Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ahdistaa ja olen katkera.

Joudun / saan seurata naapurin perhe elämää päivittäin.

Vaimo kotona lasten kanssa (3 alle 5v) ja mies on joku siivooja tai vastaava, ainakin firman autosta päätellen.

talo on vähän rähjänen ja siihen on aina tekeillä jotain remppaa.

auton raatoja pihassa.

meillä menee varmasti taloudellisesti paremmin, itse ansiosidotulla

päivärahalla ja mies hyvä palkkaisessa työssä.

katselessani tänään heitä. isi opetti lapsia ajamaan pyörällä, äiti tonki kasvimaalla. välillä käytiin halaamassa, syötiin evästä pihassa,

laitettiin laastaria, oikeasti ihanaa perheen arkea.

itkin ja olin katkera.

oma mies aina töissä ja muutenkaan ei suhde oikein toimi.

rahaa on ja hieno uusi talo.

tajusin, että voisin milloin vain vaihtaa taloudellisesti turvatun elämän

oikeaan onneen.

anteeksi vuodatus , mutta ahdistaa pahasti

Sivut

Kommentit (32)

Jokaisen pitäisi yrittää tehdä elämästään itsellensä mieluisa ja olla myös tyytyväinen siitä, mitä on jo saanut. Kadehtiminen ei auta yhtään, se vie vain energiaa. Viime vuosina olen alkanut arvostamaan entistä enemmän perheen kanssa vietettyä aikaa ja elämän tasapainoisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että kaikki köyhät on onnellisia ja kaikki rikkaat onnettomia.

Se, joka väittää, että raha ei tuo onnea valehtelee. Kyllä raha onneakin tuo. AP mietipä tilannettasi, että olet köyhä ja onneton. Huomattavasti onnettomampi olet silloin. Minä olen aina elänyt köyhää elämää ja tekisin mitä vain saadakseni joskus rahaa, ettei tarvitsisi joka kerta kaupassa laskea senttejä, että riittääkö rahat vai ei.

Jos olisi rahaa pystyisi ihan eri tavalla nauttimaan elämästä. Matkustelemaan, asumaan hienossa talossa eikä tässä murjussa. Harrastamaan, hankkimaan kaikkea hienoa, vaatteita eikä kulkea samoissa retkuissa ikuisuutta. Kaikki tuo tekisi minut aivan älyttömän onnelliseksi. Ei raha tietenkään kaikkea onnea takaa, mutta erittäin paljon!

aikoinaan rikas poikaystävä, mutta en rakastanut häntä. Hänen arvomaailmansa ei kolahtunut, aluksi olin toki imarreltu niistä kaikista hienoista jutuista. Mutta kovin syvällisiä ei hänen kanssa pystynyt puhumaan. Hän ei pitänyt yhtään lapsista ja sanoi, ettei niitä ikinä haluaisikaan.

Menin naimisiin syvällisen ja miellyttävän miehen kanssa. Meillä on aivan ihana esikoulussa oleva tytär. Olemme molemmat korkeasti koulutettuja, mutta uratykiksi emme kumpikaan haluaisi. Tässä nyt pohditaan yhdessä miehelleni tehtyä työtarjousta!

mulla ei ole koskaan sitä ollut, aina ollut tiukkaa, ihan lapsuudenkodista saakka. toisaalta on se paljon opettanutkin. pienistä asioista pystyy saamaan iloa:) en tunne että mistään olisin jäänyt paitsi. isompiin asioihin joudumme toki säästämään rahaa jonkun aikaa. mulla on kaikki mitä mä tarvitsen, ihana perhe ja mies, katto päänpäällä ja ruokaa riittävästi. en hetkeäkään vaihtaisi pois.

on yksi köyhä jolla kaikki päin peetä.

mies on vaan autoja laittelee ja käyttää niihin kaikki rahat.

lapset ja mä ollaan vaan este harrastuksille.

saa joka vaippaan miettiä, että mistä rahat.

Sitä aikaa kun ei rahalla saa ostettua! Tuttavani repäisi itsensä ulos vuosia kestäneestä oravanpyörästä. Ja tuntee nyt olevansa onnellinen. Toki varmasti rahaa on säästössä, kun paiski sitä ennen duunia hullun lailla. Hän kertoi, että on saanut lapsiinsa " yhteyden" ja parisuhdekin voi hyvin. On mukavaa nähdä, kuinka hyvinvoivalta ja onnelliselta hän näyttää.

Itse pyrin tasapainoilemaan ja löytämään kultaisen keskitien eri elämänalueiden välillä. Ja aika hyvin olen onnistunutkin. Kun olen monenlaista kokenut ja nähnyt, pyrin nauttimaan itselle mielihyvää tuottavista asioista. Ja raha ei ole arvomaailmassani eka sijalla!

Kumpikaan ääripää (köyhyys vs. rikkaus) eivät välttämättä tuo onnea. Raha ei ole ollut koskaan elämässäni tärkeimmällä sijalla! Minusta tuntuu, että nykyään on aika paljon rahan ja materian perässä juoksijoita! Onnellisen elämän rakentaa kukin omien arvojensa ja mieltymystensä mukaan. Olen myös huomannut, että jos on rahaa paljon, aiheuttaa se useimmissa suurta kateutta! Itse en rehellisesti sanottuna kadehdi mammonaa. Joskus kyllä aikaisemmin kahdehdin sellaisia, joilla oli henkinen tasapaino kunnossa. Nyt sen olen löytänyt minäkin!

Henkistä tasapainoa kun ei voi rahalla ostaa! Tärkeintä on, että kokee elämänsä mielekkääksi ja osaa nauttia siitä. Olen nähnyt monta uraputkessa olevaa, mutta siitä maallisesta mammonasta on niin vaikea luopua ja elintasosta.

Kuitenkin olen lukenut ja kuullut joidenkin tehneen radikaaleja ratkaisuja uraputkesta pois. Ja useimmat ovat olleet tavattoman tyytyväisiä! Mutta rohkeuttahan se tietysti vaatii!!!

Köyhät vain yrittää vakuutella itselleen, että ei nuo rikkaat VOI olla onnellisia. No, yllätys yllätys! Kyllä rikkaatkin ovat onnellisia siinä missä köyhätkin. Vaikka meillä on komea talo, iso auto, hyvin palkatut työt, varaa matkustella, jne. OLLAAN SILTI ONNELLISIA. Näyttää vain olevan joillakin vaikea niellä tätä tosiasiaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat