Seuraa 

Hei!

Kävin eilen hakemassa apteekista Suprecur nenäsumutteen ja lueskelin ohjeet.. Siinä oli esimerkkiajat sumutteen käyttöön. Mietin vaan, että onko sumute otettava joka päivä aina samaan aikaan, esim. jos ajat seuraavat klo 7, klo 12, klo 17 ja klo 22?

Viikolla noi ajat tietysti passaa varsin hyvin, mutta entäs viikonloppuna... Jos sumut pitää ottaa joka päivä samaan aikaan, niin silloin pitää laittaa viikonloppuna kello soimaan, et herää sumuttelemaan =)

Osaisko joku kertoa?

Kiitti ja aurinkoista huhtikuun viimeistä viikkoa & vappua!

Kommentit (8)

Mullekin lääkäri sanoi että ei ole niin justiinsa niiden aikojen kanssa. Kunhan suurinpiirtein tasaisesti suihkuttelee. Mullakin vaihteli kellonajat tosi kovasti oman epämääräisen työni takia. Tuleehan siinä yölläkin helposti 8 tunnin tauko.

Ei varmaan kannata herätyskelloja virittää... Tärkeintä on että rentoudut ja etkä liikaa stressaa minuutin päälle lääkkeistä.

Itsekin otin muutaman kerran aika yleisellä paikalla sumun, mutta kukaan ei kysynyt vaikka olin valmistautunut puhumaan allergioista etc.

Tsemppiä hoitoihin!

Mulle lääkäri on sanonut, että aamulla saa viikonloppuisin nukkua ihan rauhassa eli ei ole parin tunnin erosta kiinni. Samoin kun olin matkalla ja paljon aikaeroa lääkäri sanoi, että ei mitään väliä, otat vaan kulloinkin olevan maan ajan mukaan aamuin ja illoin. Itsellä ollut käytössä sumut 2 x päivässä Synarela.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei Loviisa,

niin minä vähän ajattelinkin, et lääke pitää ottaa samoihin aikoihin, ajattelin kuitenkin kysäistä varmistukseksi..

Eli täytyy laittaa myös viikonloppuna kello herättään... =)

Ja nythän on ollu niin kauniita aamuja, että aikainen herätys ei tunnu niin pahalta ;)

Jospa nää kelit jatkuis...

Nipsu74

Sumut voi kyllä ottaa töissäki. Voihan sen toimenpiteen käydä tekemässä vaikka vessassa!

Jollekki lääkäri on voinu määrätä sumut x 2 eikä x 3. Lääkitykset justeerataan yksilöllisesti eli seuraa vain oman lääkärisi antamia ohjeita.

t. Ippu

Tosiaan nuo " sumut" määrätään ihan yksilöllisesti riippuen monista seikoista (oma hormonitoiminta, onko muita " alasajo" -lääkityksiä menossa jne.). Minä sumuttelin aluksi neljä kertaa päivässä molempiin sieraimiin eli kaheksan suihkausta päivässä (diagnoosina selittämätön lapsettomuus). Ja kun piikitykset alkoi, niin suihkausten määrä putosi puoleen eli neljään. Mutta mun piti nekin ottaa neljästi päivässä eli yksi suihkaus aina kerrallaan. Ja tätä lääkäri piti erittäin tärkeänä just sen takia, että ovat lyhytvaikutteisia. Mutta siis annosten määrä ja ottotapa riippuvat ihan siitä millaista " tehoa" haetaan.

Ite otin sumut melkein missä vain. Olen allergikko ja jos joku sattui kysäisemään niin sanoin vaan että allergialääke! Näin kevätaikaan tuo menee varmaan helposti läpi.

Onnea hoitoihinne!

Loviisa

Hei!

Monta kertaa päivässä sumuja pitää ottaa? Mä olen menossa vasta hoitoihin ja tuo mietityttää, että miten töissä pystyy ottamaan (esim.kun on kokous tms.). Luin, että joku oli ottanut niitä vain kahdesti päivässä aamulla ja illalla.

Kiitos vastauksistanne, hyvä tietää, että määrävät ihan yksilöllisesti. Joo, ei tuo töissä muuten ole ongelma mennä vessaan tiettyyn kellonaikaan, mutta jos sattus oleen just jossain kokouksessa, kun pitäs ottaa.. mutta tuo allergialääke oli hyvä vinkki.

Kyllä, sumut pitäisi ottaa joka päivä samaan aikaan. Lääkkeenä ovat lyhytvaikutteisia eli häipyvät elimistöstä nopeasti. Noilla tarkoilla kellonajoilla taataan, että lääkkeen määrä elimistössä pysyy koko ajan tasaisena. Ja varsinkin kun alat piikittelemään, niin silloin sumut on tärkeä ottaa ajallaan ettei piikitys pääse kasvattamaan joitain munasoluja yhtäkkiä liikaa vaan kasvu pysyy hallinassa ja tasaisena. Piikitysten aikanahan sumuilla yritetään taata se, että tulee mahdollisimman paljon suurinpiirtein samaan aikaan kypsyviä rakkuloita eikä muutama rakkula lähde kasvamaan kovasti muiden jäädessä jälkeen.

Kello vaan soimaan viikonloppuna! Voihan sitä jatkaa sitten unia kun on suihkaissut! Joku puolentunnin heitto noissa ajoissa tuskin on vakava tosin. Meinasi itselläkin aina joskus unohtua...

Loviisa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat