Vierailija

1v11kk ikäinen tyttömme on aina ollut hyvä ja säännöllinen ruokailija. Nyt kuitenkin hän on jo monena peräkkäisenä päivänä kieltäytynyt syömästä ns. oikeaa ruokaa kokonaan. Leipää ja kovia rinkeleitä kyllä söisi, mutta kunnon ruoka ei kelpaa. Kysyttäessä sanoo, ettei ole nälkä. Ja kun yritetään tarjota ruokaa, saadaan aikaan karmea huuto- ja uhmakohtaus. Mistähän nyt tuulee? Onko muilla vastaavia kokemuksia - mikä voisi auttaa?

Kommentit (2)

Mulla on 2v 2kk ikäinen tyttö joka on ollut AINA ihan loistavan hyvä syöjä, äärimmäisen harvoin kieltäytynyt syömästä, paitsi sen jälkeen kun täytti 2v.

Ei kulu yhtäkään päivää ettei ruuasta ja syömisestä olisi jotain polemiikkia-tyttö riehuu, heittelee ruokaa, sanoo ettei ole nälkä ja alkaa itkeä kun yritän suostutella syömään.

On päiviä jolloin ei ole syönyt lusikallistakaan kunnon ruokaa, joskus taas menee kaksikin ateriaa ppäivässä suht hyvin.

Luulen että on ikään kuuluva juttu-testailee että kuinka hyvin saa tahtonsa läpi tässäkin asiassa- meillä on muutenkin tää uhma ja " minä itte" -vaihe aika tapetilla. Tyttö hermostuu sekunnin nano-osassa jos joku asia ei mene mielen mukaan:o/

Ei kannata ottaa kovaa stressiä syömättömyydestä, jos lapsesi paino ei laske ja jos kuitenkin juo normaalisti.

Ei kannata antaa mitään makupalojakaan vaan sanoa että ensin pitää syödä kunnon ruoka.

Sillä keinoin meillä joskus onnistuu se että typykkä syö itse koko ateriansa- esim. pikku jugurtti tai jätski jälkkärinä motivoi ihmeesti!

Uskon, että alkaa taas syömään kun vaihe on ohi ja ruokahalukin palailee.. pätkittäin!

T:Meten äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat