Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla neljän viikon ikäinen tyttö vauva ja nyt vitsit lopussa; itkeskelee ja hamuaa ruokaa tunnin välein! Selkeästi jää tissiltä nälkäiseksi,rinnat ei ehdi tuottaa maitoa niin paljoa.Rätisee itkeä jo imemisen aikanakin, niin näkee ettei saa sieltä. Tuttia ei lohdutuksesksi huoli. Ja mikä ikävintä ei huoli pulloa ja tuttelia!! Muutaman huikan ottaa ja sitten yökkii. Mikä avuksi?! Lopulta väsähtää itkemiseen...ja aloittaa hetken päästä rumban uusiksi...

Kommentit (2)

Oletko lukenut imetystukipalstaa?

Sieltä saisit hyviä vinkkejä maidontulon lisäämiseen, jolloin voit itse olla rauhallisin mielein kun tiedät että maitoa kyllä piisaa!

http://www.imetystukilista.net/

Pesi vauvan kanssa, eli sylittele peiton alla kaikessa rauhassa nakuillen....annan rintaa aina kun vauva haluaa, juo hyvin ja syö hyvin..lepää.....oma murheesi ja stressi vauvan olosta aiheutaa vain lisää hankaluuksia .

Kokeile jättää maito/ruisleipä/appelsiinimehu pois ruoasta...auttaisiko se?

Toivottavasti pienen olo kohenee!

Jaksamista sinulle. Jos kyse on vain siitä, ettei saa riittävästi ruokaa, niin ennen pitkää tapahtuu jompi kumpi, rintasi alkavat tuottaa lisää maitoa vauvan tarpeiden mukaan, tai vauveli suostuu tuttipullolle.

Toivottavasti itkuisuus ei johdu jostain allergioista. Minulla on molemmat olleet maitoallergisia (maidon proteiinille). Toiselle tuli suolioireita, eli vatsa kipeä ja löysä, eikä apu silloin tule kuin äidin maidottomasta dietistä, tai jopa imetyksen lopettamisesta ja siirtymisestä erikoiskorvikkeisiin, joita saa reseptillä apteekista. Kuuntelen vain tuota yökkimistä, joka voisi johtua juuri maitoallergiasta.

Ehkä sinulla kuitenkin kyse vain nälkäisestä lapsesta, joten yritä nukkua jossain välissä, syödä ja juoda paljon, niin maidon tulo kasvaa lapsen tarpeiden mukaiseksi. Jos ei apua löydy, ja lapsi on tosi itkuinen, aina voi käydä neuvolassa näyttämässä ja kuuntelemassa vinkkejä. Sitä väsyy pikkuvauvan kanssa valvomiseen niin nopeasti. Tsemppiä ja yritä välillä antaa vauva miehelle ja painua nukkumaaan, ettet uuvu.

Vappua vauvalle ja sinulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat