Vierailija

On niin ilkikurinen/vahingoniloinen.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija:

Lainaus:

Jos toiset ihmiset herättävät itsessä negatiivisia tunteita niin se johtuu aina 110% itsestä eikä kenestäkään muusta. Tällainen ihminen ei pysty käsittelemään omia tunteitaan tasapainossa. Tunteista muodostuu kaaos omassa mielessä ja lopulta ihminen kietoutuu negatiivisuuden kehään itseään jumaloiden ja omaa hyvyyttään ylistäen. Vika on aina muissa ei koskaan itsessä. Hän ei näe samoja piirteitä koskaan itsessään tai ne piirteet on torjuttuja ja kiellettyjä. Kommentit vieraista ihmisistä kuuluu tyyliin " mikähän tuokin luulee olevansa" on sanomattakin selvää että arvostelijalla itsellä on ongelma.

Kannattaakin pohdiskella mikä siinä toisessa saa ne negatiiviset ajatukset ja tunteet aikaan.

Toinen vastakkaisajattelu voisi olla mitä minulla olisi tuolta toiselta " ääliöltä" opittavaa voisi johdattaa arvostelijan rakentavaan itsensä kehittämiseen.

Jos en esim. pidä valehtelijoista, minulla on ongelma???? Minun kuuluu pitää valehtelijoista ja huijareista???

Ja sitten taas päinvastoin: mä saan sitten kohdella kaikkia muita ihmisiä kun paskaa. Jos he eivät pidä siitä, se on heidän ongelmansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sinulla on se ongelma miten toimit? Mitä keinoja käytät hallitaksesi tilanteen? Olisiko sinulla mahdollisuutta oppia pitämään heistä jollakin tasolla? Ymmärtämään mikä heissä sinua ärsyttää ja miksi? Pystytkö erottamaan ihmisen ja teon?

" Inhottavat" lapset eivät tietenkään voi muuttua sellaisiksi että sinä pitäisit heistä ja ongelmasi häviäisi. Se olisi liian suuri ja itsekäs vaatimus sinulta. Sillä he eivät olisi omana itsenään vaan olisivat teeskentelijöitä. Teeskenteletkö sinä ihmisten edessä olevasi mukava ja pitäväsi ihmisitä vaikka ajatuksesi eivät aina olisikaan puhtaan valkoisia heistä.

Eräs pieni 4-vuotias poika sanoi minua hulluksi tädiksi ja käski mennä pois. Pidän erittäin paljon tuosta vieraasta lapsesta. Lapsi oli vain rehellinen ja arvostan rehellisiä ihmisiä. Tietenkään hän ei ymmärtänytä sanan merkitystä joka on aikuisilta opittu. Lapsi on viaton. Minä olen aikuinen ja minulla on vastuu pitää kaikenlaisista lapsista, myöskin sinun.

Kyllä olisi äkkiä ammattikasvattajat vähissä, jos ammattitaidon

kriteeri olisi se, että kaikista lapsista täytyisi pitää yhtä paljon!

Toisten kanssa kemiat toimii paremmin kuin toisten. Se, etten

pidä kaikista yhtä paljon, ei tarkoita sitä, ettenkö tulisi kaikkien kanssa

toimeen! Olen aikuinen ja osaan käyttäytyä tasapuolisesti. Pahempaa

olisi, jos yrittäisin teeskennellä: senhän fiksut lapset heti tajuaisivat.

tietysti katson peiliin, kun huomaan, että lapsessa joku ärsyttää.

En kuitenkaan aio ammattiani vaihtaa... kuka kumma uskaltaisi

väittää ( missä tahansa vuorovaikutusta vaativassa ammatissa )

pitävänsä kaikista ihmisistä/ asiakkaistaan!!??

Vierailija:

Lainaus:

Ei kohtaa kemiat kaikkien kanssa. Ei sellaista ihmistä olekaan, joka pitää kaikista. Se on jo suurta itsepetosta tai muiden mielistelyn tarvetta. Työni voin silti tehdä hyvin, vaikka joukkoon sattuisikin lapsi, josta en pidä. En minä ketään kuitenkaan inhoa tai vihaa.

kaksinverroin . Ja vaikka usein on nähnyt punaista ja vaikka mitä niin kaikista näistä lapsista olen pitänyt . Ja miksi lapsia pitäisi miellyttää ja esittää ? Se kun ei lasten kanssa onnistu . He vaistoavat sen eivätkä todellakaan ole tyhmiä !

Lapsi nauraa spontaanisti asioille jotka ovat hänelle naurettavia. Jopa pieni vauva saadaan kikattamaan hillittömösti pienillä eleillä. Lapsia on helppo viihdyttää ja saada heidät nauramaan.

Nejä vuotias ei osaa esim. selittää miksi hän nauraa jos toinen kaatuu tai horjahtaa. Selitys voi vain olla, että en minä tiedä minun keho vain tekee niin.

Vierailija:

Lainaus:

On niin ilkikurinen/vahingoniloinen.

Ei kohtaa kemiat kaikkien kanssa. Ei sellaista ihmistä olekaan, joka pitää kaikista. Se on jo suurta itsepetosta tai muiden mielistelyn tarvetta. Työni voin silti tehdä hyvin, vaikka joukkoon sattuisikin lapsi, josta en pidä. En minä ketään kuitenkaan inhoa tai vihaa.

mutta en voi sanoa pitäväni kaikista lapsista.

On olemassa lapsia, joista en pidä. On sitten vika minussa itsessäni tai jossain muussa, ainakin voin tämän rehellisesti myöntää.

Lapsilleni olen kertonut, ettei kaikista ihmisitä tarvitse pitää, mutta näitten kanssa on kuitenkin tultava toimeen. Eli haukkuminen ja kiusaaminen on väärin, eikä se että toinen on tyhmä oikeuta heitä käyttäytymään tyhmästi.

yksikin on niin kova komentelemaan, eikä hänelle sopisi sekään et aiemmin toisensa tunteneet olisivat ilman häntä toistensa tykönä. jos saa jäätelön tai vaikka karkkia luulee sen sitten tapahtuvan joka ikinen päivä. panee sit mun lapset asialle sanomaan sen. sit on niitäkin joilla on on hirveet vanhemmat, enkä voi sietää heitä. lasta yritän sietää, mutta kun ne on just samanlaisia ku äitinsä. eikä mun lapset sais sillon leikkiä kenenkään muun kanssa. piti kerran parikin sanoa ettei se noin mene

Kuten huomaat sinun ei tule hyväksyä väkivaltaa missään muodossa. Kysymys ei ole siitä. Tällaisista ihmisitä on varmasti vaikea pitää, mutta se ei ole mahdotonta. On opittava näkemään syvemmälle ihmisen olemukseen, sillä nämä ihmiset eivät voi hyvin. Vihaamalla hyljeksimällä heitä ei auta heitä " hyvksi" ihmisiksi. On ymmärettävä SYY miksi he näin toimivat. Syyt ovat ehkä juuri varhaislapsuudessa " heistä ei ole pidetty tai heidät on unohdettu vaille huolenpitoa" . Monet näistä ihmisistä tarvitsevat lääkityksen ja suljetun osaston, he ovat todella sairaita. Pitäisikö heitä vihata? Mielestäni ei.

Se miksi pidät joistakin ihmisistä valtavasti kertoo siitä että he hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet. Sellaisita ihmisistä on helppo pitää.

Vierailija:

Lainaus:

Miten sitten joistakin pidän ihan valtavasti? Millä tavalla siis voisin tulla paremmaksi ihmiseksi ja oppia pitämään myös vaimonhakkaajista ja lapsenraiskaajista sekä myös valehtelijoista ja itsekkäistä hyväksikäyttäjistä?

Olisko mahdollista oppia pitämään kaikista lapsista? Ehkä eritavoin mutta pitämään ihmisestä sellaisena kun hän on? Se että ei pidä käytöksetä on sitten toinen juttu. Asian voi ilmaista esim. että pidän sinusta mutta kun lyöt Liisaa siitä en pidä. Sillä ihan varmasti ne lapset joista et pidä omaavat myöskin hyviä puolia ihmisenä. Emme voi tietysti ketään muuttaa mutta omaa ajattelutapaamme voimme muokata.

Vierailija:

Lainaus:

En pidä huutavista lapsista, menee hermot tosin omienkin huutaessa. Punaista näen kun joku lapsi nimittelee muita lapsia puheessaan " Tuu tänne idiootti" " Eksä tajuu, sähän olet tyhmä kuin aasi"

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat