Seuraa 

Elikkä meillä oli lapsella niin kova ripuli, että jopa kengät tulivat tosi likaisiksi. Vaikka kuurasin saippualla ja kynsiharjalla ja huuhtelin ikuisuuden sisältä ja ulkoa niin kuivuttua on ihan selkeä kakan haju. Kokeilimme niitä jalkoihin ja sukkiin jää sama haju joten niitä kenkiä ei kukaan kyllä käytä.

Pitääkö heittää kengät menemään vai onko jollakin vinkkejä?

Kommentit (4)

Minä pesen aina lenkkarit koneessa. Jopa ihan lasten halppis-lenkkarit on yleensä kestäneet, taitaa olla mun kohdalleni sattunut 20 vuodessa yksi lenkkaripari joka ei kestänyt.

Jätä linkous tekemättä tai linkoa ihan vaan muutama kierros.

Eli pesin koneessa ja varmuuden vuoksi laitoin molemmat kengät omiin pesupusseihinsa. Eivät menneet ollenkaan huonoiksi vaan PUHTAIKSI.

Kiitos vastaajille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minä olen pessyt jo kauan lenkkarit koneessa, hienopesuohjelma 30 astetta ja linkous 500 kierrosta. olen myös pessyt kuomia koneessa ja tänä keväänä uskaltauduin jopa laittamaan gore-tex-kengät koneeseen... kaikki kengät ovat kestäneet pesun hyvin ja gore-texien vedenkestävyys tuntui olevan tallella.

voi olla ettei yksi pesu vielä vie kakanhajua, meillä meni pojalla viime kesänä isot pissat lenkkareille ja jouduin pesemään ne kahdesti ennenkuin haju lähti pois.

meillä pestään myös kaikki lenkkarit yms. kengät koneessa. Mutta minä pesen ihan normaalilla 40 ohjelmalla, normaalilla (olisko 900) linkouksella, ja yhetkään kengät ei ole hajonnut. Oon pessy myös lasten kävelykengät ym. Ja pesun jälkeen ovat kuin uudet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat