Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (25)

Neuvolapäivä. Ok. Sini itki ensimmäistä keraa rokotettaessa, taisi rokote kirvellä.

Vappu. Iisalmessa kavereilla.

Dinin kengät. Kumpparit ja kävelykengät on. Lenkkarit uupuu. Ajatelin pihakengiksi niitä.

Sinin yö. Pidensi juuri 1h yötään. Öy on klo 21-8.00. Päikkärit 1h

Ehkäisy nyt kumi. Kapselit käsivarressa ennen tyttöjen tuloa. Kapseli huoleton ja ok mutta pieni saharavaikutus.

Rosan pikka loppui. Ei riitä liikkumaton syli. Olette ajatuksissa. :-)

Kamala tuo Kukkuun kolari. Kaikkien ei tarvitse kerätä turhaa rasvaa mahaan odotusaikana..

Lila75, joka aina kasvattanut hirvittävän kokoisen rasvamahan odotusaikana

ME sanottii kolus et joku oli mamero,mamis...vähä sellanen raukka joka kanteli kaikesta ;-) Mut tännehän mä kantelen kaikki typyn tekoset...

Typy sai tänään piikin,mpr:n..yritän etten ajattele asiaa sen enmpi.

MEinas tulla itki pienellä,mut kovin oli urhea..Suurempi ongelma oli kun hän ois tahtonu et laastari näkyy..ois siis lähteny housut kintuissa pois :-)

Onneks oli ihana klöopiskelija joka jutteli typyle pöksyt jalkaa!

Lääkäri soitti pojan labravastaukset ja kaiki hyvin!

Täällä ei sa enää lääkärille muutaku akuuttiajan,jos pidempää vaivaa,tilataa eka soittoaika ja sit lääkäri ehkä antaa ajan!No juttelin tohtorille mun ihottumista,mitkä alko n2kk sitte..ohjeita sain-ihan puhelimessa!!!!Täytyy mennä yksityiselle.

Eilen alotin allergialääkkeet ite!KErranki ennen ku silmät on turvonnu umpee!!Resepti vaa jäi pyytämättä joten ostin vaa jotain..halvimpia tabuja-ne väsyttää!

vimeyönä typy itkeskeli..ajattelin et ihan kohta nousen..heräsin joskus 2-3tunnin päästä,et ei kai sil typyl suurempaa hätää ollu :-))

G:Tri-Femoden,ollu käytös nyt 9kk..Alkuu oli vuotohäiriöitä,nyt kaikki ok!

Entinen pilleri merkki lopetettii,joten vaihtu tähän...Sitä en tiiä johtuuko tää alakulosus, haluttomuus pillereistä vai ihan vaa muusta..

Eipä nuo unohukkaan kun olen muutenki ikuisuus lääkityksellä ni samalla ku aamulääkketki otan menee pilleri.

Aurinkoa,aurinkoa mulle ja rannalle löhöömää....IHANAA!!!!!!!!!Aah,tulis kuumakesä!

Kukkuu:Yritä olla huolehtimatta-helppo tehtävä!Pian pääset ultraan ja vaavilainen voi varmasti hyvin.HAli!

VArasin mulla ja miehelle picnic risteilyn..kun ei yöeroon olla valmiita typyn kanssa ni kävästää päivällä.Tuntuu et tarvii jotain odotettavaa ja jotain miehen kanssa kaksin!SAmalla hääpäivä vietetään :-)

OStin typylle eilen ihanan uimapuvun :-) Kokeilii kotona ja typy ilmotti POIS!!!

Pitäs viel jotain tehä,taitaa typykkä heräillä..

Mitähän Ynis matkatoimistosta löysi???

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa kun on lämmin ja aurinko paistaa!!!!! Pihalla jo yksi leskenlehti ja muutama krookuskin pilkistää. Olen haravoinut ja suunnitellut pihaa ihan täysillä ja kylläpä on ihanaa!!! Eilen kun poika nukkui join kahvit pihalla ja lueskelin lehtiä ja otin aurinkoa. Tätä on NIIN odotettu!

aivokapasitetti tarvii aamuteetä lähteekseen käyntiin. Hetki...

Olen taas ulkona kaikesta täällä pinossa, olen kyllä silmäillyt.

Tämänpäiväiset jo vähän tarkemmin. Ystäväni lähti tänään takaisin " huojuvaan taloon" lapsensa kanssa .. Tuntuu NIIN pahalta. Minä varmaan kärsin nyt jostain myötätunto-traumasta koska olen ollut kovin itkuinen illan. En tiedä. Ystävän tilanne vaan jatkuu vaikeana - onneksi sai täällä kuitenkin hetken levähtää ja kerätä voimia. Kuten arvelin, ensin ei kauheasti halunnut jutella mutta kyllä sitten olen suurena korvana ja olkapäänäkin saanut olla. Hyvä niin.

Tietty, nyt kun olen itse tsempannut nämä muutamat päivät, niin luonnollista kai se, että itsekin vähän väsähtää. Elämä kolhii niin julmalla tavalla vain joskus. Onneksi ystäväni tietää että aina tännekin voi palata jos siltä tuntuu. Ja minun huoleni helpotti, kun sain tietää että ystäväni voi mennä myös vanhempiensa luokse nyt jatkossa (kun sekin oli vähän epäselvää .. hommat vaan niin solmussa moneen suuntaan, huoh).

Sorry, omaa napaa näin aluksi :( Ihanaa palata teidän pariin.

Kukkuun kolari kuulosti hurjalta. Onneksi Ihmevauvalle ja sinulle ei käynyt kuinkaan! Toivottavasti tuo inhottava korvaushomma selkiytyy, tsemppiä!

VappuG täällä kaiketi ollut menossa. No joo, eipä tässä ole edes muistanut että vappukin tulee. Olemme vain kotosalla. Mies rakentelee uutta terassia (kaveripariskunta tulossa talkoisiin). Vappupäivänä vietämme naapureiden kanssa brunssia. Me tykkäämme kovasti suolaisista vappuherkuista. Tippaleivät ja munkit eivät uppoa. Eikä oikein simakaan. Kuohuviini kyllä maistuu :)

Ynis, minäkään en ole auringonpalvoja. En jaksa lojua kauaa auringossa. Ahdistaa ja tulee liian kuuma. Tykkään istuskella varjossa mieluummin.

Aavisko esitti sen ehkäisyG:n. Meillä käytössä ihan kumit. Toimineet ihan jees tässä hetkessä. Kun libido täälläkin hiukka hukassa (ja tsemppiä Mantelille edelleen ihmissuhde-asioissa! Myötäeläen täällä!)

Jatu, ihanaa että pojalla kaikki OK :)

Ankkikselle piti vielä toivotella onnea uudesta työpaikasta. Hieno homma :)

Lähdenpä nukkumaan. Olen jotenkin hirveän väsynyt. Sain itkettyä pahimman ahdistuksen äsken miehelleni. Ystäväni vain on edelleen mielessäni niin kovin. Pahoittelen jos jankkaan siitä täällä! Hän vain on kuin sisko minulle, ollut länsä elämässäni niin kauan ja jotenkin tuo mitä hän käy läpi, tuntuu niin voimallisesti myös minussa.

Hyvää yötä!

Alli

G. Ehkäisymuotosi? Sen hyvät ja huonot puolet? Mahdolliset muut kokeilut?

Toivottavasti jaksatte vastata. Olen nyt lopulta kypsynyt näihin yasmin pillereihin. Vuosi takana ja viimeisen puoli vuotta joka kuukausi viikko ennen menkkoja on toistaan kamalampi. Kiukuttaa, suututtaa, itkettää. Ennen tätä pilleri kokeilua pidin pms oireita ynnä muita hormonihöpinöitä liioiteltuina, mutta en enää:( Tänään paruin aamulla miehelle tunnin suurin piirtein siitä, että kengät on väärässä järjestyksessä ja vuodatin vuolaita kyyneleitä teidän kuulumisia lukiessa;) Notta ensi kuussa jokatapauksessa on alapään vuosihuolto ja tämä tyttö vaihtaa ehkäisyä. Vaan mihin?

Ayap: Köhköh, taas terveisiä minulle-samaa-kuin-sinulle rintamalta. Oma terveydenhuolto rempallaan. En saa vietyä edes reseptiä päivitykseen, että saisi lääkkeet ja olo helpottuisi.

Kukkuu: Hui, Toivon kolari asialle selviytystä ja masulle hyvää vointia kaikin puolin. Toivottavasti vaan tsekkaavat ihan turhaan. Nim. eräs, jonka vatsaa kontrolloitiin liian isona.

Tiivii: Tsemppiä muuttoon. Ymmärrän haikeutesi, minä juutun aina henkisesti kovin syvälle asuntoon kuin asuntoon. Nyt jo toisinaan haikeana mietin, että en halua tästä mihinkään. Täällä ollaan Mottia kannettu tuntitolkulla;), oltu nuoria rakastavaisia, vastanaineita jne. Mies ei aina ihan ymmärrä, tilaa kun ei oikein ole tarpeeksi!:D

T-P: Kovasti lykkyä asunnon etsintään. Yhtään en ihmettele jos alkaa pinna kiristyä. Minen kauhian pitkään jaksaisi meillä asua. Muutin kotoa kun olin 16v ja parina kesänä tulin kotiin, kun sain kyseiseltä paikkakunnalta kesätöitä. Lopulta oli vaan luovuttava hyvästä työpaikasta ja vaihdettava muualle, ei siitä tullut mitään, kun oli jo niin omillaan.

Ankkis: Onnittelut muutoksesta!

Manteli: Kiva että mielesi on jo parempi!

Toinen kuppi kahvia ja sitten opintohommiin!

Aavis ja Motti

Kirjotin viestin, joka hävis. Nyt lyhennelmä siitä.

Kukkuu,hui,kolari. Onneks kukaan ei loukkaantunut,vaikka maallistenki vaurioiden selvttämien on rankkaa.

T-P,ymmärrän jos stressaa,oletteko katselleet jo omaa asuntoa sieltäpäin?

Aavis,meilläkin V kaipaili pulkkaa,nyt hiehkkaleikit on jo mielusisia.paljon ulkoillaan ja sen myötä rytmit kohdallaan,uni maittaa ja ruoka samoiten lapsoselle.

Olo on haikea,mies töissä toisiks viimeistä päivää,sit jää piiiitkälle lomalle ja mulla alkaa viimeinen kotikuukausi,a-p-u-a!!!!

Muuttolaatikoita pitäis alkaa haalia.haikeaa on täältä lähteä,3 vuotta täällä meni,ensimmäinen yhteinen koti,poika syntyi täällä,oli pojan ristiäiset tässä kodissa.....

Mitäs jos ei J-kylässä viihdytäkkään.....

Muutoinki oon mietiskellyt kummia viimepäivinä,elämääni,tuntuu et oon niiin vanha,jos tätävauhtia jatkuu niin kohta olen jo elon ehtoopuolella : )

tiivii,haikeissa mietteissä kun iso muutos edessä

jää maalliset murheet kauas taa

- kun neuvolassa väitetään mahaa liian pieneksi.

Kolarista eniten hui oli se, että toinen osapuoli vaatii meitä korvaamaan kaiken. Tilanne oli todella epäselvä, enkä itse osaisi vaatia korvauksia meidän haljenneelle puskurille niin vaikeasti tulkittavissa olosuhteissa. Selvitys jatkuu. Nimim. nuori viransijainen vastaan pitkän virkauran tehnyt vanhahko rouvashenkilö.

Viikon sisään ultraan, onneksi liikkeet ja pulssi hyvät. Periaatteessa ei syytä huoleen, mutta tiedätte kuinka helppoa on olla huolehtimatta.

Kukkuu ja Ihmelapsi 30

meinaan mulla, eilen ei ollut enää niin down-olo, olisikohan auringolla tekemistä. Meidän etupihalla oli eilen +20 astetta, ihan kuin kesäkuu:)

Söin juuri ja kahvikuppi ja pari keksiä edessäni, poitsu höyhensaarilla:)

Tunnin päästä lähden anopin kanssa Ruskoon sinne olikohan finnwearin aleen, jospa pojalle löytyisi yöpukua, meillä niistä pulaa. Pappa on täällä sen aikaa, toiv. poika nukkuu.

Yöt: pari yötä mennyt paremiin, poika nukkunut vajaa 12h ja pvällä eilenkin nukkui 3 tunnin pväunet mutta silti alkoi hieroa silmiä kasilta.

Mä en ole vielä haravoinut mutta olen miettinyt että pitäs.... samoin nuo ikkunat ja niitä kun on niin kamalan paljon, kuka lähettäs motivaatiota tänne?

Mun äiti tulee meille huomenna, oli ostanut pojalle Nalle puh hiekkaleluja, haravan, vappuhuiskan ja ulkoilutakin, takin löysi kirparilra 4 euroa!

Mitäpä tänne muuta palailaan.

p.s olette ihania kun olette tsemppaneet mua parisuhdekiemuroissa, helpotti tosi paljon oloa:)

vaan ei sittenkään. Digikurssin ope oli sairastunut ja vika kerta lykkääntyy. Sopii mulle:)

Lähdemme mahdollisesti Turkkiin lomalle. Melkeen jo kaduttaa, kun siellä on niin tolkuttoman kuuma heinäkuussa. Mutta kun se on oikeastaan ainoa vaihtoehto. Ellei menis kesäkuussa. Todella hankalaa valita matkoja, kun on monta matkatoimistoa, miljoona kohdetta jne. Etelänmatkalla olen ollut viimeksi kait yläasteella.

Nyt pitäis lähteä postiin ja samalla vois jäädä pihalle.

Jaksuja kaikille!

Aaviksen G: Ei mitään, en ole vieläkään jaksanut perehtyä ja päättää. Eipä tällä tahdilla ole ongelma käyttää kumeja.

T: Ynis

Käytiin maaseudulla pihaa tutkailemassa. Melkein masensi, niin paljon olisi tekemistä, koska piha on lähes pari vuotta ollut retuperällä. Vähän haravoitiin ja Typy sai itsensä kasteltua piharakennuksen varjossa, josta löytyi vielä jäätä ja lumikökköä.

Kohta voi ruveta kasvimaata touhottamaan. Se olikin ainoa jota viime kesäkaudella huollettiin nurmikon leikkuun ohella.

Ynis: apu voisi olla kamalasti tarpeen :-)

Kuppiksen puistossa voitaisiin mekin käväistä kesällä. Tarkoitus olisi käydä pyörähtämässä Muumeilla Naantalissa.

Juhannuksen seutu ollaan reissussa, muuta lomaa mies ei taaskaan raaski pitää. Hänen mielestään toimistossa ei tapahdu mitään, jos hän ei ole paikalla, joten hänen kesälomansa on pidennetty viikonloppu silloin tällöin.

Typy lemahtaa. Taidetaan mennä hieman aikaisessa iltapesulle...

Keilin

eilen oli tahtojen taisto päivä. Pikkuinen teki KAIKKEA mitä ei saa ja äiti juoksi perässä ja sanoi ei, ei , ei ja EI! Veti mm. takasta tuhkat olohuoneen lattialle ja levitteli niitä sitten imurilla edestakas. Ajatteli kai siivoavansa.... ;) Sitten levitteli mun CD:t lattialle (ottaa aina pois koteloistaan) ja tätä rataa mentiin koko päivä. Ei auttanut vaikka oltiin pari tuntia ulkona ja sai purkaa energiaansa sinne.... *huoh*

Meillä ei ole erityisempiä vappusuunnitelmia. Tehdään kai pihatöitä kun niitä olis ihan sikana ja vapaaaikaa taas miehellä niin vähän, että on tehtävä sillon kun voi. Jotenkin mä en nyt jaksa ketään vieraita tai hössötystä, ellei kukaan kutsu meitä mihinkään ni ollaan sit vaan kotona. Ehkä mennään maanantaina vapputorille hulinaa kattelemaan perinteisesti kuitenkin. Se on kivaa! Vappumakeista (tippaleivät, munkit) me ei tykätä ollenkaan, mutta suolaiset menee (sillijutut yms) ja simaa pitää ostaa. En viitti tehdä niin pientä määrää, ehkä sitten kun lapset on isompia ja nekin juo alan tekeen itse. Kuohari kuuluu ehdottomasti vappuun. Pakko kai ostaa alkoholitonta että pääsee edes vähän fiilistelemään....

Viime yö meni hyvin pitkästä aikaa, poika nukkui koko yön ysistä aamu seiskaan. Toivottavasi tää jatkuis.

sori en muista mitään kommentoitavaa nyt, pää löy ihan tyhjää. Taidan mennä pukemaan ja jos vaikka lähdettäis pihatöihin taas ;)

äitikuu ja poju ja mahakirppu 7+3

Tiivi, ymmärrän haikeutesi täysin. En minäkään aluksi tajunnut oikeastaan, kuinka iso asia tuo muutto oli. Sitten vasta kun mies ja appikin puheli, että tämä oli Onnin lapsuuden koti jne.. Sitten tajusin vasta, että tosiaan. Vaikka Onni ei mitään sieltä muistakaan niin se oli kuitenkin Onnin eka koti! Minä oon itse asunut 7 vuotta yhdessä talossa ennen kuin muutettiin tänne isän kotipaikalle. Muistan tietysti paljon noista vuosista ja kaipaan monesti lapsuusvuosia ennen kouluikää ja sitä taloa, jota ei enää edes ole olemassa:(

Meille tais tulla vappusuunnitelmia. En ole vielä tosin sanonut kenellekään ääneen mutta serkkuni sittenkin järkkää " bileet" , siis grillaillaan ja ne juo, jotka haluaa juoda muutakin kuin simaa:) En vaan ole uskaltautunut vielä äidille tuosta sanomaan, koska olis kiva mennä sinne ilman Onnia.. Kauhea kynnys pyytää varsinaista hoitoapua, kun asutaan tässä niitten nurkissa.

Joku kysyikin, unohdin jo kuka, etsitäänkö jo asuntoa. Juu, koko ajan muttei vielä ole löytynyt sopevaa.

Huh, ettei Kukkuulle käynyt kuinkaan kolarissa. Mahan koosta. Enpä tiedä, minkä kokoinen sulla on mutta mulla se oli tosi pieni Onnia odottaessa ja vähän siitä vihjailtiin neuvolassakin. Se mitta (en muista oikeaa nimeä), joka aina otettiin nlassa, oli tosi alhainen koko ajan. En tajunnut kuitenkaan huolestua..

Uutinen: Eilen Onni nukkumaan kl 21 ja tänään herättiin 7.30!!!!!!!!! Uskomatonta mutta totta.

Kävin tänään kaverin luona Onnin kanssa. Siellä on kotosalla 2 ja 5 vuotiaat. Kivaa oli, tosin Onni sai vahingossa taas normaalia keksiä kun se 2-v tyttönen tarjosi leikin tiimellyksessä Onnille. Sain onneksi kaivettua melkein kaiken suusta pois. Katsotaan, mitä tapahtuu ensi yönä..

Kadena täällä Yniksen lomasuunnitelmille! Mä haluaisin jonnekin myös mutta ilman Onnia, että vois nauttia ja rentoutua. Tai sitten pitäs olla hoitaja (äiti) mukana. Tai siis tuo olis ainoa vaihtoehto, koska en missään nimessä raaskis jättää Onnia kotiin esim. viikoksi. Eli joskus sitten eläkkeellä varmaan pääsee miehen kanssa kaksin:)

Nyt pulinat sikseen. Taas muuten väsyttää. Onpa ihme..

T-P

Hipsulle, että todella typerää kommentointia lääkäriltä. Kannattaisiko neuvolalääkärinä vaikka lukea Keltikangas-Järvisen " Temperamentti" . Anna mennä vaan toisesta korvasta ulos tuo kommentti!

Alli

kun sisällä ei jaksa kuunnella kitinää. Sitä paitsi ulossa on ihana ilma.

Meillä oli puistossa eväät, Väkkärälle poroa riisipedillä ;) ja b-maitoa, Pyörskylle nakkia grillattavaksi ja leipää, juomana pillimehu. Ja kurkkua.

Hitsin hitsi kun olisi pakko siivota. Ei huvita. Kaksi yhtä vastaan - Väkkärä ja Pyörsky sotkevat porukalla paaaaljon nopeammin kuin minä siivoan.

Hipsulle sanon vaan, että lippu korkealle - taisi olla lääkärillä huono päivä. Aivan höpöhommaa tuollainen kommentointi >:( mur!

Jatulle piti kommentoimani, mutta unohdin mitä ja mihin...

TiPi (kirjoitin ensteks PiPi :D) minen kestäisi varmaan viikkoa kauempaa vanhemmilla asumista! Nostan hattua teille, koko poppoolle, että homma sujuu! Toivottavasti oma koti kuitenkin löytyy pian.

No ni, sorvin ääreen.

Kukkuu, hui, onneksi ei käynyt kuinkaan, hyvä että kontrollia kuiteskin. Plaah, aina ne keksii jotain, joskus liian iso maha, toisella liian pieni, toisella sf-mitat heittää ja kun ottaa toisen mittaajan niin onkin ok...

Pikasesti tahdon ilmoittaa, että kyllä se kesä meillekin tulee tänne napapiirille. Lumet sulaa vauhdilla ja paljon sulaa jo :) Etuoven rinteessa on jo akileijan alkuja ja jotain muuta, mikä valloittaa kaikki kukkapenkit. Isot auratut ja kolatutkin penkat ovat saaneet kyytiä viime viikkoina, kipii! Jos viikonloppuna ahkeroisi kuntoilun vuoksi lapion kanssa ja hajoittelisi valleja. Huvi ja hyöty ja naapurien kummat katseet :D

Minä odotan jännissäni huomista, viimeinen punnitus työpaikan laihisryhmässä, kuvittelen saavuttaneeni edes sen painon missä oli viime punnituksessa, milloin lie, leivä repsahdus kuukauden ajan ;) Mutta nyt oon kirjannut kaiken ylös, hyvä minä ja vielä rehellisesti! Yli menee välillä, mutta kirjaan silti.

Kullanmurut ovat päiväkodissa pari päivää, kun pph joutuu menee sinne aina jos itsellä lapsia vähempi ja hoitajista pula pkodilla. Isompi tykkää, pienempi jäi kamalsti itkeen aamulla, teki pahaa jättää. Onneksi oma hoitja tuli varmaan ihan muutaman minuutin sisään. Harmi kun ei ollut enää hakiessa paikalla. Ihanaa kun täälläkin on reilusti yli +10 ja lapset saa olla jo välikausipuku päällä. Nyttynenkin liikkuu enempi kun ei kauhee eskimovarustus päällä ja taipuu johonkin suuntaan :D

Mutta jospas viikonloppuna pääsisin taas seuraanne paremmin. kauniita unia!

Tuttelituu

Arvatkaas mitä tämä kevätbongari näki tänään: No valkovuokkoja! Ihan oikeita! Sinivuokkojakin näkyi, mutta yhden talon aurinkoisella seinustalla kukki oikein iso ryhmä valkovuokkoja. Ihanaa!

Kävin tänään Lillin kanssa työpaikalla täyttämässä virkavapaushakemuksen ensi vuodeksi. Olen siis päättänyt vaihtaa työpaikkaa, ainakin vuodeksi. Toivottavasti päätös on hyvä ja uusi työpaikka on sellainen kuin uskon. Haikeaa oli jutella työkavereitten kanssa, ja kerätä vähän työmateriaalia kotiin vietäväksi... Rattailla kun oltiin liikkeellä niin en saanut kuin vähän tavaraa, täytyy mennä autolla hakemaan loput jossain vaiheessa.

Kukkuu, voi miten kurjaa tuo kolari. Aika äkkiä voisit kyllä pyytää juristilta apua jos omat rahkeet ei tunnu riittävän laittamaan hanttiin äänekkäälle toiselle osapuolelle. Ja tuo maha: Minusta sinulla on todella kaunis vauvamaha, eikä yhtään liian pieni! Kiva tietysti päästä ultraan tarkistamaan ja näkemään Ihmevauvaa ruudusta.

Ynis, täällä eräs jota ahdistaa pelkkä ajatus rannalla loikoilemisesta saati auringon ottamisesta! Etelän rantalomalle minua ei saa, ei vaikka miten halvalla pääsisi! Liian kuuma, liian kirkasta, vesikään ei virkistä kun se on liian lämmintä...

Tiiviille tsemppiä muuttoon!

Ayapille helppoa hengitystä ja mukavaa mieltä!

Sain vihdoin ostettua kynnysmaton takaoven eteen, ei ollut ihan mieluisan väristä mutta taidan mennä mallaamaan että onko se hyvä.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Apua Kukkuu! Pelästyit varmaan julmetusti. Vauva vatsasssa ei tosiaankaan halua kolareita, isoja eikä pieniä. Onneksi ei käynyt pahemmin!

Antsan neuvola olisi ollut maanantaina :( Tajusin asian tänä aamuna. Uusi aika on sitten 8.5 ja silloin tämä äitykkä onkin juuri tuolla rapakon takana...Ensi torstaina lähtö siis..

G: Meillä ei ehkäisyä sen enempiä enää tarvita, kun mies kävi sterilisaatiossa. Suosittelen, jos lapsiluku on varmasti täynnä. Hiukan haikealta tietysti tuntui. Niin..helppohan tässä on suositella, mies kärsi viikon tuskallisista kivuista jälkeen päin ;) Onneksi on nyt jo kunnossa (jota en tosin voi sanoa meidän vällyelämästämme.. :( Tiedä häntä, mikä meilläkin taas mättää, väsymys ja stressi ja vaikka mikä (Miten niin asiasta toiseen?)

Huomenna naamiaiset siis isommilla lapsilla. Tekaisimme puvut, eikä se ollut edes vaikeata :) Leikkasin pahvilaatikon siten, että poika sai siitä robottipuvun, mies ruiskutti sen hopeanharmaalla värillä. Jääkiekkokypärä ja polvisuojukset päällystettiin folion ja ilmastointiteipin avulla ja päähän peililasit. Tytöllä olikin jo siivet valmiina vanhasta keiujukaispuvustaan. Päälle vain sininen minihame ja pusero ja muutama muu verme, hiuksiin pois pestävää, punaista discohiusväriä ja Magic Winx-keiju on valmis.

Kauniita unia kaikille!

SaaMa

On se vain uskottava, että kesä se tulla jolkottaa. Ulkoilua harrastettiin ahkerasti pari tuntia. Unohdin ruoka-ajankin ja havahduin vasta kun lapsi ihmeissään sanoo: ruaa ruaa. Ihanaaaaaa!!!!!!!!!!!

Kukkuulle halaus.

Ynkälle lykkistä tarhaprojektiin.

Meillä oli eilen neuvolapäivä from hell. Onneksi seuraavaan on matkaa vielä puoli vuotta. 83cm ja tasan 10kg. Lääkärin kommentti oli miten tämmöinen lapsi voi mennä tarhaan syksyllä ja että protestoivathan tämänikäiset yleensäkin, mutta että näin paljon ja näin kovaa. plaah. Äiti itki pihalla jälkikäteen omat turhautumiset ulos. Miksei tepsu voi olla meidän lääkäri. Onneksi itse tiedän lapsen olevan " normaali" joksin aika intenssiivinen reaktioissaan... Harmittaa kun en tunneryöpyssäni osannut sanoa mitään nasevaa vaan tahdoin vain äkkiä pois sieltä.

Eiliseen keskusteluun viitataten siis.

hk

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat