Seuraa 

jälkitarkastus tiistaina,mikä ehkäisy olis hyvä?

imetän vielä,mutta haluisin kierukan koska kivuliaat kuukautiset (eivät tosin ole vielä alkaneet)...

ääh,vaikee tilanne,pillereitä en mielellään haluais.

sit pitäis vielä saada lääkäri tajuu et on muitakin ehkäisyjä kun kondomi,viimeksikin jälkitark. sanoi et kondomi ainoa mitä voi imetyksen aikana käyttää...mut ei oo kaikkien kohdalla noin.vanhanaikainen lääkäri?

sori jos sekavaa tekstiä...pitää äkkiä kirjottaa kun on pikku sormia tulossa näppikselle...

Kommentit (5)

Kuparikierukalla ei ole mitään vaikutusta imetykseen, mutta kumpaakaan kierukkaa ei mielellään laiteta pian synnytyksen jälkeen, koska kierukka voi silloin liikkua helpommin pois paikaltaan. Meillä neuvolan sääntö oli, että toisessa kuukautiskierrossa. Mulla kuukautiset ovat alkaneet 6kk kummankin synnytyksen jälkeen.

Minäkin mietin kuparikierukkaa, mutta luovuin ajatuksesta, jos vaikka haluankin toisen lapsen jo parin vuoden päästä, siitä olisi tietty ollut se etu, että se on ilmainen. Hormonikierukka minun käsityksen mukaan maksaa joku 200-300 euroa.

Itse kävin ehkäisyneuvolassa juuri tiistaina ja päädyin ehkäsyrenkaaseen. Eli rengas vaan asetetaan emättimeen ja se on siellä kolme viikkoa, otetaan pois ja pidetään viikon tauko (jolloin tulee kuukautiset), ja sitten laitetaan uusi. Minä en varmaankaan muistaisi pillereitä ottaa, joten tuo kuulosti hyvältä vaihtoehdolta minulle. Kokemusta sen käytöstä ei siis vielä kuitenkaan ole. Renkaan ehkäsyteho perustuu myöskin hormoneihin, mutta niitä erittyy elimistöön vähemmän kuin pillereistä, joten en tiedä sopiiko tuo imettävälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on sitten toinen kierukkavaihtoehto. Yleensä vähentää kuukautisvuotoa. Ja koska hormonivaikutus on paikallinen, sen voi laittaa vaikka vielä imettäisikin. Yritä etsiä lisätietoa vaikka netistä.

eli sullako on kivuliaat kuukautiset? silloon kyllä kannattaa sitä kierukkaa miettiä, että kannattaako sitä edes ottaa.

kaverillani on erittäin kivuliaat kuukautiset, ja hän otti juuri kuparikierukan, ja sanoi, että kivuliaimmiksi on tullut, mutta mielummin hän kärsii sen kerran kuukaudessa kuin joutuu huolehtimaan pillereistä joka päivä (paitsi se viikon tauko:)

itselläni on jälkitarkastus vasta kesäkuun alussa, mutta päätin ottaa kuparikierukan, koska silloon ei tarvi miettiä ehkäisyä 5 seuraavaan vuoteen:) eikä edes maksa mitään:)

Meilläkään eivät antaneet hormonikierukkaa, koska imettää vielä. Kuparikierukka ei kyllä ole sillain ehkä sulle paras vaihtoehto, että se pidentää kuukautisia ja tekee nisstä runsaammat. Mulla vieläkin hiukan kipeämmät kuin normaalit. Alussa n. kolme kiertoa olivat tosi tuskaiset, mutta sitten asettuivat, ja olen kyllä oikeastaan tosi tyytyväinen tähän nyt. Huoleton ja oli vielä ilmainen.

Itse en oikeastaan olisi halunnut edes hormonikierukkaa, koska oli niin huonoja kokemuksia pillereistä. Toisaalta sanotaan, että sivuvaikutukset eivät ole yhtä voimakkaita kuin pillereistä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat