Vierailija

Sellainen jossa pitää jatkuvasti tehdä töitä asioitten eteen. Olen valinnut puolisokseni miehen, jonka kanssa minulla voi olla erittäinkin epämukava ja epäluonteva olo. Sitä mietin, että ihmissuhteethan ovat kovia kasvunpaikkoja jokaiselle, ja että onkohan näillä tosi hankalilla suhteilla oikeasti tarkoituksensa. Että kuinka niistä hankalista asioista mennään läpi eikä enää alistuta esim lapsuuden aikaiseen toimintatapaan... Tässä on minulla työtä. Minulla on sellainen suhde joka voisi opettaa minua todella paljon, mutta livistän tilanteesta kasvaa, koska pelottaa liikaa. Ja käyttäydynkin siten kuin en haluaisi!

Sitten mietin että joku toisenlainen, tietyntyyppinen (enemmän kaltaiseni) olisi minulle parempi mies, ja erittäin houkutteleva onkin tuo ajatus joskus.

Mutta en sitten tiedä miksi haluaisin helppoa suhdetta, vaikka toisaalta sellaisia tuskin onkaan.

Kirjoitin ehkä sekavasti, mutta nämä ovat ajatuksiani tänä aamuna. Onko kellään muilla taipumusta hakeutua hankaliin olosuhteisiin?

Kommentit (12)

Suhteen kautta uskoo oppivansa jotain uutta ja pääsevänsä jollekin seuraavalle tasolle. Eli varmaan silloin kokee olevansa elämässään sellaisessa vaiheessa, että vielä on jotain saavutettava, ennen kuin on tyytyväinen.

taistella. Taistelen ehkä ainoastaan oman pääni sisällä. Hankala selittää. Ehkä kaikki on ollut minulle aina niin " hankalaa" että siitä on vaikea päästää irti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on hankala määrittää. Ei ole olemassa ihmistä, joka ei olisi jollain tavalla riippuvainen muista ihmisistä. Ihminen on sosiaalinen eläin ja voi elää vain vuorovaikutuksessa lajitovereidensa kanssa. Vuorovaikutustaitoja vain on niin erilaisia. Itse en näe, että rauhallisen tasainen, yllätyksetön, jopa tylsä ihmissuhde olisi erityisesti tavoittelemisen arvoinen. Mutta kuten sanottu, meitä on niin moneksi. Toisaalta jos kaikki tavoittelis hekuman huippuja päätyökseen, maailman meno olis vallan tavatonta.

Kuvittelen, että olen jotenkin parempi ihminen, kun kärsin ja yritin ja tein vaikka mitä, en meinannut millään antaa periksi!

Nyt asiani ovat toisin, minulla on ihanan helppo mies ja olen todella onnelinen, kun ei tartte joka päivä taistella asioiden kanssa.

ja olen sellaisia joskus saanutkin, mutta ne eivät ole kuitenkaan mua tyydyttäneet. Eli vastaus kysymykseen: kyllä, jotkut ihmistyypit todellakin hakeutuvat haastaviin ihmissuhteisiin. He elävät siitä vääntämisestä ja saavat voimansa vaikeuksien voittamisesta. Hellstenin lukeminen ei varmaankaan autuutta sulle tuo... Itse pyrin hyväksymään joka päivä itseni uudelleen ja tyytymään osaani hurmoksen hakijana. Vaikka ne hirveät pohjat joutuu kokemaan, ilman niitä ei pääsisi nousemaan mihinkään ja siten pääsee myös huipulle aina välillä ja mikäs sen onnellisempaa!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat