Seuraa 

Minä näköjään täällä taas aamuvirkkuna aloittelen pinoa :) Niin huonosti nukuttu yö takana, ettei varmaan tähän mennessä olekaan. Nyt täytyy alkaa valmistautua labrareissulle - olen unohtanut käydä viimeisessä vasta-ainekontrollissa, mulla kun on tuo rh- veri. Muistin yhtäkkiä yöllä valvoessani, että sain neuvolasta lähetteen varmaan kolme viikkoa sitten... Hyvin toimii tämä pää.

anna ja rv 37+1

Sivut

Kommentit (94)

Täällä sänky kasassa. Kestovaipat kaapissa. Tänään laittelin rintapumppua ym omia ja vauvan tarvikkeita laatikoihin. Vauvanvaatteet, jotka kaikki on jo laatikostossa ollut kauan, pesen vielä kertaalleen läpi, en hoksannut pestä esikoisen jemmassa olleita vaatteita ollenkaan, vaikka kirppiksiltä/kaupasta ostetut vaatteet pesin heti, niin nyt on pakko pestä ihan kaikki vielä, kun pestyt ja varastoidut on koskeneet toisiinsa :D

Hullunhommaako? Sairaalakassia en ole vielä pakannut, kai pian paree pakata.

Pikkuhiljaa siis valmisteluja, miten nyt esikoisen kanssa kerkiän. Harmittaa paljon, ettei päivisin oikein pysty, kun esikoinen ruinaa leikkimään tai häiritsee keskittymistä muuten vaan, tulee sotkemaan kamoja, joita just järjestelen tms, ja sitten hänen nukkumaan mentyään ei enää oikeen jaksa/viitsi. Päivät siis sellaisia, ettei oikein saa lopulta mitään aikaan, vaikka kuinka olisi tekemistä ja halua tehdä :(

Olo edelleen ok, tänään ekaa kertaa kai sellaista puukoniskukipua alakerrassa. Maha tuntuu olevan jatkuvasti kovana harjoitussupistuksista, eikä tässä esikoisen kanssa paljoa tule paikallaan istuskeltua, ihan tosi minimissä semmoinen istuskelu.

Yksi juttu lisää teidän listaan, et miten saisi synnytyksen käynnistymään saunojen jne lisäksi. Vadelmanlehtitee. (Itse join raskautumistoiveissani luontaistuotekaupan teetä, sieltä saa ainakin ja tällä ei tarkoiteta kaupan vadelma-aromista teetä:) Sitähän ei raskauden aikana saa muuten juoda, koska voi aiheuttaa supistelua. Taisi olla mielessä joku toinen vinkkikin, mutten nyt muista.

Koitan saada jotain vielä nyt illalla aikaiseksi... Hyviä öitä kaikille!

Seiskaseiska rv35+3

*viltsu-inkeri*:onnea vielä ihanasta pikkuisesta<3hyvä että kaikki on lähtenyt hyvin sujumaan!

mä nukahin pienelle ruokalevolle:)jotenkin kroppa ruvennu vaatiin "päikkäreitä"

galluppia oli meilllä on sellanen jaloilla oleva amme just kun on selkä ystävällisempi..ja juomaveden keitän ainakin alussa vaikka täälläkin sanottu että ei nykyään tarvitse mut kerta viel vantaanjoesta vesi tulee niin varmana keitän:D

meillä tarjotaan kavereille mehua..en yleensä sen takia tarjoa keksejä yms jos heidän vanhemmat ei halua esim karkkipäivän takia tai jos on allergioita..

että ,ei lepokaan auttanut turvoyukseen...jos menis hakemaan jätskiä ja töllön ääreen...taustailen kanssa täällä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Menny tää päivä tod nopeesti, ko ollut kaikenlaista hommaa. Nyt neiti päikkäreillä ja itellä hetki aikaa koneella.

Elli on muuten eilen ja tänään suorastaan "raivonnut" aivan älyttömästi yksiössään ja kyllä oon saanut "puukoniskuja" aamusta iltaan oikein urakalla. Ja iltapäivällä istuin lattialla, nii tuli mahaan sellanen ihme viiltokipu-juttu, että taitaa jotain alkaa tapahtuun. Huh huh! Ja maha on laskeutunut ja sen huomaa tai oikeastaan tuntee varsinkin siitä, että enää ei tee vasemmalla kyljellä makaaminen pahaa eikä käy kipeetä (kuten teki vielä tässä toissaviikolla). Pakostakin alkaa ajatukset jo siirtymään hoo-hetkeen ;)

*Sannami* kyseli vauvabileistä - ei oo mulle koskaan niitä järkätty enkä oikeastaan välitä, koska mua niin ärsyttää kaikki jenkkityylin matkiminen, mutta siihenhän tää elo on täällä pohjolassakin menossa. Suku ja kaverit muistaa sitten, ko vauva on syntynyt.

Ai nii ja *Viltsu-Inkerille* piti ehottamani, että laitahan teän "Heinätähkästä" kuvaa meille tänne näytille, jookos? :)

Nyt pitänee mennä syömään jotain, ettei ihan kuivetu ;)

Jopas on taas luettavaa tullu viikonlopun aikana. =)

Viikonloppu on menny taas hirveellä vauhdilla. Kotona ei paljon ole ehditty olla...

*viltsu-inkeri* Ihana pieni poika!

Tänään oon ollu kyl ku persiiseen ammuttu karhu suurimman osan ajasta. Sama ku SF:llä, tekis mieli vaan itkeä ja olla omissa oloissaan...vaikka ei ole mitään erityistä syytä. Tuntuu että tunteet on tosi pinnassa taas...ja vikatikkihän oli kun ei meinannu aamulla löytyä miehen veljen 30-vuotis juhliin päälle pantavaa. Kaikki paidat liian pieniä ja tiukkoja. Alkaa olee jo tosi kyllästyny olo tähän isoon mahaan...

G: Täällä ei kans makuuhuoneessa olla puuhasteltu ku muutaman kerran koko raskauden aikana...halut loppu ku seinään. Mut ihana lukea etten todellakaan ole ainut=)

Syntymäpäivistä meille sopis hyvin tuo 080808 kun la on 9. päivä...mut mulla on jotenkin sellanen olo takaraivossa että tulee aikasemmin. Mut toisaalta kiva nähdä syntyykö jollekin elotähkistä tuolloin 8. päivä vai käykö niin säkä ettei kenenkään vauveli tahdo tuona päivänä maailmaan...

Nyt alko taas muisti pätkiä. Oon muuten huomannu että musta on tän loppuraskauden aikana tullu ihan höperö..puhun välillä ihan mitä sattuu. Niin ja pikaista paranemista flunssan kourissa oleville!

S 37+1

Olin aamulla äpolilla, nyt siis rv 36+1 painoarvio tällä hetkellä oli 3,1kg. musta se on aika paljon näille vkoille?! hiukan keskikäyrän yli kuulemma, että ihan ok. seuraavan ajan sain 1.8 ja sain aamuajan, jos vaikka jo käynnistettäis.. silloin olis 38+2, joten oliskin TOSI hyvä. Mutta en tiedä kuinka helpolla käynnistetään, jos kaikki ok. Mulla kun seurataan noita maksa- ja sappiarvoja.. tietty hyvä, jos kaikki hyvin, mutta olis kyllä ihan kiva, jos käynnistettäis sillo elokuun alussa. no, saa nyt nähdä.. Aamulla taas verikokeille.. käyn 1krt/ vkossa.. labran väki jo tullut tutuksi tässä reilun kk ajan kun siellä olen viikottain ravannut.

mä en kans juurikaan nukkunut viime yönä, hyvän asennon löytyminen vaikeaa ja jotenkin en vaan saanut unta..

nyt tuon loputtomalta tuntuvan pyylkkivuoren kimppuun.. joka kohta vielä kasvaa entisestään.. =)))

nallekas rv 36+1

Mies ja esikko lähtivät Puuhamaahan ja minä odottelen, että neiti heräilee päikkäreiltä, niin me lähdetään rantaan uimaan.. Itsekin tossa tirsahdin, niin jaksaa sitten touhuta.

Meillä oli A-J kanssa maalailua aamupäivällä, tosin ihan vaan lasten kanssa maalailtiin kiviä. HAuskaa ja sottuista oli, mutta terassiamme ei onneks tartte säästellä, kun uutta aletaan ens viikolla kyhätä.

Huomenna menen ystäväni vauvakutsuille. Mukavaa! Meillä on ihana selviytymispakkaus hänelle koottuna ja lisäksi muutama kaveri hoitaa ruokapuolen, ettei itse mamman tartte tehdä mitään. Mä oon aina tykänny näistä ystävien tapaamisista ennen vauvan syntymää.. Idea on ehkä jenkkityyliä, mut kyllä toteutus voi olla sitten ihan "made in Finland"...

Joo, mullakin on ollut noi peräpukamat vaivana. Mä oon kärsiny vaivasta vuodesta -96, ja etenkin odotusaikana pukamat pukkaa aina isoiks ja kivuliaammiks. Ärsyttävintä on jotenkin tuo verentulo (säikäyttää aina) ja sitten epähygieenisyys.. Mutta kestettävä on..

Hirivittävää vauhtia tämä kesä rynnistää eteenpäin. Ja viisi viikkoa laskettuun aikaan. Se on oikeastaan tosi vähän.. Kunhan sais suhkoht terveenä olla tän loppuajan.. Miijo, flunssa ei varmasti tunnu näillä viikoilla mukavalta! Paranemisia!

Nyt lähden jaarittelemasta.. Juokaa reilusti ja nauttikaa auringosta oman voinnin mukaan.

Lyle 34+6

anna:Minunkin pitää vielä lisätä tuohon, ymmärrän kyllä täysin miltä tuntuu, ja tänään vuodatin puhelimessayhdelle ystävälleni samasta asiasta.Itse kanssa etenkin nyt lähiaikoina saanu päivittäin kommentteja tutuilta ja tuntemattomilta ulkomuodostani ja koostani.Tunnen itseni välillä ihan friikiksi, ihan kuin oisin ainut tän näkönen tällä planeetalla.Muutennkin tuo paino asia on minulle tosi arka, ja kun minulla on taipumus näihin kiloihin raskausaikana, niin en vain tajua miksi siitä pitää mulle ääneen sanoa, kuinka valtavsti esim. mun takamus on levinnyt ja sit vielä moni on sanonut, että ei muut liho tuolla tavoin, ja meinaatko ottaa kilot pois,..tosi masentavaa...ihan kuin nää mun kilot ois muilla kannettavana...kyllä itse tunto on ihan romahtamaisillaan, kun saa kuulla vain pelkkää negatiivista..:(ja kun kahdesta aikasemmasta raskaudesta olen saanu kilot pois, ja toisaalta en tajua mitä se muita vaivaa..meiän suvussa on joku ihme, että sielä ei voia ymmärtää jos on lihava..ja siitä olen saanut kuulla koko ikäni, vaikka pahimmillaan olen ei raskauden takia 178cm/86kg ja sen jälkeen painoni on ollut aina 70-80 normisti.mutta sekin on joillekkin liikaa..

eka raskaudessa painoin 115kg ja sain sit painoni synnytyksen jälkeen 68kg, niin mulle yks sukulainen tokas, että kyllähän tossa vielä ois varaa.

juu, mutta ei pitäs lannistua...etenkään nyt, tää kaikki on noitten kilojen arvoista..ja ottaisin vielä toiset ylli 20kg, tästä vauvasta:)

miijo

On tosiaan sivut tökkiny taas tänään..ärsyttävää..

Kylläpä Miijo olit sinäkin saanu huonoa kohtelua, mikä ihme nykyaikana on kun ei saa ees kunnon asiakaspalvelua hoitoalalla, onneksi tulevana hoitajana en todellakaan halua käyttäytyä noin!!huh huh

Tervetuloa mukaan Smaragditar meillä onkin laskettu aika samana päivänä..Pahoin pelkään että tämäkin vaaveli viihtyy mahassa yliajoille asti =)

Vaikka onkin tuntemuksia, supistuksia sun muita niin silti, odottavan aika on vain niin pitkä =)

Sainpas tänään ostetttu pinnasänkyyn sen patjankin ja mies päätti kasata pinnasängyn, vähemmillä kirosanoilla oisin kyllä kasannut sen vaikka ite!!Tuli sen verran paljon Ärräpäitä huh huh hyvät on hermot taas miehellä ja mä luulin että mulla on pinna tiukalla..

Esikoinen oli oikein innoissaan sängystä ja viihtyy siellä hyvin aika kuulemma nukkuakin, saapa nähdä mitä tulee. Laitettiin se siksi näin aikaisin, että tuo poika ehtisi tottua ajatukseen vauvasta ja siitä että vauva nukkuu äitin ja isin huoneessa. Nähtäväksi jää onnistuuko suunnitelma =)

Miten muut joko on ängyt kasassa??

Sanna ja nassikka 37+5

Käy ostaan apteekista sitä peräpukamavoidetta. Itellä ei oo siitä kokemusta enkä muista nimeä, mutta oon paljon kuullut sen tehoavan niihin. Ja kestämistä niihin ja on se muuten vain jännää, että aina pitää tulla jotain remppaa itelle eteen, ko vasta alko tottuun yhteen vaivaan. Niinko näin yleisellä tasolla. Jaksuja!

Vielä voisin lisätä noista ennustuksista kun minäkin ne "tilasin". Eli minulle madam mamma povasi tyttöä 9.8 ja ennustaja elli tyttöä 14.8. Eli samoilla linjoilla ovat että tyttö tulisi ja reippaasti yli lasketun ajan (2.8). Emme tiedä kumpi on tulossa. Hauskahan noita on lukea mutta nämä hormonit -ellin ennustuksen jälkeen valvoin melkein koko yön murehtien että enkö IKINÄ pääse tästä mahasta. :D

Mä olen myös saanut kuulla lähes kaikki "ylistävät" kommentit mahani valtavuudesta...ja on sitä kyllä ihmiset tulleet käsi ojossa vastaankin että jos vähän kokeilisi, ovat onneksi älynneet viime hetkellä vetää takaisin.

Tähän päälle sitten se että varmasti saa taas laitoksella kuulla että jäikö sinne vielä toinen? tms. erittäin hienovaraisia kommentteja...

Miijo, olipas sullakin neuvolakäynti, ja mehän mentiin ihan samoissa ja kyllä mulla on neuvola kerran viikossa ja neuvolalääkärilläkin kävin...toisaalta musta välillä tuntuu että ei huvittaisi sinne neuvolaan raahautua ollenkaan, kypsyttää käydä siellä kuuntelemassa neuvolantädin lepertelyä "koita nyt jaksaa" yms omasta voinnista...mutta minkäs tekee sinne sitä on raahauduttava....

Eilen kyllä meni hermot taas kerran noihin kanssaihmisiin, Toiset utelee että mikäs on olo ja millon se syntyy, ja toiset toppuuttelee mua että äläs nyt hosu että eihän se synny vielä moneen viikkoon...

Luulisi että on minun oma asiani odotanko synnytystä jo nyt vai en....eilen tuli sellaista kommenttia että siitä voi rivien välistä lukea että on hölmöä olla malttamaton ennen raskausviikkoa 42...voi taivas!

Galluppiin: meillä on pinnasänky kyllä kasattuna, viimeisen viikon olen suunnitellut että jos saisin lakanat sinne laitettua, mutta enpä ole saanut aikaiseksi....

Aika moni asia on vielä puolitiessä, mutta jotenkin sitä vain kuvittelee että jos en kerkiä tekemään ennen kun vauva syntyy niin voi nuo nyt laittaa syntymän jälkeenkin....ainoa oikein kriittinen juttu on se ettei ole vielä turvakaukaloa ostettuna, mutta siihen on rahat vasta vika pv, joten eipä oikein voi asiaan vaikuttaa...

hei mikäs oli sen ennustus ellin osoite, mulla ei ole kun madamen ennustus joka ainakin sukupuolen mukaan taisi mennä metsään...

Mammeli ja pikkukolmonen 36+

...mutta itellä kuuma, ko mahoton. Huh huh! Kerrankin saa olla ulkona oikein olan takaa, nii on välistä pakko tulla sisälle jäähylle (kiitos ilmastoinnin) :)

Noista syntymäpäivistä - meille kans sopisi vallan hyvin 020808 tai 20082008 ;) LA on 24.8. Neiti nuorimmainen on syntynyt 02072007, niin ois kiva, jos tulis yhtä helposti muistettava syntymäpäivä Ellillekkin :)

No pitkäänpä sain olla koneelle, neiti heräs tirsoilta, joten menen...

peetu.t - 18.7.2008 13:15 (ID 416643) 1/1

heippa

vastaan tuohon nukkumisgalluppiin...meillä on kumpikin laitettu suoraan pinnikseen, vuorattu tyynyillä että on turvallinen olo. ja joka imetyksen jälkeen laitan oman sänkyyn, en osaa nukkua jos vauva on vieressä. hyvin on oppinut nukahtamaan itekseen ja siirrettäessä omaan huoneeseen käynyt myös ilman kyyneleitä.

onnea inkerille pojasta...ihanaa kohta me aletaan jakautua.

mulla viikkoja vasta 34...bläääh...olen niiin väsynyt tähän raskauteen jo. yöt menee täysin harakoille ja pitäisi lapsiakin jaksaa hoitaa. toivon kyllä että kun 37 viikkoa on täynnä ni vauva tulee =D

muakin ihmiset kyttää..oltiin uimahallissa ni kaikki katsoi kun ei olisi ennen raskaana olevaa nähty uimassa =/...se on kiusallista.

mutta nyt päikkärit

peetu 34+0

yleensä pidetään raja tarkkailuun on tuo 90 alapaineen osalta, ja niin pitkään kun pysyy alle 100 niin voi olla kotona omien voimien mukaan touhuamassa, jos nousee levosta huolimatta yli 100 niin usein ottavat äippäpolille tai osastolle tarkkailuun.

Muistaakseni se on niin että noita paineita yksilöllisesti verrataan sun lähtöpaineisiin raskauden alussa, jos yläpaine noussut yli 30 tai alapaine noussut yli 15 niin pitää ruveta tutkimaan asiaa...

Mammeli vielä pikaisesti

Hirveää tää räkä tauti, miten ihmeessä voi näin nopeaa edetä tää olo vaan pahenee iltaa kohden, nyt totisesti toivon etten ala synnyttään, koska olo on niin hirveä etten voisi..

Pizzaa pitäis alkaa leipomaan mutta taidan sen homman jättää miehelle suosiolla =)

Meillä on kans viikon välein jopa uudelleen synnyttäjille neuvola käynnit näin loppuajasta, mulla on vasta torstaina neuvola seuraavan kerran.

Pakko lähteä sohvalla makoileen jos olo ees vähän helpottuisi..

sanna ja nassikka 38+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat