Seuraa 

Onko teillä työnjohtaja käyttäytynyt sopimattomasti kun olette joutuneet jäämään lapsenne kanssa sairauslomalle? Soitin eilen työnjohtajalleni ja kerroin että joudun jäämään sairaan lapsen kanssa kotiin niin työnjohtaja alotti saarnan: Miksei sun mies voi koskaan jäädä lapsen kanssa kotiin sanoin siihen että minun mieheni on yrittäjä eikä voi olla pois työstä. Sitten alko tämä sitten pitää soittaa mummulle että tulee hoitamaan lasta kotiin sanoin sit siihen et ei mummon velvollisuus ole hoitaa sairasta lastenlasta ja sitä paitsi mummo on vielä täysillä työelämässä ja ei se voi olla pois töistä aikä ees tarvitse. Meillä typy sairastanu kovasti korvia ja putkitukseen ollaan menossa ens kuussa nyt kun tarha alkoi niin korvat ovat useasti tulehtuneet ja olenkin joutunut jonkin verran olemaan lapsen kanssa saikulla ja aina on sama laulu kun soitan johtajalle ja kerron et joudun olemaan pois. Onko kellään muulla samanlaista vai onko tää työjohtaja ainut maailmassa? Kyllästyttää jo valmiiksi ku muutenkaan ei saada nukkua kun korviin todella koskee. - Henna-

Kommentit (11)

Sinuna tekisin asiasta valituksen. En kyllä tiedä minne, mutta ainakin voisit miettiä asiaa. Tosin jos samanlainen törkeä käyttäytyminen jatkuu, niin voihan se olla että valitus vain huonontaisi tilannetta entisestään. Mutta joka tapauksessa älä kanna YHTÄÄN huonoa omaatuntoa siitä, että lapsesi sairastaa ja hoidat häntä silloin kotona. Sinulla on siihen täysi LAKISÄÄTEINEN oikeus. En yleensä ole kostonhaluinen ihminen, mutta puolestasi oikein toivon, että pomosi joutuu itse samankaltaiseen tilanteeseen joskus. Jos hänellä ei pieniä lapsia, niin toivottavasti tajuaa tilanteen sitten, kun on vaikkapa lapsenlapsia tms. Ihan mielenkiinnosta kysyn, kuinka vanha pomosi on ja onko mies vain nainen ja millä alalla olet?

Tsemppiä sulle!

ps. ymmärrän kyllä pomosi stressaavan sijaisuusjärjestelyistä ym, mutta se ei millään tavalla oikeuta haukkumaan sinua takanapäin tai suoraan asiasta, jolle sinä et voi mitään

mutta takanapäin kyllä mutistaan ja annetaan mahdollisesti ei-niin-tärkeitä töitä. Mutta eihän sille mitään voi. Meillä kyllä pyrin pitämään puoleni, että mies on yhtä paljon töistä pois, jos lapsi sairastaa. Oletko ajatellut hoitajan palkkaamista kotiin esim MLL:stä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika on ollut paljon sairaana ja olen joutunut olemaan töistä pois. Ollaan kuitenkin yritetty mieheni kanssa järjestellä asioita niin, että pystyttäisiin minimoimaan molemmat työstä poissaolot. Teen vuorotyötä. Kun menen esim. iltavuoroon, niin mies menee aamulla töihin tavallista aikaisemmin ja lähtee niin ajoissa, että ehdin töihin.

Toisaalta olen ollut äärimmäisen harvoin kotona hoitamassa sairasta lasta (pari päivää puolentoista vuoden aikana), sillä meillä isovanhemmat ovat aina auliisti auttamassa ja meillä on miehen kanssa sovittu, että molemmat ottavat vastuun sairaan lapsen hoidosta. Lisäksi pystyn tekemään jonkin verran töitä kotoakäsinkin, joten vaikka olenkin kotona, ei silti jää kaikki työt tekemättä.

Ikävä tilanne sinulla!! Eihän lapsen sairauksille mitään voi, joten ei minusta työnantajan pitäisi alkaa sinua asiasta " ripittämään" . Tietysti ymmärrän, että häntä harmittaa, mutta toisaalta kyllä sinulla on oikeus sairasta lasta kotona hoitaa.

Onpa kyllä tökeröä tekstiä aikuiselta ihmiseltä. Siis pomoltasi. Toisaalta ymmärrän kyllä häntäkin, ei ole varmaan helppoa olla etsimässä sijaisia yms. Mutta kuitenkin muista että kuka tässä on tärkein, eli oma lapsesi. Välillä itseä ärsyttää se että jos lapsi on kipeä niin ehdotetaan että hommaa hoitaja, siis joku muu kuin vanhempi. Ja jotkut firmat ovat tätä vielä itsekin tekemässä ja luulevat tekevänsä siinä vanhemmille palveluksen. Aivan kamalaa on kyllä lapsen kannalta ajatella että on kipeä ja kaiken lisäksi joutuu olemaan erossa vanhemmistaan. Varmasti tästä on monikin eri mieltä, mutta itse en kyllä suostu huonoa omaa tuntoa tuntemaan jos haluan olla olla lapseni kanssa silloin kun hän on sairas. Eli pää pystyy vain äläkä noista mielenrauhaasi menetä! Pikaista paranemista teille.

Olin viime vuoden töissä ja meillä esikoinen onneksi sairasti tosi vähän tuon vuoden aikana (alle 10 päivää). Meillä on miehen kanssa se tilanne, että kukaan ei meidän töitä sairaslomiemme aikana hoida, joten teimme töitä myös lapsen sairastaessa :(. Monesti toinen oli kotona aamupäivän, toinen iltapäivän. Lisäksi teimme kotona loput työt lapsen nukkuessa iltaisin ja öisin. Välttämättömiin puheluihin vastasin päivisin samalla kun leikin kipeän pojan kanssa kotona.

Toisaalta helpottavaa, että pystyn tekemään töitä yhtälailla etänä kotoa, mutta eihän siinä pidemmän päälle mitään järkeä ollut. Tosi rankkaa tuo oli (varsinkin alkuraskauden väsymyksen aikaa, kun tein töitä vielä aamuyön tunteina...) ja sen takia ollaankin päätetty, etten kiirehdi töihin tämän toisen lapsen äitiysloman jälkeen. On aivan hullua säätämistä ja lapsetkin tottakai kärsivät, kun aikuiset eivät pysty täysillä keskittymään sairaan hoitamiseen.

Olen itse esimies sekä äiti. Ja täytyy tunnustaa, että ajattelen välillä samanlailla kuin sinun esimiehesi, on todella stressaavaa ja hankalaa varsinkin tänä päivänä naisvaltaisella alalla olla hankkimassa sijaisia koko ajan ja tosi asia on, että sairauslomien ja poissaolojen aikana sijaisen työpanos ei ole niin hyvä kuin vakituisen ihmisen.

Vanhemmillahan on oikeus olla töistä pois lapsen sairastuttua järjestääkeseen lapsen hoidon, ei vain olla hoitamassa sairasta lasta.

Itse olen myös ollut lapsen sairustuttua kotona sen muutaman päivän. Meillä on ollut onni myötä, että lasten sairastelut on aika vähäisiä. Olen kylläkin myös sitä mieltä, että äiti on lapselle paras hoitaja kun lapsi on kipeänä.

Toivottavasti putkitus auttaa lapsellenne ja hän tervehtyisi ja sairastelut jäisivät pois.

eräältä työntekijältä että pomo oli haukkunu mua sille et olen aina sairauslomalla se jos jokin tekee todella vihaiseksi. No en kait minäkään mitään mahda et lapseni tuli kipeeksi jos sais valita niin tottakai minäkin haluan et lapsi olis terve. Tulee vaa vihaseksi ku alkaa miettimäänkin mitä kaikkea se vielä keksii. -Henna-

Tuo on tosi ikävää pomoltasi. Munkin pomo sanoi, kun voivottelin vastaavassa tilanteessa, että pistä se miehesi kuriin...? No tuommoisista kommenteista ei kannata välittää, vaan ajatella omia ja lapsen oikeuksia. Aina ne pomot voi yrittää, mutta pikkulapsivaihe on kuitenkin ohimenevä eikä työpaikkaa voi ko. tilanteessa menettää.

Tiedän, kun muutenkin harmittaa, kun lapsi on sairas ja pitää olla töistä pois, niin sitten työnantaja lisää paineita, kun ei se herkkua sairaan lapsen kanssa ole kotonakaan olla. Jotku työnantajat ei ymmärrä, että ei kukaan tahallaan sairasta..mhh..joskus ymmärtävät vasta kun itse sairastuvat niin pahasti, että eivät voi olla pitkään aikaan itse töissä.

No onneksi meillä on inhimillinen työnantaja ja on aina suhtautunut todella fiksusti oli sitten kyseessä lapsen tai oma sairaus. Itse olen monesti tehnyt sitten niin lapsen sairastuttua, että olen mennyt tekemään pakollistet työt, kun mies on päässyt töistä. (ihan sen takia, kun ne työt odottavat minua kuitenkin siellä, on vain kovempi homma saada tehtyä kasaantuneita töitä)

Virallisestihan se lapsen takia sairasloma tarkoittaa sitä, että se on se aika minä aikana pitäisi saada joku hoitamaan sitä sairasta lasta. Yleensä se on 3-4 pv. Ja sen jälkeen..mhhh riippuu työpaikasta. Joillakin se menee sitten oman piikkiin, eli ei saa palkkaa.

Pikaista paranemista!!

santtu

Sairaus-tapauksessa ei todellakaan ole mukavaa kuunnella mitään saarnaa. Mä en jaksanut sitä valitusta kuunnella montaakaan kertaa.

Meillä ainakin esikoisen kuumetapauksissa en edes harkinnut toista hoitajaa, koska hänellä ollut 2 krt kuumekouristus ja kuumeen kanssa oltava aina tarkkana. Kyllä se oma äiti on paras hoitaja lapselle tai isä. Voi se olla tietty joku tosi läheinen ihminen, kuka vain tuntee lapsen perinpohjin ja lapsella on turvallinen olo.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat