Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (21)

Höh... minne se aurinko hävisi?? Aamusella vielä paisteli niiin nätisti.

Tänään olisi tarkoitus testata ekaa kertaa uutta turvaistuinta :0)! Mies suurella työllä ja tuskalla eilen sen autoon asensi. Ostettiin käytettynä Gracon turvaistuin.

Onneksi saatiin se hyvissä ajoin ennen 1.5. Oltaisiin meinaan varmana saatu sakot, nyt kun se laki turvalaitteista tiukkenee toukokuun alusta.

Tytön jalat nimittäin tulivat jo ulos kaukalosta...

Lähdetään miehen töitten jälkeen puutarhakauppaan hakemaan kivimurskaa ja haketta. Olisi tarkoitus viikonloppuna hieman koristaa pihaa!

10 kukkaruukkua pitäisi täyttää muuten kesäkukilla, ja myös yksi amppeli. Onko kellään ideoita?????? Pihamme on suurimman osan päivästä auringossa, joten pitäisi olla hyvin aurinkoa kestäviä kukkasia.

Orvokkeja tulee tietysti, mutta mitkä muut kestävät tuollaisia olosuhteita???

Tyttö on koko aamun hokenut äitiä!!! Arvatkaa kuka on kyynelehtinyt..... :).

PElästyttihän tuo tyttönen mut kyllä tänään... Kaatui nimittäin baarijakkaran kanssa suoraan selälleen!! Ei siinä muuta, mutta pelästyin, kun vetäisi sen baarijakkarankin mukanaan. Onneksi ei sattunut mitään. Säikähti vain.

Nyt ottamaan burana.. päätä nimittäin jomottaa ihan kamalasti!

Heather ja neiti-nessukka 8kk

Laitoin molemmat neidit nukkumaan ja nyt on hetki aikaa itselle. Tänään saa esikoinen valvoa pidempään joten pienet unet ei haittaa. Mä tein jo klo 8 aamulla munkkitaikinan ja klo 10 ne oli jo paistettu. Lupasin tehdä vielä toisen satsin huomenna niin voidaan viedä mummille ja ukillekin munkkeja. Vieraat tulee meille klo 17.30 ja vielä ois jonkun verran tekemistä, salaattia, pöydän kattamista jne... Ja itsestäkin ois kiva saada ihmisen näkönen!

Ihana oli lueskella teidän juttuja puutarha puuhista. Tuli oikeestaan morkkis, kun mä oon saanu vaan orvokit laitettua etupihan ovensuuhun. Ja meidän pihakin on niin kesken kun sitä pitäis nostaa jne. No ekä se on sit joku vuosi valmis.. Jos sen hiekkalaatikon vaan sais tänä kesänä niin sit oisin tyytyväinen. Ja puutarhakalusteita kattelen vasta sit alennusmyynneistä, haluaisin sellaset puiset tukevat tuolit ja ISON pöydän! Normaalihintasena maksavat hunajaa...

Eipä kummempia, hauskaa vappua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jeps ...Kovaa kyytiä paahdetaan vappua kohden.Simaa ,serpentiinä ja ilmapalloja on varalle.Eilen käytiin avaamassa ystävien luona grillikausi...makkaranpaistoa.

Tänään olisi saunontaa vuorossa.Ja lasikosta ,minulle,lasinsirpaleiden keräystä.

Laitankohta kuopuksen kärryyn tutiin ja esikoisen kanssa viuhahdetaan ulos saunan lämmitykseen.

Kuopuksella kolmas hammas puhjennut.Ylhäälle.Kulmahamppi.

Potan aloitan vasta 1v:n iässä.Esikoinen aloitti potan 1,2v:n iässä ja meillä meni puoli vuotta,että tuon taidon oivalsi.

Täysiä unia koisaa.Ysiltä urvahtaa iltaisin ja kuuden kieppeillä aamuyöstä kysyy vain yhden pullon mamua.Ollaan täysin kiinteillä.Kesäkuussa alotamme pikkuhiljaa kevytmaidon,lehmänmamman juonninkin.Tosi kivaa.

Kuten ylempää luinkin,myös meillä olisi tarkoitus puutarhuroida läpi kesän ja kahlata tietysti helteisimmät päivät kahluualtaassa tai beacheilla.Tomaatteja on itänyt ja itämässä jo n.35 kpl.Chilit ja paprikat ovat jo taimia.Kaksi kpl. olen istuttanut amppelimansikkaa...siemenet ovat todella pieniä.Viherminttua meni yhteen amppeliin.Auringonkukkaa on myöskin paffilavallinen itämässä.Auringonkukkaa on hyvä käyttää kuivaamaan liikaa kostuenita tiloja/paikkoja,joten kivijalan kuivattelua on suunnitelmissa tällä auringonkukalla...sen jälkeen en seinän viereen mitään istutakkaan.!

Hyvää vappua elomammoille!

Puhe oli lapsista, meille ei enään tule lapsia, jos isännältä kysytään. Ja oon kyllä ite ihan samaa mieltä et nää kaksi riittää hyvin. Oon onnellinen kahdesta ihanasta tytöstä! Toisaalta eihän sitä tiedä miltä tuntuu taas viiden vuoden päästä.. meidän tytöillähän on ikäeroa se 5 vuotta. Sit on kyl jo ikää 35 et ehkä ei enään...

Pottailua me ei olla vielä aloitettu, hyvä kun otitte sen puheeksi, vois joku päivä kaivaa sen potan tuolta vaatehuoneesta ja kattoa mitä neiti siitä tykkää!

Ukki oli ostanut esikoiselle polkupyörän ja isäntä sais sen kasata (oli osina laatikossa). Et pääsis neiti vielä tänään sillä ajelemaan. On se ihana kun noi isovanhemmat auttaa kaikissa tommosissa isoimmissa hankinnoissa. Ja meillä on vielä hyvä kun on kaksi tyttöä niin Ava saa sitten ne " perintönä" .

Tää on ihan kauheeta kuinka paljon hiekkaa kulkeutuu sisälle. Joka päivä sais olla imuria heiluttamassa.

Mitenkäs vietätte vappua? Meille tulee Avan kummitäti ja kummisetä perheineen meille, lasten vappu siis tiedossa. No ehkä nyt vähän vois siideriäkin maistella. Mä oon varmaan juonu raskausajan jälkeen vaan kokonaista 2 pulloa kaljaa. Ei oo vaan tehny mieli?! No ehkä nyt kun ilmat lämpenee vois omalla terassilla silloin tällöin nautiskella jotain. Mä oikein odotan niitä kesäiltoja kun linnut laulaa ja muuten on hiljaista (lapset siis nukkumassa), aurinko alkaa laskemaan ja voi istuskella ihan rauhassa ja jutella miehen kanssa kahdestaan. Viime kesänä istuskeltiin paljon iltasella terassilla, tosin silloin ei juotu mitään, jalat oli turvoksissa ja kaikkee muuta...

Mukavaa iltaa!

Meillä on mennyt nyt taas pari yötä kivasti, ja itsekin olen saanut nukuttua paremmin, ihanaa!! Eilen käytiin pojan kanssa ekaa kertaa naapuri kaupunginosassa perhekahvilassa (ihan kiva paikka, kaikki lapset olivat vaan paljon meitin poikaa vanhempia) ja tänään käytiin keskustassa ostoksilla pitkästä aikaa. Ostin pojallekin pari vaatetta, kun tuntuu, että noita vaihtovaatekertoja on tällä hetkellä liian vähän. Tosi vähän ollaankin itse mitään vaatteita ostettu, mummot ovat hoitaneet sen puolen :).

Tuosta lapsiasiasta: oon varmaan jo täällä maininnutkin, että meille olisi toinen lapsi (ja kenties kolmaskin ;)) tervetullut. Ajateltiin katsoa tuossa ensi vuoden alussa, että jos alettaisiin yrittämään uutta vauvaa. Musta ois aivan ihana olla kotona raskausaikana, mutta saas nähdä, miten siinä käy. Tämä eka lapsi sai alkunsa tosi nopeasti, mutta eihän sitä tiedä, miten kaikki toisella kerralla menee. Välillä käy mielessä, että kun meillä tuo eka raskaus ja synnytys menivät niin " helposti" , että tämä hyvä tuuri ei voi jatkua ja jotain ikävää tapahtuu. No turhaan sitä etukäteen murehtii, päivä ja asia kerrallaan!!

Meillä ei ole vielä kaivettu pottaa esiin. Pitäisikin tuoda se tuolta verkkokellarista, että päästään joskus kokeilemaan. Mä oon kyllä ihan ulalla pottailun kanssa, eli ei oo mitään tietoa, miten siinä kannattaisi edetä. Toisaalta eipä tässä mikään kiire vielä olekaan, kun ei ole vielä 9 kk synttäreitäkään vietetty. Oishan se tietty aika ekologista, jos vois luopua vaipoista mahd. pian. :)

Hauskat vaput vaan kaikille! Me mennään vapuksi mun vanhempien luo: ohjelmassa on hyvää ruokaa ja juomaa, tippaleivät pitää vaan jättää väliin munattoman ruokavalion vuoksi, pahus! :)

Juu, täytyy miettiä tuota aikuisten kardiologia, kyllä tietty sellainenkin osaa lapsenkin sydämen katsoa uä:llä. Aion soittaa heti tiistaina sinne last pkl:lle ja vähän tiedustella tilannetta missä mennään.

Niin eipä teilläkään ole mikään kiva tilanne, mitä olen aikaisempia viestejäsi lukenut poikasi allergioista ym. Joko päiväkodissa ollaan rauhallisemmalla mielellä? (kirjoitit joku aika siitä kun soittelivat koko ajan..) Mielestäni tuo huolestuneisuus siellä päässä on vaan merkki siitä että ihan oikeasti ovat kiinnostuneita poikasi hoidosta ja hyvinvoinnista! Eli vaikka varmasti joskus rasittaa vastata samoihin kysymyksiin uudelleen ja uudelleen, niin yritä muistaa tämä että se kaikki on vain poikasi parhaaksi. Terv nimerkki päiväkodissa työskennellyt ;)))

Tälläistä tämä elämä on, koskaan ei tiedä mitä eteen heitetään.. Tämä poikani sydänjuttu on taas jälleen kerran hyvä muistutus minulle siitä että ei pitäisi aina valittaa pikku jutuista! Miksi aina pitää valittaa ja haikailla sitä mitä ei ole? Miksi ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä on?

Mutta nyt lähden laittamaan poikaa päikkäreille (krooh ja pyyh meillä noustiin taas klo 5.50... zzzzzzz) Ehkäpä ehtii vetäistä itsekkin pikku tirsat ennen kuin esikoinen herää :))

Wappuja kaikille!

poika päikkäreillä ja esikoinen kiukuttelee vieressä kun ei pääse ulos. Oltiin eilen miehen kanssa 5h pois kun käytiin yksissä juhlissa. hyvin oli isovanhempien kanssa pärjänneet. mies lähti sitten jatkoille ja nyt makaa tossa vieressä puolikuolleena...no mun vuoro on tänään jos vaan jaksan lähtä, kun tuli viime yö valvottua, esikoinen oli 40 asteen kuumeessa ja houras ja puhu mitä sattuu.

no voihan tässä vielä piristyä iltaa kohti, taisitten ei...nyt ei oikeen juttu kulje, vissiin kahvin paikka...

saatan piipahtaa illalla uudemman kerran, pinoutukaa jos vapputhinoilta ehditte.

En tiedä oletko lukenut allergialistaa mutta meillä pojan ruokavalio junnaa siinä samassa... Mutta teillähän on jo tosi hyvin noita kiinteitä! Tuosta lapsenhankkimisesta niin meillä kaksi ensimmäistä olivat ns. helppoja lapsia vaikka keskimmäinen oli huono nukkuja. En edes kuvitellut että kolmannen kanssa oltais näin ullalla. Meillä lapset on tullut ihan luomusti joten noista hoidoista ei ole omaa kokemusta mutta ymmärrän että nekin ovat rankkoja. Ja tietenkään hyvä yhdistelmä ei ole valvotut yöt ja hormonipistokset ;) Mutta tsemppiä teille!

Meidän viis vee tyttönen ilmoitti mulle eilen että hän ei sitten hanki koskaan poikalapsia kun ne on niin hankalia :D Täytyy vissiin miettiä mitä suustaan päästää...

Olikohan nimimerk. oikein..? no jokatapauksessa tuli mieleen että voithan viedä vauvan " tavalliselle" kardiologille. tai ainakin kysäistä ottasiko vastaan koska kuukausi on pitkä aika odotella vaikka kyseessä olisi ihan harmiton juttu. Varsinkin kun teillä on vakuutus! Esikoisen kohdalla käytiin " aikuisten kardiologilla" ja ihan hyvin homma sujui. Myötätuntuohalaus täältä!

baby: historiallista myös meillä! poika nukhati eilen 21.30 ja heräsi aamulla 6.30 eikä syönyt eikä kait herännytkään koko yönä:) :) ihana yö siis takana koska minäkin menin jo klo 22 nukkumaan!

nyt täällä jyllää esikoisella tauti. rääkä lentää ja kuume 38,5, saapa nähdä tarttuuko tuo vauvaankin, tähän asti se kyllä on suht terveenä ollutkin, kop kop... huomenna olisi vielä häät tutuilla jonne ainakin mihehn kanssa mennään, lapset taitaa jäädä kotiin ja mummu tulee kattomaan, pääseepä ite helpommalla kun ei tarvi raahata kun ittensä sinne:)

joo mutta nyt vauva pihalle unille, pitää vaan tupliin keksiä joku suoja ettei mikään amppari(tänään pörräsi pihalla) lennä sinne, pyyhe taitaa olla liian kuuma mutta harsokaan ei riitä kun on tosiaan tuplat, noh mutta taustalle, moi!

Aurinkoista päivää täältä Etelä-Savosta. Tyttö on juuri päikkäreillä, ja itse pitäisi aloittaa pyykkien viikkaus... Se on kyllä semmoista puuhaa, mitä en mielellään tee...

Me on miehen kanssa suunniteltu tarkasti seuraava raskautuminen ;). Heh.. no siis tietenkin, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan (millonka elämäsä menisi.)

Aloitan koulun ensi elokuussa, ja syksyllä olisi tarkoitus raskautua uudestaan. Ehdin hyvin käydä koulun loppuun ensi kevääseen mennessä, ja ensi syksynä mies lähtee puolestaan opiskelemaan.

Näin meillä.

Tätä esikoista yritettiin 1,5vuotta, joten eihän sitä tiedä, miten pitkään tuota seuraavaa pitäisi yrittää.

Mulla kun on 1tyypin diabetes sekä kilpirauhasen vajaatoiminta, niin en halua kovasti lykätä lasten saantia. Aina on se vaara olemassa, että diabeteksesta kehkeytyy lisäsairauksia munuaisiin, silmänpohjiin ym.

Ja kun tuo eka raskaus ei todellakaan ollut helppo, niin miksipä sitä lykkäämään :0)!

Huoh.... no nyt sitten pyykkejä viikkaamaan.

Heather ja neiti-nessukka 8kk

Baby tuossa kyseli toisen lapsen hankkimista tai lähinnä hankkimattomuutta (onko tuo edes sana...? :)) Meillä ei ole suunnitelmissa toinen ainakaan lähitulevaisuudessa, jos koskaan. Jossain mielen sopukoissa kolkuttelee kyllä se, kuinka kiva pojalle olisi, jos olisi sisko/veli. Itse olisin joskus voinut veljeltäni vääntää niskat nurin, mutta nykyään on tosi kiva, kun on isoveli. Mutta en tiedä, onko se oikea syy hankkia toinen, täytyy sitäkin miettiä, miten se vaikuttaa koko meidän elämään. Mutta sitä pohditaan sitten joku päivä ja se päivä ei tule ihan heti... :) Ennen olin aivan varma, että haluan ne " perinteiset" kaksi lasta, mutta nyt on mieli alkanut muuttumaan... Meille tuo tekeminen ei niinkään ollut ongelma, poika oli tuloillaan suurin piirtein heti, kun " sai luvan" . Vaikka mistäs sitäkään toisella kertaa tietää, jos ei olekaan niin helppoa. No nyt menee täysin jaaritteluksi, toivottavasti joku edes tajusi tästä hölinästä jotain... :)

Ei ole taas aikoihin tullut pinouduttua, sillä minun-niinkuin HEATHERinkin sisäinen viherpeukalo on herännyt taas...

10 kukkaruukkua pitäisi täyttää muuten kesäkukilla, ja myös yksi amppeli. Onko kellään ideoita?????? Pihamme on suurimman osan päivästä auringossa, joten pitäisi olla hyvin aurinkoa kestäviä kukkasia.

Orvokkeja tulee tietysti, mutta mitkä muut kestävät tuollaisia olosuhteita???

-Niin, sinisen pikkuorvokin seuraksi laittaisin vaikkapa roikkuvaa maahumalaa, siitä tulee kesän aikana aivan mahtavan näköinen. (siis samaan asetelmaan orvokkien kanssa. Sininen pikkuorvokki, on vähän sellanen, että sen kanssa kyllä ei oikein sovi mikään muu kukka välittömään läheisyyteen...Hmm...Paitsi lumihiutale, joka on aivan ihana!

Mitäs jos laitat köynnöskrassia, samettiruusuja (isoja&pieniä), krassin joukkoon vaikkapa keltaista pikkuorvokkia? Amppeleihin huovinkukkaa (keltainen)

Voihan tuollaiseen paikkaan laittaa melkein mitä vaan, jos siinä orvokki hyvin on menestynyt?

Mulla onkin itellä hankalampi paikka laitettavana, terassi on nimittäin varjossa pohjoisen puolella ja sisääntulo idänpuolella-puolivarjossa. Hyvin tod. näk minäkin laitan orvokkia koska on todettu menestyvän noissa paikoissa hyvin. Kukitan punamultaisen leikkimökin varmaankin pensaskrassilla ja surfiinoja amppeliin (tähän paistaa koko päivän)

Joo, meillä on sellanen hankala juttu, että meidän vauva EI NUKU ulkona! Ei sitten millään, kaikki pihahommat on tehtävä sillon kun vauva on syötetty ja tyytyväinen että viihtyy rattaissa istuskelemassa, eipä yleensä tuntia pidempään kerrallaan viihdy:( No, isukki teki viime viikolla pihaan hiekkalaatikon, saapa nähdä koska vauvan voi hiekkalooraan pistää vai meneekö ihan hiekan syömisen puolelle?

Muuten ei kummia kuulu, päivät sujuu omalla painollaan ja vauva keksii kokoajan jotain uutta konnuutta mun pään vaivaksi, varsinainen ikiliikkuja!

Mekään ei pottaa olla vielä kokeiltu ja kauheeta kiirettäkään ei siihen ole, ehkä kuukauden tai kahden päästä kokeillaan. Mulla on sellanen tunne, että vauva ei ole siihen vielä " kypsä" ja mitään " kakkarytmiä" meillä ei ole.

Lasten hankinnasta, meillä taitaa lapsiluku olla nyt täysi, vaikka mies joskus vielä vihjailee että kolmas voisi vielä tulla...Itse olen ajatellut että nää kaksi riittää. Koskaanhan en voi tietää muuttuuko mieli vielä, mutta näillä näkymin ei enempää lapsia tule ja toisaalta, jos viiden vuoden päästä olen eri mieltä, alkaisi esikoisen ja kuopuksen välillä olla jo melkoinen ikäerokin (esikoinen nyt melkein 6v).

Mutta tulipahan taas romaani, nyt kone kiinni ja ulos!

Laitoin alulle koko loppuviikon pinon, kun pinoutujia ei viime aikoina ole ollut kovin paljon, niin saadaan ehkä enemmän viestejä kuin muutama hassu... :) **vink-vink, kaikki kertomaan kuulumisia** ;)

Olikos se Heather, joka eilen kysyi pottailusta..? Me itse asiassa just eilen hommattiin potta, ihan sellainen tavis-malli. Poika on nyt kaksi kertaa istunut siinä, ekan kerran jaksoi pari minuuttia järsiä kylpy-leluaan ja sitten tuli parku, nyt aamulla tuli parku melkein saman tien. Että meillä ei ollut mikään " heti-menestys" , mutta kokeilut jatkuvat. :)

Poika-parka on ollut räkäinen, nyt ei nokasta tule oikeastaan enää mitään, räkä on kurkussa. Ja yöt ovat olleet karmeita, kun toinen krohisee ja itkee. Eilen yöllä otettiin väliin nukkumaan ja laitettiin iso tyyny pään alle, se taisi hiukan auttaa.

Nyt aamu-hommiin! :)

Meillä on nyt sitten toinen yläetuhammas puskemassa läpi. On sitä tehtykin! Vielä pitää jyrsiä ihan kaikkea mahdollista.

Muutama yö meillä on ollut hyviä, poika on nukkunut 21-7 tai 8 muutamalla heräämisellä. Viime yönä oli 2 herätystä. Läpi yön meillä ei nukuta ennenkuin saadaan vieroitettua yösyötöistä. Mutta miten??! Poika ei tankkaa iltasin yhtään enempää ja nälkä on jo klo 1-3, aina syö 2 dl. Viime yönä meni syöttö puoli 4 niin eipä mennyt taatusti minuuttia ja pullo oli tyhjä. Mutta ollaan oltu tyytyväisiä että syö yöllä tuon määrän muuten maitoa ei menisi tarpeeksi.

Poika nousee aivan koko ajan seisomaan, kontilleen ja istumaan. Vielä ei osaa kontata joten ryömien edetään pitemmät matkat. Aivan erilaista on nyt lattialla viihtyminen kun siellä on kaikkea touhuttavaa ja pääsee eri puolille. Kova halu on kiivetä ylöspäin :)

Ollaan saatu jonkin verran kiinteitäkin pojan ruokavalioon ja kiinteitä menee jo 4x päivässä+maitoa 5-6 kertaa. Joten syöttämässä saa olla! Nimittäin maito menee ainoostaan tuttipullosta ja erillään kiinteistä joten kiinteiden kanssa juodaan nokkamukista vettä. Olen kuullut että monella nuo neocatet ym ei koskaan menekään kuin tuttipullosta, ilmeisesti syynä on se haju! Kiinteitä on tällä hetkellä käytössä bataatti, riisi, mustíkka, päärynä, possu ja kokeilussa mango. Maissi ei pojalle sopinut ollenkaan niin soseena kuin naksunakaan, tuli kauheet huudot eli varmaan masukivut, ilmavaivoja ja ripuli. Harmi kun kovasti tykkäs.

Onkos täällä muita jotka ei harkitsekaan toista vauvaa vielä? Meidän poikahan on IVF-poika ja meillä ei siis luomusti vauvaa tule! Ja hoitoon menoa en halua kauheen pitkälle venyttää mutta ei siltikään vielä! Just oli miehen kanssa puhe että on tää sen verran rankkaa ollut ja ainakin yöt haluisi välissä vähän aikaa nukkuakin :)

Aurinkoista päivää!

Baby ja poika kohta jo 9kk! (vajaa viikko...)

No, hieno ilma ainakin on!

Poika aloitti Neocaten ja veteli pullollisen siitä vaan! Mahtaako olla makuaistia pojalla ollenkaan,on se aika veikeen makuista...

Inkku68: Ihme että muistit. joku lukee munkin tekstejä ;) Taitavat vaan aina sisältää samaa valitusta.. Päiväkodissa on hieman rauhoituttu. Ja tein heille sellaisen toimintaohjelappusen missä on oireet ja miten niihin reagoidaan. Lääkemäärät ja tarvittavat puhelinnumerot. Sekä tietenkin ne ruuat mitä ehdottomasti vältellään. Hyvillä mielin pojan sinne jätän ja uskon että he siellä pärjäävät. Itselle nämä asiat alkavat olla jo arkipäivää niin ei aina muista että kaikki ei näitä hallitse. Varsinkin kun Pojan tilanne on kohtuullisen vaikea. Tästä tilanne ei onneksi enää paljon huonompaan voi mennä. Että suunta on vain ylöspäin!

Poika kävelee taaperokärryllä aika hyvin joten ajattelin kengät ostaa tähän kotiin pidettäväksi. Sekä tietenkin tarhaankin pitää viedä omat tossukat...

Me lähdetään nyt ulkoilemaan vaikka pojalla taitaa olla siitepölyallergiaakin. Mutta senkin uhalla!

MKE77 ja poikanen 9kk

Ihan ensiksi, baby: Onnittelut viime yöstä! ;) Tiedän miten ihanalta se tuntuu kun vaavi on nukkunut koko yön. Meilläkin on kaksi sellaista yötä jolloin ei ole poika herännyt kertaakaan. No, mä tietty kans heräsin jo odottelemaan pojan heräämistä. Yösyöntiähän meillä ei ole ollut pariin kk, mutta tutia pitää käydä laittamassa pari kolmekertaa. Aamuherätyshän meillä on nykyisin klo 6 hohhoijaa juu.. Ja esikoinen sitten nukkuu klo 8.30 tai jopa klo 9 saakka! Eli kerkeän monesti laittamaan pojan jo päikkäreille ennen kuin neiti herää, heh. Tyttö käy nukkumaan klo 21 eli kellon ympäri posottaa. Niin, tässä toivoa meille kaikille huonosti nukkuvien lasten vanhemmille, tämänkin esikko siis pienenä t o d e l l a huono nukkuja ja yökukkuja! Ja nyt siis uni maittaa, päikkärit vetää sitten vielä tunti pari. :)

Meille kuuluu vähän kurjia.. Eilen oli 8 kk neuvolalääkäri, lekuri kuuli sydämestä sivuäänen! Lisäksi pojalla on ollut n kk ajan huulten sinerrystä, päivittäin muutamia kertoja, yleensä ruokailujen yhteydessä. Saimme lähetteen last pkl:lle, sinne saa ajan noin kuukauden päähän. Eli kovin on pitkä aika odotella, toki jos olisi kiireellisestä asiasta kyse niin pääseehän sinne aikaisemminkin. Mutta meillä siis poika muuten ok, ei ole väsynyt tms. Painoa ei tosi ollut tullut kuukaudessa kuin vajaa 100 g, pituutta 1,5 cm kylläkin. Toki poika on tosi aktiivinen, tukea vasten seisoo ja konttamalla mennään ja lujaa! Kuluuhan siinä energiaa.

Mutta kovin on sydän raskas.. :( Tiedän että suurin osa tälläisistä pikkulasten sydämen sivuäänistä on ihan vaarattomia ja menevät ohi eli yleensä kammioiden välisessä seinämässä on reikä josta sivuääni johtuu. Lapsen kasvaessa ja sydämen kasvaessa reika umpeutuu ja asian on ok.

Mutta mutta ennen kuin pääsemme sinne polille ja sydän ultrataan ja saadaan varmuus asiasta, mielessä pyörii kaikelaisia ajatuksia.. :( Yritä tässä sitten olla kuukausi rauhallisella mielellä ja sitä rataa..

Meni kyllä taas kaiken lisäksi vielä eilen herne lopullisesti nenään tuon neuvolatouhun kanssa. Lääkäri on ihan ok, siinä ei valittamista. Mutta tuo terkka! Tai meillähän se on ollut kolme viimeistä kertaa OPISKELIJA, ihan yksin siis pitää vastaanottoa! Varmaan ihan mukava ihminen ei siinä mitään.. eikä tietty ole hänen vikansa, hähän on jätetty yksin asiakkaiden kanssa! Mutta näin sitä kätevästi säästetään juu. Niin, aina kun menemme hän hädin tuskin kysyy mitä kuuluu, sen jälkeen todella kiireisesti otetaan paino pituus päänympärys kiitos näkemiin. Painon hän osaa ottaa, mutta sitten päänympäryksen ja pituuden kanssa on aina ongelmaa.. kun ei osaa niin ei osaa juu. Eilen sitten hän ei kysynyt yhtään mitään ei juuri puhunutkaan, kovin oli kiire koko ajan. Ja esim seuraavaa aikaa hän ei muistanut antaa, enpä sitten itsekkään piruuttani muistuttanut ;(

Niin että minkä hiton takia käyn yleensä neuvolassa?? Raahaan sinne kaksi lasta joka kertan reilun 10 km matkan (autolla tosin), vain siksi että opiskelija saa merkata piituuden painon ja päänymp muistiin!? Ei helvetti osaanhan nämä ottaa kotonakin pojasta.

Päätin että seuraava käynti saa olla 1 v rokotus ja senkin jälkeen käyn vain rokotuksilla. Ei mulla ole sinne mitään asiaa muuten. Jos jotain tulee otan suoraan lekuriin yhteyttä (tai kysyn täältä kesk.palstalta!! :)))) ) Meillä on pojalle vakuutus, sen kun vaan varaa yksityiselle ajan, thäts it. Mitä hittoa sitä itseään kiusaamaan tuollaisten neuvolatouhujen kanssa.

Niin tuosta sydänasiasta vielä, yksityisellä puolella täällä keski-suomessa ei ole yhtä ainutta lasten kardiologia (kovin vähän on siis koko suomessa) tai edes lasten lääk. joka olisi enemmän perillä sydänasioista. Kaksi lääkäriä on tuolla last pkl:lla, mutta heillä ei siis ole yksityisvast.ottoa. Eli ei auta kuin odotella sitä aikaa..

Että tälläistä meillä, ei siis kovin ole vappumieltä, tosin esikoisen kanssa pitää jotain vappumeininkiä järjestää.. Tänään ilmoitti haluavansa KOPPORNIA elikkäs popkornia ;)

No, kiitos että sain hieman avautua.. kaikesta huolimatta hauskat vaput kaikille!

inkku

Inkku: voi vitjat, mikä tilanne teillä niin sen tutkimuksen odottelun suhteen kuin terkkarinkin suhteen. Voimia!

Me ollaan jatkettu pottailu-kokeiluja ja yksi " saaliskin" on jo saatu. :)Aamukakka kun tulee 100% varmuudella aamupuuron jälkeen. Muuten ollaan vain " kalasteltu" eikä mitään ole tapahtunut muuta kuin se, että nyt poitsu on suostunut istumaan potalla kirjan tms kanssa, kun pari ekaa kertaa meni melkein heti ulinaksi. Joka paikassa sanotaan, että pissalle aina heti herättyä ja syötyä. Minä kun kiikutan pojan kiiruusti potalle, niin pisut ovat ehtineet jo vaippaan. :O

Eilen pikku kiipeilijä pelästytti vanhempansa oikein kunnolla. Seistä tönötti tavalliseen tapaansa nojatuolia vasten ja siitä sitten kippasi itsensä kumoon niin että tanner tömisi. Joka päivä kaatuilee enemmän tai vähemmän kun on olevinaan niin osaava ja rohkea nykyään, mutta nyt pään kolaus lattiaan oli niin kova ja kammottava, että meinasi sydän pysähtyä. Mutta ihmeen kestäviä noiden pikkuisten päänupit tuntuvat olevan....

Huomenna pitäisi lähteä ystäväni kanssa kaffelle ja shoppailemaan, ihanaa! Se on kunnon arjesta irtautumista mulle, kun saan kierrrellä kauppoja pari tuntia ilman miehen mutinoita ja vauvan rutinoita. :)

Pikkuinen jatkaa hoikkaa linjaansa, pitäähän saavutetut linjat pitää - kesäkin tulossa. Mitat 2 pvää yli 8kk:

Pituus oli 72,5 cm

Painoa 8100

Rokotuksia en vielä ole antanut antaa, eivätpä enää edes kysy. Josko ensi kerralla...

Pikkuinen herää jälleen 2 kertaa yössä syödäkseen molemmilla kerroilla 2 dl velliä. Pitkään mentiin yhdellä heräämisellä, nooh, jos vaikka vuoden päästä jo nukkuisi pidempiä pätkiä.

Esikoinen odottaa piakkoin syntyviä koiranpentuja, vällillä hiipii mieleen jaksanko asianmukaisesti hoitaa kaikki. Onneksi hepo ja poni ovat jo yötä ulkona, helpottaa hieman työmäärää.

HYVÄÄ VAPPUA Ja Nauttikaa Kauniista Päivistä

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat