Vierailija

Eli, tuliko raskausmyrkytys teille toisessakin raskaudessa, missä vaiheessa ja jouduttiinko kenties tekemään hätäsektiota tms.?

Ollaan vasta suunnittelemassa toista lasta, esikoisen aikaan minulla todettiin tuo vasta ihan loppuvaiheessa. Käynnistetty synnytys rv 39+5, terve tyttö, joka syntyi nopeasti ja todettiinkin, että hyvä kun tuli nopsaan, pian olisi ollut ongelmia. Pelottaa, jos tuo uusii ja lapsi tulee paljon ennenaikaisena tms.

Kokemuksia kaipaan, kiitos!

Kommentit (8)

Toisessa alkoi paineet nousemaan jo viikolla 37. Vauvan pienen koon vuoksi synnytys käynnistettiin viikolla 38+2. En sitten tiedä olisiko muuttunut pre-eklampsiaksi vai ei. Kolmannesta lapsesta haaveilen..

Esikoisesta toksemia puhkesi rv37 ja synnytys käynnistettiin rv38+1 ja 9h myöhemmin oli terve normmittainen lapsi maailmassa.

Toisesta toksemiaa ei tullut ja hän syntyi rv39+1 myöskin norm alakautta.

Ystävälläni puhkesi myrkytys rv35 ja rv35+5 hätäsektio.

Kuopus syntyi viime vuoden lopulla rv24+4 pari päivää aiemmin pahaksi päässeen myrkytyksen seurauksena, melkein meni kramppiin tilanne.

Fakta on se että vaiva on lähinnä ensisynnyttäjien riesa ja jos se iskee toisen jne kerran niin syy on munuaisissa joka on sitten vakavampi juttu ja estää kyllä suuremman perheen saamisen ja tutkitaan munuaisten ohutneulanäytteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pahan myrkytyksen kourissa olin ja istukka irtosi osittain.

Toisessa raskaudessa myrkytys alkoi hiipien tulla rv 35 tienoilla. Mutta ihan laskettuna päivänä juniori syntyi, edellisenä päivänä olin jäänyt osastolle.

Ei minulla ole mitään tutkittu, vaikka kummassakin raskaudessa on kyseinen ollut. Keskustelin kolmannesta raskaudesta lääkärin kanssa eikä tämä sanonut muuta kuin että on ihan arpa peliä iskeekö taas vai ei...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat