Seuraa 

Sivut

Kommentit (43)

Muutkin taitaa on tainnu nukkua vaihtelevalla menestyksellä.

Täällä takana kohtalaisesti nukuttu yö... Eli valvoin vain 2,5 tuntia yöllä. Ei supistellu yhtään mut vihloi ihmellisesti alavatsaan ja nivusiin ja sama jatkuu nytkin. Kipu säteilee myös etureisiin. Jospa tämä enteilis synnytystä=)? Esikoinen syntyi aikanaan just näillä viikoilla eli 38+5.

Kävin eieln kattoon kaverin päivän ikäistä tyttöä sairaalassa ja kyllä se oli suloinen ja pieni! Tahtoo kanssa oman äkkiä =)

JJ-82: sulla taitaa olla synnytys lähiaikoina tiedossa!! Eilen ei muuten ainakaan ollu C3-osastolla mitenkään tunkua, että kyllä sinne sekaan mahtuu =)

Amina: Mulla esikoisesta sf suurimmillaan 31cm ja tyttö painoi 2,5kg. Pojasta sf suurimmillaan tuon 36cm ja poika oli huimat 56 cm ja 4kg syntyessään tasan LA:na. Nyt mitta ollu viime viikolla 35cm ja keskikokoinen vauva tulossa. Että mulla ainakin jotenkin korreloi mitta vauvan kokoon.

Muuta lähenpä pojan kanssa nyt pihalle ettei se hypi ihan seinille!

JJ:lle supparisäteitä!!!

Iisamaari + tytsy 38+5

aamulla tossa valitin mäkin huonoista yöunista ja migreenistä.kävin sitten sohvalle kissan kanssa pötkölleen ja otin 3 tunnin päikkärit.isäntä tuli töistä ja äkkiä ruoka piti tehä.ei taitaisi tollaset unet onnistua jos olisi jo entuudestaan lapsia. no sekin sitten kai aikanaan tulee koetuksi.

No, mies oli mulle jalkahierojan ostanut, kävin sit siellä ja ai että löyty imakoita paikkoja jalkapohjista...vauva möykkäsi kans masussa. ja hieroja ei ollut oikein ilahtunut kun en voinutkaan maata selällään vaan olin kylellään, sen oli kuulemma vaikea tehdä työtään kunnolla.no, mä olin ainakin tyytyväinen. tänään on ollut yllättävän laiskottelevainen päivä, taidan huomenna mennä vähän kaupungille kävelemään jojs vaikka liikunta liikuttas tota masuasukkia.

mukavaa illan jatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä jaan kahden edellisen kirjoittajan mielipiteet...Nukun yöni aikas levottomasti ja vessareissuja saa tehdä useamman, mutta aamulla herään kuitenkin aikasin ja virkeenä. Ja sen kerran kun saisi luvan kanssa nukkua niin paljon kuin haluaa.

Ja samat suunnitelmat täälläkin kuin my_selenellä. Ajattelin käydä ostamassa viimeiset tavarat vauvalle ja juurikin nuo imetysliivit itselle. Kaveri vinkkasi että mammuttimarkkinoilla olisi edullisia vaippoja myynnissä eli jos kävisi ne katsastamassa.

Eilen oli synnytyssairaalaan tutustuminen ja kas kummaa kaikki muuttui taas vähän todennäköisemmäksi. Muistaakseni ainakin pikku-milli ei osannut jännätä synnytystä, sama olo on täälläkin. Ja usein kuuleekin tuota kysymystä muiden suusta ja sit ne on ihmeissään kun ei jännitä ollenkaan....Kukin taplaa tyylillään.

Amina kyseli sf-mittaa. Mulla on viikot jäljessä ja nyt tällä viikolla oli 33 mitta ( rvllä 35+4). Vauvan painoarvio oli sen 2400 g joka taasen on hieman keskikäyrän alapuolella. Saas nähdä miten käy.

Vapusta oli aiemmin puhetta. Viikonloppuna olisi tarkoitus (jos vaan hyvät ilmat jatkuvat) kasata terassi kuntoon ja nauttia grillin antimista. Sunnuntaina mennä tuonne radio cityn tarjoamaan espan vappukonserttiin. Kaverit ovat lähdössä siitä jatkamaan johkin suuntaan, lupasin pysyä seurassa niin kauan kuin jaksaa. Maanantaille suunniteltiin jonkinlaista picnicreissua vanhojen perinteiden mukaan. Meillä on aika tiivis kaveriporukka jo teiniajoilta ja vaikka kaikki asuvat vähän eripuolella suomea niin yhteydenpito ja tapaamiset on normaalia.

Pikku-millille tsempit neuvolaan (ja tietysti muillekin sinne meneville) ja muille hyvää alkanutta torstaita!

Dolosa ja sintti 35+6

Mulla oli eka raskaudessa sf-mitta korkeimmillaan 35cm, mutta vauva ei kyllä laskeutunut ollenkaan. Ihan normikokonen (3615g) tyttö synty 41+5 viikolla. Nyt mulla on vielä isompi sf-mitta, joten varmana tulee toi 36cm täyteen. Viimeksi rv 32 oli mitta jo 33cm!

Ihana ilma ulkona. Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Heräsin seiskalta, kun ei nukuttanut. Yöt on mennyt vaihtelevasti. Toissa yö oli suoraan sanottuna yhtä helvettiä, ennen aikaisemmin ei oo lonkkaan koskenut ja nyt koski. Ei tiennyt että miten päin olla ja viime yö oli muuten rauhaton. Varmaan senkin takia pyörin ja hyörin kun mies ei oo kotona,kun on työ reissussa. Harjoitussuppareita tulee ja menee mutta yhtään kivuliasta supistusta ei oo tullu, enkä vielä oikein toivokkaan niitä. Onhan tässä laskettuun aikaan vielä reilu kuukausi.

Olitte puhuneet sf mitoista. Mulla oli maanantaina neuvola ja silloin viikkoja oli täynnä 33+6. Sf mitta oli silloin tasan 33 ja vauveli on jo kuulemma laskeutunut ja kiinnittynyt. Että onko tuo nyt sitten paljon vai ei....?? Terkan mukaan ihan normaali. Nyt vauveli on hokassu että kun vähän kylkiluita painaa niin tulee äipälle mahdollisimman tukala olo, kun ei asentoa meinaa läytyä millään. Jaahas nyt ulos! =)

Heidi 34+2....huh...huh... =)

...Siis vahingossa vartin notkuin sohvalla... =o) Kaupas käyminen on rankkaa. Tosiaan pian saadaan äippävaatteet pistää laatikkoon ja voidaan alkaa käyttää normaaleja vaatteita!!! Hui!

Ei ku ihan oikeesti huomasin kaupas kuinka ihania vaatteita oli aikuisille tullut ja miten värikkäitä rintaliivejä ja stringejä. Mä aloin jo himoitsemaan shoppailua suht normaalissa koossa jossa löytää myös itselleen kaunista.

Ja kenkä/alusvaatefriikkinä täytyy sanoa että odottakaas kaupat tätä mammaa kun vartalo alkaa palautua. =o)

Entäs kaikki uudet pienten vaatteet kesäksi... Oih!

Noh, huomenna mennä ihan kiertämällä kiertämään kauppoja ja ostaan loput tavarat eli muutama tuttipullo varaksi ja tuttelipurkki ym pientä tavaraa. Sit ajattelin käydä vihdoin ostamassa mulle ja miehelle uuden sängyn ja tuolin ku alkaa tietsikkapöydän tuoli vetää loppua. Uudesta sängystä haaveillu pitkään.

Mutta nyt keitän kahvit ja menen ulos istuksimaan.

Lapsilla on nyt se vesirokko!

onneks vielä molemmille tuli yhtäaikaa niin ehtii mennä ohi ennen kuin vauva syntyy. tietty ei yleensä tartu niin pieniin mutta ei ikinä tiedä. lapsilla ei myöskään oo ollu kuumetta joten toivottavasti ei tuu niin kovin pahaa ja miljoonaa näppylöitä.

nyt aamupalalle, odotan mun siskoani..

m_s ja näppylä-tytöt + vauvalainen

JJ-82 Toivon oikein kovasti kipeitä supistuksia sinne päin. Mulla niitä on tässä tullut useammankin kerran ja loppuvat aina kuin seinään ja jatkuvat enää vain ennakoivilla kunnes nekin loppuvat. Naistenklinikalla kätilö yritti lohduttavasti sanoa että se on usein ensi synnyttäjällä niin...

Sf-mitta oli mulla viime viikolla 36, tällä viikolla olin neuvolassa sisällä tasan 7 minuuttia ei neuvolan täti sitä mitannut. Mutta olen 152 cm pitkä että maha tulee ihan eteen ja on valtava. Vauva on arvioitu vähän yli kolmekiloiseksi.

Yöt menee todella pätkittäisesti, mutta mennyt jo niin kauan, onneksi on kuitenkin mahdollisuus aina nukkua päiväunia niin ne on helpottanut sitten oloa.

Päivät käy vähiin laskettua aikaa ajatellen, mutta kuten jo aikaisemminkin kirjoittelin niin varmasti yli mennään ja reippaasti. Olisihan se ollut mukava vappu vauva saada.

Katuska ja 39+3

...kun tuolla vauva puolella on niin kovin hiljaista...

Kohtalotevereita; täälläkin nukutaan huonosti:) Poika syö kahden tai kolmen tunnin välein. Välillä tissillä, välillä pullosta lypsyjä tai korviketta. Tuntuu ettei ihan jaksa tosta tissiltä ottaa kaikkea mitä tarvitsee... Ja sitte ku poju nukahtaa niin täytyy vielä pestä pullotiskit ja pumpata maitoa, ja ku sänkyyn pääsee niin sitä on sen verran piristynyt ettei enää väystäkään. Sellasissa tunnin pätkissä tuöee nukuttua, saa nähdä kauanko tätä jaksaa. Ainakin vielä toistaiseksi olo on ihan ok, tosin päässä vähän alkaa valvominen tuntua...Tänään hain kaupasta vähän lisää pulloja ja pullotutteja ettei tarttis yöllä tiskailla ja keitellä vaan vois jättää aamuun. Toinen rintapumppukin vois olla asiallinen ostos...:)

Äsken käytiin labrassa ja kohta soitan tuloksesta, eli siis onko bilirubiini noussut. Jos pahasti käy niin poju joutuu sairaalaan takaisin...Toivottavsti ei, vaan olisi laskusuunnassa... Noh, katsotaan, ja tilanne on mik äon. Hyvähän se on et seuraavat ja hoitavat sitte tarpeen mukaan.

Muuten tänne ei kumemmpia. Parit 50 senttiset vaatteet oli pakko ostaa tänään kun kaikki aiemmat ostokset pojulle isoja.. Se sitte ei ollutkaan ihan sitä 56 kokoa kuitenkaan niinku ajattelin.

Noh, mä tästä menen soittamaan tonne sairaalaan. Mukavaa loppuodotusta kaikille, mä en noista ihan viimosten viikkojen kärsimyksistä päässyt yhtään kärsimäänkään..Tsemppiä kaikille ja koittakaahan jaksella!!

Br1t ja poju 10päivää

Täällä on nukuttu oikein hyvin. Tai kyllä tenavat herää välillä, mutta oman olon kanssa saan kyllä nukuttua ihan hyvin. Yhteensä noi kolme tais viimeyönä herätä öööh... *laskee kuumeisesti* 7 kertaa.

Neuvolassa kävin tänään. Paino oli pudonnu 500g JEEEEE. Tähän asti on lähes se kilo aina tullu... Kai tää pakkoliikunta sitte vaikuttaa. Tänään tuli käveltyä taas 10 kilsaa ja kyllä on jalat puhki!!!

Pissassa oli vissiin sokeria, en nyt muista...

verenpaine 90/66

sf 31

Vauva ei oo kiinnittyny, mutta roikkuu alhaalla.

Meillä on vappuaattona kastajaiset. Musta tulee kummi. Tosin nää kastettavat on jo 5½ ja 6½v. Siinä on meijän vappusuunnitelmat :)

Nyt lähen taas metsästämään tolle välimallille kenkiä, kun täällä on loppuunmyynti kenkäkaupassa, eikä vieläkään oo löytyny ton ongelmajalkoihin sopivia monoja :)

Suppareita ja jaksamista kaikille! Kunpa pääsis jo synnyttämään...

Nalluri ja ötö 36+5

Tällä kertaa täytyy myöntää olevansa poikkeus. Nukuin oman mittakaavani mukaan hyvin. Mitä nyt kävin vessassa ja hain kolmen aikaan pikkumiehen nukkumaan meidän väliin. 2,5-vuotias nukkuu omassa huoneessa omassa sängyssä vaan ei osaa tulla itse viereen.

Muutenkin on jotenkin kauhean energinen olo. Lapioin takapihalla lumikinosta, että sulaisi nopeammin. Josko saisi grillin ja pihakalusteet vapuksi ulos. Haravoinkin pihaa. Ei supistellut eikä tuntunut muutenkaan pahalle touhuta. Mies kyllä vähän ihmetteli, että mitä sinä nyt viimeisilläsi alat rehkimään. Mutta kyllä se on niin, että pahinta mitä pienestä hyötyliikunnasta voi seurata on synnytys, eikä sehän ei minua haittaa ollenkaan. Tuntui tosi hyvälle saada vähän hiki pintaan ja puuhastella.

Mulla tuo sf-mitta oli viime perjantaina 31 cm. Mulla oli eri neuvolan täti kuin tavallisesti ja hän sanoi, että mitta on paljon mittaajasta ja mitasta kiinni. Ei edes merkinnyt ä-kortin käyrään mittaa, kun kohta on omalle tätille taas aika.

Mutta nyt on esikoisen päiväunet takana ja suuntaamme ulos...

AURINKOA!

Jommeli ja Elmeri rv 37+

ONPA LOHDULLISTA lukea muidenkin huonoista öistä.

Pricilla, mä mietin just samaa, että miten sitä jaksaa mahdollisesti raskaankin synnytyksen (onkohan muunlaisia olemassakaan...), kun viikkotolkulla valvomista takana. Voi kun vauva jo syntyisi. Toki sitten on sitä imetystä, mutta silloin valvomisella on tarkoituksensa. Sitä paitsi silloin pääsee selälleen nukkumaan, ja maidon tasaantumisen jälkeen mun lempiasentoon eli mahalleenkin. Töissä ollessa supisteli jatkuvasti, nyt ei sen kummemmin, mitä nyt välillä nippailee. Ei puhettakaan säännöllisyydestä. BLÄÄH!

Amina, nuo sf-mitat taitaa olla viitteellisiä. Mulla sf oli eilen (vko 38) 35.5. Sama kuin viikko sitten. Lähes yläkäyrällä on nyt, mutta terkka sanoi, ettei vaikuta kovin isolta. Mulla koko valtaisa massu on tässä edessä. Olen tai itse asiassa olin pienikokoinen. Nyt painoa oli tullut 850 g viikossa. Apua, ja syön ihan normaalisti, ei mitään poikkeavaa aikaisempaan verrattuna. Kyllä muakin vähän pelottaa, jos tämä lapsi antaa vielä odotuttaa itseään kauan, että minkähän kokoinen murunen sieltä tulee. Esikoisella tuo mitta kyllä korreloi vauvan kokoon. Mitta oli siis korkeimmillaan 30 , ja viikolla 38 + 2 syntyi tyttö 2860 g. Tuolloin terkka sanoi, että mitään isoa lasta et missään tapauksessa synnytä. No, katsotaan, miten käy. Eihän tässä muuta voi.

Mä muuten ilmeisesti tuon esikoisen viikkomäärän perusteella odotan jo kovasti tätä lasta syntyväksi. Jos esikoinen olisi mennyt yliajalle, tuskin vielä tässä vaiheessa hermoilisin ja odottaisin näin kovasti.

Ai niin, neuvolassa mun yleensä matala verenpaine oli 125/ 88. Huppista!Pissa oli puhdas, painoa tulee, mutta turvotusta ei kyllä ole.

Jaksamista kaikille, erityisesti niille, jotka kärsivät huonosti nukutuista öistä!

Amina, nauroin vedet silmissä sun unelle :)! Olispa hurjaa alkaa synnyttään miestä... voi kun mäkin näkisin noin lennokkaita unia, niin oikein odottaisi nukkumaan pääsyä.

On kyllä ihanaa, kun on niin keväistä jo. Ja kyllä meitä on lykästänyt, kun saadaan vauvat näin upeaan vuodenaikaan. Esikoinen syntyi marraskuussa ja sekin oli kyllä ihan tunnelmallista, mutta nyt toisen kanssa varsinkin elämä helpottuu NIIN paljon, kun pukemiset jää paljon vähemmälle. Muutenkin ihanan raikasta, kun voi olla koko ajan partsin ovi auki ja piipahdella ulkona pienissä vaatteissa. Pitää vaan varoa, ettei tule rintatulehdusta!!! Huom, huom kaikille! Jouduin jo viikonloppuna laittamaan iltakävelylle rinnanlämmittimet, kun alkoi rinnoista särkeä. Siellä on kuitenkin jo maitorauhaset täydessä toiminnassa ja kaiketi tulehduksen voi saada jo nyt jos rinnat saa vetoa.

Mukavaa loppupäivää, lähden orvokkiostoksille.

Elli 35+1

tänään asuna farkut ja vihreä huppuliivi + paita :). Taisit bongata jonkun toisen meikäläisistä. Tosin me taidetaan olla ainoat porvoolaiset tässä porukassa...

Elli; en tiedä jos voielä hengailet täällä...oliko sulla mustat housut ja musta paita ja vihree takki päällä tänään?

(en ole ahdistelija!!!)

Br1t; hienoa että pojulla kaikki hyvin!

Nyt on taas ollu koko päivä tekemistä joten väsyttää hirveesti. näppylöitä on jo aika reilusti ja pelottaa jo valmiiks miltä mun lapsukaiset näyttää aamulla ku herää. iik! en tykkää yhtään näppylöistä!

pakko mennä hieman lepyttämään jalkoja ja kattomaan telkkarii. huomiseen... pikku-millillähän la ja kaikkee.. =)

my_selene ja neiti Nukkuva rv 35+3

Ei täälläkään kunnolla nukuttu. Tai siis ei meinannut uni tulla ei sitten millään. Mies on työreissulla ja en oo tottunu nukkumaan ilman sitä, ja ens yökin pitäis vielä viettää ilman sen läsnäoloa. Pyörimistä siis tiedossa....

JJ, tuo kuulostaa jo lupaavalta =) Taitaa olla vielä limatulppaa se vuoto, jos on sellaista " limaista" . Jospa sulla kohta tulis lähtö!!

Mä kävin illalla vähän haravoimassa pihaa, siis sitä pikkuista länttiä mikä on kuivanut ( yli puolet on vielä lumen alla...), ja supistuksiahan siitä tuli. Ja aika kipeitäkin =/

Mutta onpahan ainakin nyt tiedossa yks kikka millä niitä suppareita saa aikaan =D =D

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!!!

Kristiina rv 37+1

kiva kuulla teistä Br1t ja hyvä kun pojan arvot kohdallaan :)

hauskaa vappua koko perheelle!

ja pricillalle kiitokset eilisillan viestistä. loppuillan vauva piti ihan kauheeta menoa mahassa :)

tais vaan nukkua sikeesti. ja tänäänkin liikkunu ihan hyvin. mut kyllähän tollanen pelästyttää.

mullakin oli viime yö yhtä tuskaa (normaalisti ovat yöunet olleet suht hyviä)

nyt juoduin jo vessassakin ravata ja tunnin välein heräsin kun uin hiestä. en ymmärrä miten voi ihminen hiota niin paljon....

kuudelta oli pakko nousta kun oma pyöriminen alkoi häiritä ukkoa.

nyt oliskin sit päikkäreiden paikka. haukotus!

pihalla vaan niin ihana ilma ettei raaskis sänkyyn mennä...

suppareita taas kaikille niitä kaipaaville! mäkin kokeilen taas tänään tota saunaa, ei ole kyl aikasemmin tuottanu mitään mut yrittänyttä ei laiteta.

jotain piti varmaan kommentoida mut en muista mitä....

meppe81 ja ruoto39rv

tasapuolisesti kaikille aurinkoista aamupäivää. Tänään oli neuvola ja painoa 1kg viikossa, sanoi ettei syömällä ole tainnut tulla vaan tasaisesti turvotuksena, tosin terkka sanoi heti että en kuitenkaan näytä turvonneelta, no painoa hetki ihmeteltiin, mutta edelliskerralla ei ollutkaan tullut grammaakaan.muutoin kaikki ok, pissa puhdas paineet suht ok 127/74, sf mitta 33(sama kun viikko sitten), laskeutunut on. sykkeet 135 hujakoilla.

Alkaa odottavan aika olla pitkä, kun ei enää oikein tiedä mitä tekisi, jospa vauva vaikka vapun iloksi syntyisi....mut ei kyl viel mitää merkkejä, eli ylihän se varmaan menee. saunassa löylyttelin eilen niin kovasti että nukahdin lähes samontein, mut sit noi peevelin lonkkakivut piti hereillä 10min välein koko yön, ja aamulla kauhea migreeni.ja kiva kun ei saa migreenilääkettäkään ottaa...parasetamolista ei apuja.no mut jospa päiväuni tekisi tehtävänsä...tää koneen tuijotus ei ainakaan helpota oloa.mut piti käydä vain kattomassa joko on uusia toukoja maailmassa.

Lämmintä päivää!!

vilperi06 38+6

Tänään tuli aika äitiyspolille ulkokäännökseen. 8.pv heti aamusta tarvis mennä. Mulla on vielä samana päivänä aamusta neuvola, mut täytyy tänään soittaa ja siirtää sitä aikaa.

Tänään ajattelin pestä ikkunoita ja huomenna sitten siivotaan muuten. Leipoakin ajattelin huomenna tai lauantaina.

Ohjelmaa siis tiedossa. Nyt kyllä lähdetään ulkoilemaan pojan kanssa kun on niin kiva ilma taas ulkona.

äiskä-04 rv 35+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat