Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ihan uteliaisuuttani huomioin taman mahdollisuuden ja montako kuuria jouduitte syomaan ennen raskaaksi tuloa? Ilmoittaisitko myos jos suvussanne on tuplia, silloinhan asia on eri, eiko?

Kommentit (12)

Meillä yksönen ja tuplat clomifenilla =) Eli aloitimme lapsettomuushoidot n. 12 vuotta sitten clomifenilla. Keskenmenoja tuli kaksi ennenkuin onnistuneesti odotin ja synnytin 10 v sitten esikoisemme, yksös-tytön. Olisimme halunneet toisen lapsen melko pian, mutta ei kuulunut - joten aloitin taas clomifenin. Yksi keskenmeno, sitten tuplaonni =) Kaksostytöt syntyivät käynnistyksellä viikolla 38. Kahden vuoden päästä siitä syntyi SUUNNITTELEMATON poika, ilman hoitoja. Vuosi pojan syntymän jälkeen oikea munasarjani ja siinä kiinni oleva " kasvain" poistettiin. Kasvain osoittautui koteloituneeksi kaksospuolikkaakseni, joten kaksosperimää on myös olemassa...

Tulin toisesta clomi-kierrosta raskaaksi, ja aloin odottaa tuplia. MUTTA, tuplat ovat identtiset, eli clomit saivat aikaan vain yhden munasolun, kuten pitäisikin.

Raskaana ollessa useampikin lääkäri sanoi, että clomit lisäävät myös mahdollisuutta saada identtiset kaksoset, mutta mahdollisuus on kuitenkin melko pieni (Sama juttu esim. ivF-hoidoissa, mutta niissä kai vielä isompi " riski" .).

Oletko siis aloittamassa clomi-kuurit? Jos olet, kannattaa vaatia ehdottomasti ultrausta kierron puolivälissä, sillä munasoluja voi kypsyä periaatteessa vaikka miten hurja määrä. Olin aiemmin siinä uskossa, että jokainen kunnon lääkäri ultraa, mutta tuntuu siltä, että clomeja määrätään ihan summan mutikassa suunnilleen kenelle tahansa ilman seurantaa. Edesvastuutonta, sanon minä! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Asun ulkomailla, valimeren rannalla, ja meilla gynis kysyi suoraan ' HALUAISITTEKO KAKSOSET' ? Noh, ehka se myos oli hiukan vitsia; meilla on nimittain jo nelja lasta ja sain kuukautisten havittya ensin tero-kuurin ja nyt olen syonyt yhden clomikuurin; josta odottelen ovista taksi viikonlopuksi! Nelonen meilla tuli silleen ' luomuna' etta tero-kuurin jalkeen raskauduin heti, enka ehtinyt aloittaa clomeja. Mutta kun tuo neljakymppia lahestyy tuntuu myos kaikki olevan hankalampaa... Tosin meilla ei odotella vuosia lapsettomana; kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen jollei ala tulla tapahtuneeksi mitaan aloittavat kuurit!! Siis clomien alkupaivan, maaran ja kaiken pitaisi kanssa olla niin minimissaan etta kaksosten ' vaara' vahentyy...tosin en mina tuplistakaan olisi pahana! Vaikka tyota se tekee; kuka kumma on keksinyt sanonnan ' menee se kaksi siina kuin yksikin' : EI PIDA paikkaansa (ystavalla on kaksoset!)

Minulla muksut tänävuonna 13, 10 ja identtiset? kaksostytöt 00.

Esikoista yritettiin reilu 2-v ja sitten tärppäsi luomusti. Esikoisen jälkeen söin pillereitä n. 3kk ja annettiin kakkoselle tilaisuus tulla. Kierto kierron jälkeen ( todella epäsäännöllinen kierto on aina ollut ja tulee aina olemaankin ) täti kurvasi paikalle. Lokakuussa 95 kävin Nkl.lla tutkimuksissa ja alkua pidemmälle ei päästy lääkärin määrätessä minulle alkukiertoon clomit. Ekasta clomikierrosta tulin raskaaksi vaikka lääkäri sanoikin ettei tässätapauksessa usko niiden vielä yhtineen näyttää tehoaan ??

Kaksosia ennen minulla oli tavallinen kierukka ja ekasta kierrosta tärppäsi ja tulivat nuo ihanat nyt kohta 6-v tuplat.

Meillä on molemmin puolin suvussa kaksosia, miehellä kahdet kaksossiskot ( ei identtiset ), miehen mummolla ollut kaksospojat jotka kuollet keskosina syntyessään muutaman päivän ikäisenä ja myös minun isomummollani (äidin isänäidillä) ollut tyttökaksoset jotka ovat myös kuolleet muutaman päivän vanhoina.

Tyttöjä odottaessani joku lääkäri totesikin että on sukuja jossa kaksosia on miehenpuolelta vaikka ominaisuus periaatteessa kaiketi periytyy aina naiselle jolta ne munasolut irtoavat / jakautuvat !!

Noh nyt kuumeilen kovasti 5.ttä ja hyvässä lykyssä saan samalla sen 6.nkin ( se kyllä vähän pelottaa ) mutta toisaalta kun olen yhdet tuplat saanut suht täysjärkisenä noinkin isoiksi niin toivoa olis ja kokemusta piisaa..

Isotikru 4+ haave

Minulla tuli clomien kanssa viisi munarakkulaa ja kysta, joista kysta ja kaksi rakkulaa punktioitiin pois. Oli siis teoriassa mahdollisuus kolmosiin, mutta limakalvo ei kasvanut clomeilla, joten se siitä. Menogoneilla tuli sitten " vain" tuplat.

Hei vaan!

Meillä myös alkoi ensimmäinen raskaus clomeilla + irrotuspiikillä ja inssillä. Lääkärin mukaan oli pienenpieni mahdollisuus että tuplat tulee, kun kaksi rakkulaa oli tuloillaan, ja niinhän sitä sitten kävi. tuplat tulossa loppusyksystä. innolla odotellaan, hauskaa lukea muiden kokemuksista... Tsemppiä kaikille tuplanneille!!!

Kerttuli + pallerot 15+3

En osaa vastata kysymykseesi,koskaan en ole noita lääkkeitä joutunut käyttämään.Mutta miksi välillä vierailen näillä monikkosivuilla on sellainen kumma ajatus että jos raskaudun vielä tulee kuitenkin kaksoset=0)

Mun oma lääkäri joskus sitä sanoi että monisynnyttäjällä on hyvät mahdollisuudet kaksosraskauteen.

Täällä kiva lukea miten ihmiset,äidit ja vauvat ovat pärjänneet.

Oikeammin mua pelottaa jos tulisi kaksoset.

Ihan hullua stressiä=0)

L+5

Meillä myös alkoi ensimmäinen raskaus ekalla clomikuurilla (alin annos) + irrotuspiikillä ja iui:lla (inssi?).

Neloset tuli, vaikka ultrassa näytti että munasoluista vain 2 oli kypsiä. Ei identtisiä. Ystävälläni tuli neloset pelkällä clomi-kuurilla ilman piikkejä ja iui:ta, tosin 2 identtisiä.

Mieheni äiti on kaksonen, ja samassa perheessä tokat kaksoset myös (täti ja setä). Minun tätini synnytti kaksoset myös.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat