Seuraa 

pinoon

Sivut

Kommentit (23)

yks oire mulla on joka kummastuttaa, mutta josta unohdin kirjottaa viimeks. Mun kurkkua kuristaa kaikki vähänkään kaulasta kireet paidat. Pooloja en voi pitää ollenkaan, ja olen aina ennen ollut oikea poolokaulusten suurkuluttaja! Nyt päällä tavallinen t-paita ja tääkin kaula-aukko kiristää ja kuristaa... outoa. Onks kenelläkään mulla vastaavaa? ...Kyllä raskaana olo saa kummallisia juttuja aikaan....

Ihana ilma ulkona. oon haravoinut ja öljysin puutatrhakalusteetkin (vaikka ei kai olis saanut, aika myrkkyä tuo ökötti on....). Nyt lähdetään taaperon kanssa uudestaan ulos, tulee sit taaperollekin uni paremmin illalla kun on oikein saanut juosta pihalla.

Oli jotain muutakin mutten ny muista.... lopetan siis raporttini tähän, kiitos ja kuulemiin ja huomiseen!

äk rv 7+3

Moi vaan kaikille..

Olin jo varma että meidän perhe kasvais marraskuussa mut eilen ei ultrassa näkynyt kuin jotain ihan pientä ja ei edes viikkoja saanut mitattua. (Otettiin mahan päältä)

Menkkojen mukaan piti olla yli 10 viikkoa mut eipä ole.

Kannataisiko mennä yksityiselle ultraan ja sisäiseen sellaiseen?

Ja paljonko ne maksaa keski-suomessa? Onko kellään tietoa?

Kohtu oli kyllä kasvanut mut onko sielä ketään? Neuvolan seuraava ultra on vasta kahden viikon päästä..

Taitaa taas tää äiti hätäillä liikaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä armoton väsymys jatkuu :( Onneksi huomenna vapaapäivä. Iltaisin ei jaksa mitään tehdä.

Pitäisiköhän hakea rautaa jo apteekista, kun hemppa ei varmaan ole kovin ylhäällä. Neuvolaankin vielä puolitoista viikkoa.

Juu maha on todella turvonnut ja alkaa olla vaikea piilotella enää, varsinkin kun nuo villapaita kelit on jo takana...

vilis 8+3

Varasin ajan np-ultraan viikolle 12 (yksityiselle) ja neuvolaan olen menossa ekakertaa 10.5. Sitten olen " virallisesti" raskaana kun saan neuvolakortin =) ..jotenkin hullu ajattelutapa ;)

Veerasofialle:

En tiedä Keski-Suomen ultrahinnoista, mutta tää antaa varmaan jotain viitettä.. Tilasin yksityiselle ultran ja kyselin samalla hintoja. Meillä (kouvolassa) maksaa 96,50 euroa, josta Kelalta saa takaisin 12 euroa. Eli maksettavaksi jää 84,50¿.

Hinta määräytyy siis näin: ultramaksu 31,50¿ + lääkärinpalkkio 65,00¿ ja siitä lp:sta saa Kelan alennuksen 12,00¿.

-mm- 6+1

Ihana ilma tänäänkin.. täytyy nyt nauttia noista ihanista kevätkeleistä, kun niitä sai odotella niin pitkään. :)

Täällä ei edelleenkään kummoisia raskausoireita. Maha pömpöttää tosi paljon, aivan kuin ois jo viikkoja ainakin 18 kasassa. Pahoinvointia silloin tällöin, syönnin jälkeen useimmiten. Muuten olo aika ok. Töihin lähtöä tässä odottelen, puoltoista viikkoa ois vielä äitiyslomaa jälellä. Ihan kiva käydä tekemässä muutama kuukausi töitä ja aloittaa sitten taas äitiysloma. Ei ainakaan kyllästy tähän kotona olemiseen. :) Saa nähä mitä pomo tuumaa, kun ilmoitan, että jään taas kohta mammalomalle. :)

Mulla siis poika, joka syntyi elokuussa -05. Tehtiin miehen kans päätös, että yritetään heti toista putkeen. Ja toisella kierrolla tärppäsi. :) Eka raskaudessa mulla ei ollu ollenkaan mitään oireita. Tässä raskaudessa pahoinvointia jonkin verran.. voiskohan päätellä, että tyttö on tulossa.. :) Noh pääasia on , että vauva on tulossa. Nyt vaan odotellaan sitä ekaa neuvolakäyntiä, joka on n. kolmen viikon päästä.

Nyt velvollisuudet kutsuu. Aurinkoista päivänjatkoa!! Ja peukkuja Carolinelle!

- lillamaar rv 6+1 -

Taidan kirjoittaa tänne ensimmäistä kertaa itse, ilmoittauduin alunperin marraskuun joukkoihin, mutta laskettu aika on joulukuun 6. tai 7.

Nyt siis viikot 8+, ja pahoinvointi on kamalaa. Oksensin tiistaina aamulla ja eilen illalla, ja nyt kaikki vatsanseudun lihakset ovat kipeät, kohdun kohdallakin juilii. Vähän pelottaa. Viime viikolla oksensin vain kerran, ja senkin jälkeen oli samat kivut.

No, jos tässä sais liikuntaa harrastaa kuten ennenkin (mm vatsalihaksia), niin kai sitä oksenteluakin kroppa kestää :)

Silti yritän ajatella, että pahoinvointi tarkoittaa, että raskaus etenee edelleen. Tiedän ettei se sitä takaa, mutta jotain positiivisuutta on pakko harrastaa.

Kuinka omaperäinen aloitus!

Lukaisin juuri eileisen pinomn, mutten muista siitä mitään... Paitsi että Keinuhevon uutisia odotellaan!!

Ihana ilma! PIhalla on jo krookuksia nousemassa, samoin yksi leskenlehti pilkottaa mansikkapenkissä. Ihanaa kun tulee kesä!!!

Omassa olossa ei ole mitään kertomista. Olo on hyvä ja suht koht normaali. Masu on kyllä selvästi turvonnut jo. Etenkin iltaisin olen samankokoinen kuin olin ekasta 20 viikolla..... vasta silloin alkoi jotain pöyreyttä vähän näkyä, kiva millainenhan jättiläinen musta nyt oikein tulee..????

äitikuu

Yö meni ihan pipariksi kun pojalla oli jotain vaivaa, oikein teidä mitä oli... kahden jälkeen ei olla pahemmin enää nukuttu kun korkeintaan pieniä pätkiä. Ja tuo yöllinen kukkuminen ei todellakaan helpota tätä muutenkin olemassa olevaa väsymystä, mitenhän mä pysyn tänään illalla hereillä kun olen muutenkin illat aina pojan kanssa yksin?

Jos jotain positiivista pitää etsiä niin tänään ei tarvinnut enää aamulla oksentaa niin paljoa kun muina aamuina :) mua oikein alkaa jo pelottamaan toi oksentaminen vaikka voisi kuvitella että siihen tottuu.. mutta en mä.

Mulla on ollut myös maha öisin joskus aina kipee, että siihen herää, mutta mä olen tulkinnut sen vaan sitten että mun pitää juoda jotain että vähän niinkun nälkä yrittäisi koputella, ei kuitenkaan mitää murisevaa nälkää vaan lähinnä vaan paha olo ja siihen on auttanut joku mehun jouminen ja muutaman viinirypäleen syöminen.. ainakin siksi aikaa että saa uudestaan unesta kiinni.

Mutta aurinkoista päivää kaikille ja myös meille jotka istua törötetään koko päivä taas sisällä... rv8+

Carolinelle paljon tsemppiä myös täältä!

Meillä oli eile semmone hulinapäivä etten koneella kerenny ollenkaan käymään. Nyt on neiti onneks tyytyväisenä päikkäreil kun oltiin tossa melkein 3 tuntia ulkona. Ruuan kerkesin juuri antamaan ni nukahti syliin. Täällä sitä kärvistellään pahanolon kanssa. Mikään ruoka ei maistu mut väkisin syön.. :) Tossa jos lähtis parvekkeelle nauttimaan hetkeks itsekseen hienosta ilmasta. Mä oisin kovaa kyytiä menos yksityiselle ultraan mut taidan vaan sisulla odotella ekaa neuvolan ultraa kun rahapussin nyörit ei oikein taida antaa periks nyt.

Eipä tässä nytkään muuta ole kuin heipsis taas..

Jonna,Eve ja masuasukki rv 7+

Tultiin tytön kaa 11 jälkeen kotiin ja aattelin pestä parvekkeen et päästään vihdoin nauttii keväästä ja istuskelemaan partsille, ni hemmetti, yläkertalainen oli kans pessy partsin ja arvatkaa onko pesuvedet meitsin partsilla...aaarrggg!!!

Ja huoltomiehelle soitin et voisko tulla kattoo onko ränni tukossa vai missä vika no eipä äijää näy kohta ooteltu 2 tun tia et varmaan käyn riveleihin kiinni ku se lopulta tulee tänne! En saa m itään tehtyy ku olen niin raivoissani. Piti laittaa petivaatteetkoi ulos tuultuu mut eihän tonne kuralammikkoon niitä voi viedä! Tää on niin raivostuttavaa. Kävin sanoo asiasta yläkerrassakin, mut eihän ne enää sille mitään voi.

Mua kiehuttaa niin hemmetisti. Ja oksettaa viel kaiken päälle et se siitä tasasesta olosta!

No likka onnex nukahti partsille ni saan yksin tääl kiehua!

No kaipa tää tästä!

Toivottavasti muilla on makavampi päivä!

Huoltomiestä odotellessa....Daaria

Voi tsemppiä Carolinelle! Toivottavasti kaikki ok!!!!!!

juu ei minunkaan hermot pitänyt, vaan varasin tänään ultran ja sain onneks huomiselle! Mulla viimeks (tammikuussa) km just vk 8, joten nyt rupee hermostuttamaan. Olo kyllä ihan raskaana :) rinnat kipeet ja suuret! ja pientä pahaa oloa taas tänään. No huomenna olis sitten neuvola + yks. ultra sen perään. Täällä maksaa, siis itselle jää kuulemma noin 77 ¿, joten on tieto sen arvoinen mulle!

Mulla kaiheesti syömisen jälkeen vatsa heti pömpöttää? Aamuisin vielä ihan siedettävä... Yritän kovasti juoda, koska se vähentää turvotusta ( jos tämä nyt sellaista on?)

Ihanaa, siis toivon mukaan, huomenna olis olo jo varmempi. Josko sitten voisi jo vähän rentoutua? !

Kaikkea hyvää kanssa siskoille

Alice 7+5

moi!! testasin juuri plussan ja La olis laskurin mukaan 23.12... ennestään minulla on tyttö 5/01 ja poika 6/03... hiukan jännittää tuo jaksaminen kolmen pienen kanssa mutta eiköhän se sit aikanaan suju ihan hyvin... Mites muut on jaksaneet?? mukavaa odotuksen aikaa kaikille :)

Ultrassa kävimme ja siellähän se pikkiriikkinen ihmisenalku köllötteli. Mittaa oli kokonaiset 5mm, mutta sydämen syke näkyi jo! :) Saimme hänestä jo ekan kuvankin mukaamme. Eihän se tosin vielä mikään kauhean informatiivinen ole, mutta kuva kun kuva. :) Samoin sain äitiyskortin. On tämä niin uutta ja ihmeellistä! Olen yhtä hymyä ja jatkuva etominenkin on ihan siedettävää. Pelkäsin niin kauheasti, että tämä olisi ollut kohdunulkoinen, kun on ollut toispuoleista alavatsakipua pitkin matkaa ja munajohtimissa laajentumia kovasti.

Neuvolan täti on koulutuksessa tänään ja huomenna, joten häneen saan yhteyden vasta tiistaina. Yritin ekaa aikaa jo varailla tänään, mutta ehtii vallan mainosti ensi viikollakin soittelemaan.

Empula: samaa turvotusta liikkeellä täälläpäin myös. Vähän hirvittää, kun tuota painoa on jo valmiiksi sen verran, että hirveesti ei tarvitsisi ylimääräisiä tulla... Ehkäpä tuo on ohimenevää (toivossa on hyvä elää).

Tsempit neuvolaan!

Huomenna vielä töihin ja sitten vappuvapaille! Ihanaa, saa nukkua päivällä pienet päiväunetkin... :)

Keinuhepo 6+3

Heip!

Kyllä nää on jänniä nää alkuviikot, koko ajan pieni pelko pe......ä, että pysyykö masukki sisällä vai ei. Kun ei viitsisi kauhean monille edes uutista kertoakaan ja vappu tulossa ja kaikki shamppanja/siideri illanvietot... Miten sumplitte ne? En oo paljon lasiin aikasemmin sylkeny ja tuntus tyhmältä ruveta selittelee jotain antibioottikuuri juttuja...

Koita Caroline kestää! Eiköhän kaikki käänny parhainpäin!

Nautitaan kuitenkin IIIhanasta säästä! Kesä tulee sittenkin... :)

... vois tietty olla jo joulukin ;) !!

terkuin alisa

Tää viikko ollut kauheaa. Tuntuu että oksettaa, muttei kuitenkaan. Sitten kun on töissä 10-12 tuntia, on kotikin sen näköinen..

Molemmat kämmenet ihan turvoksissa, ja toinen käsi " puutuu" älyttömän helposti. Onko normaalia? Ja vielä kun töissä joutuu käyttämään täristäviä laitteita niin kiva...

Tänään ei käynnyt töihin pahalta ololta.

Kissan rontti makoilee koneen edessä niin meinaa mitään nähdä.. :D

bejpi + n.7 vk

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!Heräsin juuri esikoisen kanssa päikäreiltä ja lisäilen muutaman sanasen.Ensimmäisenä kysyn teiltä muilta,onko kenellekkään tullut painoa lisää???Itse nimittäin olen saanut painoni nousemaan jo 2 KG,toivon mukaan on turvotusta sillä maha pömpöttää paljon.En millään haluaisin sitä 20 kiloa,mitä sain esikoisesta.Enkä ole mielestäni syönyt mitään ylimääräisiä (ainakaan niin paljon!) että paino olisi siitä noussut.Tosin jumpat olen jättänyt kokonaan,pitäisi kai alkaa käydä uimassa.

Väsyttää,väsyttää ja väsyttää..eilen oli virkeä päivä,tänään taas tällainen.Pahaa oloa ei juurikaan ole,mutta iltapäivisin jotain etomisen tunnetta kuitenkin.Tänään olen menossa ystäväni kanssa syömään,saa nähdä miten käy.

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola :)

Empula,7+6

...mulla hermot sen eilisen tuhrun ja öisen vatsanpolttelun jäljiltä vaan käväisin sitten (jo toistamiseen) ultrassa ja KAIKKI HYVIN. Vastasi viikkoja ja sydän löi terhakkaasti. Lääkäri meinas, että vuoto on ollu jotain ihan muuta kuin kohdusta, sillä missään ei kohdussa eikä sen ulkopuolella ollu mitään merkkiä mistään vuodosta tai muusta poikkeavuudesta. Meinas, että hyvin epätodennäköistä, että kesken menis eli riskit ei ole kovin paljon suuremmat enää kuin läpi raskauden... Ihanaa kuultavaa! Mini oli nyt kasvanut viime viikon 6mm jopa 14mm eli sentin mitta on nyt saavutettu!

Toivottavasti Carolinellakin oli kaikki hyvin ja tsemiä ultriin huomiselle. Neuvolaan huomenna, eikö Empulallakin ollut huomenna neuvola? Huomiseen siis...

Ikionnellinen Tiina 8+0

Huomenta !

Mä olen tähän asti ollut koko ajan sitä mieltä, etten mene alkuraskauden ultraan, koska ajatelin että alkuraskauden keskenmeno voi kuitenkin tulla vaikka ultrasta seuraaana päivänä, eikä sille voi kuitenkaan mitään :-/

Nyt olen kuitenkin kolmatta päivää kärsinyt vatsakivuista. Olen kahtena yönäkin heränyt useaan otteeseen mahakivun takia. Joten aloin sit pelkäämään, että mitä jos mulla onkin kohdun ulkopuolinen raskaus.. Olen vielä viikonlopun kaksistaan esikon kanssa kotona, kun mies on työmatkalla ja aloin kehittelemään päässäni kauhukuvitelmia sisäisestä verenvuodosta yms tyypillistä panikointiani :-/

Tilasin siis kuitenkin yksityiseltä ultran tämän takia, sain ajan täksi iltapäiväksi. Pitäkää mulle peukkuja, että mahakivut eivät ole sitä mitä pelkään!!

t: Caroline 8+6

Kyllä aika menee hitaasti!..

Puolitoista viikkoa on vielä ensimäiseen neuvolaan. En jaksais odottaa. Vaikka ei ole muuten paljon valittamista: olo on ihan hyvä. Mahan seutu tuntuu kuitenkin koko ajan erilaiselta, kuin normaalisti. Jännitystä ja vähän kipuiluakin. Eilen käytiin kaverin kanssa ostoksilla ja aikaa oli rajoitetusti, niin reipas kävely kaupungissa alkoi tuntua todella epämielyttävältä!

Ja mulla on sitten sama juttu, kun mitä Alice sanoi. Aamulla vatsaa ei ole ollenkaan, mutta päivän aikana se kasvaa ja pullistuu, ja varsinkin iltaruoan jälkeen on jo melkoisen kokoinen! :)

En yritä pahemmin peitellä, eipä kukaan vielä huomannut, tai ei ainakaan sanonut mitään.

Neuvolan jälkeen tiedän, pääsenkö kunnalliseen np-ultraan, ja jos mikään ei ole muuttunut 5 vuoden aikana (=en pääse) menen yksityiselle. Olisko rv12 hyvä ajankohta? Näin rohkeasti suunnittelen jo nyt :D

Jaksamisia kaikille,

Lilia rv 7+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat