Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

1v 3kk lapsemme nukkuu siellä nyt yksin. Mies ja minä nukumme olohuoneessa. Asunnossa ei muita huoneita ole paitsi keittiö. Siirryimme olkkariin kun yöt olivat aivan rikkinäisiä, heräsimme monta kertaa yössä lapsen vikinöihin. Kaikki muuttui " ihanaksi" yhdessä yössä kun siirryimme olkkariin, poika alkoi heti nukkua täysiä öitä heräilemättä välillä, ja me myös!!

Mutta nyt mietimme voimmeko enää palata makkariin vai palaako vanha kuvio (jatkuvat heräilyt) jos nukumme taas kaikki makuuhuoneesa??

Sivut

Kommentit (41)

mutta kun yöt oli hänen osaltaan saatu rauhoitettua, niin sitten se nukkuminen muiden kanssa onnistuikin loistavasti. Eli kokeilkaa, jos ei onnistu millään niin palatkaa takaisin. Ymmärrän teitä oikein hyvin, mutta en usko että kokeilusta opitaan uudelleen " huonoille tavoille" , luultavasti kaikki sujuu nyt hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihme marttyyreja täällä...

jos olette niin höpsöjä että kärsimys kirkastaa surkean kruununne niin siitä vaan...

kaikki ei halua turhaan valvoa, huomaa tuo turhaan...

koska ei ole mitään syytä valvoa...

nukkui yöt heräämättä, joten ajateltiin että sama kai nukkua siskonsa kanssa. Eipä ollut vissiinkään valmis siihen :(

Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 2vuotiaana omasta pyynnöstään :) .

36

Näin minä tein kun poika 7kk iässä ei enää nukkunut kuin poski poskeani vasten/tissi suussa tai isänsä rinnan päällä. Hommasin sängyn jossa pyörät alla. Illalla lapsi nukahti makuuhuoneeseen ja itse saimme olla olohuoneessa. Yöllä kun aloimme nukkumaan, siirsin pojan sängyn olkkariin... Matkasänky voi olla myös vaihtoehto...

Vierailija:

Lainaus:

Ei lapset yleensä tuossa iässä nuku häiriöttömästi öitään, vasta lähempänä 3 vuotta nukkuvat läpi yön.

.

Paskapuhetta. Meidän lapsi on 6 kk iästä nukkunut läpi yön ongelmitta. Miksi? Hän siirtyi silloin omaan huoneeseensa ja on onnellinen pieni päivänsäde!

PAITSI sillä erotuksella että tyhmyydessämme odotimme peräti 1½ vuoden ikään saakka! Sitten olin lääkärissä aivan muista syistä ja hän sanoi että nyt luojan tähden tolkkua öihinne. Ensin ajattelin että hänen ehdotuksensa oli TYPERÄ, mutta se olikin ihmeen VIISAS! Mies ja minä menimme olohuoneeseen, ja ahdistavat yöt olivat meilläkin siitä hetkestä asti historiaa! Ja olohuone-elämä miehen kanssa vasta ihanaa olikin! Kuhertelimme siellä onnessamme parin hyvinnukutun yön jlkeen, eikä helpotuksella ja riemulla ollut mitään rajaa; tunsin myöskin että vihdoin en ollutkaan SURKEA KASVATTAJA jonka lapsi ei vielä tuossakaan iässä NUKU KUNNOLLA, vaan KAIKKI ovat TYYVYÄISIÄ, tunne on niin ihana, etten ole aikoihin mistään niin riemuinnut!

Ja ongelmaasi: pari viikkoa tuota systeemiä ja kaikki on taas hyvin kun palaatte makuuuhuoneeseen!

Ostapa nyt miehesi kanssa vielä KUNNON muhinointipatjat sinne olohuoneeseen, voin kertoa että siitä tulee ihana seikkailu :-)

päälle 1-2 kerrasta jokin uusi käytäntö, olipa sitä toivottu tai ei. Pelkään että hän kokee " kiusantekona" että yhtäkkiä taas ilmestymme makkariin jne.

ap

koska en pysty nukkumaan siltä tuhinalta ja ähinältä mitä meillä vauvat on pitäneet. Mutta siis heräili sisaruksensa kanssa, ja meininki oli se, että minunhan oli sitten herättävä ja rauhoiteltava jne... Nukkui sitten pidempään yksin, se oli silloin onneksi mahdollista tilan puolesta, ja yöt rauhoittuivat nopeasti. Pelotti lähteä hotellireissulle, kun olin aivan varma että ei nuku siellä yhtään, mutta niinpä vaan poika nukkua posotti koko yön läpi. Siirrettiin tässä parisen viikkoa sitten samaan huoneeseen sisarusten kanssa (meillä on nyt ahdasta kun ollaan vuokralla ) ja yöt menneet aivan loistavasti. Mutta näin siis meillä, mutta jos ei siis onnistu samassa huoneessa nukkuminen niin nukkukaa erikseen, on parempi että saa nukkua, oli järjestely sitten mitä hyvänsä. Ja tosiaan kokeilun ei uskoisi vievän sekaisin jo hyvin opittua nukkumista, mutta vannomaanhan sitä ei voi mennä. Ja hyvin tajuan tuon tunteen, että pelottaa edes kokeilla. On se nukkuminen vaan niin tärkeää!!!

Jos olkkarissanne on tilaa, tehkää sinne itsellenne erillinen makuusoppi, vaikka kirjahyllylla tms. siihen " seinä" . Ja makkarista vaan sitten reilusti lastenhuone.

Jos nyt palaatte makuuhuoneeseen kaikki voi alkaa taas alusta eikä kellaan ole kivaa....

On hienoa että muiden lapset ilmeisesti tässä ikässä nukkuvat automaattisesti täydellisiä öitä eikä meidänlaista systeeminklaltaista kukaan muu ole ikinä tarvinnut samankaltaseen hätään. Ehkä olemme todella ainoat sitten.

ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat