Seuraa 

Tänään siis mulla rv 39+3 ja kovasti odotellaan jo vaavia syntyväksi (esikoinen syntyi 39+1..). Tänään oon huomannu, että valkovuotoa tulee tosi runsaasti, ei nyt ihan valumalla, mut välillä vähän niinkuin lorahtelee. Nyt tulikin mieleen, että ei kai se nyt vaan ole kuitenkin tihkuvaa lapsivettä... Jotenkin en kyllä usko että olisi, koostumus kun on aivan vetinen, eikä tuoksukaan imelä. Ekasta synnytyksestä muistelisin, että lapsivesi oli hieman " paksumpaa" ... Oliskohan jollain tuoreempaa muistikuvaa lapsiveden koostumuksesta? Miten voisin varmistua, että kyseessä on vain valkovuotoa? En millään viitsis turhaan synnärille soitella/mennä käymään, ne kun tuntuu olevan vähän nihkeinä siellä, jos turhia reissuja tulee...

Taisipa tulla vähän sekavaa tekstiä, mutta jos joku osaa auttaa, niin KIITOS!

Kommentit (4)

- eli haisee siemennesteeltä. Vihertävää lapsivesi ei " saa" olla, silloin pitäisi mennä kiireesti synnärille. Verta siinä saattaa olla hiukkasen synnytyksen lähestyessä. Koostumus oli tosi vetinen, itse vähän luulin, että pukkaako inkontinenssia, kun vessareissulta palatessa tiputteli :)

Muistelee Ingefära, jonka esikoisen synnytys alkoi vesien menosta

Mulla alkoi toinen synnytys lapsiveden lorahtelulla ja se oli sellaista vetistä (ei paksua) ja hieman vaaleanpunaiseen taittuvan väristä. (jos tarkkaan katsoi)

Hajusta en muista mitään, kun en sitä pahemmin ajatellut haistaa.

Vettä lorahteli aina silloin tällöin ja sen verran reilummin, että tiesin siitä sen olevan lapsivettä.

Olen kuullut, että joillakin lapsivesi olisi hieman vihertävää johtuen vauvan ulosteesta vedessä...ja joillakin täysin kirkasta.

Ei taida olla yhtä ja oikeaa lapsiveden hajua, väriä jne...

Soita ja kysy synnäriltä, varmaan osaavat neuvoa sinua hieman paremmin kuin minä!

Onnea synnytkseen!! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sanottiin minulle sairaalassa kun pohdin viimeksi loppuraskaudessa samaa asiaa, että haisee samalta kun siemenneste. Siitä pitäisi tunnistaa.

Esikoisesta meni vedet yllättäen muutamalla holahduksella housuihin ja hennon vaaleanpunaista ja ihan juoksevaa ja vetistä oli. Hajua en muista olleen, ei ainakaan nenään jäänyt tuoksuja =)

Toisesta sitten rupesi lirahtelemaan rv 39+4 housuihin jotain, en tiennyt oliko lapsivettä vai valkovuotoa, mutta taas oli kuitenkin tuommoista hennon vaaleanpunaista ja vetistä. Eikä haissut millekkään, ainakaan mitenkään " pimpalle" Liki aamusta asti lirahteli housuihin, ei mitenkään paljoa, mutta pöksyt oli kosteina koko ajan ja sai vaihdella moneen kertaan päivän aikana. Illalla kuitenkin mentiin laitokselle, siellä sitten yö ja aamu odoteltiin ja lirahtelu jatkui. Iltapäivällä alkoi supistukset ja synnytyssalissa piti kuitenkin kalvot puhkaista. En sitten tiedä että tihkuiko lapsivettä jostain ylempää vai oliko lapsivettä. Kätilö sanoi että voi tihkua hyvinkin jostain korkeammaltakin ja pitempään, ei välttämättä holahda kaikki kerralla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat