Vierailija

Pitääkö kummin olla sukulainen vai isän tai äidin paras ystävä?

Miten toimitte jos sekä isä että äiti haluaa esim. oman sisaruksensa kummiksi- pyydättekö molempia?

Kommentit (9)

vaan fiksuja aikuisia,joiden voisi kuvitella olevan hyvä roolimalleja lapsille ja hyviä " aikuisystäviä"

Menestys on ollut vaihteleva, osa kummeista on mahtavia, osa on itse ottanut " lahja-automaatin" roolin. Se sanottakoon, että ystävyyden syvyys kummiksi pyytämishetkellä ei takaa mitään. Kannattaisi miettiä ehdokkaita siltä kannalta, tuntuvatko välittävän lapsista yleensäkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tekemisissä kanssamme ettei kummiudesta tule rasite ja velvoite vaan yhteydenpito sujuu ilman rasitusta. Odotan että kumit joskus käyvät katsomassa lapsia tai menemme heidän luokseen ja heidät kutsutaan lasten synttäreille. Mutta en odota että toisivat kalliita lahjoja tai edes lahjoja ollenkaan, tärkeintä että ovat olemassa ja kiinnostuneita.

Aluksi päätettiin, että jokaiselle lapsellemme valitaan 2 kummia. Sitten päätettiin, että molemmat saavat valita yhden; ekalle lapselle valitsin minä naisen ja mies miehen (molemmat valitsivat parhaat ystävänsä), toiselle lapselle minä miehen ja mies naisen (minä valitsin veljeni, mies kaverinsa). Kolmannelle valitsemme varmaan jonkun läheisen pariskunnan, kun ei ole enää " itsestään selviä" vaihtoehtoja jäljellä.

Tai siis molemmilla on yhteensä kolme kummia, toisella sukulaispariskunta ja yksi ystävä, toisella ystäväpariskunta ja yksi sukulainen.

Itse olen yhden lapsen (nyt jo 7v) kummi ja sain viime vierailukerrallani puolivahingossa kuulla että minut pyydettiin sylikummiksi koska olen lastensairaanhoitaja!

Eipä se minun kiintymykseeni kummipoikaa kohtaan vaikuta mutta tuli vähän halju olo vanhemmista....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat