Vierailija

Satuin siinä parille tutulle äidille valittamaan, kuinka vaikeeta on ollut tuon meidän vauvan kanssa tämä alku. Jouduin lopettamaan imettämisen ja siirtymään Omneo tutteliin. Lisäksi mainitsin siitä, että joudun joka yö nukuttamaan vauvan monta kertaa keinutuolissa, ja laskea sitten taas hetkeksi omaan sänkyyn. Yritä siinä sitten nukahtaa muutamaksi minuutiksi, kun vauva sitten taas huutaa hereille.. Siinä juttuja kuunteli sellainen elämäntavoiltaa hyvin luonnonläheinen äiti. Hän rupesi paasaamaan siitä, että on täysin vastuutonta syöttää lapselleen tuollaisia lisäainevalmisteita. Jos vaan olisin alusta saakka asennoitunut imettämiseen eri tavalla ja nukuttanut lapsen perhepetiin, olisi meidän tilanteemme nyt toinen. Lapsi ei olisi kokenut sitä hylkäämisen tunnetta, jonka hän nyt joutuu kokemaan joka yö minun laskiessani hänet omaan yksiöönsä... Kun nykyään äidit pakottavat vauvansa itsenäistymään niin aikaisin!

Olen täällä nyt sitten pitkin iltaa itkeä tihrustanut tuon meidän kolmiviikkoisen kanssa, kun koen jotenkin epäonnistuneeni hänen kanssaan. Kunpa vaan hän olisi jättänyt tämän saarnansa saarnaamatta juuri minulle, joka todella joudun taistelemaan tämän lapsen kohdalla. Jokainen gramma joka sisälle jää maitoa on lottovoitto! Ja jos lasta pitää nukuttaa kohoasennossa, ei se onnistu mitenkään aikuisten sängyssä.

Puolustelen mitä puolustelen, mutta parhaani olen yrittänyt.

Ihan oikeasti!

Kommentit (18)

Voimia teille sinne, kyllä te sen vauvan kanssa pärjäätte, menette vaan päivä kerrallaan ja välillä tunti kerrallaan, jos päivä on liian pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinä teet niinkuin sinulle ja vauvallesi on parasta. Vastaisuuden varalle: kannattaa kasvattaa paksumpi nahka ja kovempi kallo :) näitä hiekkalaatikkotanttoja tulet tapaamaan vielä paljon ja neuvoja piisaa, et voi jokaisen heidän puheistaan pahoittaa mieltäsi.

Tsemppiä!

Jotenkin vaan tuntuu niin oudolta. En mä noiden isompien kanssa oo ollu yhtään näin herkkä. Tän nuorimman kanssa vaan lääkärissäkin oon jatkuvasti puolustuskannalla. Ihan kuin ne luulis etten oo yrittäny tarpeeksi.. Outoa. Ehkä mä nyt vaan oon jotenkin hormoonihuuruissa ja sekaisin väsymyksestä?

Sen minä tiedän, että nuo luonnonläheiset tavat ovat monessa tilanteessa todella hyviä. Kuitenkaan ne eivät kaikille sovi, eikä kukaan ole velvoitettu siten toimimaan. Tiedän paljon kaltaisiasi fiksuja luomuäitejä, jotka pitävät omat valintansa ominaan. He ehkä kertovat omista ratkaisuistaan, mutta eivät vaadi muilta samanlaista toimintamallia. Kiitos sinulle, minun paha mieleni alkaa jo helpottaa! Tässä taitaa olla taustalla nyt niin paljon kaikkea muuta, että oikeastaan hain vaan todellista syytä itkeä!

Ja mies onneks osaa lohduttaa nätisti...

Alkaa taas itkettämään.. Sniif!

Kyllä se vielä teilläkin helpottaa kunhan saatte aikaiseksi jonkinlaisen rytmin muutaman kuukauden kuluttua!

Häntä pystyyn. Olet varmasti hyvä äiti!

Ihminen, joka alkaa kauhistelemaan ja kertomaan kuinka paremmin hän tietää, saa vielä tietävyyteensä moneen kertaan silmilleen. Elämä opettaa.

Kaikki luomuilijat eivät ole noin tökeröjä, mutta ehkä sitten ne ovat, joille asia on uusi tai joita vaivaa muuten yksisilmäisyys. Hän ei viitsinyt oikeasti kuunnella sinua. Jos olisit kertonut mitä tahansa muuta, olisit saanut saman paskan niskaan. Tuossahan oli rakenteena jossittelu, jos olisit niin ja näin, ja suoraviivainen näennäisratkaisu, jolla sinut sai syyllistetyksi.

Minusta tuo ihminen oli luomuäidin alalaji, luomuvamppyyri. Sellainen käyttää hyväkseen jokaisen tilaisuuden kertoa omasta ylivertaisesta näkemyksestä, ja näistä tilanteista luomuvamppyyri saa voimaa itselleen. Ehkä hän tarvitsee sitä voimaa pitääkseen yllä omaa käsitystään oikein suoritetusta elämästä, joka on tuomittu epäonnistumaan: ei elämä ole kymppiplussan metsästystä, vaan harjoittelua joka hetki. - Vamppyyreja on muitakin lajeja: uskovaisvamppyyri, kotitaitovamppyyri, moralistivamppyyri. Kaikille on yhteistä heikko tai olematon taito kuunnella toista ihmistä.

Koska puhuja perehtyi sinun omaan elämäntilanteesi vain syötin verran, älä sinä tartu koukkuun. Äitiys on rakastamista ja ratkaisujen etsimistä, epävarmuuden sietämistä yhdessä lapsen kanssa. Sitähän sinä juuri teet.

t. Toivottavasti toisentyyppinen luomuäiti

Nuorimmalla on paha GER ja kasvussa ollaan tultu reippaasti alamäkeä. Kuvittelin ainakin, että tämä äiti kuuli keskustelumme sairaudesta. Jotkut vaan ehkä kuvittelevat, että minusta on hauskaa keksiä vauvalle sairaus...? Tai sitten minä vaan kuvittelen heidän ajattelevan niin.

Nyt mies on työntelemässä vauvaa ulkona, minä kävin rentoutumassa saunassa. Onpa muuten jo parempi olo! : )

Kerroitko hiekkalaatikolla mistä vaikeudet johtuvat ja miksi lasta pitää nukuttaa nimenomaan kohollaan? Ehkä tämä luomumutsi kuvitteli että olet lopettanut imettämisen huvikseen. Eihän se silti oikeuta häntä käymään sinua vastaan. Äitiys on monesti sellainen asia, että siinä herkästi syyllistyy ja toisaalta helposti rupeaa pätemään muille, jos itse mielestään osaa jonkun asian hyvin. Ei se luonnonläheisyyskään takaa sitä että kaikki menee aina suunnitelmien mukaan.

Sinä itse tiedät parhaiten oman vauvasi tarpeet, joten älä ihmeessä laske häntääsi moisen paasaajan tähden ainakaan.

Pah hänelle ja tsemppiä sinulle.

miten pahalta sinusta tuntuu. Yritä nauttia tästä vauva-ajasta mahdollisimman paljon, se aika menee niin nopeasti. Minulla 6 kk vauva ja on myös joutunut olosuhteiden pakosta elämään korvikemaidolla ja hyvin on kasvanut. Sinä olet paras äiti vauvallesi.

vaikka lääkärit epäilivät, että lapsen mahavaivat ja ihotumat johtuu mun maidosta. Sinä päivänä kun lopetin imetyksen lapsi nukkui hiiskahtamatta koko yön! Toisen kanssa taistelin 4kk, ja sama yörumba jatkui. Olisi vaan pitänyt luottaa omaan vaistoon + lääkäreihin, eikä toisten äitin höpinöihin. Joten tee niin kuin parhaalta tuntuu,se on varmasti lapsellesi oikein.

Ja minä olen niin herkkäuninen, että en pysty edelleenkään nukkumaan lasten kanssa samass huoneessa esim. kylässä, joten miten siinä sitten olisi perhepedissä nukuttu - olisin taatusti ollut väsymyksen takia mieliasiraalassa - muutenkin kun olin ihan sippi valvomisesta!

Voimia, kyllä se siitä!

T: 4 ja 6v lasten onnellinen äiti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat