Vierailija

Erityislapsen äitinä toivoisin, että kaikki normaalilasten äidit malttaisivat jättää kotidiagnoosit tekemättä. On ikävää vastata jatkuvasti kysymyksiin, mistä lapseni ongelmat johtuu ja onko se periytyvää. Suomeksi: oletko sä itte ja sukusi viallisia, kun lapsellasi on tää ongelma?

Tietysti on parempi, että kysyy suoraan kuin puhuu selän takana, mutta netti on keksitty ja jos oikeasti olette kiinnostuneita jostain syndroomasta, sieltä voi itsekin guuglettaa mahdolliset syyt ja aiheuttajat.

Hienotunteisuutta siis pyytäisin. Elämä on muutenkin raskasta ja vaikeaa, ilman että tuttavat kyttäävät meitä ja kasvatustapojamme.

Kiitos.

Kommentit (4)

se on asiallista.

Ystävilleni ja sukulaisille kerron mielelläni ja käyn keskusteluja.

Mutta nyt siis on kyse tuttavista ja puolitutuista.

En minäkään kysele joltakulta vieraalta, johtuiko hänen sydäninfarktinsa kenties holtittomasta mässäämisestä ja alkoholin liikakulutuksesta!

Miksi siis minun pitäisi selittää lapseni oireiston taustoja joka ihmiselle?

That's my point.

ap

PS: minulle lapseni ei ole viallinen millään tavoin, mutta noille utelijoille se tuntuu olevan nimenomaan vika, jolle pitää utsia syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin mun henkilökohtaisesti on helpompi sietää ne kyselijät ja ihmettelijät kuin ne jotka 'tietää' kuinka ongelmat ratkaistaisiin jos vaan vähän viitsittäisiin yrittää ja kasvattaa...

t toinen erityislapsen äiti.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat