Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ajatellut tehdä parsakaali-vuohenjuustopiirakan, mutta mietin, mitä muuta vuokaan laittaisin? Kotoa löytyy mm. sipulia, valkosipulia, paprikaa, kirsikkatomaatteja, emmentalia ja mozzarellaa. Tarviiko laittaa myös jotain nestemäisempää täytettä, kermaa tms? En itse pidä kovin munaisesta (munakokkelin omaisesta sisukesta)...

Millaista suolaista kasvispiirakkaa itse mieluiten laitat/syöt? Laittakaa kiltit vinkkejä, tästä saisi tulla tosi hyvä piirakka! KIITOS!!

Kommentit (11)

Ja pelkään, että ovat vähän mauttomia. Voi kumpa edes toinen maistuisi joltain. Ihan tyhmää täristä, oikeasti olen aina tehnyt hyviä piirakoita, mutta kun tänään on työporukan picnic/lounas, niin haluaisin tarjota jotain hyvää... Ja kun niitten piti olla nimenomaan kasvispiirakoita; kinkkua ja/tai salamia, jauhelihaa, tonnikalaa jotain näistä käytän yleensä ja niistä tulee kivasti makua.

Ensimmäiseen höyrytin parsakaalin kukintoja, lisäksi siis sitä Chevre-juustoa, ruokakermaa, 2 munaa, mozzarellaa, pippuria.

Toiseen laitoin pohjaan vehnäjauhon ja voin lisäksi tuorejuustoa, täytteeksi kuullotin sipulia ja paprikaa, maustoin kasvisliemikuutiolla ja pippurilla, " nesteeksi" creme bonjour valkosipulia ja 2 munaa, päälle emmentalia.

Päivällä sitten tiedetään, millaista tuli...

Kiitos suuri kumminkin vastanneille!!! t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

täytteeksi parsakaalia ja vuohenjuustoa/mozarella/feta ja sit päälle kermaviili (joka maustettu valkopuppuri,mustaleima-emmenntal,pizzamauste,paprika)

Pal parempi ku mikän muna-kerma

niin että olen käyttänyt yhden purkin ruokakermaa + yhden munan. Siitä ei vielä tuu kovin ' munaisaa' - ja jos laitat reilusti muita täytteitä niin se 2dl ruokakermapurkki kyllä riittää vaikka näyttääkin valmistusvaiheessa vähältä. Uunissa se kuitenki tasottuu ihan hyväks.

Mun suosikkitäyte kasvispiirakkaan on suppilovahvero. Noiden parsakaalin ja vuohenjuuston lisäksi voisin laittaa: punasipulia, oliiveita, aurinkokuivattua tomaattia (silppuna), tuoretta yrttiä (maun mukaan), artisokkaa, herkkusieniä, pinaattia....

Kuinkahan paljon sitä nestettä tarvitaan? Ja mikähän on vähin määrä munia joilla pärjää? Teen siis piirakkavuoallisen vaan.

Kermaviiliä en valitettavasti voi käyttää, meilläpäin ei sitä myydä (en asu Suomessa). Mutta kermaa löytyy, maitoa ja tuorejuustoa, voiko niitä laittaa?

Inhottaa kun on näin epävarma olo! Ei uskoisi, mutta olen tehnyt monia monia piirakoita, eikä mikään niistä ole ollut pahaa... mutta kun nyt tarvis varmasti onnistua, niin jännittää kuin pikkutyttöä :-/

Suuret kiitokset kaikille jo vastanneille!

ap

Uusimmat

Suosituimmat