Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei!

Siinähän se tulikin, eli ollaan siirtämässä 10 kk ikäinen

poikasemme omaan huoneeseen unilleen.

Olisi kiva kuulla sekä hyviä että huonoja kokemuksia,

kenellä unet parantuneet, kenellä huonontuneet, kuinka

onnistui, miten toteutitte, mikä oli lähtötilanne, eli kaikki

kiinnostaa..

Meillä on pahin äidissä roikkumisvaihe menossa ohi,

joten nyt voisi olla hyvä hetki. Pojumme heräilee jo

viiden aikoihin aamulla, joten vähän toivomme, että

kun äiti ei olekaan heti näkösällä, josko malttaisi vielä

jäädä nukkumaan.

Aurinkoista loppuviikkoa!

Kommentit (4)

Meillä tilanne oli se että itse olen todella herkkäuninen, joten poikamme nukkui sängyssä aina huoneemme ulkopuolella, heräsi yhden kerran syömään ja välillä oli sitte niitä kausia kun ähisi ja heräili turhaan. No päätimme siirtää sängyn kokonaan pojan tulevaan huoneeseen n. 7 vai oliko 7,5kk ikäisenä. Muutamana iltana huusi oikeen kunnolla tunninkin jaksoi huutaa ja otin sitten rauhoittumaan meidän viereen. Heräsi vielä yhden kerran syömään. Joskus 8kk ikäisenä loppui yösyömiset, joskus kuuluu jotakin vikinää vieläkin yöllä tai pientä itkumaista ääntä mutta en mene katsomaan vasta kun kunnon itkua.Lapsethan heräilevät unissaan joskus useastikin ja on hyvä jos oppivat saaamaan itse unen päästä kiinni.

Nykyään omaan sänkyyn ja huoneeseen laitetaan vasta kun on todella väsynyt (energiaa riittää muuten kääntyillä ja peuhata jos ei ihan kuitti). Meillä on semmoinen rutiini että usein isä käärii lapsen peiton sisään sylissä, kuuntelee kerran pimpelipompelin (eli se soittohäkkyrä sängyn päällä) ja sitten laittaa lapsen sänkyyn ja vähän laittaa lisää vielä musiikkia niin poika nukahtaa hyvin. Itkee max. 5min ja nukahtaa.

Olemme olleet aika johdonmukaisia ja tiukkoja tän nukuttamisasian kanssa koska ekat 4kk oli todellista taistoa ja poika jaksoi sinnikkäästi huutaa ja taistella unta vastaan, joten nyt on ihana nauttia kun poika nukahtaa helposti ja nukkuu pitkät yöunet omassa huoneessa eikä tarvitse vanhempien " hiippailla" !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän poika siirtyi omaan huoneeseen kolmisen viikkoa sitten ja ikää on puolivuotta. Poika on ollut huono nukkuja koko ikänsä tai pitäisikö sanoa, että oli (!), koska meillä unet parani melko pian omaan huoneeseen siirron jälkeen sekä pojalla että vanhemmilla.

Poika on melko herkkäuninen ja varmaankin kevyen unen vaiheessa heräsi meihin vanhempiin. Toisaalta me taas heräsimme, kun poika nukkuu äänekkäästi: saattaa parkaista unissaan ja itse olin jo tutti ojossa sängyn vieressä todetakseni, että on umpi unessa...

Meillä herätään nykyään eka kerran 4-5 välillä. Usein tämä on myös ainoa kerta.

viikko sitten me vanhemmat siirryttiin pois pojan huoneesta ;)

ja kyllä kannatti..herkkäunisina kukaan meistä ei nukkunut hyvin ja heräiltiin jos johonkin narinaan parin tunnin välein ja tuttia sai olla laittamassa koko ajan mutta nyt poika nukkuu koko yön heräämättä 11h putkeen (19-6)ja mikä hienointa äiti itsekin saa nukutuksi hyvin ja on pirteä aamulla ja hereillä ennen poikaa =)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat