Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tai ylimääräiset kilot muuten vaan nopeaan lähteneet.

Eli mulla lähti raskauskilot hyvin nopeasti. Niitä tuli kaikenkaikkiaan 17, puolet jäi sairaalaan ja puolet hukkuivat muutamassa kuukaudessa omia aikojaan.

Nyt olen hoikempi kuin ennen raskautta ja tyytyväinen painooni. Mutta onkin alkanut hirvittään, että miten kun imetys aikanaan loppuu... Pamahtaako kilot -vielä tuplana- takaisin vai mahtavatko pysyä poissa?

Onhan se toki yksilöllistä mutta miten teillä muilla on mennyt? Tuliko kiloja takaisin vai pysyivätkö poissa, " itsestään" vai kovalla työllä?

Kommentit (6)

Minä olin ennen raskautta 64kg/168cm. Paino nousi 80 kiloon. 2kk synnytyksestä olin takaisin 64 kilossa ja sitten siitä mentiin alaspäin niin, että vuosi synnytyksestä paino oli 57kg. Juu ja ei ihan pysynyt tuossa ;) Paino nousi minulle ihan ok lukemiin eli 60 kiloon kun synnytyksestä oli 2 vuotta ja imetyksen lopettamisesta vuosi. Ja sitten tuosta noin 6kk jälkeen tulin taas raskaaksi, tuon 6kk siis paino pysyi samana. Olin ihan tyytyväinen, 57kg oli mulle epänormaali tila, en olisi normaalisti elämällä ja olemalla pystynyt sitä painoa pitämään. 60kg on mulle se ihannepaino!

ja paino ollut vähemmän jo kuukauden sisällä synnytyksestä kuin ennen raskautta. Tytön kanssa kilot eivät tippuneet, vaan ylimääräisiä jäi n. 7. (tyttö syntynyt keskimmäisenä).

Ikävä kyllä elintapojen mukaan kiloja on sitten kertynyt takaisin yli tuon lähtöpainon per raskaus. Niin kauan kuin imetti, tilanne oli hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja loput oli poissa ristiäisiin mennessä. Imetin molempia lapsiani noin 10-12kk ja nyt viimeisestä imetyksestä on 1,5v eikä ole kilot tulleet takaisin. Ihan tavallista kotiruokaa syön lasten kanssa, terveellistä kylläkin eli paljon kasviksia ja täysjyväviljaa (vältän valkoisia jauhoja ja sokeria).

Eli aika lailla itsestään ovat pysyneet poissa, mutta toki suht terveellisten ruokatottumusten takia myös.

Tosin laitokselta jäi vain muutama kilo, mutta ne ja enemmänkin lähtivät todella nopeasti. Aloin sit syödä ihan tarkoituksella enemmän, jotta en enää laihtuisi.

Imetys loppui viime syksynä, eikä paino sen jälkeen noussut. Tosin nyt olen muutaman kilon plussalla, mutta siihen on taas oikein hyvä syy :)

mutta aika nopeassa tahdissa tippui. Ikävät 2kg vielä roikkuivat vuosi lapsen syntymästä kun oli. Imetyksen lopetin vähän sen jälkeen eikä kiloja tullut kun se suunnaton ruokahalukin väheni ja vähän katsoin etten syö vain " tavan vuoksi" . Mutta sellaisia ongelmia ei ollut ennen raskautta&imetystäkään.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat