Seuraa 

edellinen vähän lipsahti

Kommentit (14)

Meillä myös poika yrittää kovasti päästä liikkeelle. Toukon ja Vilman tyttöjen meininki kuulosti hyvinkin tutulle eli peppu nousee, pakki toimii ja ympäri pyöritään (vatsallaan, ei kierien), mutta eteenpäin ei vielä pääse. Kädet saa myös aivan suoraksi ja pää viuhtoo korkealla. Välillä tuo harmistuu kovastikin kun hinku päästä eteenpäin olisi kova ja sitten kun ryömiminen ei raivokkaista yrityksestä huolimatta onnistu niin turhauttaahan se.

Oon myös Toukon tapaan miettinyt että pitäisi käydä ostamassa pojalle isompia bodyja kun osa 74 senttisistä tuntuu liian kaposille. 80cm college-paitoja meillä on pojalle vaikka kuinka paljon (mummut on vähän käyneet shoppailemassa ;-), mutta itse tykkään mieluummin käyttää bodyja kun nuo colleget nousee kainaloihin niin herkästi. Ja nuo 80cm colleget näyttää kyllä aivan liian suurillekin vielä. Bodyt taitaa olla vähän " sirompia" ylipäätään verrattuna muihin paitoihin...?

Joko muilla jokelletaan tavuja? Mua naurattaa kun poika hoki pari päivää niitä " he-he-he" ja " hö-hö-hö" , nyt pojan suunnalta kuuluu miltei jatkuvasti " öhö-öhö-öhö" . Päristelykin on melkein unohtunut kun on niin kiva höpöttää. :-)

Saipa oikein kaivamalla kaivaa pinoa! Mutta eipä se mikään ihme, pitkä viikonloppu & ihana ilma!

KASVULISTA on päivitetty, korjasin vielä, kun jäi parit hassut rivit. Kiitos vain kiitoksista, mielellänihän minä sitä päivitän!

Tämä viikko on mennyt flunssaillessa, paitsi keskiviikkona lähdimme päiväristeilylle. Siellä oli kivaa, mutta flunssapa jatkui vain. Torstaina kävin itse lääkärissä: keuhkoputkentulehdus. Ja perjantaina kiikutin pojun vielä uudelleen (sunnuntaina todettiin vain yskä) ja huh huh, siellä olikin korvatulehdus! Ei ollut vielä ehtinyt kiusata pientä. Nyt sitten lääkekuurilla molemmat.

Tuttua on meilläkin höpöttelyt ja eteenpäin punkemiset. Tosin meillä poju onnistuu vain peruuttamaan peppua pönkiessään pystyyn. Kovasti tykkää istua sylissä ja seisoa. Nyt, kun on kipeä, on viihtynyt kovin sylissä. Yritänpä nauttia siitäkin, sillä pian tuo pikkuinen mennä vipeltää eikä ehdi enää äidin pusittavaksi!

Meillä mennään vielä täysimetyksellä ja jos vain käyrät ovat kunnossa (5kk neuvola vasta 9.5.), jatkan 6kk saakka. <3

Vaatteista käytämme nyt 74cm sekä jotain 62/68 bodeja jatkopalan kanssa, joissa hihat riittää. Kesäksi olen ostanut 74cm lyhythihaisia, niissä on kuitenkin vielä tilaa ja jatkopalan kanssa sitten vielä enempi.

Juu, hankalaa on pukea nyt ulos nukkumaan! Meillä nukkuu sisävaatteissa + Ruskovillan puvussa + kypärämyssyssä + villasukat ja tumput pelkässä kantokassissa (siis vaunuissa) ilman peittoja yms. Ja vaunut varjossa. Näin on ainakin parina viime päivänä ollut hyvä.

Poju on nukkunut jo tunnin, heräsi jo kuuden jälkeen. Yöt ovat menneet ihmeen hyvin, vaikka on nuhainen. Toivottavasti oltais pian kunnossa. Koko ajan pieni murhe toisen puolesta - sitä kai tämä äitinä oleminen sitten on!

HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE MARRASMAMMOILLE & MARRASVAUVOILLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pojalle olen laittanut rattaisiin sisävaatteiden (body&puolipotkarit)päällle fleece housut & takin. Ei oo vuorta kummasakaan. Lisäksi villasukat, tumput ja kypärämyssy. POitsun alla on ohkanen peitto, mutta ei päällä. Rattaissa ei tuu kyllä niin kuuma kuin vaunuissa, enemmän on noita " koloja" , pääsee ilma kulkemaan. Hyttysverkkoa olen jo viritelly rattaiden päälle.

Meilläkin hampaat on kiusana. kitinää ilmassa. Ja itsellä tissien kanssa ongelmaa, kun poika ei niistä suostu enää syömään ja maitoa kyllä ois. On kyllä huomattavasti vähentynyt, mutta pitää välillä koittaa lypsää pois, ettei ihan pakkaudu ja tuu pian tulehusta.

Ni esikoinen vaatii mua johkai leikkiinsä, joten sinne sitten.

Vappuja kaikille!!! =)

Toivottavasti aurinko jaksaa paistella kaikille!!!

Meillä sama juttu, neiti punnerrusasennossa, nostaa peppua ja laittaa jalkoja mahan alle. Kiva katsella, kun yritystä löytyy! Ja kierimällä pääsee jo muutaman metrin liikkumaan. Ja sekin, että yksin ei oikeen viihdy, paitsi hetken herättyään, kun on vielä virkeä ja meno päällä. Sylissä vaan olis. Ja karmee huuto eilen ja tänään, kun laitoin vaunuihin. Jotenkin hän ei halua mennä nukkumaan päikkyjä, vaikka kuinka silmät lupsahtelee ja väsyttää. Huh, nyt kuitenkin sai unen päästä kiinni, kun ei kuulu mitään ulkoa..

Sitten kun neiti heräilee niin lähdemme mun työpaikalle näyttäytyyn pitkästä aikaa.. Illalla mulla on taas jumppakin.

Eipäs nyt muuta, meen hetkeks huilimaan, kun on rauha talossa.

Vilma

Eteen päin nykimiset ja muut höpöttelyt kuulostavat tutuilta :) Onni on muutenkin alkanut viihtyä kovasti sylissä. Alussa kun ei oikein sylkyssä tykännyt olla, ilmeisesti vatsavaivojen takia. No, nyt sitten sylitellään oikein antaumuksella.

Ihanaa, sain just siivottua! Ollaan lähdössä jo tänään Tampereelle vapun viettoon kun mies otti huomisen vapaaksi :) Ihana palata sitten siistiin kotiin. Mä olen ollut aina tällainen siivoushullu. Mies jo aina ihan pistoksissa kun ollaan lähdössä johonkin ja hänellä on jo kengät jalassa ja minä vielä huikkaan, että " äkkiä pesen vielä olohuoneen lattian" .

Ostin eilen Zarasta ihania vaatteita. Hitsi, että piristi ostaa välillä itselleenkin jotain, aina kun kävelee suoraan sinne vauvanvaate osastolle. Mennään miehen kanssa perjantai illalla kaksistaan syömään, mummu hoitaa Onnia (tai oikeastaan valvoo unta) ja mulla on nyt sitten kokonaan uusi vaatekerta illaksi. Kotona kun tulee hinattua verkkareissa ja college-takissa, niin oikeasti piristää meltä nähdä itsensä välillä tälläytyneenä :)

Palailen tiistaina astialle, pitäkäähän itsenne naisina!

Noema

Noema: Tervetuloa Tampereelle! ;-)

Olipas hassu lenkki äsken pojan kanssa. Puolitoista tuntia oltiin ulkona ja poika kukkui hereillä koko ajan, ei nukkunut minuuttiakaan. Viimeisen vartin aikana alkoi jo vähän kitistä kyllästymistään mutta muuten oli oikein loistavaa seuraa. Käytiin kävelemässä metsäpoluilla ja järven rannalla, ja nostin pojan pariin otteeseen vaunuista syliin niin sai myös ihmetellä maisemia. Tykkäsi ihan hirmuisesti, etenkin veden solina sai pojan kovasti hymyilemään. :-)

Lenkiltä kun palattiin kotiin, poika tyhjensi mun molemmat rinnat ja sammui kuin saunalyhty. :-) Normaalisti tuo ei syö kuin yhden tisun kerrallaan mutta toisaalta musta on alkanutkin vähän tuntua siltä että maitoa ei tule enää niin paljoa kuin ennen. Rinnat alkaa olla sellaiset lupsukat nykyään.

Nyt menen itse syömään, ihan järjetön nälkä!

Vanha fraasi eli luen päivittäin mutta en kerkäis ite kirjotella. Tyttö haluaa äitin 100% huomion hereilläoloaikana. Vähä ressaavaa, ja mitään ei saa oikein sitten tehtyä.

Ja sitten noi päiväunet. Voi hemmetin kuustoista. Päällä likalla vanupuku, nukkuu makuupussiin päällä ja varjossa, eikä ole myssyä, ei tumppuja ei sukkia. Ja silti on kuuma, vaikka ei ole todellakaan mikään kuumakalle. Niin, että päiväunet on sellaisia että jos ennen nukuttiin kolme tuntia niin nyt tunti ja sitten vatkataan vaunuja toinen kunnes luovutan. Oma aika siis nyt todella kortilla. Kait se on opetettava likka nukkumaan päikkäreitä sisällä, kun ei sitä nyt nakunakaan viitti tonne ulos nukkumaan laittaa.

Kun nyt kevät on tullut niin mieli vetää tohon pihalle. Kauheesti en viitti täksi kesäksi laittaa, kun meillä alkaa iso remontti (mm. uusitaan katto, ikkunat, julkisivulaudotus ja rakennetaan autotalli), mutta silti tos pihalla kiva vähä maata rapsutella. Uskonkin siis että minä linjoilla entistä vähemmän nyt kesäaikaan. Kiitos kuitenkin teille muutamalle, jotka sitkästi päivittäin olette käyneet pinon tekemässä. Tuntuu niin kovin tärkeältä kuitenkin lukea teidän kuulumiset. Pääsiäisenä olin neljä päivää nettipimennossa, ja sepä oli kauheaa -:)

Nyt kaikille oikein hauskaa Vappua!

Me tossa jo esikon kanssa vähä herkuteltiin simalla ja tippaleivillä.

Kämppä ihan hiljainen. Perttu nukkuu partsilla ja neiti lähti mun siskon mukaan heille. Kutsui itse itsensä kylään. Nyt sit mua laiskottaa. Jospa nyt parit vuokakakut tekisin, mutta vasta kun äijä herää, en kyllä muuten kuule, jos herää rattaissa.

Pyykkejä ois iso kasa kaappiin menossa. Voisin kyllä haluta sellasen taikasauvan kuin noissa pottereissa, niissä ruuanlaittokin sujuu niin näppärästi, muuta kuin sauvaa heilauttaa. Taidankin pyhittä tämän hiljaisuuden kirja lukemiseen. Potteri on viel pahasti kesken, kun ei ehdi kuin muutaman sivun poäivässä lukee. Tähän mennessä kyllä ollu viel melko tylsä.

Meilläkin pyllyä nostellaan ja etiä päin yritetään. Ja oikein kun varpailla työntää lattiaan, niin hippasen pääseekin. Välillä kyllä innostuu oikein höpötteleen ja mutta kyllä tämä paljon hiljasempi on kuin siskonsa. Taitaa kyllä olla isäänsä tullu. Mitä sitä turhia löpiseen.

Jospa päiväkahvit keittäis ja muutaman sivun lukisin. =)

Vähän vätystää. Ollaan oltu melkein koko päivä liikenteessä poitsun kanssa ja kun lisäksi viime yö oli vähän levoton niin kovastikin haukotuttaa. Äsken nukuin kyllä pojan kanssa pienet torkut joilta poika heräsi pirteänä ja iloisena, mutta tämä äippä ois jaksanut nukkua vähän kauemminkin. ;-)

Poika maistoi eilen illalla ekaa kertaa riisipuuroa (Nallen riisihiutaleista) ja siitä taisi tulla masukipuja kun viime yönä oli niin paljon itkuja ja kitinöitä, pitkästä aikaa jouduin keskellä yötä vähän kanniskelemaankin poikaa kun itku ei loppunut muuten. Pitäis tajuta testata nuo uudet maut aina aamupäivisin niin ei menis ainakaan yöunet. Tänä iltana annan kyllä pojalle sen perinteisen kaurapuuron.

Katzuska: Harmi että oot saanut rintatulehduksen riesaksesi. Onko sulle noussut kuumetta? Mulla oli ärhäkkä rintatulehdus pojan ollessa kolmeviikkoinen ja kuumetta oli pari päivää 40 astetta ja oikea rinta tooosi kipeä. Tosi ikävä tauti. Ihme kyllä mulla tulehdus helpotti muutamassa päivässä ilman antibiootteja. Silloin oli kyllä pojan suhteen vielä huomattavasti helpompaa kun eihän tuo pikkuinen juuri muuta vielä tehnyt kuin söi ja nukkui. Ja mies oli kaiken lisäksi silloin isyyslomalla joten sain levätä runsaasti. Toivottavasti sun tulehdus helpottaa pian! Koitahan jaksella!

Nyt poika kyllästyi leikkimään itsekseen joten menenpä pikkuisen seuraksi hömppäämään. :-)

Neiti nukkuu parvekkeella, taitaa olla tänään vähän viileämpi päivä kun nukkuu niin hyvin. Parveke tahtoo aurinkoisella kelillä lämmetä nopeasti ja sitten ei uni maita.

Minttu pyöriskelee ympäriinsä. Eilen huomasin, että neiti nostaa itsensä punnerrusasentoon ja vie inan jalkoja vatsan alle, kova yritys eteenpäin. Tällä hetkellä tosin ei pääse kuin peruuttamaan taaksepäin, tuuppaamalla käsillä.

Eilen oli rauhallinen päivä, mutta kyllä toisinaan on niin mahdotonta kitinää ja likka ei viihdy yhtään yksinään, että ottaa päähän kun ei kerkeä tehdä mitään itse tai yhtään istumaan rauhassa. Yleensä tälläisinä päivinä päiväunetkin ovat max. 30 min kerrallaan. Mahtaakohan tuo liiikkeelle pääseminen helpottaa tilannetta sitten aikanaan?

Olen vähän miettinyt päivävarjon hankkimista teutonian kuomurattaisiin. Katsotaan nyt rahatilanteen mukaan.

Tuntuu siltä, että ettei koskaan ole tarpeeksi vaatteita tuolle vauvalle. Nyt 74 cm bodytkin tuntuvat tiukilta, ei muuta kuin odotellaan rahaa ja sitten taas ostoksille.

Kai tässä täytyy ruokakauppaan lähteä, että saa jotain ruokaa aikaiseksi.

tutulta tosiaan kuulostaa nuo liikuskeluyritykset :) Meillä oli tiistaina 5kk neuvola ja hirveä huuto myös päällä koko ajan eikä piikki helpottanut tilannetta :(

Olen hommannut bodyn jatkopaloja - niillä saa vähän pidennettyä bodyjen käyttöikää. Varsinkin kun me kestoillaan niin paketti saattaa olla hieman tuhdimpi kuin kertiksellä. suosittelen kyllä noita!

Paukahti eilen rintatulehdus - liekö liian vähien vaatteiden näin kevään tultua vai mikä mutta vasemman rinnan sivulla tod. kipeä kuumottava paukura joka sattuu niin vietävästi. Eilen meinasi itku tulla kun tyttö ei viihdy yhtään lattialla ja olisi saanut kanniskella ja tuo kipu tuntuu heti vastenta kättä liikuttaessa. Tänään lekuri ja varmaan määräävät antibiootit. Koittakaa huolehtia että vaatteita on riittävästi vaikka mittari näyttääkin vajaata 20 astetta.

Vappua vietämme ihan kotona. Miehen äidillä on 50v synttärit ja sinne pitää mennä. toivottavasti tuo kipu hellittää siihen mennessä.

" Kiva" kuulla että muillakin meni päiväunet piloille lämpimien ilmojen takia! Ei nuku kuin pieniä pätkiä. Päällä meillä vaunuissa vaan sisävaatteet (body + housut) ja kypärämyssy. Ei peittoja. Hyvin tarkenee, jopa varjoon on pitäny lykätä.

Meillä on tuo liikkumisasia nyt vähän jäissä. Tai siis liikkuu saman verran mitä muutkin marrakset kun on hidastanu tahtiaan. Tuohan on koonnut jalat mahan alle ja nostanut pepun ilmaan jo pari kk eikä vieläkään matka taitu, alkaa pojalla jo tosissaan mennä hermo kun ei onnistu. Pakittaa, pyörii ja kierii kyllä, ei pysy enää leikkimatolla. Pääsis nyt vaan eteenpäin niin ei tarvis tylsyyttä kituuttaa...

Hyvää wappua kaikille!

Aivan ihana ilma ulkona!!! Mä kokeilin tänään sellaista, et laitoin pojan ihan normaaleissa sisävaatteissa vaunuihin äitiyspakkauksen makuupussiin nukkumaan.Päässä vain sellainen kesähattu. Lämpömittari pojan pään viereen, ei siis sinne pussiin. Ja arvatkaa mitä, vaunujen sisällä oli lämmintä 24 astetta!!! Poika heräsi ja niska oli hikisen nahkea.. Eli mulle lykkäsi siis totaalisen probleeman..Mitä ihmettä sinne vaunuihin nyt puetaan kun vielä laämpenee?! Varmaan teen sillain et ohut ulkoilupuku päälle ja hyttysverkon alle nukkumaan. Nimittäin noissa makuupusseissa on näin lämpöisellä jo ihan liian kuuma. Meillä mittari tänään näyttää varjossa 14,5 astetta.

Meillä oli tänään 5kk neuvola ja se oli yhtä huutoa. Poika alkoi vierastaa samantien terkkaria kun huoneeseen päästiin. Huuti aivan hysteeristä itkua, sylissä oikein tärisi. Välillä rauhoittui ja kääntyi katsomaan terkkariin päin ja taas alkoi huutamaan. Ja sit vielä pistettiin päälle..Huh huh!! Oli rankka reissu äitillekin:( Poika ei ole kertaakaan pelännyt mitään noin paljon kun tänään! Saas nähä onko se neuvola nyt joka kerta noin kamalaa, jäähän siitä pojalle varmaan joku kammopaikka..voi ei:(

Mulla on ollu siivoukset kesken nyt jo kolmatta päivää..Jokohan mä huomenna saisin vappusiivoukset suoritettua loppuun?!

Mitäs vappusuunitelmia itsekullakin on?

Me ollaan kotosalla, ajateltiin tivolissa lasten kans käydä jos vaan ilmat on näin ihanat! Ja miehen kans vietetään hääpäivää sunnuntaina:)

Ostetaan hyvää syötävää ja vaaleanpunaista kuohuvaa, nautitaan toisistamme:)

Ihanan aurinkoista loppuviikkoa kaikille!!!

äitykkä ja poika

minäpä nostan tän pinon vähän näkyvämmälle paikalle..

mä oon siivonnu koko päivän ja nyt on kiva mieli kun huusholli puhdas!

Mukava alkaa viettää vappua..

Missäs muut luuraatte? Onko kaikki lähteny reissuun?

kirjoittelemisiin taas:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat