Vierailija

1.5 h välein maksimissaan? Miten siitä selviää hengissä - en saa yhtään kokounisyklin pätkää nukuttua ja tuntuu, että kuolen kohta. Kolmen kuukauden kohdalla vauvalla jäi koko iltatankkaus pois ja herää siis nälkäänsä, mutta ei jaksa yöllä enää tankata. Mitä ihmettä voin tehdä? En tiedä miksi iltatankkaus jäi pois, iltaisin raukka ähisee ja valittaa - olisiko syy siinä, että on mahavaivaa niin paljon, ettei syö.

Vauvan imuote irtoilee jatkuvasti eikä pullostakaan suostu syömään, siitä tosin jonkin verran. Kokonaisuudessaan vauvan syöminen on vähentynyt varmaan neljännekseen pikku hiljaa alkuajoista.

Kommentit (22)

Sitten onko syöminen oikeasti vähentynyt siis onko vauvan paino tippunut? Vauva voi olla sairas.

Toinen juttu on sitten se, että saaattaa olla aika aloittaa kiinteitä. Meillä ainakin oli tuollaista juuri tuossa iässä, kunnes saatiin aloitettua illalla riisipuuro (Gefilus-puuroa) ja unet parani. Itse olin siinä vaiheessa jo niin väsynyt, etten jaksanut kuin itkeä.

Mutta vielä kommentti 12selle - jos ihan oikeasti nukut korkeintaan kerran yössä 1.5 h putkeen niin silti jaksta täysimettää??! En käsitä, sehän ei pitäis olla edes fyysisesti mahdollista - minun on Pakko pyytää isää antamaan vauvalle pulloa edes kerran yössä, kun raajani eivät yksinkertaisesti enää toimi... vauva kun ei tietenkään syö makuuasennossa!

Tosin meillä on kaikenmaailman mutakin syömisongelmia, vauvaa ei saa syömään tissiä, ei pulloa jne...Kun ei syö tuttia, niin käyttää tuttina sitten pulloa - ei siis siitä syö, mutta leikkii sen kanssa suulla ja....

Oi voi, yritin täysimettää alussa, mutta tunteja nostin vauvaa tissille ja lopulta aiheutti tissilakon, kun tissistä ei tullut hänelle sopivaa määrää, joten pelkään sitä niin, etten uskalla enää pakottaa rinnalle.

No juu. Onhan tämä ehkä normaalia vauvakäyttäytymistä toivottavasti.

t. ap

Vierailija:

Lainaus:

Sieltä saa myös FAQ -osiosta vinkkejä ilta- ja yöhulinointiin, eli miten selvitä niistä eteenpäin. Meillä 3-4kk iässä tissutteli koko yön ja iltaisin hulinoi. Vauva kainalossa nukuin ja rankalta se tuntui mutta meni ohi ja nyt taas normaalisti syö ja nukkuu. Ja edelleen täysimetyksellä mennään. En muutenkaan ymmärrä mikä hinku toisilla antaa vellejä vauvoille, muutenkin viljojen antamistahan ei suositella kuin vasta 8-9kk iässä.

Eli vastaus kysymykseen onko normaalia niin ON!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jaksan, ei ole koskaan pulloa saanut, eikä tuttia huoli. Se on tissi mille rauhoittuu öisin, joten yksin olen yöt valvonut ja tissitellyt. ihan omaa syytä, mies on tarjonnut apuaan, mutta toistaiseksi hoidan yöt yksin, koska en kuitenkaan saisi nukutuksi kun kuulisin vauvan itkua. Maitoa riittää ja todellakin poika iso (eilen 4kk neuvola ja lähempänä 9 kg paino ja pituutta rutkasti joten ne kulkevat käsi kädessä käyrien huipulla) Neuvolatäti sanoikin, että allegiat näkyy usein painossa, ettei nouse, mutta sitä ongelmaa meillä ei ole.

Todella toivon, että kesä tulee ja iho rauhoittuu ja ehkä nukutaankin, edes 3 tuntia putkeen ja tämä äippä kukoistaisi:)

Ei ole meillä maitoallergiaa, eikä vauvalla ihottumaa - eikö se ole yksi merkki? Vauva on ollut vaan mahataudissa ja mulla antibioottikuuri ja sammasta ja kaikkea, joten vaikea tietää, millainen hän olisi ns. normaali tilassa, kun koko ajan on ollut jotain. Se tekee tästä vielä mystisempää.

En raski antaa häntä muille hoitoon, varsinkaan kun hänellä tuntuu olevan niin hankalaa - jotenkin ahdistaa vielä enemmän pistää vauva sitten muualle hoitoon. Onneksi on isä auttamassa, mutta isäkin oli sairaana ja nyt hirveä kiire töissä ja menee vielä työmatkalle, joten olen yritätnyt itse jaksaa niin paljon kuin mitenkään kykenen.

Olen antanut pullomaitoa ihan suosiolla nykyään iltaisin, kun hänelle on syöminen niin vaikeaa ja en halua nälässäkään pitää. Mutta ei auta tässä pullokaan, jota sentään voi työntää suuhun joka välissä ja joka asennosta.

t.ap

Sieltä saa myös FAQ -osiosta vinkkejä ilta- ja yöhulinointiin, eli miten selvitä niistä eteenpäin. Meillä 3-4kk iässä tissutteli koko yön ja iltaisin hulinoi. Vauva kainalossa nukuin ja rankalta se tuntui mutta meni ohi ja nyt taas normaalisti syö ja nukkuu. Ja edelleen täysimetyksellä mennään. En muutenkaan ymmärrä mikä hinku toisilla antaa vellejä vauvoille, muutenkin viljojen antamistahan ei suositella kuin vasta 8-9kk iässä.

Eli vastaus kysymykseen onko normaalia niin ON!

tuo vähän tömäkämpien aineiden mukaan ottaminen. Vellit siis.

Sitten voisi kokeilla niitä lääkärin kautta saatavia " tutteleita" . Mitä ne nyt olikaan, oikosulku iski..

Onko vauvalla kovasti ilmavaivoja? Millainen kakka?

Toiset vauvat oppivat hitaammin nukkumaan pitkiä pätkiä, eikä välttämättä ole mitään vikaa.

Velliä voit kokeilla, jos haluat, mutta meillä se ei auttanut (yhdelläkään kolmesta lapsesta) yöuniin. Se kuitenkin saattaa pidentää ainakin ensimmäistä unipätkää.

Anna isän valvoa edes yksi syötön väli (jos siis se pullo kelpaa). Niin, että saisit nukuttua 4h putkeen. Sillä jaksaisit paremmin taas, eikä se rasittaisi isää kohtuuttomasti.

niin miksi sitä täytyy väkisin " tuputtaa" ? Mitenkäs vyöhyketerapeutti, oletko sellaista ajatellut -> vaivahierontaa? Mitens yöllä, rauhoittuuko kuitenkin tutin tai rätin avulla?

kokeilkaa sitä, siitä on ollut todella monille apua.

Myös äidin kandee vähän miettiä mitä syö, sipulit, juustot, kaalit jne. aiheuttaa ilmaa myös vauvalle...

Ja maitoallergia voi olla tosi salakavala. Mun kaverin vauva itki yöt, ei ollut mitään muuta oiretta ja syy oli maitoallergia.

Kun alkoi saada Peptid-tuttelia, niin ongelma katosi.

Tsemppiä!

Mutta älä tee samaa virhettä kuin minä: kamalaa heräilyä 1v4kk, ja allergiat löytyvät sitten syyksi. Suolioireinen allergia ei näy ihottumana, syynä voi olla juomasi maito, sitrukset jne. Kysy neuvolasta!

Gefilus voisi myös auttaa, antibiootit kun pistävät mahan sekaisin kummaltakin. Älä luovuta imetyksestä vielä!

Tsemppiä!

ista.

onko varma että sun vauvalla ei ole esim suolioireista maito- tai muuta allergiaa? Se sammaskin kannattaa yrittää hoitaa, se kun voi aiheuttaa kirvelyä ja kutinaa suussa. Mun lapselta tosin sammas lähti vasta kun ruokavaliosta karsittiin pois kaikki allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet. Eli se sammaskin oli allergiaoire.

kirjoittamaa! Varmasti tutut ja kaverit luuleekin niin juttusi luettuaan. Eli kuten arvat voit meillä tilanne sama, joten lohduttaa en voi, mutta sympatiaa tunnen.

Meillä poika viikkoa vajaa 4 kk ja nukkuu todella huonosti, max 1,5h. Ja aina aamuyöstä pahanee, eli max 0,5 h kerrallaan. Seitsemän aikaa luovutan ja nousemme ylös. Ihmeen hyvin olen jaksanut, mutta välillä on päiviä ettei meinaa suoraan pystyä kävelemään.

Myös meille ollut useita mahdollisia syitä nukkumiseen; ilmavaivat, atooppinen ja ihottumainen iho, nyt toista hammasta tulossa. Ikinä en tiedä mikä vaivaa milloinkin. Allergian syitä ei lähdetä vielä näin pienellä tutkimaan vaan omalla syömiselläni yritän löytää syyllisen. Muuta ruokaa en anna, koska poika on todella iso ja kasvaa hurjasti.

Joka yön menen toiveikkaana " nukkumaan" , että jos vaikka nyt nukuttaisiin...mjutta ei vielä, mutta varmasti joskus, ehkä piankin!!

Meidän poika muutenkin vaativa ja vaikeasti tyydytettävä, mutta välillä taas aurinkoinen ja rauhallinen.

Yritetään jaksaa molemmat, sillä oli miten oli, ohimenevää tämä on!!Uskon, että meitä on muitakin vaikka kaikille minun tutuilla vauvat syö ja nukkuu ja olen ollut aika kateellinen välillä.

VOIMIA!!

lääkäreistä ja tein omaa tutkimusta alan parhaista ja tosi hyvän löysimme, mutta hänen mukaansa poika ei ole niin paha, että kannattaa vielä muuta tehdä kun aina sulkea omasta ruokavaliosta joku pois ja korosti, että imetä imetä ja imetä. Eli niin pitkään kuin mahdollista. Nyt olen viljattomalla dieetillä, katsotaan löytyykö syyyllinen. Nies ja minä emme ole allergisia. Pojalla vain korvien vierustat ihottumassa.

en osaa auttaa, kun meilläkään ei mikään auttanut, mutta toivoa voin jakaa; IHME tapahtui, kun kaveri täytti 5kk. Nukkui yön putkeen. Toko vieläkin meillä on aika ajoin levotonta (" vauva" on nyt 1v6kk), mutta siitä ne yöt alkoi pikkuhiljaa rauhoittumaan.

Pyydä apua vauvanhoitoon, ja kohtahan sitä unikouluakin voi ajatella, parin kuukauden päästä!

Tsemppiä.

Minulla menisi tuo yö vielä, mutta se ilta, kun raukka huutaa nälkäänsä, mutta ei sitten jotenkin voi syödä kuitenkaan. Näin on vain iltaisin, sen vuoksi saa kuitenkin syötyä - siis öisin ja päivisin.

t.ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat