allergia. Kannattavia tuommoiset lapsen sairaslomapäivät, sain kaappeja yms. siivottua hyvin päiväuniaikaan johon ei arkisin oikeen oo aikaa ja viikonloppuna ei malta. Haluais vaan saada pihan haravoitua pian, sitä en jaksa tehdä kun pari neliömetriä kerrallaan, enemmän on miehen hommia. Ehkäpä nyt viikonloppuna saadaan se valmiiksi ja voidaan jatkaa muissa pihahommissa.

Mitäs vappusuunnitelmia? Me ollaan viikonloppuna ristiäisissä, päästään kummeiksi;) Ja kavereita nähdään vappuna. Tein eilen simaa, saas nähdä ehtiikö se valmistua maanantaiksi. Munkkeja ajattelin ainakin paistaa. Vappu on minusta niin kiva juhla, oikeen semmonen keväisen aurinkoisen iloinen.

Anopeista - eipä meilläkään kovin paljon yhteistä ole, mutta ihan hyvin tullaan toimeen. Olin ite ajatellut että Anoppilasta tulis niinkuin toinen koti, mutta meidän vanhemmat on niin erilaisia, että sellasta fiilistä ei ehkä kyllä tule. Mutta toisaalta kaikki tuntuu ajan kanssa jo paljon omemmalta.

Ilmoittelin just esikoisen päivähoitoon lomia ja juhannuksesta alkaa meidän yhteinen kesä! Sitä ennen pitäis saada vähän opintoja tehdyksi töiden päättymisen jälkeen. Voi kun olis jo kesä!!

Pihasuunnitelmia tehdään kanssa kovasti, koko piha on oikeastaan työn alla terasseista lähtien. Onko kellään samoja touhuja? Mahan kanssa on vaan hankalaa kun ei voi oikein kaivaa tai kantaa, haravointikin on vähän niin ja näin ja maalaustakaan ei suositella. Miesparka on sitte työleirillä koko kesän, mä varmaan sitten elbailen lepolassella ja annan ohjeita mitä pitäis tehdä seuraavaksi;)

Papuna rv 23+0

että on ollu touhukas päivä,saatiin asioita hoidettua mm. päivitettyä vakuutukset ja autovakuutukset tippui reilulla 100¿!

toi syntymättömän vakuutus maksaisi 325¿ joka vissiinki ois sitten enakkoon maksettu koko vuodelta..mietitään vielä,on aika kallis paukku kun pitäs auto huollattaa ja vaaville istuin kattoo ni ei kummiskaan oo tollaseen paukkuun varaa :(

tytölle ostettiin isoin pallo kaikesta :D ja se oli niin onnellinen,itselle kävin shoppaa h&m mammavaatetta,löysin kivat pellavahousut ja muutaman paidan,hameita pitää kattoo kuhan helteet tulee ;)

kauheesti menee rahaa mammavaatteisiin..

no mutta meen nyt hetkeksi lepäämään.palaillaan

k.h.p ja tärppi 22+4

Kiva ilma ja silleeen....

Ja eilen se oli, se odotettu 4D-ULTRA!!! Kokemus oli kiva ja palvelu hyvää. Bruno otti välissä toisen asiakkaan, kun meidän vauva oli ensin kasvot piilossa. Toisella yrittämällä nähtiin myös kavot, ja hymyjäkin...

Ja selivis sitten, että TYTTÖhän se todella on!! Aivan kuten oli " tilattukkin" . Kyllä on nyt kiva mieli!! Olisi siis äidinvaitokin osunut oikeaan. ( ja ne huuhaa-testitkin!) Tiedon saa Peeveli lisätä listalle, -jos muistaa ja jaksaa.... :)

Väsyttää kovasti, äskenkin lepäsin tunnin, samoin eilen iltapäivällä. Hemppa olikin kyllä laskenut 139:stä 119, liekö sekin syynä. Lisäksi en meinannut eilisillan ultran jälkeen saada unta... Oli aika paljon mietittävää... mm. nimi tytölle jne. :)

VAppu tulla jolkottaa... Kutsuttiin eilen yksi ystäväpariskunta kylään. Eiköhän se mene suht rauhallisissa merkeissä. Täytyy tuolle esikoiselle käydä jostain foliopallo etsimässä...

Liikkeet tuntuu täälläkin nyt tässä toisessa raskaudessa tosi plajon selvemmin aikaisemmilla viikoilla. Tosin neiti on iso viikkoihin nähden, painoksi Bruno sanoi kilon!

JAhas, tyttö heräs, täytyy mennä...

Katzu ja asukki 26+0

Kirjoittelen minäkin pitkästä aikaa, poika on päivunilla. Olen koko viikon poissa töistä kun pojalle iski nurkan takaa ihotulehdus kyynärpäähän. Perjantaina tuli käteen pieni kuhmuntapainen joka sitten viikonlopun aikana kasvoi niin että maanantaina joudutiinkin sairaalaan sisälle, ja poika (melkein 4v) sai 2 vrk suonen sisäistä antibioottia. No nyt ollaan toipumaan päin ja jatketaan kotihoidossa. Töistä saa olla poissa palkallisena vain 3 päivää, joten nyt sitten palkattomana vielä 2 päivää. Olen kyllä sitä mieltä, että äiti (tai isä) on todella sairaalle lapselle ainoa vaihtoehto hoitajaksi, joten kalliiksi kävisi jos jotain pitempää sairautta tulisi=( No tämä tulehdus meni varmaankin tällä ohi, toivotaan!

Ulkona on aivan ihana ilma, ja kun mies töistä kotiutuu, niin on ihan pakko päästä ostamaan uusi kevätakki. Aion kyllä ostaa sellaisen joka menee myöhemminkin kun mahasta on selviydytty...jos vaan löytyy!

Hauskaa Vappua kaikille, en varmaan pääse kirjoittelemaan enää ennen sitä!

Nyt on reissu varattu marraskuulle..JEE! Matkatoimiston täti laitto papereihin vauvan sukupuoleks tyttö, kun joku oli pakko laittaa. Saas nähdä oliks se yhtä hyvä ennustaa, kun vuos sitten? Sillon se laitto raskaana olevan kaverin vauvan pojaks ja poikahan sieltä tulikin.

Taas on ihana ilma ulkona. Meinasin ruoan jälkeen mennä tyhjentämään leikkimökin ja siivota sen ihan kunnolla. Toivottavasti muksut ymmärtää myös pitää sen siistinä. Meilläkin pääsee kohta haravoimaan ja istuttamaan kukkamukuloita, mut vielä on muutamia lumikasoja.

VAPPUSUUNNITELMISTA. Meillä menee lauantai kummitytön synttäreillä ja kavereitten 10- v.hää/grillikemuissa. Vappuna vois grillailla ekaa kertaa kotona ja kotosalla varmaan ollaan muutenkin. Vappupäivänä vois käydä lasten kanssa kulkuetta kattomassa ja jätskeillä, jos säät jatkuu yhtä ihanina.

HANNELI miullakin on nukkumisongelmia. Viime yönä valvoin taas kahteen asti. Ärsyttävää!

OPEMAMMA toivottavasti miehen leikkaus sujuu hyvin! Koitahan löytää jostain niitä vaatteitakin, vaik kesää kohtihan tässä mennään. Kohta riittää bikinit...OPTIMISTI :)!

MRSKOLE. Eilinen hemmottelu meni muuten ihanasti, mut intialainen päähieronta ei sopinu miulle. Miulle tuli tosi huono olo ja meinasin pyörtyä, ni oli pakko lopettaa kesken. Siihen asti se kyl vaikutti jännälle ja rentouttavalle. Teidän hemmottelupäivä kuulostaa tosi upeelle. Tollaseen pitäis olla säännöllisesti mahdollisuus!

Kohta pitää mennä hakemaan dinosaurusta kerhon naamiaisista.

Hipsuhiiri ja Pipana 25+4

joopa joo.. mie olen valvonu koko kirotun yön... siis mikä siinä on kun ei uni tule???? häh????? ei tuu mitää.... ihan olen tööt.. just ku olin vaipumas horrokseen ni tyttö parkas hereille... argh...

TUTTI VIEROTUS alko meillä eilen... hoidos on nukkunu jo kaks päivää päikyt ilman tuttia joten nyt sit otettiin yöksikin pois... tunnin kesti nukutus, mutta yö meni hyvin *kopkop*

" APPIVANHEMMAT" on täällä ihan jees. ei valittamista. Normaaleja ihmisiä.. Jossain vaihees meinas mennä " anoppiin" aikanaan hermo, mutta sekin on ollutta ja mennyttä.. Mutta ei soitella toisille tms..

Jos ottas kirjan nokan eteen.. ja toivotaan et se uni sitten löytys..

hanneli

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat