Vierailija

Sivut

Kommentit (79)

Vierailija:

Lainaus:


Itse käytiin aikoinaan rattailla sillä tavalla, että oli jättikokoinen kassi työntöaisaan viritettynä ja siihen laitettiin tavarat. Loppupäässä piti jo pitää rattaita pystyssä, etteivät olisi kiikanneet kumoon tavaroiden painosta.




Malmin lidlissä ainakin on. En tiiä onko missään muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:


Hintojen takia, eiks vaan? Ja jostainhan ne hinnat on revittävä alas, eiks vaan? Jos haluatte parempaa palvelua, menkää tavallisiin kauppoihin, eiks vaan?

Ilmeisesti on kuitenkin tutkittu, että Lidlin menetelmällä säästetään paljon aikaa, rahaa ja vaivaa...No niin kai kun hirveessä hädässä joutuu pakkaamaan!

Siksipäs viimeksi sanoinkin kassalla, että oli viimeinen kerta ko tänne tulin. Kassa yritti sanoa, että eihän niitä nyt tarvi montaa kertaa enempää lappaa... Tiesi itsekkin että tyhmä systeemi heillä on.

Vierailija:

Lainaus:


Miksi ei myyjä voi odottaa, että se hidastelija menee edestä, kun ei se homma sen nopeammin etene, vaikka hän kuinka ripeästi vetelisi ostokseni pinkkaan, kun en niitä pääse pakkaamaan.






Lidlissä on sellainen käytäntö, että siellä laitetaan myyjät paremmuusjärjestykseen sen mukaan, kuka on nopein. Taukoja asiakkaitten väliin EI SAA tulla. Tavarat täytyy saada nopeasti piippauslaitteen ohi, niin että tietty tavaramäärä saa kestää vain tietyn ajan.

Takahuoneen seinällä on aina lista viime viikon suorituksista, kuka oli nopein... kuka surkein. (luo varmaan hyvää työilmapiiriä)



Myyjät / henkilökunta ei saa keskenään kaveerata, vaan ainoat asiat mitä työajalla puhutaan on työasioita.



Nämä säännöt siis tehokkuutta varten. Täytyy antaa kaikkensa työpaikalle, työaikana olen VAIN Lidliä varten. Vain liikkeelle tuomallasi rahalla on merkitystä (kuin paljon ehdit myymään, mitä nopeampi olet, sen useampi asiakas kulkee sinun kassan ohi)



Minun ystäväni otti lopputilin mm. näitten asioitten takia. Kamalan stressaava työpaikka. Ja henkilökunnalle muistutetaan koko ajan kuin hitaita ja huonoja ne on.. ja kuinka pitää tulosta parantaa.

eka lappaat tavarat kärryyn, sitten lappaat tavarat hihnalle, sitten lappaat tavarat kärryyn ja sitten lappaat tavarat kassiin.



Ja kotona lappaat samat tavarat vielä jääkaappiin.



Eli tavarat menee eestaas viitisen kertaa.

Ei ole koskaan moista vaadittu. Mutta meillä kärryyn jääkin monta samaa tuotetta, yleensä isoja tuotteita kuten leipiä tai mehutölkkejä. Jos on vaikka 2 nakkipakettia, niin sellaiset menee hihnalle.

Ne kamat mätetään kassalla kärryyn vaan ja siellä sivupöydällä pakataan kasseihin. Ei siinä kassalla. Me käydään aina joskus ja aivan hyvin onnistuu.

Yhtälailla minä kysyn nyt, oletko sinä joku Lidlin myymäläpäällikkö tai jotain..? Noin puolustelet...



Kyllä jokaisella on oikeus purnata kaupasta kuin kaupasta.. tai kampaamosta tai ihan mistä vaan, vaikka auton katsastamosta. Eikä se tarkoita sitä, että oli vannoutunut muun liikkeen käyttäjä.



t.58, joka käy Lidlissä pari kertaa viikossa hyvien vaippojen ja edullisen ruuan vuoksi. Pakkauskin hoituu nykyisin jo rutiinilla =)

Johtuu tietenkin siitä, että kaupoissa on niiiiiiin paljon enemmän asiakkaita kuin Suomessa, että jotta kaikki pystyttäisiin palvelemaan mahd. nopeasti. Suomessakin pitäisi ajatella, että sekin on hyvää palvelua, että asiakkaat pyritään palvelemaan mahd. nopeasti eikä niin, että annetaan hissukseen valikoida hihnan päässä minkä tuotteen mihinkin kassiin laittaa.



Saksassa mm. ns. pikakassat ovat sellaisia, että hihna on niin lyhyt, että siihen mahtuu todellakin vain muutama tuote. Uskokaa tai älkää, mutta sekin karsii isot ostokset ostavat pois ja ohjaa todelliset pikakassan tarvitsijat nopeaan palveluun. Minusta sekin on hyvää palvelua, sillä joku naurettava max. 5 ostosta kyltti ei röyhkeimpiä rajoita yhtään enempää kuin kyltit, joista huolimatta kaikenmaailman eläkeläiset parkkeeraavat perhepaikoille. Suomessa ollaan niin käsittämättömän hitaita monesa asiassa eikä osata ottaa toisia huomioon, mikä näkyy tässäkin asiassa.

4 kasvavaa ja liikkuvaa lastayö PALJON. käymme lidlissä ehkä noin 1-2 x kuussa ja ostamme paljon kaikenlaista kaapit täyteen, välillä käydään muissa kaupoissa

Kun on rattaiden kanssa liikkeellä, ei voi kärryjä ottaa ja ostokset täytyy laitella rattaiden tavarakoriin ja käsissä kannella. Maksettuani sitten kiirellä niitä viskelen muovikassiin ja rattaisiin ja yritän mennä seuraavien asiakkaiden tieltä pois...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat