Seuraa 

Eli vappua vaan kaikille, varmuuden vuoksi jo näin hyvissä ajoin!

Jos en olekaan täällä aamusta enää toivottelemassa...

Kävin jo kirjoittelemassa tuonne toukokuisten päivän pinkkaan, kun sielläkin valvottiin...

Nyt on alkanut tapahtumaan. Suuntaa kovin odotellaan. Supistukset herättivät 1.20, siinä oli jo yks tai kaks kovempi tullut, mutta yritin jatkaa unta vaan sinnikkäästi (oli niin mukava sikeä vaihe) ja supistukset kun ovat herätelleet jo viikkotolkulla aina silloin tällöin. Niiden takia ei ole tarvinnut koskaan nousta eli ovat olleet ihan satunnaisia ja unta on voinut jatkaa. No, nyt tuli vaan uusia ja alkoi ekaa kertaa polttamaan oikeen reippaammin. Totesin hetken päästä, että jaahas vessa kutsuu, vatsa alkaa tyhjenemään. Polte vaan jatku ja jatku ja ravasin eestaas, hikeä ei tosin vielä pukannut. Mentiin takaisin sänkyyn, mutta sitten vaan jatku aaltoimaisesti 10 min välein, vaikka olisin ollut ihan valmis jatkaman unia. Kävin suihkussa ja syötiin muroja ja nyt lähetin miehen takaisin nukkumaan. Aika tasaiseen tulee, tosin voimakkuus ja kesto vaihtelee. Välillä on sellaisia lyhyitä ja välillä tullut niitä monen minuutin " hengitellään" supistuksia.

Olis nyt alkanut nämä hommat päiväsaikaan, jolloin olis ollut ihan mukavakin kytätä ja laittaa hommalle vaikka lisävauhtia. On se niin hölmöä, että päivällä voisi vaikka hyppiä päällään, että jotain tapahtuisi, mutta yöllä on sellainen olo, että rauhottuisi nyt, niin pääsisi nukkumaan. Pitäisiköhän tässä alkaa ravaamaan nyt sitten rappusia vai mennä vaan sänkyyn lojuumaan? Sänky kyllä houkuttaa paljon enemmän. Ehtisin vasta nukkua pari tuntia...

Vähän tässä jännään, että missä ihmeen välissä pitäisi sitten lähteä, kun mulla on kokemusta vaan niistä esikoisen syöksysynnytyssuppareista, jotka alkoivat, kun vedet hulahtivat totaalisesti ja ne oli TOSI kovia ja tuli 2 min välein sen reilun puoltoista tuntia, kun synnytys kesti. Pelottaa, että nämäkin avaavat nyt vaivihkaa, enkä tajua lähteä ajoissa, kun odotan taas jotain megaa. Ei sitä yöllä kuitenkaan niin herkästi lähdetä näyttämään ja tilaamaan esikoiselle hoitajaa. Lorahtais nyt, niin tietäis lähteä, eikä tarttis yötolkulla täällä valvoa.

Taidan mennä sänkyyn makoilemaan ja tarkkailemaan tilannetta. Jos rauhoittuu, niin kai se uni jossakin vaiheessa tulee. Saapa nähdä, olenko täällä huomenna taas hillumassa... Jos olen, niin väsyneenä ainakin...

Aika hilkulla on, ehtiikö tämä huhtikuiseksi vappupalloksi...

Touhis rv40+1

Kommentit (11)

touhikselle pukkua, toivottavasti nyt lähtee homma liikkeelle! Saisittte vappuvauvan.

Rokkikukka, en usko, että vauvalle kuinkaan olisi tärskyssäsi käynyt. Et kuitenkaan ilmeisesti varsinaisesti kaatunut ja kolhaissut masuasi. Mutta mikäli huolestuttaa, kantsii tietysti soittaa äippikselle tai synnärille! Mä en ainakaan pitkäksi aikaa jäisi pohtimaan, jos tuntuu epävarmalta.

Meidän vauva oli eilen hiljaista tyttöä (tai poikaa) ja huolestuin minäkin. Soitin synnärille ja sanoivat, että voin mennä käymään. Käyrällä ollessani vauva rupesikin liikkumaan ihan mukavasti. Lääkäri vielä katsasti paikat (pehmeä, kiinni, 2cm kaulaa = eli eivät ole viikkokausien supistelut auttaneet YHTÄÄN) ja ultrasi. Istukka&virtaukset kunnossa, ihanaa, vettä hyvin. MUTTA vauva taas sanottiin pieneksi ja mulla taas kokokontrolli keskiviikkona. Painoarvio oli nyt 2850g. Eli ei nyt minusta mikään tosi pieni, mutta ilmeisesti ei ole sitten kasvanut käyrän mukaan. Vähän tuppaa huolestuttamaan, mikä ihme on!

No, en edes tosissani nyt enää odota, että vauva syntyisi ennen kuin parin viikon päästä. Mutta kyllä silti nyppii. Tulisi ulos kasvamaan!

Ja sitten epäoleellisemmat surettavat: miehen isyysloma alkaa huomenna, synnytyksestä ei tietoakaan. Onko kellään muulla vastaavia ongelmia?

Ja nyt jotenkin pelottaa, että jos sattukin jotain synnytyksessä, vauvalle tai minulle. Ja yleishuolestuminen esikoiseta ja miehestä.

Jospa tuo aurinko piristäisi, ulos siis!

Tilp. 40+3

... edelleen ei elettäkään, että vauva haluais syntyä vielä tän kuun puolella joten toukokuun puolelle menee väkisinkin.

Tänään aion kyllä käydä pitkästä aikaa saunassa, jos se vaikka auttais jotain. Ainakaan siivoamiset ja muut fyysiset rasitukset eivät ole auttaneet yhtään mitään.

Nyt koiran kanssa ulos ja sitten lenkin jälkeen saunaan!

Iluvatar-76 RV 40+2

P.S Touhikselle tsemppiä, et nyt olis tosi kyseessä... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

tulee vain tunne et miksei mulla! Tänään taas näyttää ilma suosivan joten pihahommat taitaa kutsua. suoli tyhjenny mulla kohta viikon että ei ainakaan sen perusteella voi sanoa et synnytys on lähellä, noo toivottavasti touhis on jo saanu käärön syliinsä, mä lähen aamupalalle. mukavaa vappua kaikille!

heidim40+3

Täällä minäkin edelleen totean että toukokuuta kohti mennään ja lujaa.

Viimeistä päivää mennään ja ilma on mitä mahtavin.

Nyt on paree pysyäkkin sisällä sillä lupailin pihakestejä; makkaranpaiston ja lettujen kera.

Tietenkin simaa ja vappupalloja ja kaikkee muuta ääntä pitävää.

Toivotaan että joskos päivän jälkeen sitten jotain tapahtuisi.

En enään kyllä itsekkään usko siihen vaan odottelen sen pariviikkoa yli ihan suosiolla.Yllätynpä sitten positiivisesti jos toisin käy.

Mutta iloista vappua kaikille.

Tämä vappupallo aloittaa päivän kulun suunnittelun....

Äiti30.. 40 +2

Eli yhtenä osana ollaan. Kovasti kannustusta touhikselle, jos sinä edes saisit oman pallosi tämän kuun puolella.=)

Ihmeen rauhalline yö oli. Ei ole ollut näin rauhallista varmaan pariin kuukauteen. Vauva ei liikkunut juuri yhtään, eikä supistellutkaan kuin pari kertaa, eikä nekään ollut sellaisia ' kovaa puristavia' , niinkuin tähän asti, ja tosiaan niitä ei koko yössä tullut kuin se pari! Viime ajat kun niitä on tähän asti tullut koko ajan, väli ihan maximissaankin 30min. Ja ne kaikki on kyllä ollut sellaisia, ettei niihin ole voinut olla reagoimatta.

Vessareissujakin vain kaksi; tosin sillä jälkimmäisellä meinasi käydä hassusti, portaita alas kulkiessani toinen jalka petti tyystin alta! No nurinhan minä menin, onneksi pidin kaiteesta kiinni, etten ihan alas asti pyörinyt.

Ei onneksi käynyt pahemmin. Tämän ' kehon' alle taitoksiin jäänyt jalka kivasti sinertää, iho vähän nirhautu nilkasta rikki, muttei muuta.

Sitähän minä olen ruvennut miettimään, että voiko tuollainen ' täräys' aiheuttaa vauvalle jotain? Tosiaan kun hiljasta on mahassa sen hässäkän jälkeen ollut, ei edes pieniä töytyjä... Tosin hiljasta oli kyllä alkuyökin.

Rv 40+1

Hui!

Torstaina kävinkin kertomassa kuinka ahdistunut olin äitipolin jälkeen, kun vauvan painoarvio oli 4,6-4,9 kiloa, ja meinasivat lauantaina leikata... No kuinkas sitten kävikään, illalla yhdeksältä menivät lapsivedet, ja supistuksia lähdettiin odottelemaan sairaalaan, alkoivatkin sitten muutaman tunnin päästä ja avautuminen ja vauvan laskeutuminen eteni ihan ripeästi, ponnistus vaihe vain 12 minuuttia, ja jötkäle, 52 cm, ja 4425g poika tuli tyylillä, pääkin 38,5 cm.. ihana mieli jäi synnytyksestä, tänään tultiin kotiin ja totutellaan iso veikkaa ja vauvaa toisiinsa.

Onnea jakautuneille, ja tsemppiä odottaville, monesti siinä synnytksen puolivälillä toivoi, että jos sittenkin vasta huomenna, tai... ;-)

maapähkinä, rv 0, poika siis syntyi 28.4.2006 klo. 7.47

Täällä yksi ihan puolikuollut. Juna on lähtenyt tosiaan liikkeelle, mutta näyttää hidastuvan vauhti. Menin neljältä takaisin sänkyyn, mutta en saanut nukuttua, kun tasaisesti supisteli. Kuudelta menin haravoimaan ja kävelylle ja mojovasti poltti koko reissun. Seitsemältä kovan supistuksen jälkeen kaaduin sänkyyn ja yritin pakottaa itseni unten maille. Kieltäydyin noteeramasta pienempiä supistuksia. Kasin jälkeen tuli taas niin kova, että päänuppi ei osanut enää rentoutua, sitten taas väkisin yritin vaan nukkua ja tuli pienempiä, ysin jälkeen taas kovempi poltto. Tahti siis hidastunut siitä yön tysäyksestä, mutta unesta ei tietoakaan. Miten ihmeessä saisin vauhtia päälle?! Polttaa välillä niin perhanasti, mutta välillä ei niin paljon, että kehtaisin vielä lähteä näytille ja kun välit vielä harvenevat. Tälläistä ei kuitenkaan jaksa kovin montaa yötä, kun se synnytys on kuitenkin siellä edessä. Esikoisesta oli niin paljon selkeempi, kun sano poks ja sitten tultiin rytinällä. No, nyt tietty huolestuttaa, että miten pitkälle yön supparit on tilanteen vieneet eli jos kohta sanoo poks, niin tulee kiire. Mun tuurilla, jos en mene näyttämään, niin näin käy ja jos menen, niin ei siellä ole kuitenkaan mitään tapahtunut (pakko kai siellä jotain). Lähtötilannekin kun on ollut ihan kypsä.

Just kun oltiin lopetettu odottaminen ja tehty oikeen suunnitelmat tälle ja huomiselle päivälle...

Päättäis nyt, että tuleeko vaiko ei!!!

Touhis edelleen rv 40+1

Punatukkainen neitimme näki päivänvalon 27.4 klo 17.05. Mitat olivat 3400g ja 50 cm. Kirjoittelinkin jo torstaina, että taitaa tänään syntyä supistusten perusteella. Mulla supistukset eteni tosi vauhdilla. Aamu viideltä tuli ensimmäinen ja ysiltä kävin yliaikaiskontrollissa. Kohdun suu oli kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa 2 cm. Kotiin tultua supistelikin jo ihan kunnolla. Onneksi esikoinen oli hoidossa ja sain rauhassa kärvistellä kotona. Välillä supisteli 5 min välein ja valillä 7 min välein. Mä soitin miehelle töihin ja kyselin koska on tulossa kotiin. Se joi töissä vielä rauhassa kahvit eikä mullakaan ollut paniikkia. Mies haki esikoisen päiväkodista ja esikoinen ryntäs heti suukottamaan masua. Lähettiinkin sitten suoraan viemään esikoinen toiseen hoitoon. Mulla supisteli jo tosi tiheeseen ja kipeesti varsinkin kävellessä. Kättärille tultiin 16.20 ja supistukset oli sietämättömiä. Osastolla oli ruuhka ja jouduttiin odottelemaan mielestäni kauan. Sitten vihdoin pääsin tarkkailuhuoneeseen ja supistukset tuli nonstoppina. Ktg:ssä en kerennyt kauaa olemaan kun jo ponnistutti. Ponnistusvaihe kesti 5 min ja 17.05 neiti syntyi. Tikkejä ommeltiin muutama ja synnytys oli kaikinpuolin helppo. En siis kerennyt saamaan kivunlievityksiä eikä päästy synnytyssaliin.

Tässä siis synnytyskertomukseni sekavasti kerrottuna.

Eilen kotiuduttiin ja maitoa tulee jo ihan kivasti. Neiti vaan syö ja nukkuu. Jälkisupparit ovat todella inhottavia enkä saanut yöllä nukuttua.Esikoinen haluaisi koko ajan halia ja katsella vauvaa ja tietenkin häiritä sen unia.

Onnea ja jaksamista teille vielä odottaville! Tavataan vauvapuolella!

Helokki ja vauveli

Touhikselle tsemppiä tulevaan. Toivottavasti tänään hommat etenee sulla loppuun asti!!

Minä kävinkin jo suosiolla pinoutumassa tonne toukokuun puolelle. Yö on nukuttu hyvin,ei jomotustakaan...

Tänään keskityn syömiseen ja yritän nautisekella auringosta, vaikka mieli onkin jo aika maassa. Odottavan aika on todellakin perkeleen pitkä!

Että kuulostellaan sit huomisesta lähtien olojamme myös toukokuun äitien puolella!

annmii 40+5

Täällä yksi huhtikuinen joka on vaan taustalta seuraillut tän palstan kirjoittelua pidemmän aikaa. Laskettuaika oli ja meni 28.4.. ja täällä sitä ollaa viel yhdessä koossa. Toinen lapsi on tulossa, esikoinen 3,5v. Esikoisen syntyi jo rv39, mut tää toinen näköjään viihtyy yliajallakin masun suojissa.

Ahdistaa ja ärsyttää kovastikin. Supistukset on ollut kipeitä viikon ajan, tosi tukalia muutaman päivän verran, niitä tulee tasaisen epäsäännöllisesti joka päivä. Nyt mua ihmetyttää et miks kroppa ei saa synnytystä kunnolla käyntiin...??

Nyt tämän illan masu on pingottanut hassusti koko ajan ja vauva tuntuu olevan hirmu levoton, punkee pyllyllään hirmu kipeästi.. puskis nyt edes kalvot puhki niin edistyis tää homma.

KirPPuli rv40+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat