Seuraa 

Onko siinä jokin määrä minkä verran julkisella puolella mitäkin hoitoja tehdään ja kuinka paljon ne maksavat.

Mulla on nyt viides clomikierto menossa, toiveet on tietenkin korkealla mutta nyt vain rupeaa tuntumaan siltä ettei meille lasta tule. Seuraavaksi olisi sitten olisi varmaan jotain muita keinoja käytettävä. Yksityiselle meillä ei ole varaa lähteä mitään hoitoja hakeemaan kun ovat niin ankaran kalliita. Kunkahan pitkät jonot julkisella puolella on, varmaan on aikalailla paikkakunta kohtaista, mutta kuinka kauan on kenelläkin kestänyt hoitoon pääsy.

Toivottavasti joku osaa auttaa!

Kommentit (3)

Harmi, kun Clomit eivät ole teille tepsineet...ainakaan vielä;)

Kuten itsekin totesit niin on hyvin paljon paikkakunnasta kiinni miten kauan joutuu jonottamaan. Itse asun täällä hieman " syrjässä" (jos vertaa Helsinkiin) ja meillä kesti ensimmäiseen hoitoon pääsy noin vuoden eli suhteellisen pitkä aika sekin minusta oli odotella.

Meille julkinen puoli tarjosi 3 ilmaista icsi-hoitoa(mikrohedelmöitys). Kävimme taukojen aikana yksityisellä, koska en aina malttanut odottaa seuraavaa julkisen hoitoa:)

Täällä oli juuri keskustelua asiasta ja ymmärsin, että jos esim. aloitetaan inseminaatiolla(iui) niin ne hoitokerrat eivät ole pois noista kolmesta " rankemmasta" hoidosta mikäli niihin joudutaan lähtemään.

Tsemppiä matkaan ja aurinkoista kevättä !

Toivottelee: Je_Ni 17+0

Julkinen puoli tarjoaa 3 x IVF ja sitten 3x IUI ( inseminaatio). Pääsimme heti ivf-jonoon ( noin vuosi, meni oikeesti alle) ja sinä aikana tehtiin siis noin kolme inssiä, joihin mulla oli myös jo heti pistoshoidot. Ei mitään clomeja edes kokeiltu. Musta vuoden sisään tehtynä 3 inssiä ja 1 täysi ivf keräyksineen ja päälle pari passia ( eli yhteensä oikeestaan 5 hoitoa julkisella vuoden sisään) oli jo tosi rankkaa henkisesti. Elimistö ei oikeen meinannut toipua välissä, kuukautiset meni sekaisin jne. Niin ja nuppi seota =) Meille tahti oli jo aivan riittävän, ellei liiankin, nopea.

Pidimme omasta halusta sitten 6 kk:n tauon hoidoissa ja sen jälkeen vielä yksi passi, josta meillä on nyt ihana 1,5v lapsi =) Uskon henkisellä puolella ja tauolla ( =elimistö sai toipua) olleen merkitystä.

Onnea matkaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lääkkeissä on vuotuinen Kelan katto 617¿. Clomit ym. eivät ole niin kallita, mutta ivf-lääkkeet maksavat kyllä helposti tuon vuodessa. Lääkärikäynti maksaa täällä pk-seudulla 22¿/kerta ( Naistenklinikka/Jorvi) Spermaanalyysi muistaakseni tuon 22¿/ per kerta, yleensä ei makseta kuin kerran vuodessa. Hoitojen yhteydessä menee samaan pakettiin. Muita kuluja ei ole. Eli aika halvalla pääsee verrattuna ykstyipuoleen.

Esim. passia varten mulla tuli 3 käyntiä a22¿ ja lugesteron-lääkitys 15¿.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat