Seuraa 

En tiedä miten pinoudutaan, mutta ajettelin nyt vain kertoa kun tiistaina jäi vastaamatta kun tuli viimeisen päälle oksennustautija tietysti ripuli, koko eilinen päivä meni siinä :( en muista että se noin rajuna olis ollu milloinkaan, huh huh, pakotin jo miehen soittaan sairaalaan että kuinka tamä kestää? kuinka kauan tämä kestää? no ymmärrettävästi en saanut vastausta.

Ainoa lääke mikä oli turvallista näin raskaana on lactophilus pulveri joka kyllä lopetti oksantamisen tunnin sisällä kun sitkeästi sitä vain joi..

Niin mutta tuosta kystasta,

Rv10+5 ja sydän ääniä ei saatu kuulumaan, ja kohdusta oikealla puolella tuntui se nyrkinkokoinen kysta. Ensi viikon pe sain ultra-ajan ja sinne asti tarvis odotella, paitsi jos tulee kipuja niin sitten tietysti heti.

Viimeks kun meni kesken noiden kystien takia, niin raskaus oireet loppui nkuin seinään tuossa 7-8 vko:illa nyt on vielä ainakin oireita, et se vissiin on plussaa.

Kuullaanhan taas :) tulossa upea päivä..

Kommentit (14)

Täällä jo pää pyörällä mietin, että miten ihmeessä ei neuvolasta laiteta lähetettä?! Minulle on sanottu, että neuvolantäti kyllä pystyy laittamaan lähetteen ILMAN lääkärin lupaa... Mutta onneksi Haltijapipari pystyi neuvomaan toisin ja pääsetkin sinne ultraan... Tulethan sitten kertomaan kuulumiset, toivotaan että pienokaisella kaikki hyvin!!!

Silloin kyllä kipujen takia mietin jo että on kohdunulkopuolinen tms. Mutta neuvolasta ei olisi ultrattu tms...joten soitin suoraan sinne ja valitin...ja pääsin! Kannattaa kokeilla! Soita VKS:n vaihteeseen, 06-323 1111 ja pyydä yhdistämään naistentautien polille. Ja tosiaan, liioittele vaikka vähän---vaikka ei ehkä ihan moraalisesti oikein, mutta kun ei täällä oikeasti oteta tosissaan vasta kun pää kainalossa! Toivotaan että pääset ja pian!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Että nyt kun päivystävä lääkäri on tehnyt virheen, niin minä en pääse mitenkään ultraan julkiselle puolelle. Tekisi mieli kirota oikeasti!!!

Eli siis mulla oli sitä runsasta vuotoa, josta tilitin eilen. Ja nyt taas soitin neuvolaan, että eikö toisaan pääse ultraan. Ja ei pääse, kun kerran ARVOISA LÄÄKÄRI ei ole asiaa aiheelliseksi katsonut ja vuoto on nyt loppunut. Että neuvolasta ei voida laittaa lähetettä, kun kerran ultraa ei lääkäri ole katsonut aiheelliseksi, ei vaikka neuvolan kätilö oli sitä mieltä, että lääkärin olisi pitänyt laittaa lähete ultraan. Eli vuodon syy jää sitten ihan täysin arvailujen varaan ja mun pitää vain " luottaa siihen, että sikiö voi hyvin" . Juu varmasti luotan. No menen huomenna taas neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan. Juu ja arvatkaa, sitten JOS ääniä ei kuulu, niin pääsen ultraan. Jippii. Eli vain jos vauva on nyt kohdussa kuolleena, niin ultrataan. Sitä ennen ei.

Juu sori tämä omaan napaan keskittyvä tilitys taas...

tittuskalle vielä paaaaaaaaaljon voimia!!! Uskon, että tuo epätietoisuus on kyllä raastavaa. Mutta haluan kuitenkin vielä lohduttaa, että noilla viikoilla äänien kuulumattomuus doplerilla ei ole mikään paha juttu! Tosin noista kystista en mitään tiedä, joten niihin en osaa kommentoida.

Mutta toivottavasti muilla marraskuisilla on parempi päivä...

Terveisin suuttunut, pettynyt ja epätietoinen Marrastoive rv 13+4

Marrastoive: hieno homma et pääset ultraan! Tuu sit kertoon et mitä sanottiin vuodon syyksi.

Täälä voidaan ihan hyvin, pieni pahoinvointikohtaus oli mut onneks meni ohi ja oon saanu siivoiltua ja touhailtua...

Eipä täs sit kummempia

Tuuli

Siis tuo Marrastoiveen! On se aina itselle kivempi kun saa tietää tilanteen: ja muutenkaan kun täällä ei tosiaan normaaliraskaudessa ole kuin se yksi ultra. Itse siis ensi tiistaina taas menossa. Mutta palataan taas!

Sieltä löytyi viikkoja vastaava sikiö, elävä ja liikkuva :)))) Ja mitään syytä vuodolle ei näkynyt. Ei hematoomaa, eikä muutakaan poikkeavaa. Lääkäri ei osaanut yhtään arvailla, mistä vuoto on johtunut. Oli kuienkin sitä mieltä, että sairaslomaa on jatkettava vielä viikolla, eli rauhallisesti pitää ottaa vielä jonkin aikaa. Mitään ei saa nostella eikä seksiä kuukauteen...

-Iltatähti-, neuvolan kätilö sanoi, että ei voi laittaa lähetettä ultraan ellei tule jotain uutta aihetta, eli ei voi kävellä hoitaneen lääkärin päätöksen yli... En sitten tiedä, pitääkö tuo oikeasti paikkansa, sillä on kai sen nyt päivänselvää, ettei terveyskeskuksen päivystävä yleislääkäri osaa välttämättä tehdä ns. oikeita päätöksiä. Kätilö siis oli sitä mieltä, että ultraan OLISI pitänyt laittaa, vaan enää ei voi...

No, onneksi meni noin, kiitos vielä kerran Haltijapiparille tuosta neuvosta. Kiva kun on samalta paikkakunnalta odottajia :) Ja tosiaan ei ollut mitään vaikutta päästä sinne gynepolille, siis kerroin vain mitä on käynyt ja heti sain kutsun tulla sinne! Joten ilmeisesti se aihe ultraukselle oli olemassa...

Terveisin huojentunut Marrastoive

Heissan kaikille marrasmuruille!

Odotamme kolmatta lasta perheeseemme, ja kysyisinkin nyt että miten on muilla massun kasvun laita? Minä kun olen miltei huolissani, kun raskaus alkaa jo näkymään vaikka viikkoja 9-10, ensimmäinen neuvola ensi viikolla ja siitä 2 vkon päästä vasta ultra. Siis mukavahan se on että raskaus alkaa näkymään, mutta kun se tuntuu niin oudolta että töissäkin huomaavat, eikä vielä ole edes ultrassa asiaa varmistettukaan. Kertokaapa miten teillä muilla, onko tämä normaalia kun kuitenkin aikaisempia raskauksia?

-mamsukka

Minähän jouduin kertoa töissäkin jo rv 8+1 ja nyt rv 13+4 on maha ihan mahdoton jo, siis ei piiiiitkään aikaan ole voinut raskautta peitellä. Nyt pari päivää on kyllä tehnyt mieli, kun on ollut niin epävarma koko homman suhteen, että näinköhän käy huonosti. Mutta nyt onneksi kaikki hyvin, kunhan vuodot vaan pysyy poissa :) Niin ja siis kakkosta odotan, esikoisesta kasvu oli hillitympää, vaikka silloinkin raskaus palastui mahan takia siinä rv 11 kieppeillä.

Haltijapipari, Gerbyssä minä vaikutan, täällä aamuruuhkien luvatussa maassa ;) Ja neuvolassa on ollut sijainen tällä viikolla, en tiedä olisko oma ottanut asiaa yhtään vakavammin? Aamulla tarvii taas soittaa sinne, että ei tarvikaan tulla niitä sydänääniä kuntelemaan...

Soitappa gynelle ja vähän vaikka liiottele oloasi, että sattuukin jne...niin kyllä ne ottaa ultraan-pakko niiden on!! Ei ne voi jättää katsomatta. Ainakaan mulla ei ole jätetty. Vaasassa siis majailen. Sano että neuvolasta ei asialle ole tehty mitään, ja että tuo jo pitäisi tarkistaa mielenrauhan takia! On se kele kumma kun ei saa mistä verojakin maksaa--eli palveluja! Kun tässä kaupungissa ei mikään toimi tuolla terveydenhuollon puolella. Kiukuttaa ihan sunkin puolesta!

Eli soita soita ja soita. Useasti ja vaadit. Kyllä ne sitten jo suostuu! Näin siis minä toimin aiemmin ja heti pääsin. Ilman mitään lähetteitä.

Kyllä ne mun mielestä on aina suhtautunut tuolla polilla jotenkin " vakavammin" tai ainakin tosissaan kun sinne on ollut asiaa. Neuvolassa kun tuntuu joskus että mikään ei ole mitään, eli jos on jotain vaivoja niin ne vain kuuluu raskauteen...Mulla ei nyt tässä raskaudessa onneksi vuotoja ainakaan vielä, se kyllä tosissaan säikäyttää. Totta kai. Niin ja missä päin Marrastoive vaikutat?`Minä täällä melaniemellä.

Pikkuisen yks-vee synttärit on takana ja mamma on poikki...koko päivän järkkäilly ja nyt on pommi käynyt ;) Oli isomman kavereita suurin osa, joten 8 melskaavaa mukulaa (tosin oma se äänekkäin) ja tämä raskaus ei ehkä ole toimivin yhdistelmä! Jännästi sitä vaan jaksaa vetää läpi kun vieraita, mutta nyt tuli totaalinen väsy. Lostin jos kattois ja pehkuihin!

Mamsukalle mahasta...juu-u. Samaa on ihmetellyt hän. Mulla on maha kuin kuudennella kuulla, ja viikkojahan on jo ne 11 ja risat!! AIvan uskomaton pötsi. Toki ei kiinteä---ikävä kyllä---mutta ihan huomattava. Välistä ihan itseä ällöttävä, koska on kuin läskipallo tuossa kummussa....Ekasta nautin, tokasta jonkin verran, mutta tämä on jo liian aikaisessa vaiheessa näin iso!! Isot mahat on ollut molemmilla, mutta saa nähdä mitä tästä tulee. Ja hävettää ihan kertoa kun joku kysyy, että ai- tuleeko teille vauva...koska...no marraskuussa?! Kun jotkut on että pianko jo! Eli on meitä muitakin--onneksi! Äitiyshousuja ei onneksi vielä ole jalkaan tarvinnut laittaa, joustaa tuo makkara sen verran ;) <ja kun tosiaan tuntuu ettei vielä ole itsekään satavarma odottaja, että jännään sitä tiistain ultraa, että onko siellä kyydissä vielä oikku quesadilla.. Hope so!

Mutta nyt Lost ja sitten nati nati!

että kaikki oli hyvin!!! Olen muutaman kerran käynyt kattomassa et josko näkyis sun kuulumisia :)))

Todella mahtavaa että kaikki hyvin!!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat