Vierailija

Olen ollut ulkomailla töissä jonkun aikaa ja sieltä on jäänyt yksi ystävä (ruotsalainen), johon pidän yhteyttä harvakseltaan.

Nuorena ulkomaalaisia ystäviä oli enemmän, heitä kertyi esim. interrail-reissuilta.

Nyt olen hankkinut muutaman venäläisen ystävän, koska opiskelen venäjää - heidän kanssaan on mukava harjoitella kieltä.

Kommentit (11)

Täällä Suomessa olen tutustunut hyvään ystävääni, romanialainen kansallisuudeltaan. Aupair-ajalta Englannista on myös italialainen ja puolalainen nainen, yhteydenpito hiipunut mutta sähköpostit ja joulukortit lentelee vielä :)

Kyllä Suomesta löytää ulkomaalaisen ystävän jos on itse avoin ja menee jutustelemaan esim. leikkipuistossa...

Olen asunut paljon ulkomailla ja työskentelen ulkomaalaisten parissa. Ai niin, onhan tuo mieskin ulkomaalainen, vaikka en sitä niin ajattelekaan, on jo niin suomalaistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos on, niin missä olette heihin tutustuneet, miten ystävystyneet? Ja jos he asuvat toisessa maassa kuin te, niin miten ja kuinka usein pidätte heihin yhteyttä?

Minulla kun ei ole ainuttakaan ulkomaalaista ystävää, vaikka oikeastaan sellaisia haluaisinkin. En vain ole törmännyt heihin missään. :(

Olen itse asunut ulkomailla (USA ja Britannia). Ystävistä iso osa oli ulkomaalisia itsekin, joten nyt tuttuja on oikeasti ympäri maailmaa. Yjhteyttä pidetään aika harvoin, osaan vähän enemmän. Ainakin ilmoitellaan perheiden isommista kuulumisista (lasten syntymät ;) jne. Ja jos matkustellaan sinnepäin, yleensä onnistuu vierailu.

Lisäksi työssäni Suomessa osa työkavereista on muualta ja useimmat palaavat kotimaahansa ennemmin tai myöhemmin, joilloin tulee uusiaulkomailla asuvia tuttuja.

...että ulkomaalaisen ystävän hankkiminen Suomesta ei ole todellakaan vaikeaa, yleensä täällä asuvat ulkomaalaiset tutustuvat meihin suomalaisiin mielellään.

t. 2

Ja monia ystäviä myös ympäri maailmaa, monet asuvat Suomessa, osa asunut joskus täällä,nyt muualla. Tutustuttu ollaan koulussa, töissä, bileissä, urheillessa, netissä..missä vaan! Ulkomailla asuviin pidän yhteyttä eniten mesellä / nettipuheluilla.

Sitten kälyni on kanukki, sitä kautta tutustuin moniin muihin ja lopulta myös tulevaan aviomieehi, joka on ulkomaalainen myös. Lapseni käy englanninkielistä koulua, ja siellä on paljon "seka"-avioliittojen lapsia sekä ulkomaalaisia. naapuristossakin asuu ulkomaalaisia, samoin töissä on jokunen, tosin lähinnä siivouspuolella.

hänen kauttaan olen tutstunut niin Suomessa asuviin ulomaalaisiin kuin muuallakin asuviin. Ystäviä on ´Briteistä, Balttian maista ja Venäjältä.

on ulkomaan elävä.

paras ystäväni on juutalainen ja mieheni palestiinalainen, he eivät kyllä juuri halua törmäillä ;D mutta oikeasti heillä ei ole mitään toisiaan vastaan.

monestakin syystä:

1) aviomies on ulkomaalaista syntyperää

2) vieraiden kielten opettajana on PAKKO pitää yllä kielitaitoa olemalla yhteydessä natiiveihin kielen puhujiin.

Miten ulkomaalaisiin sitten tutustuu? Miten yleensä tutustuu uusiin ihmisiin? Mielestäni ihmisiin tutustuminen on maailman helpoin juttu (olen itse jopa ylisosiaalinen tapaus...) Ystävyyssuhteiden ylläpito onkin jo sitten paljon haastavampaa... Itse pidän yhteyttä ulkomailla asuviin tuttaviin lähinnä netin välityksellä, joidenkin kanssa todella ahkeraan esim. facebookin välityksellä.

Neuvoksi voisin antaa esim. että liittyisi vaikkapa johonkin ystävyysseuraan (näitä löytyy vaikka minkä maalaisia).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat