Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen.

Kommentit (13)

Olen onnellisesti kimpassa.

Olin onnellisesti avoliitossa lähes kymmenen vuotta. Tuli lapsia yms. Nyt olen ollut avIOliitossa vajaan vuoden, ja aika usein mietin: miksi?

Miksi meidän piti mennä naimisiin? Okei, olemme edelleen yhtä onnellisia tai epäonnellisia kuin ennenkin, mutta miksi mennä naimisiin?

Harmittaa, koska minusta on terveempää kapinoida vallitsevia rakenteita vastaan kuin vain " mennä joukon mukana" . Nyt pelkään, että mekin näivetymme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

[quote]

...Miksi meidän piti mennä naimisiin? Okei, olemme edelleen yhtä onnellisia tai epäonnellisia kuin ennenkin, mutta miksi mennä naimisiin?

Harmittaa, koska minusta on terveempää kapinoida vallitsevia rakenteita vastaan kuin vain " mennä joukon mukana" . Nyt pelkään, että mekin näivetymme.

- Minä näen avioliiton vain liiton virallistajana en yleisenä tapana; koska ' muutkin menee' .. Enkä ymmärrä miksi avioliitto pitäisi millään lailla muuttaa kahden ihmisen välistä seurustelua muuksi mitä se oli ennen avioitumista., kyllä näivettymistä tapahtuu avoliitossakin.

Avioliitolla turvataan lesken asuminen jatkossa parin yhteisessä asunnossa ja aviopuoliso säästyy perintöveroilta. Yhdessä kerätty omaisuus jaetaan puoliksi ero tilanteessa, huolimatta siitä kumpi esim. on autolainaa lyhentänyt ja kumpi maksanut päivähoitomaksuja.

Heikompi tuloisella aviopuolisolla on mahdollisuus toisen kuoltua leskeneläkkeeseen.

Vierailija:

[quote]

Olen onnellisesti kimpassa.

Olin onnellisesti avoliitossa lähes kymmenen vuotta. Tuli lapsia yms. Nyt olen ollut avIOliitossa vajaan vuoden, ja aika usein mietin: miksi?

Miksi meidän piti mennä naimisiin? Okei, olemme edelleen yhtä onnellisia tai epäonnellisia kuin ennenkin, mutta miksi mennä naimisiin?

[quote]

Siis avoliittohan on vallitseva keskiluokkainen normi.

Uusimmat

Suosituimmat