Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

Pakko oli minunkin alkaa kommentoimaan tuota seksijuttua. Meillä on lasten jälkeen ajautunut tuo sänkypuuhastelu ihan karille. Eka lapsen syntymän jälkeen meni puoli vuotta ennen kuin edes suostuin niihin hommiin., Ilmeisesti imetyksen vuoksi ei vaan yhtään kiinnostanut. Ja sitten ei mennyt aikaakaan kun jo toinen lapsi sai alkunsa. Toisen lapsen jälkeen meni yli puoli vuotta ennen kuin jaksoin asiasta innostua ja melko harvakseltaan on sängyssä vierailtu. Meillä kun mennään koko perhe yhtä aikaa nukkumaan ja me nukutaan miehen kanssa eri huoneissa. Joo, ihan tosi. Mies nukkuu tytön kanssa lastenhuoneessa ja minä pojan kanssa meidän makkarissa. Nyt kyllä on tarkoitus pistää lapset nukkumaan samaan huoneeseen kunhan taas kotiin mennään. Nytkin on pakko tunnustaa että yhteisiä sänkyhetkiä ei ole sen jälkeen ollut kun tämä pikkuinen sai alkunsa. Tosin enpä ole paljon kotona ollutkaan kun nytkin olen ollut pian 8 viikkoa poissa kotoa. Ja sitten kesällä kun tullaan tänne Suomeen niin jään tänne lasten kanssa ja silloin en sitten näe miestäni n. 5 kk:een. Onneksi mies on tuohon jo tottunut että sänkyelo on hiljaista ja hyvin sen asian on hyväksynytkin. Kyllähän moni mies on paineessa jo muutaman päivän jälkeen mutta meillä asioista on puhuttu ja meillä nyt homma toimii näinkin. Mutta kylläpä sitä joskus ollaan ajateltu, että oi niitä aikoja sitten kun lapset on vanhempia ja saadaan taas nukkua rauhassa omassa makkarissa jne. Ja on kyllä ollut puhetta että kesällä vois lähtee viikonlopuksi jonnekin kaupunkilomalle kahdestaan niin sitten olisi hetki sitä kahdenkeskeistä aikaa.

Masusta...se tuntuu kasvavan koko ajan ja piti jo mammahousuista laittaa kuminauhaa hiukan löysemmälle. Ja musta tuntuu että mä oon koko ajan syömässä jotain. saa nähdä paljonko paino nousee. En ole uskaltautunut punnitsemaan itseäni moneen viikkoon. Aiemmissa raksuksissa paino on noussut molemmilla kerroilla n. 17kg mutta onneksi jäljelle jäi viimkesi vain pari kg, eka kerralla ei mitään. Vähän kyllä pelottaa että nyt noita kiloja tulee ja jää enemmän mutta saa sitten nähdä. Turha niistä on tässä vaiheessa stressata. Äitini vaan kauhistelee kun joka päivä napostelen jotain makeita herkkuja. Mutta kylläpä enemmän tulee syötä " oikeeta" ruokaa kuitenkin.

Täällä pohjoisessa aurinko paistaa ja taitaa taas lämpötila nousta 15 asteeseen. Mukava kuitenkin lähteä sunnuntaina kotiin kun siellä kuulemma lämpötila alkaa olla jo 20 asteen yläpuolella. :)

MaryJ ja masuliini 16+6

No ihan alkuun on sanottava että ANTEEKSI MITÄ noista Je_Nin ja Miannin viimeisten puuhastelukertojen ajankulusta... :D 1,5 viikkoa ja 3-4 päivää! :) Meillä ei ole ollut aktiviteettia - hetkinen - ehkä kahteen kuukauteen?! Siitä lähtien kun pahoinvointi alkoi, eli joo, about 2kk (alkoi rv 6+).

Ei ole ollut ehkä niinkään kiinni omista haluista, ei niitä älyttömästi ole ollut mutta jonkin verran kuitenkin - mutta kun vasta nyt viimeisen viikon aikana on ollut ihan oikeasti _hyvä_ olo niin ei ole yhtään kiinnostanut yrittää mitään puuhailua, eikä mieskään ole juuri perään kysellyt. Sama juttu oli esikoisen odotuksessa, parin kuukauden tauko, kaiketi tiesi jo etukäteen. No mutta kyllä se tästä taas normalisoituu :) Mutta meillä tuollainen normaalitahtikin on ollut 1-2 krt/vko.

).( - Ei muutoksia. Liitoskivut jatkuu, mainitsin niistä miehellekin että jos jossain vaiheessa alan luistaa kotitöistä niin ei luule mun yhtäkkiä niitä vaan keksineen.

Tosin toivon kyllä hartaasti että en joudu LUISTAMAAN KOTITÖISTÄ, sillä ei mies saa niitä tehtyä :( Miehellä vaan on aivan erilainen käsitys siitä mikä on " siistiä" ... hänestä siistiä voi olla esimerkiksi se, että pöydällä on leipäpussit ja hedelmäpussit yhdessä pinossa. Minusta siistiyteen kuuluu se, että nuo pussit on omalla paikallaan kaapissa ja jääkaapissa...

Nyt pitää lähteä pikapuoliin suihkuun ja valmistautumaan, on koulua tänään. Hyvää torstaita kaikille!

Coe rv 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan ekaksi JENILLE: Tuosta seksihommasta. Minäpäs veikkaisin, että miehesi " kosti" sinulle eilen illalla! Meillä ainakin on muutaman kerran tehnyt niin, että jos minä olen useesti ilmoittanut miehen lähentelyihin, että ei nyt niinku kiinnosta, niin mies saattaa sitten seuraavalla kerralla kun minä ehdottelen jotain, torjua suoraan tai tolleen epäsuoraan. Ollaan sitten joskus asiasta juteltu, niin mies on sanonut, että on halunnu näyttää kuin kurjalta se tuntuu tulla torjutuksi. Ja kuulemma ihan samanlailla miehenki päässä voi kummitella sellaiset " ei se enää halua minua, ei se enää rakasta minua jne" -jutut mitä meidänkin. Kannattaa jutella asiasta ja painottaa, ettei haluttomuus _missään_ nimessä johdu miehestä, vaan just esim. raskaudesta/väsymyksestä/ tms. Ja meillä oli myös tänään huono aamu.. Eilen illalla katottiin leffa ja oli puhetta, että lemmiskellään sitten. Edellisestä kerrasta on jo monta päivää, en edes muista mutta oisko 3-4. No, sattui niin ettei tuo meidän isompi tyttö nukahtanut koko leffan aikana vaan lähdin sitten nukuttamaan sitä -ja nukahdin itekin. Aamulla sitten ukko oli VÄHÄN näreissään, mutta alkoi sitten ehdotella aamulystiä ja minä sitten tylysti totesin, että ei kuule nyt kerkee, kun pitää eskarilainen herättää että joutuu eskariin. Sen jälkeen mies olikin PALJON näreissään. *huokaus*. No, tänä iltana ois kai hiukka " pakko" jaksaa ja innostua, kun mies lähtee huomenna 3 yön reissuun, niin ei sitten ihan paineissa oo ;)

(.) Niitä ikäviä vihlaisuja on ollut tänäkin aamuna. Mulla on maha silleen levahtanu sivuillekin, ettei sitä edes vieraampi välttämättä huomaa. On ainakin _paljon_ pienempi kuin toista ja kolmatta odottaessani. Mistähän sekin johtunee..

Jaksamista huonosti nukkuneille! Itse vetelin heräämättä koko yön (mikä on tosi harvinaista) ja aamulla oli KIIRE vessaan, ettei ois rakko haljennu.

Mianni 14+5

Minulla on ihan kauhea olo! Kurkunpää on turvonnut lähes umpeen, silmät verestää ja vuotaa, nenä vuotaa, iho kutisee jne. On niin paha allergia etten voi käydä ulkona yhtään, ja sisälläkin on aivan kauhea olo. (Vrt. kuin olisi flunssassa ja moukarilla mätkitty).

Ruoka ei maistu eikä saa nukuttua kun nenä on tukossa.

Soitin jo neuvolaan ja käskivät lääkärille, tänään kai sitten menen. Soitin tädilleni ja yritin saada hänet avuksi tänne huomiseksi poikaa hoitamaan, en juuri jaksa täältä sängynpohjalta evääni liikuttaa....

Neuvola on viikon päästä ja rakenneultra alle kahden viikon päästä!

-lupicaia, hällä väliä viikoista kun on paha olla!

en ole taas hetkeen saanut kirjoiteltua tuo koulu vetää ihan veteläksi eikä sen jälkeen mitään jaksa.

Masussa asukki muksii kovasti ja masu kivasti turvonnut :) mieskin eilen kokeili kädellä masua ku vauva potki :)

mahassa kiertää ilma koko ajan ja nälkä iskee vähän väliä.

Tuo mun alaselkä särky alkaa olla rasittava tuntuu etten mitään pysty tehdä..

10.5 olis vihdoin rakenneultra :)

T:Hexu ja onni-ilona rv 17+3

Voi tänään päästään ulos leikkimään, mahtavaa! Voitte vaan kuvitella miten tuo meidän junnu meinaa hyppiä seinille kun on ulos päässyt viimeks joskus viime viikolla=O Normaalisti käydään kerran-pari päivässä...

Maha näkyy meikälläkin, ja vieläkään ei ole äiti huomannut =) Vihlaisuja, kovettumisia ja kolotuksia minunkin mahassa tuntuu.

Mun kynnet kasvaa ihan mahdottoman nopeasti ja ne ei lohkeile =o Luulin jo kuumetaudin vieneen pahan olon mukanaan, mutta ehhei, aamulla taas oksetti niin kovasti että pakko oli halailla pönttöä, DAMN!

Jos sitä kaupoille lähtisi ilmapalloja ostamaan, jakselkaahan palloinenne =D

Camelot tasan 15 jes! =)

Meillä viimeksi harrastettu seksiä Tammikuun alussa!!!!!!

hih :)

T:hexu ja onni-ilona rv 17+3

senköhän takia tuo ukko niin huonotuulinen :D

Ensiksi; tervetuloa joukkoon loka-mama!

Meillä isäntä murjottaa edelleenkin sen auto-asian takia. Ja voi olla että sen seksittömyydenkin, kun ei huvita sellasen mörököllin kanssa mitään puuhastella. Eilenkin se tuli töistä ja oli hetken ihan normaali, mutta sittenkun puhe kääntyi auton vaihtamiseen, niin sitten alkoi se murjotus. Sen jälkeen vaihdettiin ehkä 5 sanaa lopun päivän aikana. Se istua jurotti täällä sisällä vaikka ulkona oli niin ihana ilma. Poika kävi sisällä pissalla ja käskin sen sanoa isälleen, että keittää kahvit, mutta ei juntti voinut keittää!!!! Että sellaista tänne!

Lupasinkin lapsille, että voidaan ottaa leikkimökki lauantaina käyttöön. Saavat sitten vappuna leikkiä siellä serkkujen kanssa. Ja keinut lupasin nostaa nurmelle, että pääsevät keinumaan. Ne on meillä vielä talvisäilytyksessä. On kyllä mahtavaa, kun vapuksi onkin luvattu aurinkoista säätä sen vesisateen sijaan!

Mullakin on naamataulu ihan surkeassa kunnossa, näppyjä pukkaa ihan mahottomasti! Tosi ärsyttävää! Yleensä mulla on aika hyvä iho. Mulla oli samanlaista ongelmaa aikanaan poikaa odottaessa, joten tämäkin vaan lisää poikatunnetta....

Käytiin eilen ostamassa lapsille vappupallot, poika valitsi formulapallon ja tyttö titinallen. Vähän olivat onnessaan ja tuli itsellekin ihan vappufiilis! Täytyy käydä tänään kaupassa ostamassa tavan pallot ja serpentiinit ja kaiketi jotain vappuevästäkin, ettei sitten tarvii viikonloppuna kauheessa ruuhkassa sinne ängetä. Inhoon kaikista eniten käydä kaupassa silloin, kun siellä " muutama" muukin. Joten, kun mulla on mahdollisuus valita, niin menen silloin, kun siellä on väljempää:):)

Nyt täytyy lähteä viemään pyykit ulos kuivamaan!

Nöpö & paavokerttuli 16+3

Minunkin puolesta tervetuloa loka_mama tänne lokamasuihin!!

Kyllä otti lujille tuo eilinen iltavuoro,millään ei enää jaksais kun ensin on lasten kans päivän kotona. Ja ei kun tänään uudestaan :) jippii!!!

Eilen kyllä tapahtui jotain mukavaakin. Bongasin ekat varmat liikkeet!!

Kyllä niitä jo oli odottettukin.Täytyi kyl tosiaan rauhottua ja kuulostella että pystyi liikkeitä tuntemaan. Tänä iltana otan taas ennen nukkumaan menoa kuuntelu session!

Ei kai tässä ihmeempiä muutoksia ole ollut.Iskias kipuja on vaihtelevalla menestyksellä,mutta varsinkin iltaisin. Nukkumaan mennessä ,jos makaa 5min selällään tuntuu että ei pääse kyljelleen kääntymään.Mulla säteilee pahasti varsinkin tohon vasenpaan jalkaan.

Masu jatkaa kasvamistaan ja painoa on tullut liiankin mukavasti.

Mää oon nähny viime öinä valtavasti raskaus ja synnytysunia.Toissayönä olin synnyttämässä ja voi sitä onnen tunnetta kun pikkuinen nostettiin rinnanpäälle. Sitten heräsinkin yölliselle vessareissulle ja kyllä oli pettyny olo.Lokakuuhun on vielä pitkä aika.

No sitten viime yönä oli painajaisen vuoro.Jouduin totaalliseen liikkumiskieltoon rv16-35. Vessa oli ainut mihin sai nousta.Langat laitettiin alapäähän ja piti maata pää alaspäin.Oli meinaan aika pitkät viikot. Onneks oli unta ja aamulla herätessä olin onnellinen että kaikki on hyvin ainakin toistaiseksi.Mitä pienistä vaivoista kunhan liikkeelle pääsee!

No joo se unista.

Päivänjatkoja mammat!

päivänsäde 16+4

Olen uusi naama joukossanne, eli kerron nyt jotain itsestäni!

Olen kolmekymppinen kahden pojan äiti, nyt kolmatta lasta siis odotellaan lokakuun puolessa välissä syntyväksi. Synnytän Satakunnan keskussairaalassa.

Viikkoja on nyt 15+3, maha näkyy jo selvästi, tosin viime viikon aikana se selvästi pienentyi!!!?? Varmaan alkuturvotukset hävis ja nyt siinä on " sitä ittee" . Olen käynyt katselemassa äitiysvaatteita Lindexiltä ja Hennesiltä, mutta aika vähän mitään kivaa siellä on. Lindexin farkkuvalikoima oli suorastaan JÄRKYTTÄVÄ! Alkaa jo kyllästyttää noi muutamat housut mitä tällä hetkellä omistan.

LIIKKEISTÄ sen verran että olen tuntenut jo ensi havinat jostain vajaa 14 viikolta, nyt en ole neljään päivään tuntenut mitään ja olen aivan hermona. Kuuluisko terkkarin vehkeellä jo sydänäänet, jos kävisin kuunteluttamassa ihan oman mielenrauhan vuoksi? Liikkeet on aina tuntunut vasemmalla alhaalla, mutta nyt ei sit missään vaikka kuinka olisin eri asennoissa ja hiirenhiljaa. Voi olla että on muljannut itsensä niin ettei niitä vaan tunnu, koska olen ne vain yhdessä paikassa tuntenut. Harkitsin jopa ultraan menoa, mutta jos nyt terkkarilla kävis ensin. Todennäköisesti kaikki on hyvin....mutta minkäs mielelleen voi.

Yli viikon on ollu ihan kaamee flunssa, ja siihen kuuluva kaamee yskä. Nyt supistelee sitten oikein urakalla, kai se ihan vaaratonta on mutta ilkeen tuntusta. Töissä tykätään kun soitan parin päivän välein että kuume jatkuu, sori vaan! Normaali oloissa menisin vaikka pienessä kuumeessa töihin, mutta nyt pitää ajatella tätä nappulaa masussa.

Loka_mama 15+3

Taas tauon jälkeen piipahdan lokakuisissa. Hyvin on elo sujunut. Tänään oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Ihanaa oli kuulla sydänäänet, kun pieni huoli on kaivertanut sydäntä kun en ole vielä masu-asukin liikkeitä tuntenut vaikka raskausviikkoja on jo suht paljon. Ihme juttu, ettei liikkeitä vielä tunnu kun tämä on sentään jo kolmas raskaus ja edellisillä kerroilla liikkeitä on tuntunut paljon näillä viikoilla.

Tervetuloa mukaan uudet lokakuiset odottajat. Teistä uusista toinen oli menossa Satakunnan keskussairaalaan synnyttämään (anteeksi, unohdin jo nikin, oliko se loka_masu vai loka_mama), tervetuloa, siellä saatetaan tavata, minulla on nimittäin laskettu aika noin viikkoa aikaisemmin kuin sinulla. Minä täytän tänä vuonna jo 35 (apua mikä vanhus!), meilläkin perheessä kaksi pientä poikaa entuudestaan + puolisoni 12 v poika.

Tämä viikko on ollut aivan upea, kun puoliso on ollut lomalla. Tänään ollaan lähdössä vierailulle sukulaisiin, kierrellään sellainen reilun 1300 km:n reissu pitkin poikin Suomea. Auh, kuinkahan paikat kestää istuksia autossa!?!

Severon rv16+3

Ihanan aurinkoinen keli! Saatiin pojan kanssa siivottua talo vapuksi ja nyt pitäisi varmaan koristeita hommailla. Ajateltiin lähteä iltapäivemmällä pyöräilemään, meidän pihassa kauheat myyrätuhot ja kauheesti niitten sontaa. Ei siis huvita omalla pihalla olla yrittämässä hankkia myyräkuumetta... Kunpa sataisi kerran kunnolla niin sitten olisi jo turvallista mennä leikkimään pihalle. Minulla siis se munuaissairaus, niin ei raskauden kanssa ainakaan munuaiset sitä tautia kestäisi. Ja tuskinpa se pienelle lapsellekaan on helppo tauti se myyräkuume.

Signorina-Iiris oli eilen kysynyt siitä supistusrenkaasta. Se on kuulema kohdun jonkin lihaksen eräänlainen kramppi, jos estää sikiötä kasvamasta koko kohtuontelossa. Minulla istukka ihan keskellä ylhäällä kohdussa ja alaosa siis jotenkin on " jumissa" ja siitä voi tulla ongelma, jos ei saada laukeamaan sitä kramppia. Nyt tosiaan kyllä tuntuu vähän erilaiselta, mutta enpä osaa vannoa, että miksi.

Seksi-juttuun täytyy minunkin osallistua. Esikoista odottaessa mies laittoi seksi-hanat kiinni jo heinäkuussa (poika siis syntyi lokakuussa), vaikka minulla haluja olisi ollut vaikka muille jakaa. Tämä seksittömyys jatkui miehen puolelta seuraavan vuoden heinäkuuhun, siis ilman seksiä oltiin vuosi. No sitten elämä vähän vilkastui, kunnes taas jostain syystä melkein loppui. Muistan hyvin tarkkaan kaikki harvat kerrat, tämä vauva on saanut alkunsa helmikuun alussa ja sitä ennen seksiä oli tarjolla joulukuun puolessa välissä... Meillä siis mies ei ole kauhean suostuvainen. Tosin ehkä hieman vaikuttaa se, että on aika vähän kotona ja ajaa ittensä niin puhki aina viikolla, ettei taida olla seksi ensimmäisenä mielessä vaan se uni...

Mutta kiva kuulla, että on muitakin joilla ei olla niin aktiviisia. Yksi kaveri aina hehkuttaa kauheesti heidän yrityskerroillaan... Enpä ole vielä sanonu hänelle olevani raskaana tai sitä, että meillä ehkäisy petti ja kerrasta sai alkunsa...

Se on nimittäin minusta aika ihmeellistä, kun ei minulla ole enää kuin yksi munasarjakaan olemassa. Toinen poistettiin kasvaimen takia.

Mutta tämä taasen näistä minun jaaritteluista. Hauskaa päivän jatkoa kaikille!

Aurinko paistaa taas, ihanaa! Tänään pitäisi hakea multaa ja muuta tarpeellista ja illalla olis tarkoitus siirtää kaksi mustaherukkapensasta toiseen paikkaan. Odotan innolla!

Mies on vielä kipeenä, ei sentään enää oksenna. Oli kyllä harvinaisen rankka tauti, sääliksi kävi reppana kun niin voimaton oli. Ei ole vatsatauti vielä iskenyt minuun tai tyttöön ja toivotaan kovasti ettei iskekään. Pitäkää peukkuja!

Viikko seuraavaan neuvolaan ja kaksi viikkoa np-ultraan. Näitä odottelen kovasti jo! Eilen vauva liikkui tosi paljon, illallakin tuli potkuja samaan kohtaan monta kertaa. Tosi paljon on liikkeet yhtäkkiä voimistuneet, mutta onhan noita viikkojakin ihan hyvin jo kasassa. Mies jo odottelee kovasti, että alkais liikkeet tuntumaan ulospäinkin. Varmaan kuukauden joutuu vielä odottelemaan.

Jaksuja kaikille,

S-I ja Lumikukka 17+2

Hei vaan!

Täälläkään ei mitään uutta, masu vaan olla möllöttää eikä anna mitään vinkkejä mitä siellä on meneillään, mutta ei auta kun odottaa seuraavaa neuvolaa, johon on vielä pari viikkoa. Tänään kävin shoppaamassa parit uudet mamipöksyt, kun alkoi ärsyttämään noi yhet ja samat housut joka päivä. Ihan kivat rennommat löyty Kappahlista ja sitte sellaset suorat mustat housut Stockalta. Yllättävän edukkaatkin kun molemmat oli noin 25 euroa... olin nimittäin varautunu maksamaan niistä paljon enemmän. Niin ja pitihän sitä sitten ostaa noille masuasukeillekkin ekat vaatteet :) on kyllä niin söpöjä noi pienet vaatteet.

Ultrasta kyseltiin, mä kävin alkuraskausultrassa viikolla 9 ja silloin näky että kaks sikiötä oli ja molemmilla sydän löi, pientä liikettäkin oli havaittavissa. np-ultra oli sitten viikolla 12+ ja siellä molemmat pyörivät kun väkkyrät, tosin toinen oli vähän alempana kun toinen että sitä jouduttiin vähän hakemaan että sai oikeet kuvakulmat. mutta siis sydämet löi ja liikettä oli, a-vauva oikeen vilkutteli " kameralle" :D

Täytyykin tästä lähteä tutimaan kun kellokin on jo puoli kymmenen!

Kerttuli & pallerot 13+4

Ai niin, unohdin mainita, että myös minun synnytyssairaalani on Satakunnan Keskussairaala, mutta laskettu aikani on vasta 31.10.

Odottelen innolla muiden ultrakokemuksia! Toivottavasti joku ehtisi kirjoittelemaan.

Aurinkoisia terveisiä kaikille!

Äkkiä ennen töitä kirjottelen,enää 2 yötä:)Nekin liikaa,mitään ei jaksa..

Tervetuloa uusille!

Masu kasvaa vaan ja liikkeitä tuntuu,ens viikolla neuvola =)

Mutta lueskelen huomenna paremmin näitä pinoja.

Wades & natika rv 16?

Oikein paljon tervetuloa uusille odottajille joukkoomme!! Meitä alkaa olemaankin ihan mukavasti.

Tänään ollut hyörinä päivä, kaksi lasta oli hoidossa ja keskimäisellä pojalla kerho. Ihanaa kyllä kun voipi olla lasten kanssa ulkosalla koko päivän. Huomenissa täytyisi kaupoille suunnata vappureleiden ostoon ja kaiketi sitä syömistäkin 7aikuiselle ja 8lapselle täytyisi hankkia! =) Vappumenu vielä toistaiseksi hiukan hakusessa... Mutta eiköhän tämä tästä!!

Masuun ei mitään uutta ja olo on mitä loistavin ja virtaakin tuntuu taas riittävän vaikka toisille jakaa!! Nyt taasen ruoan laittoon ja sitten pihalle takaisin!

Neljäs 14+5

Myös minä olen uusi tulokas täällä. Ahkerasti olen kyllä käynyt täällä lueskelemassa. Ensimmäistä lasta odotan (tärppäsi reilun vuoden yrityksen jälkeen) ja täytän tod.näk. juuri 31 ennen kuin vauveli syntyy lokakuun lopussa. Tällä hetkellä 13 + 2.

Hyvin olen voinut, yllättävän vähän huonovointisuutta. Aamupahoinvointia oli vain aika alussa, ennemmin on iltaisin sellaista pientä " öklötystä" eli ikävä olo mahassa, mutta oksentanut en juurikaan ole. Rinnat ovat kyllä olleet lähes koko ajan arat / särkeneet ajoittain yöllä. Turvotusta ja pingotusta ja vaatteiden ahdistavuutta olen mielestäni havainnut viime viikosta alkaen.

Olin/olenkin ollut huolestunut vähistä oireista, joten oli hienoa kuulla viime viikolla ekassa virallisessa ultrassa, että kaikki on ok (kävin jo 8 +3 toteamassa, että totta se on!). Vaikkakin ultra muuten oli tavallaan epäselvä, ei enää niin selkeä kuva kuin silloin ekalla kerralla.

Miten muilla? Voisitteko kertoa ultrakokemuksianne!?!

Ilmeisesti jännitin niin paljon, että en päästänyt virtsarakkoa kokonaan tyhjäksi, vaikka virtsanäyte otettiinkin juuri ennen ultraa (mua ei kukaan ohjeistanut, enkä siinä jännityksen keskellä sitä tajunnut). Se sitten painoa hänen elintilaansa sen verran pieneksi, että mielestäni makoili siinä pitkittäin ja tod näk kyljellään. Lähinnä pään erotin selvästi ja muun pitkittäisen vartalon jotenkuten. Ensin kuva oli niin epäselvä, että täytyi lääkäriltä kysyä. Kait se vaikutti epäselvältä omasta jännityksestäkin johtuen.

Tuntui vain, että tilanne oli yhtäkkiä ohi ja mieskin soitti jälkeenpäin töihin, että mahtoiko se lääkäri osata käyttää sitä laitetta.

Lääkärikin tosissaan ensin harmitteli, että mahtaakohan hän nyt saada niskapoimuakaan mitattua yms. Kyllä se sitten kuitenkin onnistui ja oli ihan normaali. Tänään sain myös veriseulan tulokset ja mitään erityisempää riskiä minulla ei pitäisi olla.

Varasin silloin samana päivänä uuden ajan yksityiseltä, mutta eilen peruutin sen... Tuskin kannattaa enää käydä uudelleen alkuraskauden ultrassa. Täytyis varmaan vaan malttaa odottaa rakenneultraa. Vai mitä mieltä te olette?

Liikkuiko teidän vauvelinne paljon tms. Entä näittekö / kuulitteko sydämensykkeen? Minä näin mielestäni kerran vartalon liikahduksen, enkä kuullut tai nähnyt sykettä. Lääkäriltä siitä kyllä kysyin, ja hän sanoi että kuuluu se ihan selvästi, kuuntele nyt tms. En kehdannut sanoa, etten kuule mitään...

Kirjoittelemisiin!!

... Vai miten kirjotettiinkaan? ;)

Kyllä luulis kuuluvan äänet, siis meiän ääniä on ainakin kuulosteltu neuvolassa " vaan" ja ei kai niillä sen high tech:impää ole? Ainakin musta se laite näytti hyvin aatamin aikuselta. ;) Eli mene ihmeessä oman mielenrauhan takia, todennäkösesti kaikki on hyvin. :)

Unohdin tossa aiemmin sanoa, että täälläkin masu on selkeesti näkyvillä. Ei kyllä kukaan " asiasta tietämätön" ole vielä kommentoinu, mut toisaalta, kehtaisko itekkään jos toinen oliskin sit vaan lihonu.. ;D

Mut nyt täytyy lähteä hakemaan miekkonen magneetista! Moikkelista vaan! :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat