Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7137237&p=&mpage=2&tmode=1...

Toivottavasti linkitys onnistui!

[color=red](noi pallot otsikossa on ilmapalloja :)

Kommentit (15)

[color=blue]eilen ei kerennytkään kirjoitella teille kun oli niin kiirus päivä. mun sisko tuli meille siivoilemaan (pesi ikkunat, imuroi,pesi lattiat, ja vei tytöt ulkoilemaan).

no siinä ite sitten hommailin samalla kans kaiken näköistä ja aamusellä kävin taas kirppiksellä tekemässä löytyjä :)) ihanaa!

synttäri meininkiä oli siis eilenkin kun täytin " huimat" 27vee :)

vieraitakin kävi. ja illalla sitten meillä oli pokeri-peli ilta :)

tänään ollaan menossa kävelemään tuohon tikkurilan torille ja ostamaan perinteiset vappupallot

[color=red]mullakin on ollut masuvaavi hiljaisempi vähän nyt pari päivää...liikkeitä kyllä tulee ihan tarpeex mut ei kummiskaan niin paljon kuin ennen.

ootteko lukeneet ton ketjun hiekkalaatikolla leikkimisestä?

voi että toi vinku on rasittava!!!!! en jaksa edes mennä kommentoimaan sille mitään kun tuntuu olevan niin " pöljä" että ei se ymmärrä kummiskaan!!!! ja se luulee että oon jollain ristiretkellä ???? mun mielestä se nyt vaan vois jättää kommentoimatta kun ei keraan osaa kommentoida asiallisesti!!!

No tulihan teille sitten valitettua tästäkin kun ei sille voi :DDDD

kiitos kun ootte olemas :)

[color=blue]

Tervetuloa perttuliina joukkoon iloiseen isomasuiseen ;)

Mitähän mionalle kuuluu....lentopostilla voimahaleja sulle miona!!!

HEHKUMISESTA: minä en omasta mielestäni kyllä hehku...ja eikös semmonen uskomus ole että :tyttövauva vie äidin " kauneuden" ???

no mulla tuo on kahden aiemman kanssa pitänyt paikkaansa :))

naama kukkii,hiukset rasvoittuu,hiki haisee/lentää,kynnet lohkeilee ymym.

mites muilla tyttöjä/poikia saaneilla? onko tuossa perää??

[color=red]summersnow kyseli aiemmin:Onko joku hakenut tänään äitiyspakkausta postista? Onko jollakulla muulla vielä hakematta?

Te, jotka ootte hakenu, kertokaa, mitkä oli kivoja vaatteita -05 pakkauksessa teidän mielestä!

***mä en oo vielä hakenut pakettia...ei oo tullut vielä etes päätöstä...mut tuo pakettihan ei tuu mulle itelle, vaan se lähetetään eteenpäin mammalle ulkomaille.

nyt hakemaan lissää kahvetta...nähtäillään ja aurinkoista Vappua täätäkin :)

krisse,tytöt-02 ja-04 ,Aurora/antonio rv33+1

Kun mulla on nyt lähes koko ajan tällaista menkkamaista jomotusta ja särkyä, joka ei meinaa lähteä edes levolla ja panadolilla (käskivät taannoin päivystyksessä kokeilemaan) enää pois. Yökin meni sen takia ihan pipariksi. Eli onko jollain kokemusta tällaisesta? Viimeksi minulla ei tällaista ollut, vaan synnytyssupistukset alkoivat ns tyhjästä.

Mitähän tämä nyt meinaa???

Muutoin toivotan iloista vappuaattoa kaikille kesäkuisille! (Omani taitaa mennä sängynpohjalla, kun muutoin kipu taas yltyy...)

äitimiia rv 35+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Enhän mä tällästa pinoa nähnyt missään koneelle tullessa ja ihmettelinkin, missä kettuset on no täällähän työ ootte!

SIIS SORI JA UNOHTAKAA TUO TOINEN.....Tässä nää mun juttuni oli

Jaahas!!! Tulihan se Vappu...

Taidan nyt kotosalla ollessa olla pinon perustaja=) Olen niin malttamaton, ei tässä sen kummempaa syytä ole. On niin kiva päästä lukemaan muiden kuulumisia.

Taas oli uusi kerttunen liittynyt kekkereihin - Tervetuloa Perttuliina.

Lemmikeistä en osaa sen kummemmin sanoa. Meidän jo vanha saksanpaimenkoira otti tytön vastaan erittäin hyvin ja oli tälle hyvä kaveri. Sitten, kun alkoi likka liikkua tehtiin selväksi, mikä oli koiran oma paikka, johon ei taas tytöllä ollut asiaa. Valitettavasti koiruus sairastui vakavasti ja jouduttiin lopettamaan kaks vuotta sitten. Uutta koiraa ollaan ajateltu sitten, kun saadaan tää talo projekti joskus kuntoon.

Olihan muuten ihana herätä, kun mies veti kainaloon ja sainoi rakastavansa. Tuli sellanen herkkis olo ja käperty vaan siihen lämpöseen. Meillä tulee tänään yhteistä matkaa 13 vuotta, joten pitkään tässä on yhdessä menty.

( . ) järjesti illalla hytkyntä potkinta session, jossa sitten äiskää valvotettiin oikein kunnolla. Nyt on alkanut meidänkin pieni lisäksi hikottelemaan useaan kertaan päivässä. Sitä seuraa yleensä kovinkin kiukkuisia potkuja ja ne tuntuvat ja näkyvät. Senkun kantapäät vilahtelevat tossa kylkiluiden välissä.

Lytte ja Masukki 33+1

Ja onkos se Miona nyt tosiaan jo jäänyt matkalle... Toivottavasti on kaikki kuitenkin hyvin!

Moi vaan kaikille ja HAUSKAA VAPPUA!!!!! Ollaan oltu esikoisen kanssa mummolassa " hoidossa" koko viikko ja siellä ei ole nettiä joten *voitte kuvitella* vieroitusoireet ovat kovat.. ;) Teihin Kerttusiin on jo niin " tutustunut" tässä piiiiitkän odotuksen aikana, että kuulumisia kaipaa ihan päivittäin vaikka en niitä itse kirjoittelekaan.

Krisselle SYNTTÄRIONNITTELUT!!! :))))))

Ja tervetuloa Perttuliina mukaan joukkoon isomahaisten! :)

Viikon pino taitaa olla liian pitkä luettavaksi joten kommentoin vaan omaa napaa.. Supistelut hieman hellittäneet kun olen saanut hoitoapua tuon esikoisen kanssa, onneksi. Vauveli tuntuu vaan taas kääntyneen perätilaan, en oo ihan 100 % varma mutta liikkeet tuntuu taas lähinnä sellaisilta pään puskemiselta tuonne ylävatsaan ja alamahassa potkitaan. Tiistaina mulla on onneksi jo se viimeinen lääkärineuvola ja jos siellä lääkäri meinaa, että on perätilassa niin pääsen ultraan tarkistukseen ja sitten mahdolliseen kääntöyritykseen.. toivottavasti siihen ei tarvi ryhtyä! Viikkoja on kasassa jo tasan 35 + 0 joten aikalailla loppusuoralla aletaan olla, jäin perjantaina äitiyslomallekin (se nyt ei hirveesti näy misssään muussa kuin tilipussissa, kotona kun oon esikoisen kanssa..) mutta kivempi tosiaan saada vähän enemmän rahaa kuin tuon hoitolisän verran, mikä on ihan naurettava rahasumma.

Mukavaa ja aurinkoista sunnuntaita ja vappuaattoa kaikille! Me jätetään miehen kanssa esikoinen mummulaan hoitoon ja mennään ystävien luokse grillaileen, kivaa vaihteeksi tehdä jotain mukavaa!!!

MiljaMaaria 35 + 0

Kerkesin nyt vasta koneelle,kun aamupäivä on taas kulunut johonkin. Kohta on taas ilta! Mä sain nukkuttuu ihmeen hyvin sanoin,miehellekin,että ompas ihme,mikähän nyt on? Vetäsin siinä sitten kuulemma 12 tunnin yö unet! Mies oli kymmenen maissa illalla samuttanut tv:n ja valot kun olin kuulemma makkaris vedelly niin autuaallisesti hirsiä. Kävin vaan pari kertaa yöllä pisulla.

Äsken käytiin ranassa katselemassa kun ihmiset laittoivat veneitä vesille. Samalla haisteltiin ihanaa meri-ilmaa. Siihen olis voinu jäädä seisoskeleen loppu päiväks. Oli niin ihanan lämmin.

Nyytti potkutteli taas illalla tasaseen. Nyt tänä aamuna näin ihan selvästi sen asennon ja sain jopa mittanauhalla mitattua sen pituuden. Oli vähän vaille 50cm. Se nyt tietty voi heittää parisen senttiä mutta kumminkin. Nyytti ei todellakaan ole pääalaspäin ollut aamulla. [color=blue]sitä mä ihmettelin,että kuinka se om voinut kiinnittyä kun se ihan selvästi oli pää ylöspäin?

[color=green]Sitten oman navan jälkeen muiden napoihin! :)

Tervetuloa Perttuliina joukkoon! Kaikki uudet on aina tervetulleita :)

[color=red]<3 Krisselle synttäri onnittelut <3

[color=green] Äitimiia ihmetteli kuukautiskipuilun tyyppistä kipua. Mulla kans on ollut samanlaista kipua harvasen päivä. Ja mulla oli tullut muutoksia kohdunsuulle. Olisko se jotain kohdunsuun muutoksia myös sinulla? Mulle sanottiin synnärillä,että jos noi kivut yltyy niin pitäis ottaa yhden panadolin sijaista suoraan kanks niin vaikutus on parempi. Kuulemma on tosi tärkeetä tässä vaiheessa,että saa nukuttua.

Vielä omasta navasta sen verrran,että mulla on päivittäin alapää kipiä. joskus vähemmän ja joskus sitten tosi kovaa. Eikä se mun mielestä ole sellaista kipua kun mulla oli silloin kun kohdun kannatinlihakset venyi. Mun mielestä se on jotain ihan muuta kipua. Taitaa valmistella synnytystä. Odotan joka päivä sitä hetkee,että milloin ne vedet menee. Koko ajan on sellanen tunne että millä hetkellä hyvänsä!

Nyt toivottelen kaikille todella iloista vappua! Menen nauttimaan auringosta partsille teekupin kera.

Lilli81 35+2

Tietysti muut kesäkuiset on vielä miehen kainalossa sängyssä... Itse en jaksanut enää pötkötellä, kun aurinko paito silmiin ja mieskin on reissus.

[color=green]Ja nyt opin tuon värinkin :)

Perttuliina: Tervetuloa mukaan :) Tosi oudoilta kuulostaa noi sun työkaverit. Kyllä sitä on muutenkin hieman morkkiksena, kun joutuu jäämään sairaslomalle... jotenkin aina tulee syyllinen olo vaikka ihan syystä saikulle jäädäänkin. Itseään ei tosissaan tässä tilanteessa kannata rasittaa töissä, jos se aiheuttaa kipua... ja tässä nyt kuitenkaan ei ole ennustettavissa että joku selkäkipu paranisi raskauden edetessä. Parempi siis jäädä ajoissa eikä sitten kun selkä on ärtynyt niin pahaksi ettei enää pysty mitään tekemään. Itse olen ollut viikosta 26 saikulla supistusten takia. No enää supistukset ei riivaa kun ihan asiaan kuuluvasti, mutta tiedän että jos töihin menisin niin tilanne muuttuis. Meillä kaikki ovat ottaneet saikun vakavasti töissä, kun olin niiden takia sairaalassakin... ja mitä olen ollut yhteydessä töihin niin ovat sanoneet että kiirettä on...eli ei ole mulla asiaa sinne.

NÄin viime yönä unta siitä meidän vanhasta kissasta. Se oliki herännyt siitä nukutuspiikistä ja tuli pyytämään anteeksi (sitä mitä teki koirulle ja minulle). Oli ihan kaveri meidän koirun kanssa ja ikään kuin anteeksi pyytäen suostu leikkimäänkin sen kanssa (kun ei ikinä elossa ollessaan suostunut leikkimään vaikka koiramme sitä aina yllyttikin)... tuli kauhean syyllinen olo, että mentiin lopettamaan se. Kyllä se tuntuu oudolta, kun kissa on ollut puolet mun elämänajasta (15 vuotta) olemassa ja nyt sitä ei ole enää kuin kukkapenkissä. Äitini on itkenyt sitä (sille kun ei jäänyt mitään muuta eläintä tilalle ja aina on tottunut, että kissa seuraa sitä kaikkialle).. ei se kuitenkaan ole ottamassa uutta kissaa... mutta eihän sitä tiedä jos me syksyllä pennut laitettas tuolla meidän nuoremmalla ja sieltä löytys uus sydänkäpy.

Meen hakee miehen yheltätoista kentältä ja sitten mennään appiukon synttäreille... lahja on vielä ostamatta, mutta kaipa se tuolta puutarhakaupasta löytys (eks ne oo auki sunnuntainakin?)

Oho! nyt masu heiluu niin että läppäri meinaa pudota :D

Ninni rv 31+4

nostan samalla tätä vähän ylemmäs...heti kun otsikossa ei oo sanaa kerttu niin tuntuu menevän vähän ohi :))

vaavi puski päällään äsken inhan tuntuisesti tuonne alakertaan :(

heti kun menin mainitsemaan että ollut nyt vähän hiljaisempi :)) pitihän se arvata!!

voikun toukokuisetkin on saaneet jo vaaveja :)) siellä onkin ollut tässä pari päivää ihanan jännät tunnelmat (siis heidän pinossa)

menox taas...moro

-k-

Ihana vappuilma kyllä! Aurinko paistaa täydeltä terältä. :) Innostuin eilen sitten haravoimaan pihaa ja ilman sen kummempia suppareita selvisin. En meinaa kyllä enää rauhoitella mitenkään, kun ei nuo supistelut kerran näytä vähenevän eikä myöskään lisääntyvän vaikka pikkuaskareita tekeekin. Kamala potkunyrkkeily oli täälläkin pikkuiselle eilen illalla. En tiedä mitä touhus, mutta koko maha vaan heilui puolelta toiselle. Toivottavasti ei kuitenkaan kääntynyt taas perätilaan...

Meilläkään ei mitään vappusuunnitelmia ole. Ulkoilla meinataan ja voishan tuota varmaan viimein kaivella ne pikkuvauvan vaatteet tuolta laatikoista ja laittaa kaappiin. Osa pitää varmaan pestäkin. Perjantaina tuli hobbyhallista tilaamani pinnasängynsuoja. Meinasin tehdä itse, mutta en löytänyt sopivaa kangasta ja halvemmaksi tuli tuo tilaaminen. Ihan nätti kellertävä oli.

Onnea Krisselle! Vinku on nimensä mukainen vinkuja... ;) Oon kans huomannu, että on täällä vaan provosoimassa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos..

Mionaa mietin minäkin aina välillä. Toivottavasti sieltä pian kuuluu jo jotain. Eiköhän kaikki hyvin ole.

Marieelan kuulumisiakin oli kiva kuulla, hengissä ollaan siis sielläkin! Kyllähän tuo synnytys lähestyy uhkaavasti ja pyörii yhä enemmän mielessä... :/

Mukavaa vapunviettoa kaikille!

Mirju ja pikku-pööpöti 33+0

Mieltä lämmittää, että ootte miettineet meijän kuulumisia. Kiitos siitä!

Noita lämpimiä ajatuksia tässä on tarvittu ja tarvitaan vieläkin...

Niin, torstai-iltana jäin siis odottelemaan miestä kotiutuvaksi. Mies tulikin lähes puoli yhdeltätoista, mutta olin itse liian väsynyt lähtemään sairaalaa, joten menin nukkumaan.

Yöllä sitten heräsin hirveään päänsärkyyn ja " aavekuviin" . Nlan ohjeitten mukaan otin särkylääkettä ja yritin jatkaa unia. Aamulla nukuin sen verran pitkään, että mies oli ehtinyt työpalaveriinsa (känny kiinni). Tein prote- testin stickseillä ja se näytti kolmea plussaa. Soitin nlaan ja kerroin samalla edellisen illan isältäni saaman tiedon, että nurin vauvaveljeni oli kuollut raskausmyrkytykseen. Mainitsin myös päänsärystä.

Onneksi samassa huoneessa oli myös lääkäri, joka sanoi,että kiireesti sairaalaan. Sain isäni heti kiinni ja hän tuli meille lapsia vahtimaan (olivat vapaapäivällä). Yritin saada miestäni kiinni, turhaan. Hullu, lähdin ajamaan 40km sairaalaan itse. Matka oli tuskaa, oli kuin olisin ollut nukuksissa tai humalassa, auto ei meinannut pysyä tiellä.

Päivystyksessä äitipolilla otettiin kokeita ja katsottiin vauvan kuntoa ultralla. Lääkäri passitti saman tien osastolle ja vuodelepoon. Paineet oli kovat, turvotusta, pääkipua, näköhäiriöitä ja prote 3+.

Iltapvällä sain miehen kiinni ja kerroin tilanteen. Hän lähti päästämään isäni takaisin töihin ja lupasi tulla mahdollisimman pian sairaalaan. Ihmetteli, miten oli onnistunut saamaan auton ja itseni ehjänä sairaalaan asti. Itse en jaksanut miettiä edes sitä, vaan nukahdin tokkuraiseen uneen.

Nyt sitten köllitään sairaalassa seurannassa toistaiseksi. Kaikki pissa tarkistetaan, vauva on monta kertaa päivässä " käyrillä" ja verenpaineet on tiukassa syynissä. Mitään tietoa tulevasta ei ole, kaikki on vain " hetki kerrallaan" elämää. Levähdellä pitää, kaikki touhuilu ja liikunta on kiellettyä vauvan syntymään asti.

Tänään pääsin illasta kotiin yöksi, kun paineet olivat siedettävissä rajoissa ja matka sairaalaan kohtalainen. Huomasivat, että alkaa mennä vierailujen jälkeen itkuksi koko perheellä, joten paras keino rauhoittaa tilannetta on valvottu vapaus.

Kaikennäköistä seurantaa teen kotonakin monta kertaa päivässä ja vaakatasossa pitäisi olla. Eikä kyllä tee mieli mitään tehdäkään: lattia keinuu heti ja päänsärky jämähtää äkkiä.

Tällä hetkellä suurin huoli on vauvan liikkuvuus: Sykkeet on laskenu tasaisesti ja liikkeet todella vähissä. Nyt yritetään venyttää synnytyksen käynistämistä levolla, mutta tilanteen vaatiessa se voidaan tehdä.

Riskinä on vauvelin keuhkojen kehittymättömyys.

Samalla osastolla mun kanssa on kaksi äitiä, joitten vauvat on syntyny samoilla viikoilla ja vauvelit on teholla.

Mies ja pojat on onneksi pärjänny täällä hyvin ja sain pojille kokopäiväiset hoitopaikat, myös koululaiselle. En halua, että se jäis yksin iltapäivisin tänne suremaan.

Tulipa sekava ja pitkä selostus. Mulla vaan on pää yhtä höttöä ja ajatkset sekaisin. Kuulema johtuu tästä tilanteesta...

toivottavasti ymmärsitte tästä sepustuksesta edes jotain.

Yritän käydä kertomassa kuulumisia, jos vain pääsen kotiin.

Anteeksi, etten jaksa lukea teidän muitten kuulumisia tai osallistua juttuihin, mutta nämä näytön kirkkaat värit saavat silmät ja pään todella kipeiksi.

Halaus teille kaikille!

Miona 34+4

Tänään 32+0 ja alkaa synnytys lähestyy, hui... =)

Pallero liikkuu hirmusti ja pesänrakennusvietti on täällä kuumimmillan. Tosin nyt iskias vaivaa joten on otettava pari pvää rauhallisemmin.

Aurinkoista vappuaattoa kuitenkin toivottelen kaikille, ainakin tääl Vantaal tuo mollukka loistaa pilvettömältä taivaalta, ihanaa!! :)

Marieela kera Palleron 32+0

Uusimmat

Suosituimmat