Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla on nykinyt nyt silmässä elohiiri kohta 4 päivää, alkoi kyllä krapulapäivänä. Muutenkin elohiiriä tuntuu olevan ympäri kehoa, kun meinaa olla vähän lihakset jumissa.

Kommentit (8)

Eka kerran oli yli 20 vuotta sitten opiskeluaikoina ja neurologi sanoi, että se johtuu stressistä. Elohiirtä oli silloin puolisen vuotta putkeen. Toisen kerran oli pari vuotta yhtä kyytiä, kun kolmas lapsemme syntyi. Kävin taas neurologilla ja sanottiin, että stressistä johtuu. Silloin aloin oma-aloitteisesti syödä magnesiumia (kalkkia en voi, kun munuaiskivet vaivaa), ja elohiiri loppui. Olen syönyt magnesiumia nyt 14 vuotta. Nykyään, jos olen viikonkin ilman magnesiumlisää, alkaa elohiiri taas vaivata. Raskauden aikaisiin lihaskramppeihin ei mulla magnesium tehonnut, mutta elohiireen auttaa hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulla on sen takia kalkin puutetta eli syön säännöllisesti kalkkia ja D-vitamiinia. Jossain vaiheessa vähensin niitä radikaalisti ja noin kuukauden kuluttua alkoi nykinät. En tietenkään silloin älynnyt, että mistä on kyse vaan vasta seuraavissa verikokeissa noin vuoden kuluttua, joissa kalsium oli mennyt alle viiterajan. Multa mitattiin lisäksi magnesium ja sekin oli alakantissa. Nostin kalkkiannoksen 2g/päivä ja syön myös magnesiumia 750mg/ päivä (pitäis syödä enemmänkin, mut vatsa ei kestä). Nykinät siis hävisivät lähes kokonaan.

Mulla aiheuttaa nykinää edelleen esim. väsymys, alkoholin tai kahvin ylenmääräinen juonti (poistaa kalkkia).

kannattaa kokeilla apteekista esim. kalcipos D-mitea ihan kunnon annoksella 2-4 kpl/päivä. d-vitamiinin saantisuositukset ovat tosi matalia suomessa verrattuna kv-suosituksiin, et sitä voi syödä kyllä enemmän kuin ohjeessa sanotaan. Samoin Magnesiumia kantsii ottaa heti se 700mg. Niitä ei saa ottaa samaan aikaan. Ota magnesium vaikka aamulla ja kalsium illalla niin imeytyy parhaiten. Jos juot kahvia paljon, niin vähennä. Syö noita vitskuja säännöllisesti ainakin kuukausi. Mulla palaa oireet ihan päivässä jos unohdan ottaa.

Ja mulla on siis lievä lisäkilpirauhasten vajaatoiminta, jonka vuoksi saan reseptin noihin kalkkitabuihin.

Tuu kertomaan auttoiko.

sitten meni vuosia, että ei ollut ollenkaan ja nyt on ollut puolisen vuotta todella useasti ympäri kehoa. epäilen myös johtuvan siitä, kun lihakset jumissa.

Uusimmat

Suosituimmat