Seuraa 

Kommentit (11)

Vitsi kun ei viittis täällä sisällä " homehtua" , mutta välillä onpi pakko. On niiiiiin ihana ilma. Käytii tossa aamutuimaan jo kärstsy ajelu heittää, itseasiassa käytii kattooyhtä tonttia, joka on aaaiika kiva, mäen päällä, josta näkymät, no pellolle ja kylän " yli" . No mutta ei nuolasta ennenkuin tipahtaa kun vielä ei oo selvinny " tää juttu täällä" , myyjät vitkuttelee ensviikkoon. Jaja talopakettia kysäistiin, avaimet kätee, päästäis jouluks jo uuteen himppeen............

Pähkis, on minulla ollut joskus lyhyt tukka, muttei näi lyhyt. Aamulla kun katto peilistä, ihan säikähdin kuka tarhapöllö se sieltä kurkistaa, tukka sojotti ylös, ei alas, kuten olin tottunut. Mutta tuostahan tuo kasvaa vielä, tosin en aio piktää kasvattaa...enäää..

Oksentelusta, mei tytsy oksentelee tosi harvoin, pukluja tulee välillä.. Mutta nekin on tosi harvassa nykyään..

Ja niistä ihanista menkoista, miulla oli myös ekat menkat tooossiii runsaat, luulin että kuihdun.. Runsaat ne on vieläkin, muttei niin kuin ekat..

Pitänee lähtee tukan värjäysee vielä, mummilaan, kun meillä ei oikee onnaa täällä tuo kotivärjäys, kaivovesi kun on. Eka kerran kun täällä värjäsin, muutettuamme tänne, niin pikkase olin havaitsevinani vihreyttä, ah niin ihanassa vaaleassa tukassa... Siitä tulikin sitten " isolasku" ! kun piti mennä kampaajalle uudelleenvärjäämään, ja ennen sitä tehtiin värinpoisto...

Jep jep, nyt tää maatuska korjaa luusa ulkoilmaan..palajan..

Ai nii niistä hampaista, meillä ei vieläkään oo tiedossa, nahkahampailla tytsy säksättää edelleen... Aika jännä tosiaa, että OPRI saa montahammasta kerrallaan, mutta kivempihän se on yksillä huudoilla päästä.. kunnes loput tulee.. Näin muute toissa yönä unta, et mei tytsyllekkii tuli monta hammasta kerrallaan, yhenyön aikana...hih.. aamulla piti tarkistaa tilanne...

Liikkumisesta, tytsy kieppuu lattialla napasa ympäri ja hivenen liikkuu etiäpäin, ei paljoo, mutta kun laittaa vaikka lempi lelun pienen matkan päähän, niin kohta se on jo kiinni siinä. Eilen sängyssä tytsy pyöri, ekana vatsalleen sitten selälleen ja taas sama rumpa uudelleen. Hokas vissii et näinhän tää toimii ja pääsee kohteeseen öööö

Mihi on tosiaa truutta hävinny???? huhuuuuu... onkohan kone jumissa????

Nyt meen...

-eekkis ja nahkaanni_

Elkää nyt muut hermostuko, mutta mä taas huhuilen Truuttaa. Huhuu! En tiedä ootko ees kuulolla, mut pakko kuitenki ilmottaa, että ei me päästäkään puistoon nyt aamulla. :( Typy heräs jo ennen kuutta (!?) ja mun on laitettava se ihan just ekoille päikkäreille! Eikä me nyt sentään näin aikasin ulos lähdetä..

Sorry nyt nää mun monologit Truutalle, oisko sillä kone juntturassa vai mitä kun mä täällä yksinpuhelen. Toivottavasti ei ainakaan mitään sen vakavampaa.

Sitten päivän muihin aiheisiin. Hansu! Tulipa tytölles sitten pikavauhtia purukalusto! Liekö meilläkin samaa vaivaa, tyttö kitisee välillä niin kovasti ilman sen kummempaa syytä. Jää nähtäväksi..

Mistäs muusta täällä on puhuttu..? Sama juttu kun Siljalla (ja monella muulla:)) että pää on aivan laho. Oikeesti kans joskus ihan hävettää, jos on vaikka luvannu soittaa jollekin kaverille, ja sit se vaan UNOHTUU.. Noloa. :/

Eekkis! Onks sulla ennen ollu lyhyttä tukkaa vai onko nyt " eka kerta" ? Mä kun aikoinaan leikkautin lyhyeksi (15v sitten), niin en oo sen jälkeen pitkiä hiuksia kaivannut! Semmoseen polkka-pituuteen kerran annoin kasvaa ja eri värejä oon kokeillu, mutta kyllä tää lyhyt blondi on pop. :)

Sit taas ikuisuuskyssäri vauvan pukemisesta! Mitäs puette tämmöisillä ilmoilla vauvoille ulos? Mulla on vaunuissa vielä paksu makuupussi, enkä ole sit sisävaatteiden (body+sukkikset) päälle pukenut kuin aika ohuen puvun, lapaset ja ohuen kypärähatun. Puvussa on huppu ja tyttö on kova hikoilemaan. Eipä tuo ole tuntunu palelevan, mutta kun eilenkin oli aika kylmä tuuli, niin alkoi taas epäilyttää..

Jaahas, nyt käy komento lattialta. Palailen..

Pähkis :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vielä pikaiset ennen kukkumaan menoa...

ROMI kyseli lempiruoista, minusta tuntuu et mei tytsylle uppoo mikä vain, tosin nyt oon ostanu muutaman kerran luomu-soseita, pasta-porsas, kalkkuna.. jotka maistuvat, itestä ainankin, paremmilta kuin pelkät liha-sose-ateriat. Niissä on tomaattia, sipulia, persiljaa yms. ja meidän pimu tykkää kovastikin niistä.. eikä ole tullut allergioita, vaikka tomaattia tai muuta " outoa" on mukana.. Ja tosiaan kandee koittaa, makua tosiaan on... Hed.soseista faforitti on luumu, kuningatar ja mansikka. Vadelma-mustikka-jugurttikin on aika in.. Puuroista riisi-banaani uppoo kuin sika metään..

Tytsy nukahti tossa seittämän korvilla. Oliki aika väsynyt päivän puuhasteluihin. Kävin värjäämässä hiukset, mummin luona. Voi että kun pimu sai taas raivarit kun tulin märkäväri päässä häntä moikkaamaan. Onko se sitten tosiaan niin ihme jos äipällä on erilainen pää???? Onhan tuo aikaisemminkin nähnyt minut suihkun jälkeen tukka märkänä... No rauhottui kuitenkin tovin päästä...

Nyt ei muutakuin yötä tummaa ja ökkiäisen kuvia...

-eekkis-

Täällä äiti tukka pystyssä,pinna niiin kiriällä että..Niko vaan huutaa ja kiljuu,oli sylissä tai lattialla..välillä tekis mieli huutaa parvekkeella että MYYTÄVÄNÄ KILJUKAULA!!! Noh..yritän ajatella että johtuu hampien tulosta ja kyllä kohta helpottaa...On se kumma miten jonku huuto voi ottaa hermoon...

Menkoista oli puhetta,mulla on ollu nyt pari kertaa ja ens viikolla taas tulossa,kivut on ollu hirviät,välillä tuntuu että synnyttää uuestaan.Alusta asti on ollu säännölliset ku käytän ehkäsylaastareita.

Liikkumisesta:Meillä käännytän kyllä mahalleen,mutta takas selälleen ei osata mennä,muusta liikkumisesta puhumattakaan,mutta oon päättäny että tekee sitten ku tekee,en ala sitä ressaamaan,kukin ajallaan=)

Kysymys:Kuinka teijän vauvat oksentelee? Meillä lentelee vähänväliä ja paljo,ei sitä kyllä enään puklailuksi voi sanoa.Monta kertaa saa vaihtaa vaatteet itelle ja pojalle kun ollaan oksennuksessa...

Nyt lähen hermosauhuille ku niko nukahti,raukka=(

Johanna ja Niko

Juuh, no onhan se juu ihan hyvä että tytsy tekee nuo hampaat kerralla...samoilla kitinöillä, mutta en sitte tiiä...

Jotenki tuntuu että ois parempi jaksoissa...mie kun en millään meinaa jaksaa kuunnella tuota kitinää jatkuvalla syötöllä. Öykin oli taas pelkkään itkua täynnä...tunnin välein puolen tunnin sessioita=( VOIH! Oon aivan kuitti!

Tapaamisesta yritin saaha kiinni.... mutta en nyt ymmärtänyt että millonkas sitä tavataan????

Ainakin oli puhetta 10.5 Ikeassa!?! Sinne me EHKÄ päästäisiin tulemaan. Se kun ei ole vielä varmaa kun ei tiedä saako tuo mies isyyslomiansa pidettyä. Jos saa ni sinne päin ollaan tulossa!Mutta mites sitte se toinen tapaaminen? Oliko puhetta siitä maanantaista 8.5 Jumbossa??? Vai miten? Se voisi olla meillekkin parempi, sillä jos tulaan sinne päin ni varmaan jo ke 10.5 suunnistettaisiin kotia kohti.

KERTOKAAHAN MITÄ SIITÄ ON PUHUTTU???

Menkoista on ollut puhhetta täällä: No mä jotakin jo kerroinkin...taisin e-karjalan kanssa siitä haastella?! Eli mulla alko menkat ihan yht äkkiä... en tiedä muistatteko sillon ku epäilin että oon raskaana, kun oksentelin? No se oksentelu oli sitä menkkojen tulovaroitusta, sillä kaksi päivää siitä ni niin ne alko...JA OLI TOSI KIVULIAAT: Oltiin just sillon reissussa ja jouduinkin menee paikalliseen terkkariin hakee siihen lääkettä! Jos tiedätte sellasen lääkken ku Sirdalud, ni suosittelen lämpimästi. Se kun on lihaksia rentouttava lääke...ja tuo kohtuhan on lihas myös. Se ainakin helpotti mulla + sitten ihan särkylääkettä otin/sain reseptillä. Nyt oon alottanu pillerit (MIKSI, kun ei ole seksiäkään=( ) ...joten kivut on lievittyny...menkat onkin nyt ollut sitte kuukauden putkeen=( ...minä kun olen niin muistanut syödä niitä pillereitä;) ...eli kierto varmaan iohan sekasin siksi.

Pähkis kyseli jonkun päivän pinossa tuosta veden annosta: Me ollaan annettu vettä sillon tällön ruuan jälkeen vähän, mutta ei janoon! Tuo maitomäärä kun just ja just tulee muutenkin täyteen. Mutta nyt neuvolasta sanoivat että kun hampaat on tullu ni ois ensiarvoisen tärkeetä antaa AINA VETTÄ ruuan jälkeen! Joten aina ollaan nyt sitten annettu. Ja hampaitakin/ikeniäkin ollaan alettu harjaamaan...tyttö vaan naureskelee=)

PEPCA: Kerroit teijän neuvola käynnistä ja kasvuhuolista! On varmaan koomista sanoa, mutta älä turhaan huolehdi...huolestu vasta sitten jos on aihetta. uskon että kaikki on ihan hyvin. Itsellä vähän samaa huolestumista oman tytön pituuskasvusta...neuvolasta sanovat vaan että " kasvaa omaan tahtiinsa, ei hätää mitään" . No niin kait sitte?

Meidän neuvolatäti sanoi että vauvat kasvaa vauvoina äidin pituuskasvun mukasesti ja vasta myöhemmässä kehityksessä käyttää isän geenejä ja pituuskasvukäyriä. Eli mä käsitin asian niin että ainakin meijän vauveli on lyhyt tantta nyt pikkasena (niinku äitikin) ja sitten kun tulee murrosikä ni kasvaa ku kukka kesällä ja 15-vuotiaana on jo kaksi metriä=) heh...! Mies kun 2 metriä pitkä.

Joopa joo...tänään olis sitten vuorossa perhekahvilaan meno ja sieltä näön tarkastukseen. Varasin eilen ajan kun oon hankkimassa noita arskoja vahvuuksilla. Maksaa vaan kaiken kaikkiaan 69 euroa...ja on tän vuoden mallin kehykset + se näön tarkastus...siihen tarjoukseen oli pakko tarttua=)

Meijän tytöllä onkin jo arskat (saatu serkun vanhat)...mutta ne on vielä vähän isot...siksipä ollaankin hankkimassa niitä nauhallisia...mikä niitten nimi nyt olikaan?

Ihana ilma ulkona...siksipä tuntuukin kauheelta istuskella täällä sisällä=( No kohta tytsy herää ja sitten lähdetäänkin tuonne kylälle.

Kävin tuossa yksipäivä yrittää kunnon urheilusuoritusta...huh huh...ja luovutin! Otin rullikset kaapista ja lähin vaunuilla liikenteeseen. Tarkotus oli päästä keskustaan (4km matka) ja takas...mutta kolmen kilsan jälkeen luovutin ja palasin takas. henkee ahisti ja olin aivan loppu. Miten tää kunto on menny näin huonoksi? Lohdutin itseäni sillä että tuossa matkalla on kauheen pitkiä ja jyrkkänoususia mäkiä ja että alotin liina kovaa;) ...tekosyitä huonoon kuntoon, heh;)

Eli mä en taida ikinä päästä näistä läskeistä eroon=(

Siellä E-Suomessa olessamme viimeksi uskaltauduin menee vaa-alle...ja kas` olikin paino noussu aika huimasti. 57 painoin ennen raskautta, raskauden alussa 60 ja nyt..... 71 KILOA!!!!!!!!! LÄSKI LÄSKI LÄSKI!!!! Voi tuska...nyt se alko se masennus siitäkin sitte=( No ei jaksa nyt kiinnostaa.

Käytiin muuten Jumbossakin kun siellä päin oltiin....ei näkyny tuttuja...yritin kyllä bongailla=) Mulla oli oikein tekstikirjotettu selkään että " LOKAMAATUSKA BONGARI HANSU..." ...mutta ei kukaan mua ainakaan huomannnu...kaikki vaan katto oudosti;)

Jepsan saa.... tää lähtee nyt syömään ja sitten valmistautumaan rimpsalle lähtöön...

OIKEIN IHANAT TORSTAIN JATKOT KAIKILLE!!!! Ja onne 6kk synttäreitään viettäville. Meilläkin ne oli jo tässä mun nettipimennon aikan...niin se vaan aika menee...vauva on hävinnyt ja iso tyttö tullut tilalle...

-Hansu-

Meinasi silmät pudota päästä, mutta onko tei koneet suurentanu noita otsakkeita... jos ei niin varmaa täytyy minun käydä uudestaa optikolla..

heipatit!!!

Mitenkäs teillä liikutaan?

Tuntuu tosi oudolta (lue: en nyt ole huolissani, mutta hieman outoa että kaikki muut liikkkuu jo jonnekkin jotenkin)...meillä kun ei liikuta mihinkään. Kääntyy kyllä mahallee jne. mutta ei mitään muuta.

onhan tuo tytsy yllättänyt muutamia kertoja... esim. on pyörinyt tms. mutta se on ollu vaan sen kerran , kax! Tuttava perheissä, joissa samanikäsiä lapsia, niin muutama noussut jo sesoimaan, osa konttaa, osa karhukävelee ja kaikki vähintäänkin työntää itseäään taaksepäin. Mutta en nyt anna itseni huolestua, kun eivät ole neuvolassakaan sitä tehneet. Tyttö kuitenkin iloinen (sillon kun ei hampaat vaivaa) ja energinen... ja puheenmuodostus on huimaa. Sanonut jo monesti ä-i...eli äiti=)

Mutta siis likkuuko kaikki täälläkin vai onko mulla " KOHTALON TOVEREITA" ? =)

-Hansu-

Ihanasti tuo aurinko vaan paistaa, lisää...!

PUKLUISTA: meillä alussa tosi vähän, kiinteiden aloituksen jälkeen huomattavasti enemmän, nyt on vähenemään päin. Tosin jos juuri on syönyt ja nostaa ylös tai laittaa lattialle niin sieltähän ne tulee...annn yleensä istua sitterissä jonkun aikaa ruokailun jälkeen jotta ruoka menisi alas.

HIUKSET: Eekkis olit leikannut lyhyeet...niin kuin Pähkiskin sanoi että pitkiä ei kasvattaisi...minulla ollut vajaa 10 v lyhyet hiukset ja tod hyvin viihtynyt! Välillä olen koittanut kasvattaa mutta in the end menen aina leikkaamaan.

LIIKKUMINEN: Meillä ei ryömitä, lähinnä pyöritään ympyrää ja mennään taaksepäin. Pari päivää sitten nosti peppuaan pariin otteeseen että kait se siitä sitten kun sen aika on. Kovasti kaveria tosin harmittaa kun ei pääse eteenpäin.

- Onkos teidän vaaveilla lempiruokia jo tässä vaiheessa vai uppooko kaikki?

Meidän kaveri on hyvin valikoiva näköjään...peruna-lihasose/kasvis-lihasose/peruna-kukkakaali(parsakaali)sose sekä mango ja mustikka-vadelma-jogurttisoseet uppoaa. Muut ei juuri.

Nyt on syönyt todella huonosti tämän viikon...mistä lie johtuu. Yötkin on alkaneet mennä syömättä.

HANSU: niitä treffejä ei ole oikein saatu aikaiseksi...siis varmoja sellaisia. Eekkis tosiaan sinne Ikeaan menossa 10.5.

-Sovitaanko ma 8.5 Jumboon treffit, kaikki jotka pääsee? Klo 12 aikoihin?

Jeps nyt on kuulemma ruoka valmiina joten myöhempään.

Hieno on ilma taas! :)

OKSENTELUSTA: Meillä Dina on puklaillu melkeinpä alusta asti aikas paljon ja nyt kiinteiden myötä se on muuttunut sitten oksenteluksi. Välillä on kyllä päiviä jollin ei oksentele kovin paljoa mutta esim. tänään on tullut taas ihan kiitettävästi.. :/ Vaatteita saa vaihtaa niin itseltä kuin peipiltäkin vähän väliä..

LIIKKUMISESTA: Meillä ei mennä vielä teenpäin, taaksepäin saa itteensä vähän työnnettyä mutta luulenpa ettei tee sitä tietoisesti. Pyörii napansa ympäri aika vikkelästikin ja välillä pääsee sillä tavalla liikkumaan myös toiseen paikkaan. (ehkä noin puolimetriä- vajaa 1m tjtn)

Vatsalleen kääntyy vikkelästi ja selälleenkin joskus.

Etunojassa käsien varassa on ja nyt nostaa jo lantiotakin välillä, että kait se siitä vielä joskus liikkeelle lähtee..

Voihan väsymys.. jumppaan pitäis saada ittensä vielä raahattua. se onkin sitten vika kerta tälle keväälle. Sitten vaan pitää lenkkeillä entistäkin ahkerammin. Ja kukas sitä kieltää kotona jumppaamasta, oon vaan niin saamaton ittekseen alottamaan..

TRUUTTA: Täällä ollaan jo huolissaan sinusta! Ei kai ole sattunut mitään? Toivottavasti ei! Ja toivottavasti pääset pian taas linjoille meitä viihdyttämään! :)

Tänään olis taas Lost-ilta! Muistakaahan katsoa.

Mukavat illajatkot!

-Mari-

Opikolla parannee käydä.. oli nimittäin äske tuon edellisen kirjotuksen jälkee tovin nuo otsakkeet toooooosi isoilla kirjaimilla, taitaa mei kone huijata...

moe

HANSU: Harmi etten sattunut Jumboon just kun siellä kävitte, olisin varmaan tullut koputtamaan plkapäälle jos olisin tekstisi nähnyt. Teilläpä on Opri tosiaan pistänyt vauhdilla nuo hampit tulemaan!

Vitsi kun ei muista yhtään mitä piti kommentoida...

Te jotka pääsisitte treffeille esim ma 8.5 niin ilmoitelkaa, olisi tosiaan kiva nähdä!

Tästä ei pidä loukkaantua jos en kaikkia muista...ulkomuistista kaivelen ketä asuvat pääkaupunkiseudulla...Truutta, Mari, Lokavaavi, Pähkis, Harju, Silja78....ketäs muita on?...ja muut jos vain mahis on niin tulkaahan retkelle tännepäin. On tainut vähän tyssätä tämä meidän yritys treffata, yritetään uudelleen!

Nyt pakkailemaan mammavaatteita jotka meni kaupaksi tuolla huuto.netissä.

Huomiseen (mulla onkin ' vapaa' ilta, menen kaverin kanssa leffaan..jihuu) ja hyvää yötä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat