Vierailija

Tänään on soittoaika lääkärille klo 14 mutta haluaisin jotain tietoa jo ennen sitä.

Minulla on uskomattoman kamalat allergiaoireet. Aiempina vuosina ne on pysyneet kurissa ilman reseptiä saatavilla tableteilla, nenäsuihkeilla ja silmätipoilla.

Nyt kuitenkin osittaisimetän, vauva syö rintaa aamulla ja illalla.

Viime yönä en saanut nukuttua, nenä vuosi, silmiä kutitti niin että meinasin repiä ne irti, ja ne turposivat umpeen. Oli PAKKO ottaa yksi HEINIX-tabletti ja LOMUDAL- nenäsuihketta(1 suihkaus molempiin sieraimiin). Molempien käyttöohjeissa sanotaan; " Keskustele lääkärisi kanssa lääkkeen käytöstä jos imetät tai olet raskaana" .

Tänään siis keskustelen klo 14.

Mutta voinko imettää nyt aamulla vaikka olen nuo lääkkeet ottanut? Mitä vaaraa niistä on lapselle? Normaalisti vauva syö rintaa herättyään klo 7 mutta nyt en uskaltanut antaa tissiä.

Miksi lääkkeen käytöstä pitää keskustella lääkärin kanssa? Voiko noita lääkkeitä mitenkään syödä turvallisesti, esim. 1 tabletti päivässä?

Millaisissa tapauksissa lääkäri antaa luvan tabletteja syödä, entä millaisissa voi kieltää? Kuinka nopeasti lääkeaine kulkeutuu tissimaitoon? Voisinko pumpata sen maidon pois ja heittää hukkaan?

Onko siitepölyallergikoille MITÄÄN turvallisia lääkkeitä vai lopetanko imetyksen? Maitoa ei kuitenkaan edes paljoa enää tule.

-Kiitos jo etukäteen jos viitsit vastata.

Kommentit (8)

Eli tuota nenänhuuhtelua voi tehdä vaikka miten monta kertaa päivässä ihan turvallisesti, aina ulkoa tullessa ja aamuin illoin, on helpottanut mun allergioita ja heinänuhaa ja pölyaikoina.

Vierailija:

Lainaus:

ihan uusi juttu tuo nenäkannu! mitähän mahtaa maksaa sellainen?

mutta hintansa väärti ollut minulle ainakin. Lääkäri suositteli sitä estolääkityksen sijaan kun kuuli vauvahaaveistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lecrolyn-silmätipat

lomudal-silmätipat ja nenäsumute

glinor-silmätipat ja nenäsumute

livostin-silmätipat ja nenäsumute

saa ilman reseptiä!

ihan uusi juttu tuo nenäkannu! mitähän mahtaa maksaa sellainen?

itsekin sairaan allerginen imettäjä

Saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Loppuukohan imetys nyt sit tähän. Ilman lääkkeitä ei puhettakaan että pystyisin olemaan, puhumattakaan ulosmenosta!

Itse saan ihan mielettömät oireet näin keväisin, ja nyt on oiken paha tilanne. Joudun nyt ottamaan myös astmalääkkeitä, koska henkeä ahdistaa. Silmätippoja ja nenäsumutetta käytin melkeimpä koko raskauden ajan, sekä nyt imettäessä. Näistä suun kauttta otettavista lääkkeistä lääkäri oli sitä mieltä, ettei ottaisi jos imettää. Mäkin vasta huomenna pääsen allergialääkärin juttusille, ja saan tarkempaa selkoa asiasta. Mutta näin puhelimessa tämä lääkäri sanoi.

Huuhtelee mukavasti nenän limakalvoja, saattaa helpottaa. Apteekista ainakin saa näitä sarvikuonokannuja, sinne tehdään kädenlämpöinen suola-vesiliuos, taatusti ei ole vauvalle vahingoksi. :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat